PDA

Volledige versie bekijken : ander werk?

bejes
12 June 2009, 21:58
Hallo,
Ik heb al 4jaar dezelfde job, nu mijn vriend is pas veranderd van werk en ze zoeken daar ook nog iemand. Ik zou heel graag die job krijgen maar mag pas begin augustus gaan soilciteren. Tja ik ben nog niet zwanger maar stel nu dat het volgende maand toch lukt dan kan ik echt niet meer gaan soliciteren hè? Ze zouden nogal kijken als ik dan aangenomen word en 2maand later zeg dat ik al 3maand zwanger ben. Ik wil zo graag een kindje maar ook heel graag die job!!! Wat denken jullie hiervan of wat zouden jullie doen. Groetjes

Trinity
12 June 2009, 23:32
Ze weten dat dit kan gebeuren bij het aannemen van een vrouw, thats the way it is. Niet te veel van aantrekken. En als ze er achteraf naar zouden vragen, en je wil niet de waarheid zeggen, dan doe je maar alsof het een accidentje was he :)
Weet wel niet of het invloed kan hebben ivm proefcontracten etc. Ken de Belgische arbeidsmarkt niet zo goed. Dus daar zou ik wel mee oppassen.

charythepooh
13 June 2009, 08:00
hoi bejes

ik ben blij dat je dit bereicht post, want ik zit met exact hetzelfde dilemma!
ik werk 5 jaar in dezelfde winkel, en heb daar al veel tegengekomen en afgezien, gekleineerd gepest,...MAar het werk zelf doe ik zo graag
en nu heb ik ook gesooliciteerd bij een andere winkel
ik zit met zoveel schrik, stel dak t werk ni graag ga doen? stel da het personeel daar ook ni meevalt??
En, net als jij, stel dak nu zwanger geraak, de komende 2 of 3 maanden??

maar mijn ventje en ik zeggen ook beide, als ze een vrouw aanvaarden die net getrouwd is en 24 jaar oud is, weten ze da de kans er in zit!
en als je nu zwanger zou raken, kunnen we toch nog altijd zeggen dat het een accidentje is e, niemand hoeft te weten da we al maanden proberen e!!!!

ik heb der ook mijn gedacht van gemaakt, als ze mij willen aanvaarden in die nieuwe winkel, ben ik weg!!!!
succes met je dilemma, ik weet wat je doorstaat!

sunshine
13 June 2009, 09:53
Bij mij was het hetzelfde hoor. Ik had geen werk voor maar wel de kans op werk. 'k Heb lang getwijfeld om zwanger te worden, schrik omdat ze mij nog wel zouden aannemen. Uiteindelijk bleek dat geen probleem, maar ik heb toch de job (die eigenlijk mijn droomjob was) niet gekozen, omdat het een zware job is en mijn vriend heeft ook lange uren. Nu ik zwanger ben voelt de verantwoordelijkheid voor mijn kind te groot.

bejes
13 June 2009, 13:09
Mja tis niet zo makkelijk hè... Ik ga er eens goed over na denken ,ik heb helemaal geen zin om nu de komende maanden voorzichtig te moeten zijn. Terug met de pil beginnen is geen optie hoor maar niet klussen rond mijn eisprong is de enige optie en als ik dan zwanger is ja dan is het maar zo. Maar ik wil er zo graag voor gaan deze maand op nieuw. Ik werk nu ook in winkel en kan in een groot bedrijf gaan werken aan het onthaal wat ik heel graag zou doen en ik zou toch wel een 400euro meer hebben per maand dus ja....
@charythepooh ik begrijp je situatie hoor maar als het zo is dat je u werk niet meer leuk vind dan zou ik wel veranderen, stress kan er ook voor zorgen dat je niet zwanger word hè. Maar natuurlijk je weet niet hoe het in die andere winkel er aantoe zal gaan è. Groetjes

_liesje_
13 June 2009, 18:51
bij ons is in september iemand aangenomen, waarvan mijn baas wist dat ze net een miskraam had gehad, en dus tyerug onieuw bezig was voor kindjes... we waren echt wel dringend op zoek naar iemand. dus ik denk als je toekomstige baas, dat weet, hij er ook geen probleem van gaat maken... zoals trinity zegt, das nu eenmaal zo bij een vrouw é
xxx

mini
13 June 2009, 20:05
Ik ben vorig jaar eind juni veranderd van werk. Ik zat toen in juli/augustus met het dilemma of we aan kindjes zouden beginnen of ni.
Uiteindelijk ben ik wel blij dat'k de stap gezet heb naar kindjes. (dus m'n hart gevolgd) Want uiteindelijk hebben we 7 maand nodig gehad om zwanger te worden. (mk ni meegerekend) :)

Nes
14 June 2009, 13:31
Toen wij aan kindjes begonnen denken ben ik van werk veranderd. Ik heb wel opgelet tot mijn proefcontract om was om echt te beginnen klussen. Kwestie van toch een beetje op te letten.
Wij werkten ook allebij op hetzelfde werk en wij vonden dat riskant om daar bijden te blijven werken. Je weet nooit dat het fait gaat ofzo dan zit je opeens met 2 aan den dop. Ook heb ik op mijn 1ste werk zo iets gezien, daar werkte een man en vrouw, ze hebben de man ontslagen en na 2 weken dan ook uiteindelijk de vrouw omdat dat voor problemen zou zorgen.

ka80
14 June 2009, 13:44
Hallo, ik ben ook van job veranderd en ik was zwanger van ronde 1 en dus nog in mijn proefperiode. Ze hebben er geen probleem van gemaakt. Ze weten dat een jonge vrouw vroeg of laat toch aan kinderen begint. Voor alle zekerheid zou ik toch maar doen zoals Nes, eerst de proefperiode afwachten, zeker in deze tijden van crisis.