PDA

Volledige versie bekijken : korstjes

Nes
7 June 2009, 14:52
nora heeft tussen haar ogen zo gele plekjes, zoals korstjes en soms komt er eens eentje los. zouden dat melkkorstjes kunnen zijn? ik dacht dat dit enkel in het haar voorkwam.

cindy
8 June 2009, 14:59
ik denk het wel nes, doe er een beetje babyolie op en dan komen die wel snel pijnloos los !!
gtrz cindy

Nes
8 June 2009, 17:02
merci der zijn der al enkele weg maar der zijn der wel dikke bij amai! Soms moeilijk zo dicht tegen haar oogjes

Najima
9 June 2009, 11:46
Dag Nes,

Dat is heel normaal hoor! In de apotheek raadden we de mama's altijd aan om goed te spoelen met fysiologisch serum (van binnen naar buiten spoelen). Dit kan je vaak genoeg doen en kan nooit geen kwaad, integendeel !

Veel succes!

Najima

ka80
9 June 2009, 14:47
euink? de oogleden van binnen naar buiten spoelen met fysiologisch serum om melkkorst te genezen?

Nolan had dat ook, achter zijn oortjes, boven zijn ogen, zijn slapen en in zijn haar. Wat ongelofelijk werkt is vaseline. Dat heeft onze pediater ons gezegd en na een paar dagen was alles weg. Je moet iets vet gebruiken om de huid te hydrateren, ik denk dat veel kuisen met fysiologisch serum de huid juist nog meer uitdroogt. Babyolie werkt ook maar heb de raad van de pediater maar opgevolgd. Wij gebruiken het serum vooral om zijn neus te kuisen.

Groetjes

Nes
9 June 2009, 14:51
De pediator heeft me nu zo een soort melkzalf gegeven. Die moet je eropdoen, een uurtje wachten en dan de korstjes eraf proberen halen. En het helpt, die olie heb ik ook geprobeerd en dat hiel ook wel. Het grootste deel is nu wel weg denk ik. Moet nog eens juist boven het oog controlen, maar das een moeilijke bevalling!!!!!

ka80
9 June 2009, 14:53
Ja, boven de oogjes is moeilijk he. Je kan heel zachtjes met een oorstokje proberen maar als dat niet lukt zou ik daar maar niets smeren, het zal vanzelf ook wel weggaan, beter melkkorst dan zalf in haar ogen! x

Najima
10 June 2009, 13:52
Oeps, sorry ! Een beetje verkeerd gelezen, ik dacht dat het ging over de gele uitvloei uit de oogjes. Dat los je wel op met fysiologisch serum. :)

Nes
10 June 2009, 14:50
Das nie erg he Najima. Ja dat klopt van dat fysiologisch serum en hun oogjes. Je moet dan van de buiten naar de binnen kant wrijven. Raar he maar omdat het vuilste in de binnenhoek zit.