Auteur Berichten

15 november 2014 om 21:15

Hoi dames,

Zoals beloofd hier mijn bevallingsverhaal.
Zoals jullie al in mijn eerdere posts hebben kunnen lezen had ik het de laatste weken het echt moeilijk. Zowel lichamelijk als mentaal. Soms was het zelfs zo erg dat mijn dochter en man daar de dupe waren van waren ocharme.
Op dinsdag 14 oktober was ik even naar de bakker gegaan en daar wat blijven plakken bij mijn Bff’ke Evelien die de ochtendshift had die dag. Terwijl ik daar was kreeg ik al enorm veel last van pijn in de rug. Heb toen op een stoel gaan zitten want staan deed teveel pijn. In de namiddag is ze bij me langs gekomen om mijn haar te kleuren zodat ik in orde was moest het zover zijn.
We hebben er beide nog om gelachen “ nu uw haren gedaan zijn mag hij komen”
Ik ben mijn dochter daarna gaan halen aan school maar de pijn bleef maar was wel dragelijk.
Eenmaal thuis gekomen heb ik nog eten gemaakt voor mijn man en dochter. Zelf had ik geen zin maar heb toch gegeten voor ons mannetje.
Die avond rond 20 uur heb ik ons dochter in bed gelegd na een uurtje quality time. Daarna wat quality time genomen voor mijn man en mij want dat hadden we wel nodig.
Rond 21 uur ben ik gaan slapen maar stond al vrij vlug terug beneden omdat de pijn in mijn rug erger werd. Ik heb toen een pijnstiller genomen en ben dan terug in mijn bed gekropen. Maar het heeft niet geholpen, heb in bed liggen draaien en keren van de pijn. Ik kon mijn draai niet vinden. Ik ben dan maar terug opgestaan en heb geprobeerd van de pijn te verbijten zonder resultaat.
Ondertussen was het al 22.30 en begon ik door te krijgen dat dit eventueel mijn weeën waren.
Mijn man had in de tussentijd een warmtezak voor me gemaakt voor de pijn te verlichten maar ook dit hielp niet echt. Omdat we echter door kregen dat het zover was heeft mijn man ons moeke opgebeld om te komen babysitten op ons Cleo. Ondertussen heb ik me dan gereed gemaakt om naar het verloskwartier te rijden. Ik ben dan ook nog naar ons Cleoke gegaan om haar nog eens vast te pakken en te kussen terwijl ze sliep. Mijn voorgevoel zei me dat ik haar de volgende morgend niet ging zien.
Eenmaal toen ons moeke aangekomen was zijn we direct vertrokken richting verloskwartier. Om 00.15 zijn we daar aangekomen maar we moesten nog wachten voor we een bevallingskamer kregen toegewezen. Na een kwartiertje kregen we dan uiteindelijk onze kamer. Ik werd aan de monitor gehangen en ze voelden dat ik 1 cm opening had op dat moment. Na een uurtje aan de monitor zijn ze nog eens komen voelen en toen had ik 3 cm opening. Heb toen gevraagd achter een epidurale want begon veel te veel pijn te krijgen in de rug. Een half uur later heb ik mijn epidurale gekregen die naar mijn mening dan ook niet goed gezet geweest is. Want heb nog veel pijn gehad ondanks die epidurale. Rond 4 uur zijn ze nog eens komen voelen en toen had ik 4 cm. Twee uur daarna 5 cm. Ondertussen heb ik ook preventief 2 baxters met antibiotica gekregen omdat ze mijn uitslag voor die wisser nog niet binnen hadden. Nadat ik mijn baxters had gekregen heb ik ondertussen ook eens met ons dochtertje aan de telefoon gehangen. Ze was rond 1 uur wakker geworden en volledig over haar toeren omdat ze moeke zag in plaats van mama en papa. Heb haar via de telefoon kunnen kalmeren en haar nog eens voorbereid dat wanneer ze mama de volgende keer zou zien dat dan haar broertje er ook dan zou zijn.
