Auteur Berichten

17 november 2011 om 12:26

Ik ben er nogal vroeg mee, maar ik vraag me stilletjesaan al af wat ik zo al op de geboortelijst voor ons tweede kindje kan zetten.
Alle basisspullen hebben we in ieder geval al sinds de geboorte van Lore.

Welke spulletjes heb je zeker nodig bij een tweede? Zetten jullie er ook spulletjes op voor je eerste kindje?

Alvast bedankt voor de tips!

17 november 2011 om 12:39

Ik ben ook al aan het denken geweest voor de geboortelijst.
Dit is wat ik er al ga opzetten:

– maxi cosi : hadden bij Jarne de maxi cosi van mijn schoonzus, maar vind die nu toch wel te oud geworden voor nog een kindje, dus wil een nieuwe

– navulcasettes luieremmer

– logder bunker : had bij jarne op de lijst een lodger shelter en van mijn schoonzus in leen heb ik een lodger wrapper liggen, vind beiden super, dus wil de bunker ook

– tummy tub : we hebben een badje op staander voor aan de verzorgingstafel beneden, maar vond het niet zo handig als ik alleen was, ik badje vullen in de keuken en dan dragen naar de staander, was te groot en onhandig voor mij als er water inzit, dus hoop dat de tummy tub makkelijker is

– nieuwe grote handige luiertas : die we nu hebben is te klein en heel onhandig, dus heb wel een nieuwe nodig als ik bv voor jarne ook nog wat spulletjes moet meenemen

– verkleinkussen eetstoel : we hebben een meegroeistoel van de cm en ik had daar een verkleinkussen bij gekocht, maar door zo vaak te wassen is dat zijn vorm kwijt, dus wil een nieuwe

– nieuw luierkussen + een paar hoesen : zolang jarne snachts nog een luier draagt blijft er nog 1 op zijn kamer liggen, dus een extra nodig op de babykamer

– knuffeldoekjes

– bobux sloefjes eerste maat

– Baby Art hand & footprint : om voet en hand afdruk te maken in een kader samen met foto, heb dit van jarne en wil exact dezelfde voor tweede kindje, zodat die samen in de living op de kast kunnen komen

– enkele bibi tutjes

– nieuwe spenen voor op de flessen

– nieuwe tetradoeken, tetrawashandjes, badcapes

Misschien ook al de volgende autostoel voor jarne, maar ben daar nog niet zeker van, want die kan je vaak veel goedkoper vinden door promoties of in nederland.

Lijkt mij wat weinig maar meer kan ik momenteel niet opkomen.
Is misschien wat te weinig om een lijst voor te nemen, ik weet het niet goed. Maar ik wil toch die 10% korting op bv maxi cosi enzo, want zijn toch weer heel wat kosten.

Bij Jarne hebben wel niet veel mensen van de lijst gekocht, ze gaven geld en dan hebben wij met dat geld zelf onze lijst leeggekocht.

Kleren zet ik niet op de lijst, koop die liever na de geboorte zelf in de ‘goedkopere’ winkels (h&m, c&a, zeeman, ..)

Bij Jarne hadden we een lijst bij Baby2000. Nu denk ik een lijst te leggen bij Dreamland, gewoon zelf online.

17 november 2011 om 12:50

Merci Tiger.
Een nieuwe luiertas gaat er bij ons alvast ook opstaan, en nieuwe speentjes ook.
Voorzie jij een buggy voor twee kindjes? Weet het eigenlijk niet goed…
Een lodger bunker hebben we ook, en is inderdaad superhandig.

17 november 2011 om 12:56

ik dact nog aan een buggy board voor aan de buggy
fietstoel of ne fietskar
extra kinderstoel
nieuwe mobiel (de oude is letterljik uitgezongen :p)

is er nood aan een extra babyfoon?

17 november 2011 om 12:57

Ik denk niet dat wij een dubbele buggy gaan voorzien.
Tegen dat het tweede kindje in de buggy kan (dus niet meer in de draagmand) is jarne toch al meer dan 2,5j, dus als ik er dan even alleen op uit ga met de kindjes moet hij maar stappen, of een buggy board.

Als we langere wandelingen maken of gaan winkelen zijn we toch meestal met twee of dan neem ik mijn mama wel mee. En dan hebben we de goede buggy voor tweede kindje en plooibuggy voor Jarne.

