Auteur Berichten

12 september 2015 om 13:45

Hoi dames,

Ik ben uitgerekend voor einde januari.
Begin januari wordt ons dochtertje 2 jaar en mijn man dacht misschien haar ledikantje te gebruiken voor ons tweede prinsje. Wanneer maak je de overstap naar een groter juniorbed? Onze dochter slaapt meestal met een slaapzak aan en is niet heel "friemelig" in bed maar ik sta toch nog wat huiverachtig tov een lager bed. Ik lees dat de meesten dit tussen 2 en 3 jaar doen.
Of heeft iemand een tip voor een juniorbed met hogere rand?

Wederom veel dank voor de reacties!

13 september 2015 om 12:20

wij hebben destijds voor ons oudste dochtertje een peuterbed gekocht als ze denk ik 16 maand was omdat haar zusje op komst was. was er wel nog eentje met zo een zij bescherming. nu slaapt zij in een 1 persoonsbed sinds ze 3 jaar en 5 maanden is en ons julieke slaapt nu in dat peuterbedje. zij is nu 2 geworden en slaapt toch al een aantal maanden in dat bedje omdat ze nog in het babybed sliep toen ik zwanger was van ons zoontje en wij het onnodig vonden om nog een babybed bij te kopen maar julie is dan ook nogal eentje die alle kanten ligt in bed dus we konden ook niet anders. mijn ervaring ermee is dat ze het redelijk vlug gewoon zijn van in een groot bed te slapen.

14 september 2015 om 07:41

Mijn dochter is overgestapt van een bed met spijlen naar een eenpersoonsbed (met kleine zijbeschermer) toen ze 2,5 was zoiets.

Ging meteen heel goed..

Wat ik wel zou doen, is haar slaapzak uitdoen. Als ze dan ’s nachts uit haar bedje wil komen, valt ze tenminste niet.

Ze verkopen ook wel zo’n slaapzak, waar je onderaan pijpjes van kan maken en ze dus een slaapzak aanhebben, met hun voetjes door de pijpjes, en dus met hun slaapzak uit bed kunnen komen. (ok, snappie..? :-)) Heeft mijn dochter veelplezier aan gehad!

En voor de rest; wij hebben int begin een matras naast haar bed gelegd, maar ze is er nooit uitgevallen..

15 september 2015 om 19:05

Mattie, wij gaan toch ook kijken voor een bedje met steun aan
Op weekend had stacaravan te kleine kamer voor babybedje en daar heeft hij samen met mij in dubbele bed geslapen en dat ging goed! Hij ging rond 8u slapen , ik paar uur later

Wat je ook kan doen is dat broertjelief nog paar maandjes in draagmand slaapt , zodat O. paar maandjes later aan grote bed kan wennen

Ik wil het zowieso al tegen geboorte gewoon maken, omdat het opnieuw keizersnede is en ik R 6 weken niet mag lichten ..
En zou zonde zijn dat hij elke dag om 7u eruit moet (en ik ook)
En ik ga ook voor de matras langs het bed uit voorzorg :wink