Bij de aflossing van de wacht is er een andere vroedvrouw haar komen voorstellen en heeft zij deze keer gevoeld naar de opening. Toen zei ze dat ik eigenlijk een grote 4 cm en kleine 5 cm had. Ik ben dus van 6 uur tot 8 uur blijven steken op mijn 5 cm. Ook vertelde ze dat onze Kylian een sterrenkijkertje was. Toen zei ze dat ze nog even ging afwachten en als er geen schot in de zaak kwam dat ze me een baxter ging geven om mijn weeën op te wekken. Dus na een uurtje terug gevoeld en was niet vooruit gegaan. Heb dan die baxter gekregen van haar gekregen rond een uur of 10. Heb intussen tijd ook een paar keer moeten bellen omdat mijn epidurale na een tijd op was. Ik heb zeker 2 keer moeten bijkrijgen op die hele tijd. Na het krijgen van die baxter hebben ze een monitor via mijn schede op het hoofdje van onze Kylian geplaatst om zo zijn hartslag in het oog te kunnen houden. De uitwendige bleef niet op zijn plaats zitten dus heeft ze dat zo opgelost. Doordat ze die monitor heeft ingebracht ben ik op mijn zij moeten gaan liggen met mijn bovenste been in de beugel. Raar zicht moet dat geweest zijn denk ik. Na een half uurtje of zo kreeg ik een beetje last van zo te liggen dus heb ik gebeld om me op mijn andere zij te leggen. Tegen kwart na 11 lag ik te kronkelen van de pijn op het bevallingsbed. Op een gegeven moment voel ik nattigheid aan mijn poep en dacht ik dat er een accidentje was gebeurt. Door die rugweeën kon ik dat onderscheid niet meer maken of het de druk was voor de bevalling of de druk om stoelgang te maken. Ik begon bijna te wenen omdat ik mij zo ellendig voelde en me schaamde dat het eventueel stoelgang kon zijn. Daarom heeft mijn man even gekeken en gezegd dat het bloed was dat ik voelde lopen. Op dat moment heb ik tegen mijn man gezegd dat hij op dat rood belletje moest drukken want dat hield ik niet meer uit. De vroedvrouw kwam binnen en zonder te zien en te voelen vertelde ze me dat ik me op mijn rug mocht draaien en mijn benen in de beugels mocht leggen omdat het zover was. De vroedvrouw kwam naar mij en zei tegen mijn man “ als meneer het ziet zitten om te komen zien dan kan je zien dat je kindje heel veel haar heeft” Hij is gaan kijken en hij was zo van zijn melk dat hij op dat moment vergat dat hij 2 maal moest drukken om te filmen. De vroedvrouw zei dat ik 1 keer mocht persen. Na de eerste pers was zijn hoofdje al geboren en zei de vroedvrouw dat ik eventjes moest wachten en ze was weg. Ze is direct terug gekomen. Waarom ze weg was weet ik niet. Toen ze terug binnen was zei ze dat ik bij de volgende wee terug mocht persen. Dat moest ze geen 2 keer zeggen want ze had haar zin nog niet volledig af of ik was al aan het persen en op dat moment is onze Kylian dus geboren. Ze heeft hem direct aan mij gegeven maar mocht hem niet te hoog trekken daar zijn navelstreng te kort was. Om 11.25 is onze Kylian dus na 36 weken en 6 dagen dus geboren. Hij heeft zich goed laten horen wat positief was want anders moest hij in de couveuse. Nadat ze de navelstreng hebben afgeklemd heeft mijn man die doorgeknipt en kon ik mijn klein mannetje veel dichter bij mij nemen. Ik heb echt tranen van opluchting, blijdschap en geluk gelaten. Zo content dat ik was dat hij eindelijk in mijn armen lag. Nadat hij een tijdje bij mij lag hebben ze hem dus eventjes weggenomen om hem te wegen en te meten. Hij woog 3,220 en mat 49 cm. Een voldragen baby dus. Ze hebben me nog genaaid maar niet op de gebruikelijke plaats. Want bij deze bevalling was ik niet geknipt of gescheurd. Ik had wel enkele oppervlakkige scheurtjes aan de schaamslijmvliezen. Eenmaal ik in orde ben gebracht mocht ik verhuizen naar mijn eigen bed. Daarna hebben we alles bijeen genomen en zijn naar de recovery gebracht tot ik mijn benen terug voelde. Op de recovery heb ik als eerste naar onze dochter gebeld om haar het goede nieuws te melden dat ze grote zus was geworden. Lang heb ik niet op de recovery gelegen want kreeg vrij snel terug gevoel in mijn benen. Maar terwijl we daar lagen heb ik ons ventje voor de eerste keer aan de borst gelegd en ons mannetje was daar direct mee weg. Eenmaal we op de kamer aankwamen was ik zo moe van die helse nacht vol pijn maar dan keek ik naar ons ventje en voelde ik me zo gelukkig om dat prachtkindje in zijn bedje zien te liggen.

