Auteur Berichten

18 april 2010 om 20:45

Hey

Wij gaan volgende week denk ik de lijst gaan leggen. Nu zit ik wel nog met een vraag. We zouden zeker een rekening voor ons kleintje openen en dat op ’t kaartje zetten + geboortelijst.

Ik twijfel of ik de geboortelijst bij Dreambaby zou leggen, of bij een speciaalzaak hier in de buurt.

• Bij Dreambaby zou het vooral om spulletjes gaan, maar niet echt om kledij, want zoveel keuze is er daar niet voor hè! De grote stukken (kamer, wandelwagen, park, verzorgingstafel, … ) moeten we er al niet meer op zetten, die hebben/krijgen we al. Zou dus om gewone spulletjes gaan (vb. lakentjes, flesjes, babyfoon, accessoires Quinny, eetstoel, verzorgingskussen, …).
  • Bij de speciaalzaak zou het vooral om kleertjes gaan (maar ik veronderstel dat je daar die gewone spullen kan bestellen?!). Kleertjes zijn er wel redelijk duur.. Vraag me ook af of we er dan al winterkleertjes kunnen opzetten ook? Ik zou eind juli moeten bevallen, weet niet of er dan al veel keuze voor de winter zal zijn..

Snappen jullie zo’n beetje het dilemma? Wie ideeën, of tips heeft: shoot ;-)

19 april 2010 om 07:09

Hey M’tje

Wij zaten met dezelfde vraag en hebben gewoon twee lijsten geopend: eentje bij Dreambaby voor de meer basic spullen en eentje bij een speciaalzaak in de buurt voor kleertjes en speelgoed en zo.
Zo kunnen de mensen zelf ook kiezen waar ze een cadeautje kopen. Dreambaby ligt voor ons niet echt in de buurt maar van die lijst werden voornamelijk via internet spullen gekocht. De lijst bij de babywinkel in de buurt was dan weer ideaal voor mensen die hier in de buurt wonen of die liever niet via internet bestelden maar graag zelf een cadeautje gingen uitkiezen.

19 april 2010 om 07:16

Hoi,

bij ons ligt de geboortelijst bij dreambaby, ik veronderstel dat dat voor al de spullen die je nodig hebt wel een stuk goedkoper zal zijn dan een kleinere winkel (als je alles daar al vind), idd wel jammer dat er weinig kleren te vinden zijn.

Ik zou dan eigenlijk overwegen om geen rekeningnr op te geven en 2 geboortelijstjes te leggen. Wie liever geld wil geven dan een cadeautje kan dat dan nog altijd cash doen. Je hoeft daarom geen 2 kaartjes bij je geboortekaartje te steken , van dreambaby is er gewoon je naam en paswoord die je op het kaartje kan zetten.

Succes met kiezen

19 april 2010 om 09:03

Wij hadden ook geen rekening nr op het kaartje gezet, enkel een lijst bij baby2000 (geen kleertjes).
En héél veel mensen hebben geld gegeven, wat ik toch wel spijtig vind, dat ze niet de moeite doen om van de lijst te kopen. Je kan via internet kopen of in de winkel hier in de buurt, en zelfs telefonisch.
Wij hebben dan gekozen om van al het geld dat we gekregen hebben zelf onze lijst leeg te kopen. 3/4 van onze lijst is dus zelf aangekocht. Ze moeten ook raar kijken in de winkel als we weer eens zelf daar zijn :-)

19 april 2010 om 09:13

wij hebben ook van onze lijst dingen gekocht hoor, en zullen er waarschijnlijk nog van kopen.

hebben nl alles op e lijst gezet ook de grote dingen. Was wel om zelf te kopen maar van al wat op de lijst staat krijg je nadien korting in onze winkel dus das mooi meegenomen…

sann

19 april 2010 om 09:28

Ik had een lijst liggen bij paradisio en eentje in een baby kleer winkel. Maar je merkt wel dat er weinig mensen naar de baby kleer winkel gaan nochtans zijn de kleren helemaal niet duur 35euro voor een heel ensemble’ke. xxx

19 april 2010 om 10:15

van waar ben jij bejes? hier ook een lijst bij paradisio!

19 april 2010 om 10:42

Ik ben van waregem en jij?

19 april 2010 om 10:44

Ik heb net gekeken naar je lijst :) De uwe ligt dus in sint-niklaas de mijne in paradisio Desselgem. xxx

19 april 2010 om 11:01

idd sint-niklaas hier

maar der zijn niet veel paradisio’s vandaar…