Auteur Berichten

14 mei 2015 om 14:13

Ik ben heel blij dit topic te mogen starten, ik hoop dat er nog januari mama’s zijn die zich hier aansluiten

Mijn uitgerekende datum is 22 januari, al zal dit waarschijnlijk vroeger zijn, omdat het deze keer een geplande keizersnede zal zijn

14 mei 2015 om 18:59

Proficiat Amirra!
Hoe komt het dat jij nu al weet dat het een geplande keizersnede zal worden?

15 mei 2015 om 07:27

Mercikes
Omdat dat het eerste was dat de gynae zei toen hij mijn zoontje zijn puntig hoofd zag tijdens de bevalling…dat het bij een 2ezwangerschap opnieuw keizersnede zou zijn …bekken te smal

17 mei 2015 om 09:23

Hey Amirra! Ik vervoeg je hier met veel plezier! :-)
Ons verloop is wel een beetje hetzelfde (eerste keer even geduurd en jan. ’14 bevallen (of bij jou dec. ’13?), tweede keer veel sneller raak (daar klop ik jou hoor hahaha!!! ;-)) en ik eerste keer ook keizersnede). Mijn ks was omdat O in stuit lag. Benieuwd wat het volgende keer zal geven… O zelf is van 3/1 dus ik zou, als het even kan, graag zo ver mogelijk daar vandaan bevallen. ;-) Mijn litteken vd ks is niet mooi geheeld en dokter zei dat ze dat bv kunnen corrigeren bij ks 2. Indien geen stuitligging ga ik wss dus de keuze hebben…

17 mei 2015 om 10:01

Ik reageer hier even op je privébericht Amirra, dat is gemakkelijker.
O zal nog niet in de peuterfase zit, daar houd ik mijn hart al voor vast. Het is een heel lief "dametje" maar ze heeft al een flink eigen willetje en heel wat pit. :-)

Veel kwaaltjes heb ik niet, dat was vorige keer ook niet zo. Ik heb wel een moe gevoel, opgeblazen gevoel en wel wat last van een "zeurderige" buikpijn. Ik probeer maar genoeg rust te pakken, straks al lekker in badje. Hoe zit het met jouw werk trouwens?
Ik werk nu 4/5e in ouderschapsverlof. Deze loopt al half december en met een eventuele bevalling half januari in het vooruitzicht komt het wel perfect uit qua aansluiting. Einde ouderschapsverlof = quasi bevallingsverlof en nadien opnieuw 20m 4/5e ouderschapsverlof. M’n baas zelf licht ik na de eerste echo in. Werk jij fulltime of parttime? Fijne zondag nog!

17 mei 2015 om 10:44

Hey Mattie

Het is bij mij allemaal beetje anders… (nog) niet zo moe als int begin bij vorige zwangerschap, maar soms zo een slap gevoel,lege maag gevoel en ook wat draaierig
Mijn hematocriet stond ook al iets te laag dus dat verklaart die draaierigheid
Ben nu al aantal daagjes thuis en als ik even gerust heb voel ik me weer topfit … hopelijk blijft dat zo met terug te gaan werken

ons patatje is een dagje ouder dan O ;)
ik hoop ook zeker dat we zijn verjaardagsfeest kunnen vieren voor brusje komt … maar dat zal wel ben vorige keer 1 week overtijd gegaan

Ik werk 4/5e, heb tijdskrediet zonder motief opgenomen nu dat nog kon met premie
Ik wil wel eens horen of ik dat kan combineren met 4/5e ouderschapsverlof voor de eerste maanden…
Voor de rest heb ik superglijdende uren dus dat is heel mooi met kindjes… Begin nu meestal heel vroeg maar eens ons patatje naar school gaat, kan ik dan ook hem eens naar t school doen of op tijd stoppen dat hij niet lang in naschoolse opvang moet gaan
Mijn mama komt ook 1 dag aan huis babysitten dus dat is zalig!

Mijn baas hoort het samen met de andere collegas …rond 10weken mijne vorige baas zou ik vroeger ingelicht hebben :)

Vandaag is meneertje heel goed gezind dus nog maar weinig gekrijs gehad :D

Fijne zondag!
Wij gaan soep eten :)

18 mei 2015 om 13:57

Ah flink hoor van je zoontje! Dan hebben jij en je man ook eens even rust gehad! ;-)

Je bent vorige keer over tijd gegaan én met ks bevallen? Dat doen artsen normaal toch nooit? Ik ben 1w voor de geplande datum ingepland en dat vond mijn gyné al héél krap op de oorspronkelijk uitgerekende datum. Je bevalt normaal met een ks toch altijd vroeger zodat er geen risico’s worden genomen met indaling enzo? Ale, dat is mij toch altijd verteld! Maar ik ben geen dokter natuurlijk! ;-) Vanavond bloed trekken bij de ha en 15/6 eerste echo = spannend!!! Wanneer had jij je eerste echo? De mijne doet het nooit voor 8 a 9 weken. Xxx

18 mei 2015 om 16:52

Mattie mijn ks was niet voorzien…was 1 week overtijd kreeg meteen regematige weeen maar 18u later was zoontje nog niet ingedaald,bekken bleek te smal… en kreeg toen de shockerende mededeling dat het ks werd…

Ik ben opnieuw bloed gaan laten trekken, (kunnen we vergelijken :) )wou terug gerust zijn…ik mag 2 juni al gaan…maar benecht ongeduldig toch ook al is het snel…

Wanneer heb jij bloeduitslag? Ik rond middag

18 mei 2015 om 18:30

Ja dat verhaal van je vorige bevalling staat me nog bij nu je het zegt. Sorry hoor, weer even vergeten… Ik mag na 14u bellen, spannend! Morgen ben ik een dag thuis dus ik zal het proberen zsm te posten hier. Jij ook? Toitoitoi!

18 mei 2015 om 20:09

Ja ik post het hier meteen…was net aandenkenwat als het laag gebleven is…voelme zo fitenndat maakt me ongerust…