Vandaag is ons mannetje nu 1 maand oud en ik verschiet er eerlijk gezegd van dat het zo snel gaat. Hij word hier enorm aanbeden door ons drieën en de fiere grote zus is zeer lief met haar klein broertje. Waar ik een beetje bang voor was was dat ze jaloers ging reageren maar dat doet ze dus totaal niet. Ze is echt ongelooflijk blij met haar klein broertje.

16 november 2014 om 06:32

Proficiat Tsjake met je tweede baby’the! Het blijft toch altijd een mirakel

26 november 2014 om 16:39

Hier een kleine update van ons ventje.

Hebben vorige vrijdag voor de 2 x een gehoortest moeten afleggen daar de eerste keer het wat afwijkend was. Kwam wel door dat hij verkouden was. Nu was de 2 de test volledig in orde en ons manneke hoort langs beide kanten dus goed ;)
Kan hij later niet zeggen dat hij het niet heeft gehoord hé

Voor de rest groeit ons ventje als kool en komt hij super goed bij.
Kan bijna iedere dag 150 à 200 ml afkolven met 1 afkolfbeurt.
Dus deze keer is mijn productie goed op gang.
Wat voor mij een pluspunt is zo kan ik mijn voorraadje aanmaken voor tegen februari. Ben ik zeker dat hij eten genoeg heeft voor tegen dan.
Ook drinkt hij super goed van het flesje wat mijn dochter dus vertikte.

Aan alle mama’s die borstvoeding geven en tussendoor flesjes willen geven met borstvoeding de medela calma flesjes zijn daar echt super voor.
Je mag die flesjes ook enkel gebruiken om moedermelk te geven. Ze volgen de techniek van het zuigen aan de borst en dat is wel geweldig.
Alleen zijn ze wat prijzig maar ik heb zo iets van beter 1 keer wat meer geven en een goede fles hebben dan verschillende soorten flessen aankopen om te zien welke beebje wel wilt en dan effectief de aankoop van de meerde flesjes te doen.

15 december 2014 om 05:56

t came through that he had a cold. Now the second part of the test in order and lordling both sides so well he can not later say that he has not heard hey For the rest, our boy is growing very fast and he is super good at. Can almost every day 150 to 200 ml of pumping with one afkolfbeurt. So this time my production is well underway. What a plus for me so I can create my stash for at February I’m sure he has food enough by then. He drinks super well the bottle what my daughter so refused.

8 februari 2015 om 10:08

Dames, we zullen ons topic maar eens verder zetten in de juiste plaats? Hoe os het met de kersverse mamas? Pandora heeft wolf nu zijn spuithes gehad?

8 februari 2015 om 20:06

Dat gaan we doen Hippe :).

Hier is het al rustiger dan een week geleden bij het thuiskomen. Onze pruts is nu bijna twee weken oud. De borstvoeding loopt al vlotter ondertussen. Ben heel blij met de kraamzorg eerlijk gezegd. Want eten voorzien wordt nogal vaak vergeten hier lol. Is nog wennen hé. Dit weekend eerste gezinsuitstapje gedaan, beetje gaan wandelen, beetje geshopt en familiebezoekje gedaan. Hele poos bezig geweest om alles in te laden, amaai :). Maar stapje per stapje lukt het wel hier. En met de rest?

