Volledige versie bekijken : Toxoplasmose voor de zwangerschap
Hey,
ik ben nog niet zwanger maar ik weet al dat ik geen antistoffen heb tegen toxo.
Nu vraag ik me af of ik nu al moet opletten met het eten van rauw vlees, groenten? En poezen?
Mag ik eigenlijk dan nog fruit eten? En ik heb gehoord dat ingevroren vlees geen risico meer heeft voor toxo, klopt dat? (ben verzot op prépare, zal moeilijk zijn dit te laten, maar heb het er voor over.)
Grts nes
Hoi Nes,
Tja, ik denk dat je best nu al een beetje oppast... Je weet immers niet wanneer je zwanger zal worden en als je dan besmet bent op het momente dat je zwanger wordt, of net bent en het zelf nog niet weet...
Ik heb zelf ook geen anti-stoffen tegen toxoplasmose. Mijn vriend maakt nu de kattenbak schoon, het is namelijk zeker belangrijk dat je weg blijft van de uitwerpselen van katten. Ook oppassen met bijten en krabben van katten (maar dat doet de onze gelukkig niet). Als je in de tuin werkt, graag je best handschoenen. Geen rauw of niet goed doorbakken vlees eten. Groenten en fruit goed wassen. Ik pas vooral op met groenten uit de tuin. Maar dat wil niet zeggen dat ik nergens meer groenten eet... Nu de zomer eraan komt, eet ik graag rauwe groenten, en ik ben ook van plan dat te doen als we ergens gaan eten... (Natuurlijk wel een betrouwbaar adresje kiezen).
Zou inderdaad kunnen dat ingevroren vlees geen risico meer inhoudt... Maar prépare zul je inderdaad moeten laten vrees ik. Ik lust dit zelf ook erg graag, maar heb het er ook voor over om dit voorlopig niet meer te eten.
lady bug
2 May 2008, 12:15
toen ik mijn gyne vertelde dat ik gestopt ben met de pil lheeft hij direct bloed genomen. deze week heb ik mijn uitslag gekregen. hij zei dat ik imuum was en al anti stoffen in mijn lichaam heb. ik vroeg hem of ik dan alles mocht eten. hij zei mij van wel. maar ik vermoed dat ik toch nog best oppas met rouw vlees of niet?
Bedankt van jullie vlugge antwoord.
lady bug, ik zou toch opletten. Ook al heb je anti stoffen. Normaal kan het geen kwaad en mag je alles eten.
Ik stel me ook de vraag ivm mayonaise, omdat ik zwangere vrouwen heb gekend die geen mayonaise mochten eten. Heeft dat ook te maken met toxo? Ik weet ook dat je geen melk mag drinken. En eieren?
Grts Nes.
rienemieke
2 May 2008, 14:05
je moet juist veel melk drinken!
je moet alleen zien dat de melk niet vers van de koe komt maar dus melk die gepasteuriseerd is! of uht melk!
snoezel
2 May 2008, 23:30
wat betreft toxo: als je imuun bent mocht je volgens mij alles eten hoor... allé ja van rauw vlees en groenten hé. was je groenten zeker goed genoeg, kan nooit geen kwaad :)
iedere zwangere moet oppassen voor listeria, en ik denk niet dat je daar imuun voor kan zijn. dan mag je geen rauwe eieren eten, kaas moet van gepasteuriseerde melk zijn, melk die je drinkt moet uht zijn. daarom dat je dus geen verse mayonaise mag eten, daar zitten rauwe eiren in. maar die uit de potten mag wel hoor...
Hey, allemaal,
bedankt voor de goede raad!!!
Het zal moeilijk worden voor mij want alles waar ik dol op ben van eten mag ik niet meer eten. Maar misschien niet slecht voor mijn lijn want eet er teveel van. :)
grts nes
pinkytje
5 May 2008, 23:10
koekoek..... :)
een eindje geleden he :) tja wa moet je steeds zeggen he als je nog niet zwanger bent ...
kweet het zo nie meer en denk er eigenlijk niet veel meer aan,want da maakt toch niets uit,ligt allemaal in moeder natuur's handen :)
ik moet terug mijn maandstonden hebben op 17 mei,hoop van nie,maja da beslis ik jammer genoeg zelf niet he :)
groetjes en hou me op de hoogte he meiden ;)
byebye xx pinky xx
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.