BabyPlaza Community

Ga terug   BabyPlaza Community > Zwangerschap en Geboorte > Zwangerschap

Reageren

Discussietools
Oud 2 december 2009, 21:52
Indy's schermafbeelding
Indy Indy is offline
Privileged Member
Peuter

Standaard zwanger in proefperiode

Hey Dames

ik vroeg me iets af. Ik zit momenteel nog in mijn proefperiode en die duurt nog tot maart (dus dan ben ik al ruim voorbij de 12 weken). Hoe zit dat met bescherming?

Kunnen ze mij dan gewoon ontslagen? Of ben ik dan ook beschermd omdat ik in verwachting ben?

Tis eigenlijk een redelijk belangrijke vraag, want bij ons op het werk zijn ze nogal ontslag-minded. (als voorbeeld: ik werk er nu 2 maanden en er zijn minstens 8 mensen moeten gaan).

Weet er iemand iets meer over?

bedankt alvast voor de antwoorden.

of als er iemand een goeie job heeft voor mij

Met citaat reageren
Oud 2 december 2009, 22:32
PETRA's schermafbeelding
PETRA PETRA is nu online
Privileged Member
Kleuter

Standaard Re: zwanger in proefperiode

Als het een proefperiode is maar je contract loopt niet af op het eind van die proefperiode dan ben je normaal beschermd hoor, ze kunnen je niet ontslaan omdat je zwanger bent. Als je vb. 3 maanden op proef bent en je contract loopt af na die periode zijn ze niet verplicht je een nieuw contract aan te bieden.

Ik weet niet of het duidelijk is maar volgens mij is er een verschil als je je contract hebt beëindigd of niet.

Groetjes
Petra

MK 22/6 :'(

30 sept: positief !!
24 okt: 1e echo: hartje klopt- 1,09cm
23 nov: 2e echo: nekplooi ok en 5,27cm
23 dec: 16w echo: superactieve jongen
20 jan: 20w echo: op schema en mooie 4D beelden
17 feb: broertje groeit goed
17 mrt: 1kg060 , hoofdje naar beneden
18 apr: 32w: 2kg
09 mei: 35w:
23 mei: 37w:
Met citaat reageren
Oud 3 december 2009, 10:08
snoezel's schermafbeelding
snoezel snoezel is offline
Super Moderator
Kleuter

ze kunnen je op het einde van je proefperiode laten gaan hoor
ze zullen nooit zeggen dat het is omdat je zwanger bent hé.
allé ja, het hoeft natuurlijk niet. als ze tevreden van je zijn zullen ze je daarom natuurlijk niet laten gaan.

Met citaat reageren
Oud 3 december 2009, 10:36
Debke Debke is offline
Member
Foetus

hey indy,

ik ben bang dat snoezel gelijk heeft,
ze kunnen je na je proef periode ontslaan en ze zullen dan zeggen dat het niks met je zwangerschap te maken heeft, maar je kan het beter wel zeggen..
Volgens de wet hoef je pas met 6 maanden je werkgever in te lichten maar dit wordt meestal niet in dank afgenomen..

Heel veel succes!!

12/11 HCG 149!
18/11 MvM positieve urine test!
30/11 eerste echo!! het hartje klopt al goed!
21/12 Tweede echo!
Met citaat reageren
Oud 3 december 2009, 10:44
boeleke2704's schermafbeelding
boeleke2704 boeleke2704 is offline
Privileged Member
Kleuter

Ik vrees ook dat Snoezel gelijk heeft... En ja, het verzwijgen tot na je 6 maand lijkt mij ook riskant en tevens ook moeilijk haalbaar als ik nu naar mijn 4-maand zwangere buik kijk...

Ben je aangelsoten bij de vakbond? Ik zou hen s contacteren! Zij weten je met 100% zekerheid het juiste antwoord te geven! Dan moet je alleszins niet meer piekeren hè.

Veel succes

Sept 2011: pilstop
Feb 2012: start MMM
Aug 2012: MK

Stimulatie mbv Menopur & Pregnyl.
Feb 2013:TO wegens cyste op eierstok.
Maart 2013: cyste weg, nieuwe ronde Menopur
Abrupt onderbroken wegens uitblijven reactie Menopur
29 april 2013: consulente IVF
24 mei 2013: start Duphaston, MS opwekken

juni 2013: 1e IVF/ICSI -> ons brusje komt eraan!

