PDA

Volledige versie bekijken : zwanger en zonnen !

lindsey v
9 May 2008, 13:55
Hoi iedereen, Ik heb een vraagje. ik ben 31 weken zwanger en zit thuis van het werk. Ik verveel me steendood en dacht met dit warme weer om buiten te zonnen. Maar mijn moeder zei me dat dit niet gezond is voor zwangerschapsmasker enzo. Mijn vraag is nu , weet iemand of dit eigenlijk schadelijk is voor de baby zelf??
Heb het al opgezocht op enkele site maar dat is erg tegenstrijdig met elkaar. Kan iemand mij helpen???

Fieke
9 May 2008, 15:03
eerst en vooral een dikke proficiat met je zwangerschap!
31 weken, dan is het aftellen al wel begonnen eh ;-)

Ik zou toch voorzichtig zijn wat dat zonnen betreft,
maar als je dan toch wil zonnen zou ik bijvoorbeeld een handdoek
over mijn buik leggen, en je goed insmeren met zonnecreme!
Ik denk dat het niet zoveel kwaad kan,
maar nu ook geen uren natuurlijk eh!

Anders eens vragen aan de gyn of je huisarts eh!

lindsey v
9 May 2008, 15:09
Hey Fieke, bedankt voor het antwoord.
Ja , ons mama had een mail doorgestuurd vandaag over zwanger zijn en zonnen en daar stond in dat er kans is op hersenschade voor de baby. dat maakte me natuurlijk goed bang!! Maar heb al wat andere site's bezocht en daar was niets over te vinden. Dus ben ik al redelijk op mijn gemak gesteld.

Jij ook proficiat tante!! is niet lang meer . In Januari ben ik ook voor de eerste maal tante geworden. da's echt leuk. En ja het aftellenn is begonnen hoor ik wordt elke dag ongeduldiger. En ook wat banger! Maar dat zal wel normaal zijn zeker.:/

snoezel
9 May 2008, 18:55
hey lindsey,
mij hebben ze ook gezegd van niet te gaan bakken in de zon.
bij jou zeker ziet het kindje het verschil tussen licht en donker en het kindje zou schrikken van fel licht. dus zeker niet met een blote buik in de zon.
smeer je goed in want dat zwangerschapsmasker blijft bij sommigen na de zwangerschap staan :s

wauw, 31 weken... ik ben nu 24weken!
ik maak me ook geregeld zorgen hoor. ons kindje is een echt woelerke en ik heb dan altijd schrik dat het in zijn navelstreng zou kunnen blijven hangen :s geen leuke gedachten maar ik denk dat we nu voor de rest van ons leven bang gaan zijn :)

Fieke
9 May 2008, 20:19
hey lindsey,

het is al de tweede keer dat ik tante wordt hoor...
Maar nu is het toch anders, want de eerste keer was het het kindje van mijn schoonzus,
en nu ist het kindje van mijn zus (snoezel op dit forum)
Dus das toch anders eh!

Heb je dan toch in de zon gaan zitten deze middag?

lindsey v
10 May 2008, 08:11
Hey Fieke,

Neen heb niet meer in de zon gezeten gisterenmiddag, was veel te bang geworden. ben stillekes in mijn zetelke blijven zitten. Want doordat mijn schouders en billen verbrand zijnvan de vorige dagen ben ik echt bang geworden dat het niet goed zou zijn voor de baby, denk steeds dat die er wat zou aan overhouden. nee neen, voor mij geen zon meer heb er efkes genoeg van!

lindsey v
10 May 2008, 08:20
Hey snoezel,
Dat het een woelerke is kan alleen maar goed zijn! bij mij is dat ook zo, en als ik het een dag één keer minder voel ben ik al op mijn ongemakken. 24 weken, al goed over de helft é? In het begin vond ik dat het allemaal zo traag vooruit ging (de tijd enzo...) Maar moet zeggen als ik er nu op terug kijk gaat dat toch razensnel hoor.
Dat je u zorgen maakt is volkomen normaal, zo ben ik ook, Ik maak me zelfs te veel zorgen denk ik.
Ik zit vooral nu met het feit dat ik verbrand ben op mijn benen en schouders en ben toch wa bang dat de baby daar wat zou aan overhouden. Goh, mag er nie aan denken.
Heb gehoord van een vriendin dat die eens een kersenpitkussentje (zo'n verwarmd) op haren benen heeft gelegd toen ze zwanger was. En wanneer de baby geboren was had die vlekken op de plaats op de beentjes waar de mama die had gelegd. Da's toch raar é allemaal!
Nu verlang ik echt dat da spruitje er uit komt zodat ik weet of alles goed is met hem/haar.

snoezel
10 May 2008, 13:44
dat hoort bij het moeder zijn hé!
nu zijn we ongerust over het baby'tje in de buik, eens het er is zal het zijn: is het kamertje wel fris genoeg, heeft het genoeg gegeten, ... en dat zal zo blijven verder gaan :)
ik kijk ook enorm uit naar dit kleine prutske. ik zie dat al zo graag, nooit gedacht dat je al zo'n gevoelens kon hebben voor een kindje in je buik. wat gaat dat geven als het er is :)

Els
11 May 2008, 12:55
Je eigen huid verbranden kan niet rechtstreeks kwaad voor je baby hoor. Maar natuurlijk is het gewoon zowieso niet goed (ook als je niet zwanger bent).
Doordat je verbrandt, stijgt wel je lichaamstemperatuur en heb je meer vocht nodig, dus das dan weer wel belangrijk voor je baby.
Hetzelfde geldt een beetje voor lang in de zon liggen of met je buik rechtstreeks in de zon liggen: je huis wordt warm, je temperatuur stijgt, en als je dat te ver drijft is dat natuurlijk niet ideaal voor je baby.
En wat dat zwangerschapsmasker betreft: goed smeren is de boodschap, maar het hangt ook af van je huidtype enzo of je dit sneller krijgt of niet.