Volledige versie bekijken : wanneer vertellen?
_liesje_
10 June 2009, 20:43
Hey allemaal,
Zoals jullie wel kunnen zien, ben ik nog heel pril zwanger ( mag volgende maandag naar de gyn en dan weet ik meer).
maar vroeg me af hoe lang jullie hebben gewacht met het te zeggen tegen de naaste famillie?
het is namelijk zo, we vertrekken op weekend met mijn kant (zussen, en ouders + 2 baby'tjes :-) ), dat is op 20/6. aangezien idereen mij kent als een roker (nu uiteraard niet meer!) gaat het wel heel snel opvallen denk ik... maar is het dan niet te vroeg???
xxx liesje
Sweetdreams1987
10 June 2009, 21:05
Ik denk dat het niet te vroeg is om dan te zeggen ,
allé natuurlijk niet tegen iedereen é.
Maar nu tegen de ouders en de zussen zou je het wel kunnen zeggen.
Tegen dan ben je ongeveer 6 weken.
xxxx
Ik heb het toch iedere keer vrij snel gezegd tegen de (schoon)ouders. :)
Je kan hen wel vragen of ze nog eventjes zwijgen hé. :)
_liesje_
11 June 2009, 07:26
ja, ik denk dat dat het beste is.. wil het echt wel zeggen maar heb toch ook beetje bang hoor :)
Trinity
11 June 2009, 10:02
Ik was ca 12 weken bij schoonfamilie en ca 14 bij mijn eigen familie (uitgez mijn pa) ...als ik het mij goed herinner.
Wij hebben het meteen tegen de ouders en zusjes verteld, ik was toen zo'n 4 weken ongeveer denk ik.
Tegen de vrienden en al de rest hebben we het pas verteld op 10w, toen de gyn zei dat alles er goed uitzag en de kans op een mk was afgenomen.
Karolien
11 June 2009, 10:13
Wij zeggen het zondag (schone vaderkesdag e!!)
Dan komen mijn ouders, schoonouders en schoonbroer met vrouw en kindje van 2! weken.
Wij kunnen tegen hun ni langer zwijgen...
ook omdat ik al thuis zit en dan is het fijn als ze het weten zodat we samen een s weg kunnen.
Mijn zusje komt ni zit in volle blok ma kga dan efkes naar huis om het haar te zeggen.
x
Ik zou het direct zeggen tegen mn naaste familie en de dichtste vrienden, ook gewoon omdat stel dat er iets misgaat (sorry dat ik hier nu negatief doe), dan is iedereen direct op de hoogte er kan je er gemakkelijker over praten. Anders moet je eerst aan iedereen nog je verhaal vertellen en das wel héél moeilijk, vond ik.
En 't helpt wel als je er veel kan over praten, dus ja...
Maar we duimen natuurlijk dat alles goed gaat, hé, en dat zal ook wel ;) Maar 'k zeg maar mijn gedacht, hé...
xx
_liesje_
11 June 2009, 19:22
ja is mss wel waar... denk dat we het dan toch op bijna 6 weken zullen vertellen... nog eventjes dus. we mogen maandag al naar de gyn, ben eens benieuwd naar wat die allemaal te zeggen heeft??? :D
xxx
wij hebben afgesproken om het pas aan iedereen te vertellen op 12w... questie van de *gevaarlijkste* periode gepasseerd te zijn...
en moest er iets fout lopen, dan is dat ons verdriet en iets om met ons twee te verwerken zonder iedereen die om de twee voeten komt vragen van: en gaat het al wa beter? of ja volgende keer meer geluk en zo... tis iets wat wij met ons twee willen verwerken, moest het mislopen. Maar dat is wel mijn mening é ;)
Nu nog wel zwanger geraken natuulijk :D en hopen dat alles wel goed gaat!
xxx
Goh, wij waren eigenlijk ook van plan om het pas te zeggen aan 12weken.