Met citaat reageren
Oud 3 december 2009, 19:21
Indy's schermafbeelding
Indy Indy is offline
Privileged Member
Peuter

Ik vreesde al zoiets.
Tja we zullen wel zien hoe ze reageren zeker...
Vorige week wou ik zelf nog ontslag nemen omdat het daar echt niet te doen is, maar ik mocht niet van mijn man

dus als ze mij dan over een paar maanden zeggen, nadat ik het verteld heb, dat ik niet mag blijven, dan is dat jammer, maar heb ik wel meer tijd voor mij en mijn (toekomstig) beebje

Met citaat reageren
Oud 4 december 2009, 13:34
L.I.B.'s schermafbeelding
L.I.B. L.I.B. is offline
Privileged Member
Peuter

Indy, zowieso NIET zelf je ontslag geven hé!!!
Tot einde oktober werkte ik op een personeelsdienst.
Ze hebben allerlei redenen gegeven waarom ik werd ontslagen maar volgens mij zit het er ook voor iets tussen dat ik had laten vallen dat ik gestopt was met de pil. Uiteindelijk moet de werkgever geen rede geven waarom ze je ontslagen. Vooral tegenwoordig is "reorganisatie" en "economische crisis" een veelgebruikte rede ...
Ik zit momenteel thuis en heb al van de vakbond te horen gekregen dat wanneer ik ga bevallen, mijn ziekenkasuitkering maar op basis van mijn stempelgeld gaat worden berekend. Dus zowieso niet veel.
Van de moment dat ik wist dat ik ontslagen werd, ben ik naar ander werk beginnen zoeken. Nu 5 maanden verder, nog altijd niks. Dus ik heb maar weinig hoop om nog iets te vinden voor het kindje er is vermits binnenkort mijn buikje zichtbaar gaat zijn ...
Ik zou zeggen, wacht nog even af. Op een zeker moment ga je het briefje van de gyné kunnen geven met de bevallingsdatum erop. Dàn pas zou ik het hen melden. Stuur hen dit ook aantekend op, dan kunnen ze niet ontkennen dat ze het hebben gekregen of laat tekenen voor ontvangst.
Ontslagen ze je, ga dan maar eens naar de vakbond. Ook al zit je in proef, dan moeten ze wel iets kunnen aantonen waarom je nu ineens niet meer goed genoeg bent. Dit is wel in het geval je bediende bent (arbeiders is niet mijn ding).
Maar in ieder geval, zit het uit en ontslagen ze je, laat dan iets weten, dan kunnen we samen dingen gaan doen

Met citaat reageren
Oud 5 december 2009, 10:12
Indy's schermafbeelding
Indy Indy is offline
Privileged Member
Peuter

Ik ben momenteel van plan om het gewoon wat verder uit te zingen en dan zien we wel...
Ik heb deze week al op verschillende vlakken mijn meerwaarde getoond en miss beseffen ze dan over een paar maanden dat ik best wel wat waard ben, ook al ben ik zwanger.
Was ook van plan om te zeggen dat we er al een tijdje mee bezig zijn , dit is echter niet helemaal waar, maar we zijn er nu pas klaar voor) en dat het dus niet iets is van: goed vast werk, nu baby.

maar als ze mij ontslagen, count me in!! dan gaan we leuke dingen doen samen

Met citaat reageren
Oud 6 december 2009, 21:13
kimmeke23 kimmeke23 is offline
Member
Foetus

ik was ook werkloos toen ik 12 weekjes zwanger was kreeg ik een telefoon van een interim ze hadden een job voor me gevonden vanaf je 3 maand moeten de werkgevers het weten dus ik heb het hen gezegd toen ik ging solliciteren.
de job is een echte mannenjob ze hebben me toch aanvaard ik heb daar gewerkt tot ik niet meer mocht werken wegens teveel harde buiken ik heb het interim al aan de telefoon gehad om me te zeggen dat ik na de bevalling terug mag gaan werken ps van mijn was het een proef van 6 maand ik heb er nog maar amper een maand gewerkt en ze willen me terug
Met citaat reageren
Oud 6 december 2009, 21:20
charythepooh's schermafbeelding
charythepooh charythepooh is offline
Privileged Member
Kleuter

hey meis!

ik moet vrijdag een proefdag gaan draaien in een ander winkel, dus ik hoop natuurlijk ook ergens wel dat ik het goed doe en ze me gaan aanvaarden, maar ik heb zo'n schrik dat ze me na de proefperiode gaan laten gaan als ik ook zwanger zou blijken.

Daarom hebben wij ook beslist als ik deze job effectief kan doen, stoppen we ermee voor een eind tot het allemaal snor zit op de nieuwe job! maar geloof me, deze beslissing snijd alweer door mijn hart!!!

Met citaat reageren
Reageren

Discussietools

Regels voor berichten