Auteur Berichten

15 januari 2015 om 12:32

dag dames!

ik heb eens een vraagje… zoals jullie in de titel kunnen lezen wil onze kleine man niet altijd meer zijn melk drinken.
hij krijgt nu groeimelk, dat is altijd goed binnen gegaan tot nu… ’s avonds drinkt hij wel nog ongeveer 200cc maar ’s morgens is het vaak met moeite 50cc…
is dit een fase? zou hij de melk beu gedronken zijn? andere melk kopen heeft geen zin want dit is hetzelfde (heb ik al geprobeerd)
hij eet wel goed zijn boterhammen, patatjes en zijn fruit! daarnaast drinkt hij nu ook beter zijn water… we geven hem ook af en toe van die melkdessertjes van nestlé en ook boterhammetjes met smeerkaas…
is er eigenlijk iets aan te doen of gaat dit vanzelf over? ik denk dat hij nooit zo een melk drinker zal worden gelijk ik ;) maar wat geef je dan als alternatief? gewoon wat water? maar ik weet dan niet of hij het gaat trekken tot aan zijn patatjes…
iemand tips?

15 januari 2015 om 12:50

chloë is rond haar eerste verjaardag gestopt met melk drinken
’s morgens niet meer en ’s avonds niet meer.
dachten ook eerst dat het aan de groeimelk lag maar ze had er geen zin meer in.

dus is ze stilaan boterhammetje ’s morgens beginnen eten en daar dronk ze dan wat water of gewone volle melk bij
en ’s avonds at ze met ons wat mee aan tafel rond 18u30 en een uurtje later als ze ging slapen dronk ze nog bekertje water…

ik zou er mij niet teveel zorgen in maken zenne, niet elk kind blijft halve liter melk drinken tot ze 2 jaar zijn (of welke leetijd dat zou moeten, ik weet het eigenlijk niet :) )

16 januari 2015 om 08:49

Ben is vanaf 12 maanden steeds minder melk gaan drinken, zodoende dat hij na verloop van tijd alle melk weigerde. Niet in een fles of beker, wou het gewoon niet meer. Hij at ’s morgens boterhammetjes, voormiddag yoghurt of fruit, ’s middag patatjes, namiddag fruit en een papje of kaasje en ’s avonds mee met ons. Hij drinkt enkel en alleen water en dat gaat nog steeds prima. Het ene kindje is die melk gewoon sneller beu dan het andere

20 januari 2015 om 11:10

Hier heeft Lita nog steeds liever melk dan brood en ook liever cracotten dan brood. Volgens kind en gezin drinkt ze zelf teveel melk. Ze drinkt 660cc op een dag en ze mag er maar 500cc drinken. Heeft er iemand tips om haar minder melk te doen drinken en brood te laten eten?

20 januari 2015 om 11:22

Zolang ze wil zou ik ze melk laten drinken, maar mss uit een beker? Ik snap niet dat ze op die 100cc moeilijk doen, ze moeten toch steeds kunen klagen!

Of eerst een boterham/cracotte laten eten en daarna pas melk?

26 januari 2015 om 07:32

Cindy1987;306988 wrote:
Zolang ze wil zou ik ze melk laten drinken, maar mss uit een beker? Ik snap niet dat ze op die 100cc moeilijk doen, ze moeten toch steeds kunen klagen!

Of eerst een boterham/cracotte laten eten en daarna pas melk?

Inderdaad bij kind en gezin, vinden ze altijd iets dat niet goed is.krijg ook steeds de opmerking dat haar hoofdmotief een beetje te veel is. De papa heeft ook een groot hoofd.de hoofdmotief zit wel altijd op dezelfde lijn van de curve.

26 januari 2015 om 09:23

Als ze mooi op dezelfde lijn blijft in de curve is er toch geen probleem? Trouwens als.je eigen KA er geen probleem van maakt? Oh in hou me al vast voor bij ons 2e ukje :o denk dat ik vaak in discussie ga liggen :p

28 januari 2015 om 13:49

Mijn zoontje drinkt sinds hij één jaar is enkel pap ’s morgens. Ik weet dat het meestal andersom is: ’s morgens niet en ’s avonds wel, maar hier vond meneer dat niet :-)
Dat is eigenlijk heel het jaar zo gebleven, dus nu is het nog steeds zo.

Ik moet wel zeggen dat die fase ook pas is gestart met geen pap meer willen drinken. Hij dronk eens een keertje 100 ml, dan weer 50 ml, dan weer niets… Meestal was ’t ’s avonds moeilijk dan ’s morgens waardoor ik gewoon gestopt ben het ’s avonds aan te bieden.

Als ze een boterham met kaas eten of een yoghurtje overdag extra is dat allemaal geen probleem hoor.
Wel vitamine D bijgeven, want dat zit in die groeimelk. Als ze dus minder drinken, hebben ze daar zeker niet genoeg aan.

28 januari 2015 om 19:34

hier drinkt hij ’s morgens echt niet goed meer, ’s avonds is het wel beter… hij heeft nu ook goed leren drinken uit een gewone beker met een tuit op en met handvaatjes en moet zeggen doordat hij dat nu zelf doet drinkt hij wel goed… allz ’s avonds dan toch… ’s morgens lukt niet goed, dan geef ik wat water en dat lijkt ook goed te lukken… ’s avonds probeer ik meestal smeerkaas te geven en een yoghurt of puddingke om 10u of 17u… dus ik moet me geen zorgen maken ;) merci dames!