Auteur Berichten

4 juli 2017 om 12:26

Hallo allemaal,

Ik wou graag met jullie mijn ervaring van het gebruik cytotec delen. Mijn man & ik kwamen er vrijdag achter dat mijn zwangerschap waar we zo blij mee waren helaas fout zou eindigen. De gynaecoloog zag nl dat het een leeg vruchtzakje was. Omdat het nog pril was (5 weken) gaf ze me 2 opties: wachten tot het spontaan kwam of door gebruik medicatie. Ze wou geen curretage doen bij me omdat dit dan weer belastend is voor de baarmoeder, je moet in slaap, er is kans op verkleving etc.

Ik wou ook niet zitten wachten tot het vanzelf kwam want wanneer dit zou zijn kon ze niet voorspellen, ik bedacht me “stel je voor dat je op je werk zit..” Mijn man & ik hebben dan besloten om voor medicatie te gaan. Ik kreeg cytotec voorgeschreven. De reden dat ik dit nu schrijf is omdat ik op internet aan het zoeken was naar ervaringen en ik echt horrorverhalen las die me doodsbang maakten. Zaterdag namiddag er aan begonnen, ik had 8 tabletten gekregen die ik vaginaal moest inbrengen, 4 eerst en dan na 4u de andere 4. Gewapend met Dafalgan Forte, een emmertje voor moest ik moeten overgeven en mijn man en mijn beste vriendin aan mijn zijde ben ik er aan begonnen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik een hoge pijngrens heb dus bij mij viel de pijn mee, ook mede doordat ik “maar” 5 weken ver was. Het begon ongeveer een uurtje na de 1e 4 tabletten, de krampen begonnen, ze waren dragelijk voor mij, gevolgd door een beetje bloedverlies maar niet om te zeggen dat het extreem veel was. Ik heb op een bepaald moment een enorme kramp gekregen en ik “voelde” echt precies iets in de weg zitten dat er uit moest. Rond 20u de nieuwe lading tabletten ingebracht en om zeker te zijn toch voor het slapengaan een Dafalgan Forte genomen. Mijn man (de schat) had om 3u zijn wekker gezet om te zien of alles nog ok was met me en om 5u ook nog eens. Rond 5u30 voelde ik het; ik voelde bloed stromen, net zoals het begin van de maandstonden maar dan ietsje heviger. Na een douche voelde ik me al frisser, ik ben zondag de hele dag blijven bloeden, gisteren en vandaag neemt de bloeding af.

Ik wil jullie laten weten dat ik het gebruik van cytotec wel positief heb ervaren, we konden het met ons 2 doen, het deed niet zo’n pijn als ik had verwacht & ik kan het ook beter plaatsen nu.

We moeten nu 1x mijn regels er laten doorkomen en dan mogen we er weer voor gaan :-)

Ik zou zeggen, als je zoiets meemaakt en de gynaecoloog vraagt om tabletten te gebruiken: doen! Iedere persoon heeft een andere pijngrens maar je maakt het thuis mee en kan het samen met je vriend/man verwerken, wij zijn er in ieder geval sterker uitgekomen!

Groetjes x Meena