Volledige versie bekijken : maar 5 weken ipv bijna 8?!
minietje
9 May 2008, 09:26
Ik ben gisteren voor het eerst naar de gynaecoloog geweest. Mijn laatste regels waren op 15-03 dus dacht ik dat ik bijna 8 weken ver was. Bleek er enkel een vruchtzakje te zien te zijn en ik dus maar vijf weken ver zou zijn? Ik maak me zorgen, de gyne zei dat het raar was, dat mijn laatste regels inderdaad deden vermoeden dat ik al een paar weken verder zou zijn... Ik moet over 2 weken terug, als er dan geen vruchtje te zien is, is het niet goed. Ik heb ondertussen ook helemaal geen last van kwaaltjes, ik moet alleen niet meer op mijn buik slapen wegens wat gevoeligere borsten, en ik ben nogal moe (maar da's anders soms niet anders)... Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb er zelf geen ervaring mee, behalve dan het feit dat ik in het begin ook helemaal geen kwaaltjes had...
Tja, je zei dat je onregelmatiger aan't worden was, misschien dan toch later een eisprong gehad dan verwacht?
Heb je in het begin dat je wist dat je zwanger was geen bloed laten trekken? Want dan konden ze toen toch al zeggen hoever je ongeveer was? Kan je daaraan niets afwegen dan?
Ik hoop voor jou dat het allemaal in orde is!
minietje
9 May 2008, 12:40
wel ja, de dag dat ik een positieve test deed, ben ik nog bloed gaan trekken. HCG was toen 977 geloof ik, wat zou duiden op 5-6 weken, toen al, en dat is 2 weken geleden...? ben gister na de gyne opnieuw naar de dokter geweest, nieuwe bloedstaaltjes gaan doen nemen, want de gyne wou méér info dan enkel hcg, toxo en rode hond. dinsdag weet ik daarvan meer, hopelijk ook nieuws voor mij en hopelijk iets minder twijfel, want ik moet nog 2 weken wachten op volgende gyne...
Tja, hcg-waarden stijgen niet bij iedereen even snel, maar...
Ik had op een hcg van 8456 toen ik 5 weken en 2 dagen was. Hcg verdubbelt in het begin ongeveer om de 48 uur. Dus als ik een beetje tel, schat ik dat je op dat moment eerder een dikke 4 en halve week ver moet geweest zijn... (het is bij iedereen anders natuurlijk,maar...)
En als dit 2 weken geleden was, zou je nu eerder op 6,5 - 7 weken zitten... En dan is het misschien normaler dat er enkel een vruchtzakje te zien zou zijn.
Ik ben natuurlijk geen arts, probeer je gewoon wat moed te geven.
Het feit dat je pas binnen twee weken terug mag, wil , zou ik denken, toch zeggen dat je gyn zich niet echt ongerust maakt, want anders zou hij je sneller laten terugkomen... En zolang je geen bloed verliest of buikpijn hebt...
Hopelijk krijg je meer zekerheid als je de resultaten van de nieuwe test weet...
rienemieke
9 May 2008, 13:31
hey
je hcg waarden waren dan eigenlijk best wel goed want de mijn waren maar 297!
ik vermoed ook dat uw eisprong dan misschien best wat later is gekomen dan gedacht!
geef de moed niet op!
minietje
9 May 2008, 13:31
dank voor je steun! ik weet mijn hcg-waarden niet meer van buiten, heb dat blad bij de gyne afgegeven. misschien dinsdag meer nieuws van mijn nieuwe bloedstalen...
lindsey v
9 May 2008, 14:16
hey minietje, Dat je geen kwaaltjes heb dat wil niets zeggen hoor. In het begin van mijn zwangerschap ( en verder ook eigenlijk) had ik niets van kwaaltjes. Ik heb nooit moeten overgeven, was niet misselijk. Ik was ook bang daarvoor maar intussen ben ik 31 weken en alles is tiptop maak je dus zeker geen zorgen omdat je niet misselijk bent of zo . Gewoon genieten!!!:D
op hcg waarden kan je niet altijd voort bouwen!
De ene vrouw heeft er namelijk veeeel meer dan de andere!
Toen ik zwanger bleek had ik maar 47 hcg waarde in mijn bloed.
Ik was wel degelijk zwanger, maar het was wel al een teken dat er iets mis was!
Ik zou me geen zorgen maken als ik jou was,
zeker als je zegt dat je heel onregelmatig was,
dan kan je eisprong later zijn geweest dan je dacht eh!
snoezel
9 May 2008, 18:59
mss heb je inderdaad een latere eisprong gehad?
ik denk dat je echt zal moeten afwachten...
hopelijk maak je je zorgen om niks hoor!
mijn hcg stond op juist 4weken op 298. dit scheelt dus echt bij iedereen hé, in ieder geval als je dinsdag je bloedresultaten krijgt moet dat een stuk naar omhoog zijn. als dat zo is is het in orde!
ik duim
snoezel
minietje
24 May 2008, 15:20
gisteren opnieuw naar de gyne geweest, jammergenoeg had die slecht nieuws... we zijn niet meer zwanger :,( overmorgen moet ik binnen voor een curettage
Oh Minietje, het spijt me zo erg voor je! Wat vreselijk...
Ik wens jou en je partner heel veel steun, en hopelijk krijg je snel wel goed nieuws...
snoezel
25 May 2008, 21:47
minietje toch,
lees het nu pas!
dat had ik toch niet verwacht hoor...
ik wens je heel veel sterkte toe, ook morgen bij de curretage. denk dat het niet gemakkelijk kan zijn voor jou.
hopelijk heb je snel goed nieuws.
groetjes
snoezel
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.