Misschien wel een nieuwe simpele plooibuggy. Ik heb er nu eentje van mijn schoonzus, maar die is al 7j oud en ziet er niet meer heel goed uit.
Mijn man daarentegen vind die nog meer dan goed genoeg :)

17 november 2011 om 13:00

Een nieuwe mobiel, die hebben wij ook nodig ! Was ik al helemaal vergeten. Voila se, ineens toegevoegd in mijn lijstje :)

En een tweede babyfoon misschien, want ze slapen op aparte kamers. Heb eigenlijk geen idee hoe lang je dat gebruikt ?

Een fietsstoel hebben wij nog steeds niet, misschien toch ook op de lijst zetten. Al denk ik niet dat dat veel gebruikt gaat worden.

17 november 2011 om 13:17

Dat is al een goed iets om er nu over na te denken.
Wij gaan deze keer onze lijst bij dreambaby leggen omdat we bij Premaman zo’n slechte ervaring hadden. Dus ik wacht nog even tot januari dan komt hun nieuwe boek uit. Ik hoop genoeg stulletjes bij elkaar te krijgen voor op de lijst. Die van Victor was helemaal leeg, mijn echtgenoot heeft een veel te grote familie. Daarnaast hebben we ook veel prul gekregen en ook centjes, wat ook erg meegenomen is natuurlijk.

Wat komt er bij ons op:
Overtrekjes voor de luierkussens
Overtrekjes voor het bedje
Badcapes
Navulling voor luieremmer
Stoelverhoger voor Victor
Slaapzakje kleinste maat voor de zomer (heb enkel een winter)
Kleedjes (ik heb er kei veel weggedaan)
Nieuw parapluutje voor de zon om aan de buggy te bevestigen.
Ik twijfel nog aan de draagmand voor de buggy. Bij Victor maar 3x gebruikt was zo te klein omdat hij zo lang was bij de geboorte.
Luiertas. Had ik niet bij Victor en miste dat wel een beetje kan later dienen om mee naar de crèche te nemen.
…. voor de rest moet ik het boekje eens doorbladeren.

Je kan ook een tweede lijstje leggen bij H&M of bij C&A ofzo met enkel kleedjes. Wilde het bij de Mexx winkel hier in de buurt doen maar organisatorisch konden zij dat niet in hun winkel regelen. Gelukkig verkopen ze bij dreambaby ook Mexx ed.

17 november 2011 om 13:27

@tiger: wij hebben ook 2 babyfoons en ik gebruik ze nog alletwee. Zolang ze zelf niet uit bed kunnen, kunnen ze je ook niet komen zeggen dat er iets is, en dan hoor ik ze graag via de babyfoon (dan heb ik het zeker gehoord).

De dubbele buggy hebben wij wel, en ik ben daar heel blij om. Eerst deden we het met 2 buggy’s, of draagzak en buggy, maar dat is toch niet hetzelfde als 1 buggy. Dat heeft wel wat gekost, maar ik zou het toch opnieuw doen, voor mij is dat echt heel gemakkelijk.

17 november 2011 om 13:33

Bij ons staat er van grotere dingen ook een plooibuggy op, een familyfixsysteem (vond ik superhandig en die van Arne gebruik ik nu nog met de zijn autostoel), matras, babycook (andere was 2ehands en die is stuk) en een extra reisbedje.

Van kleine dingen ook doomoo nestzak, badcapes, lakentjes en dekentjes, lodger wrapper, kleertjes.

ah ja en ook nog nieuw speeltapijt (ik wou boven ook één voor als Arne boven speelt of als hij in bad gaat of zo)

17 november 2011 om 17:54

Voor die babyfoon: valt ook een beetje te zien hoe je huis in ingedeeld.
Bij mijn mama is de kamer van mijn nichtje (als ze komt logeren) op het 2e verdiep en als de deur van de woonkamer dicht is, hoor je haar niet als ze wakker is.
Ze kan zelf uit de kamer (is nu 5), maar als ze ’s avonds gaat slapen zetten ze de babyfoon toch aan. Als ze dan zelf gaan slapen kan die uit.
Als ze ’s nachts wakker wordt, komt ze meestal niet naar beneden maar roept ze heel hard ‘OMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA’
:)