9 februari 2015 om 09:15

Nee pas op 14 weken dan. Bij kind en gezin daar was het voor die dokter totaal geen probleem. Wel een negatieve ervaring met die verpleegster daar.. Uitspraken alla: Ge wordt borstvoeding geven wel beu. Ge moet ze laten wenen anders krijgt ge moeilijke kinderen.. ale kvond het onnodig.

Hier al 5,560kilo op 10 weken en 57,5cm.

9 februari 2015 om 13:46

@ Pandora : Onze Kylian heeft zijn eerste spuitjes pas op 3 maanden gekregen door aanhoudende ziek geweest te zijn. Bij mij hebben ze dat niet geprobeerd zenne van te zeggen dat ik geen nieuwe afspraak kreeg.
En die antiBV-verpleegsters van mijn voeten. Dat is toch erg zenne tegenwoordig. Volgens mij is die gefrustreerd omdat het bij haar niet lukte en dan wilt die dat het bij anderen ook niet lukt.

Hier een mama die volledig fysiek op is. Er is wel altijd iets met 1 van de 2 kindjes. Zoals vannacht, kylian eet maar raakt niet goed in slaap door zijn verstopte neus. Dus naar beneden voor zijn neusje te verzorgen. Een uur heeft het geduurd voor die terug in slaap ligt na zijn voeding. Eindelijk in slaap, trippel trippel naar boven om hem in bed te leggen en zelf erin te kruipen. Een half uur later gehuil van de oudste die hoogst waarschijnlijk een nachtmerrie heeft gehad. Daar nog een kwartier bijgezeten. Terug zelf bed in gekropen en niet goed meer in slaap geraakt van de kou om daarna een uur en half later terug moeten op te staan omdat kylian terug honger heeft.
Met als gevolg ik ben stikop en geraak niet bijgeslapen. Allee ik had kunnen bijslapen als de oudste naar school was geweest vandaag. Maar die is thuis met griep tot en met morgen. Alleen denk ik dat ik haar morgen ga laten gaan zodat ze haar energie kwijt kan want ik ben echt moe en heb dringend slaap nodig.

9 februari 2015 om 18:34

Oh dames ik heb een geweldige man se.

Door dat ik zo uit geput was heeft hij gezegd dat ik me eventjes moest neerleggen. Ons Cleo lag in bed om te rusten.
Ik vroeg hem dat hij me na een uurtje wilde wakker maken zodat ik ons Kylian in de créche kon gaan halen. Ik word om half 6 wakker en schiet halvelings in paniek. Ik dacht dat ik te laat ging zijn voor ons manneke. Ik ben in de gang om me gereed te maken en op dat moment gaat de deur open waar mijn 2 lieve mannen staan. Mijn man was onze kylian gaan halen zodat ik verder kon slapen. Hij was zelfs verbaasd dat ik al wakker was want hij vond het ook nodig dat ik wat bijsliep. Dus ik heb een zalige 2,5 uur geslapen en voel me als herboren.
Ik zie hem echt graag.

9 februari 2015 om 21:07

Ooo tisjake das zalig!!!
Hier duurt het altijd een uur na zijn voeding dat hoj pzs slaapt!!!
Maar hij slaapt 6-7-8u dus ik klaag niet
Morgen avond komt mijn sm effe oppassen wij gaan ons 2 lopen
Quality time samen en iets aan ons lijn doen! Want ik ben zo ongelukkig bv is goed voor i kilos zeggen ze dan maar das hier ni ze!
Pandora hier mag ik ni klagen over k&g
Op hey cb zelf een verpleegster die zelf ook bij lll is en mijn dokteres is een hollandse met hoofddoek die voorstander is van homeopatie enz dus zalig hier! Hij woog vorige week maandag 5,750 kg en op toen hij hemeten werd 59,5cm! Wat worden ze toch veeel te snel groot!
Mietje das zot he wat je allemaal moet meenemen :-)) daarvoor ben ik blij dat ik bv geef!!
Ge hebt den tap altijd bij!! Vorige week naar lichtfestival geweest hup den draagdoek in en weg!! We zijn wel al aant komven voor ingeval van!