BabyPlaza Community

Ga terug   BabyPlaza Community > Zwangerschap en Geboorte > Zwangerschap

Reageren

Discussietools
Oud 28 mei 2009, 11:13
baloutje baloutje is offline
Privileged Member
Peuter

Standaard

Hallo zwangere toekomstige mamaatjes

Ik ben nog maar heel pril voor mijn 1 ste keer zwanger. Veel sympthomen heb ik eigenlijk niet behalve zo van die venijnige steekjes in mijn onderbuik. Omdat het voor mij allemaal zo nieuw is vraag ik mij af of dit allemaal wel normaal is. Voor de rest heb ik een zeer sterk honger gevoel. Ik zou mijn bord en al opeten :-).

Hebben er onder jullie nog zo een probleempje?

Oud 28 mei 2009, 11:21
Evi Evi is offline
Member
Baby

Standaard

Hey Baloutje,

Eerst en vooral proficiat met je zwangerschap!
Die steekjes zijn niet abnormaal hoor, je hoeft je daar zeker geen zorgen in te maken. Ik ben nu bijna 12 weken en heb dat nog af en toe. Je baarmoeder is zich vollop aan het voorbereiden op het wezentje dat erin groeit.

Groetjes,
xxx
Oud 28 mei 2009, 11:33
Privileged Member
Peuter

Standaard

Bedankt evi ben ik toch al een beetje gerust gesteld
Oud 28 mei 2009, 11:40
Mrs O.'s schermafbeelding
Mrs O. Mrs O. is offline
Privileged Member
Kleuter

Standaard

is idd héél normaal baloutje... ik had er immens veel last van...

Da gt idd weg na een tijdje (weet wel niet meer wanneer juist :) )

Met citaat reageren
Oud 28 mei 2009, 11:59
Kimmy Kimmy is offline
QuizMaster
Kleuter

Standaard

dag baloutje,

proficiat met je zwangerschap!!

ik had dat in het begin ook hoor maar net als mrs. O. heb ik geen flauw idee maar wanneer dat is weggegaan :)
raar hoe snel je die dingen vergeet, gelukkig schreef ik wel veel op, da's echt een tip: opschrijven, opschrijven, opschrijven!! Je denkt "ik onthou het wel" maar da's niet zo... Ik kreeg heel in het begin van mijn zwangerschap zo'n dagboek van Anne Geddes en ik heb dat heel trouw ingevuld, ik zit nu bijna aan het einde :).

Het is dus normaal om kleine ongemakjes te hebben, zélfs als je nog maar net zwanger bent en misschien ook juist omdat je net zwanger bent: heel je lichaam moet zich klaarmaken voor je kleine prutkes, hé!! Het moet gigantisch veel (en snel) groeien (zie maar op mijn banner!).

Mijn eerste kwaaltje, naast die "menstruatieachtige" pijn was trouwens een ONGELOOOOFLIJK ongemak aan mijn tepels maar gelukkig, dat trekt redelijk snel weg :), die tepelgevoeligheid vond ik namelijk het minst leuk van alles tot nu toe!!

succes...

x

Met citaat reageren
Oud 28 mei 2009, 13:29
Privileged Member
Peuter

Standaard

Hey Kimmy,

Bedankt voor de info. Ik heb ook wel beetje last van zware borsten (alhoewel ze helemaal niet groot zijn hi). Maar nog niet dat het mij echt stoort ... We zien wel. Jij gaat morgen misschien al je kindje hebben? Mijn beste vriendin moet ook elke moment bevallen is normaal uitgerekend voor 03 juni. t wordt echt spannend de komende week! Ik wens je heel veel succes met de bevalling
Oud 28 mei 2009, 13:53
lotje's schermafbeelding
lotje lotje is offline
Privileged Member
Kleuter

Standaard

hoi baloutje,
proficiat met je zwangerschap en geniet ervan!!!
die pijn in de buik had ik ook wel en nu nog hoor dat is inderdaad je baarmoeder
dat hongergevoel had ik int heel begin van mn zwangerschap ook maar is eigenlijk snel vervangen geweest door misselijkheid.. dus ik hoop voor jou dat je daar ni teveel last van gaat hebben

http://www.luanaflaming.kijkonzebaby.be/babysite/welkom.php
Met citaat reageren
Oud 28 mei 2009, 14:05
Kimmy Kimmy is offline
QuizMaster
Kleuter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baloutje
Jij gaat morgen misschien al je kindje hebben? Mijn beste vriendin moet ook elke moment bevallen is normaal uitgerekend voor 03 juni. t wordt echt spannend de komende week! Ik wens je heel veel succes met de bevalling
idd, morgennamiddag met keizersnede! bij mij moest het normaal ook 3 juni zijn geweest, mooie datum 3-6-9, hopelijk bevalt je vriendin wél op die datum :)

jij ook veel succes hoor...

Met citaat reageren
Oud 28 mei 2009, 15:42
Najima Najima is offline
Member
Foetus

Standaard

Hey baloutje,

Eerst en vooral een dikke proficiat met je zwangerschap !!!

Ik ben ongeveer even ver als jou en heb identiek dezelfde symptomen. Buiten de steken in de onderbuik en het ontembare hongergevoel is er precies niets aan de hand :)

Hoe heb jij eigenlijk je geplande bevallingsdatum berekend?

Ik weet dat er site's zijn waar je die kan berekenen maar dan vragen ze je altijd de lengte van je cyclus en die ging bij mij van 25 - 30 dagen. Nu, veel maakt het niet uit hé die 5 dagen :)
De dokter dacht dat ik maximaal aan 3 weken kon zitten omdat mijn hcg slechts 86 was, hoe ging dit bij jou?

Wel leuk, als er iemand is die in dezelfde situatie als jezelf zit :)

Geniet ervan !!!

xxx
Najima

Met citaat reageren
Oud 30 mei 2009, 14:19
Privileged Member
Peuter

Standaard

Dag Najima,

Jij ook een dikke proficiat met je zwanger schap! Ik vind het ook leuk dat we zo rond dezelfde periode gaan zittenh! Kunnen we elkaar een beetje steunen en wat ervaringen uitwisselen.

Ik heb woensdag mijn bloed laten trekken bij de doktor en die vroeg wanneer ik het laatste ongesteld was. Mijn maandstonden zijn 25 april begonnen. Blijkbaar telt zij vanaf die datum. Ik heb van vriendinnen gehoord dat er verschillende methode zijn en dat je eigenlijk maar pas bij een eerste echo de exacte datum kan vastleggen. Of de weken die je ver bent. Ik heb een cyclus van 30 dagen anders moet jij je gemiddelde cyclus nemen. Op 28 dagen ofzo?

T is echt zo super spannend hé allemaal. Ik wou toch dat ik al een paar weken verder was want mijn doktor zei dat het heel pril was en dat 1 op 3 nog mis kan gaan. Vanaf 6 weken zou die kans voor een heel stuk dalen ....

Maar ja daar gaan we niet aan denken hé.

Veel succes hé meid en we horen elkaar nog zeker?

Discussietools

Regels voor berichten