PDA

Volledige versie bekijken : tellen

NICKYTJE
16 June 2009, 11:20
hey iedereen,

ik was me vandaag een beetje aan het afvragen hoe het eigenlijk zit met de juiste telling, want je kan niet elke keer een maand tellen voor elke 4 weken want dan zou je 10 maanden zwanger zijn ipv 9, maar hoe tellen jullie je maanden? tellen jullie gewoon terug van de uitgerekende datum of anders?
ik ben nu 12 weken, dus je zou zeggen 3 maanden maar als ik zou terug tellen zou ik pas binnen 2 weken 3 maanden zijn, dus eigenlijk als ik 14 weken ben ......
pffff... kan iemand mij hier een duidelijkantwoord op geven???

xxx
xx
x

Nes
16 June 2009, 11:40
Ja ik heb me die vraag ook gesteld toen. In een week zijn 7 dagen dus een maand zou 28 dagen zijn. Maar omdat dit in werkelijkheid niet altijd zo is is het moeilijk dat uit te rekenen. Ik ben daar dan maar mee gestopt en ben mijn zwangerschap in weken beginnen opvolgen. Das het gemaklijkste. Anders komt er een gans rekensommetje aan te pas. Hoe het nu juist weer zit weet ik niet meer exact maar het is hier op het forum zeker terug te vinden.

mini
16 June 2009, 13:02
Een zwangerschap duurt 40 weken of 280 dagen of 9 maand en 10 dagen :)
Als je er van uitgaat dat een maand maar 4 weken telt... dan zou je zogezegd aan 28 dagen per maand komen. (wat niet correct is)
Ik ben uitgerekend voor 26 november en ben nu 16 weken (bijna 17 weken) zwanger.
Als de mensen vragen hoe ver ik ben... dan zeg'k bv. 16 weken, de mensen redeneren dan; oh 4 maand.
En dan zeg ik: nee nee de 26 ste ben ik 4 maand zwanger ;)
Dan is iedereen zo verward da ze gewoon ni meer durven vragen hoe of wa :D