Maar eens je zwanger bent, dan wil je jouw geluk delen met de rest van de wereld. :)
Zo had'k me voorgenomen bij m'n miskraam, als'k opnieuw zwanger zou zijn... dat'k het pas zou vertellen aan 10 weken. Nuja... De meesten wisten het vanaf da wel, behalve de dichte familie (ouders, schoonouders, schoonbroer,...)
De rest van de familie heeft idd moeten wachten tot aan 10 weken of langer zelfs ;)
baloutje
12 June 2009, 14:36
Ik heb het eigenlijk vanaf 5 weken tegen ouders schoonouders zussen broers en beste vrienden verteld. De rest willen we maar inlichten als ik volgende week van de gyné kom en als alles goed is want vandaag heb ik echt een rotdag k hoop dat echt alles goed blijft hé maak mij echt zorgen (zie topic zwanger paniek) K hoop dat ik geen spijt krijg dat ik het tegen sommige vrienden al heb gezegd ....
wij hebben afgesproken om het pas aan iedereen te vertellen op 12w... questie van de *gevaarlijkste* periode gepasseerd te zijn...
en moest er iets fout lopen, dan is dat ons verdriet en iets om met ons twee te verwerken zonder iedereen die om de twee voeten komt vragen van: en gaat het al wa beter? of ja volgende keer meer geluk en zo... tis iets wat wij met ons twee willen verwerken, moest het mislopen. Maar dat is wel mijn mening é wink
Mja, wij dachten dat int begin ook wel, hoor, dat dat iets is dat je dan onder u tweetjes moet verwerken maar hoe dan ook de mensen zien dat er iets scheelt, hé en dan vragen ze toch hoe het gaat en ik begon dan steeds direct te wenen. Dus ik vond het wel gemakkelijker als ze het wisten. Had er ook gewoon nood aan om erover te praten. En als er dan baby's zijn en je wilt die ni direct vastpakken, dan bekijken ze u ook ni scheef ofzo. Maar das mss hoe ieder op zich dat verwerkt, hé!
Hopelijk hoeft niemand het nog mee te maken! ;)
_liesje_
12 June 2009, 19:05
pfffff, toch ni allemaal makkelijk hoor!!!! sorry joke en mini, was zeker niet de bedoeling om oude wondes open te halen!!!!!
denk dat het precies toch bij iedereen anders ligt! mijn vriend zou het doodgraag morgen al tegen zijn ouders vertellen, maar ik wil echt nog wachten (maandag eerste gyn) ...
x
Ik heb er geen probleem mee om erover te spreken :)
In het begin wel, maar dat betert wel ;)
Nu wie het weten wilt mag het van mijn part weten, want er hangt nog altijd een soort taboe rond een MK (allez da vind'k toch :/)
Ik wou ook nog wachten om het te vertellen tegen m'n schoonouders, maar de bewuste avond dat'k een positieve test had, belde m'n schoonmoeder toevallig.
Ze vroeg aan m'n ventje of'k meeging naar een tupperware demonstratie (en ik had geen zin *bloos*) Dus vroeg ze of ze eventueel iets moest meebrengen.
Waarop m'n ventje antwoordde: "Ja babyspullekes :D :D :D"
Mja duidelijker kon het dus ni gezegd worden :lol:
_liesje_
13 June 2009, 18:32
hihi kei grappig!!!! :)
da zal ze ook wel leuk gevonden hebben :-)
x
Ja ze vond het tof. Maar ja ze wist wel dat we bezig waren voor een kindje (door m'n mk)
En de maand voordien had ze al subtiel gevraagd of'k m'n pil opnieuw nam sedert m'n mk. :rolleyes:
tess1307
13 June 2009, 22:49
Wij hebben het ook allemaal zeer snel verteld..
