Auteur Berichten

14 november 2014 om 09:56

alweer een probleempje hier

ons meisje heeft nu weer last van heel harde stoelgang sinds ik begonnen ben met fruitpap.
ik ga dus al eens starten met peer ipv appel en mss ook een pruimpje
zijn er nog goede combinaties?

en zijn er mss bepaalde groenten die kunnen helpen?

14 november 2014 om 15:18

zeker geen venkel geven. venkel doet de darmen kalmeren en zorgt daardoor voor moeilijker stoelgang. (heb ik hier toch gemerkt bij ylena)

verder een appelsien in de FP?

15 november 2014 om 11:46

Bedankt voor de tip cindy!
Heb haar gisteren tomaat-courgette-aardappel gegeven, vandaag spinazie-aardappel en morgen ga ik voor witloof.
Denk dat dat goede combinaties zijn?

Gisteren heb ik van fruitpap banaan-peer-clementine-kiwi gegeven.
Maar kun je de banaan bv ook vervangen want banaan stopt ook op dacht ik.
Voor dezelfde reden heb ik de appel vervangen door peer.

15 november 2014 om 18:30

appels kunnen ook als je ze eerst stooft. Veel kiwi kan ook helpen.

16 november 2014 om 16:31

Ik dacht ook een lepeltje extra olijfolie erdoor doen.

16 november 2014 om 19:08

gewoon de banaan weg laten kan perfect ;)

17 november 2014 om 10:33

Inderdaad; geen banaan en geen appel en wat appelsien en kiwi erbij doen. meloen is ook goed voor de stoelgang.

Ik geef mijn dochertje sinds haar 2 jaar geregeld Movicol junior tegen harde stoelgang (op doktersadvies); weet wel niet of dat ook aan baby’s mag gegeven worden.

17 november 2014 om 15:22

Liene;305607 wrote:
Inderdaad; geen banaan en geen appel en wat appelsien en kiwi erbij doen. meloen is ook goed voor de stoelgang.

Ik geef mijn dochertje sinds haar 2 jaar geregeld Movicol junior tegen harde stoelgang (op doktersadvies); weet wel niet of dat ook aan baby’s mag gegeven worden.

ik gebruik hier wanneer het echt niet gaat (na 3 à 4 dagen geen stoelgang want een darm heeft soms 72u nodig ;) ) forlax junior, maar ik ben daar niet zo voor te vinden. ik vind dat dat een luie darm maken is en de oorzaak wegnemen :o

17 november 2014 om 20:54

Banaan weglaten, proberen te laten bijdrinken en buikje min 1x per dag masseren deed hier wonderen!

18 november 2014 om 07:59

forlax junior en movicol junior geeft geen luie darm aangezien het niet op de spiermassa van de darm inwerkt, maar de stoelgang malser maakt doordat er vocht wordt aangetrokken. Dit is wel het geval bij echte laxeermiddelen.

Voor baby’s zou ik het niet gebruiken, want je hebt er best wel een grote hoeveelheid water voor nodig. Meestal wordt daar een glycerinesuppo voor gebruikt. Is ook totaal onschuldig.