Waarom ook niet! Mocht er inderdaad een MK van komen dan is dat toch geen schande.. er hangt inderdaad een taboe rond.. Hoop dat ik dat nooit zal moeten gaan vertellen maar ja, anderzijds kan je dan wel steun krijgen van iedereen hé...
trouwens, het was vooral mijn ventje dat niet kan zwijgen hoor.. hij glunderde zo dat je het al aan zijn gezicht kon zien :)
xxx
Karolien
15 June 2009, 09:18
Wij hebben het gisteren gezegt. Kwist dat ze blij gingen zijn ma zo een reactie had ik ni verwacht. iedereen heeft gehuild van geluk!
Zo blij dat ze waren!!!
fijn!!!!
_liesje_
15 June 2009, 10:50
hey karolien!!!
das echt super leuk!!! :) ben zo blij!
ben zelf ook wel heel benieuwd hoe iedereen gaat reageren.. spannend é!
xxx
kimmieke
15 June 2009, 12:42
Ik heb het ook al verteld de dag nadat ik positief getest had... Ik kon het gewoon niet geheimhouden, ik wilde het van de daken schreeuwen :-)
Als het van mijn vriend had afgehangen dan hadden we nog gewacht met het te vertellen, hij bekeek het nuchterder en dacht dat er nog vanalles mis kon gaan :-)
Ik denk dat iedereen gewoon voor zichzelf moet uitmaken wanneer je het wilt vertellen! Het is toch gewoon ontzettend goed nieuws...en de mensen weten ook wel dat er altijd nog iets mis kan gaan...
xxx
@Liesje081185; geen probleem, hoor ;)
bejes
8 August 2009, 12:34
Hallo,
Ik ben dus net zwanger maar heb op mijn NOD maar een waarde van 15 wat heel weinig is, de dokter zei dat het nomaal was maar stelde voor om eens opnieuw bloed te laten trekken. Nu wilt mijn vriend het al direct zeggen tegen mijn ma die komt morgen terug van reis maar ik zou liever nog wat wachten hoor tot volgende week de nieuwe uitslag van bloed. xxx
kyanoke
8 August 2009, 13:09
15 lijkt mij heel weinig hoor, ik had op mijn nod 150 en toch nog verkeerd gegaan.
Liesbet
8 August 2009, 13:35
@bejes: ik had bij mijn eerste bloedafname ook maar een waarde van 16 en toen was ik ongeveer even ver als jij. Een tweetal weken later ben ik opnieuw bloed gaan laten trekken en toen waren de waarden al gestegen tot 37000.
Geen paniek dus, elke zwangerschap begint heel pril!
bejes
8 August 2009, 13:41
Dank je Liesbet voor de steun voel me al meer gerust nu... Ging vanmiddag met een vriendin al eens bij de baby spulletjes gaan kijken (heb ik nog nooit gedaan) En misschien al om2tuutjes met oma en opa erop om het dan volgende week op deze manier te kunnen vertellen. Ben in ieder geval van plan om donderdag terug bloed te laten afnemen. Groetjes
_liesje_
10 August 2009, 12:41
hey bejes,
blij dat het zover is!
ik had ook lage waarden hoor... en bij is alles nog steeds in orde! ik heb wel gewacht tot 6 weken om het te vertellen...
veel succes!!
xxx
Doortje
10 August 2009, 13:03
Bejes
ik zou je niet teveel zorgen maken, HCG stijgt super snel dus het kan zijn dat je waardes donderdag
al stukken hoger zijn.
Ik heb het ook meteen vertelt tegen ouders en schoonouders, vond dat zij het al eerste moesten weten.
Tegen de rest heb ik het iets later gezegd, maar niet heel veel later want ik was zo ziek dat ik het
niet kon verbergen en iedereen zich afvroeg wat er toch met mij aan de hand was :-)
Veel succes en geniet ervan.
heb het tegen een deel mensen ook heel vroeg verteld hoor, we konden gewoon niet zwijgen
bejes
10 August 2009, 13:11
thx voor de steun allemaal!
Groetjes
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.