PDA

Volledige versie bekijken : test met ovulatietest

ilseken
3 June 2009, 08:32
Ik had hier al eens ergens op het forum gelezen dat er mensen zijn die ook met een ovulatietest getest hadden om te kijken of ze zwanger waren. Maar weet niet meer juist of dat een correct resultaat gaf.

Nu ik had geen zwangerschapstest meer liggen en heb daarnet een test gedaan met een ovulatietest. Ik zag twee duidelijke strepen. Ben ik nu zwanger? Ik hoop stilletjes maar blijf met men voetjes op de grond want in die biijsluiter staat dat je dat niet met ochtendurine mag doen. Misschien daarmee dat ik twee streepjes heb.

ik ga me straks voor ik ga werken nog snel een zwangerschapstest halen bij aportheker want die van internet had ik allemaal al opgebruikt en vrees dat ik geen drie dagen kan wachten tot wanneer deze zijn toegekomen....

duimen jullie mee!

aline
3 June 2009, 08:37
Spannend Ilseken!

Ik ben alvast heel erg hard aan het duimen! Hou ons op de hoogte, hopelijk mag je ons snel goed nieuws melden!

xxx

Laurence
3 June 2009, 08:37
Ik duim mee :)

Lieseke
3 June 2009, 08:49
Bij mij gaf de ovulatietest twee strepen en de zwangerschaptstest ook. Volgens mijn ervaring mag je heel gelukkig zijn ... Je moet er natuurlijk wel zeker van zijn dat het geen late eisprong is he

Groetjes en laat iets weten
Duimen omhoog

mini
3 June 2009, 09:35
Ik duim mee!!! Hou ons ni te lang in spanning!!! *hihi*

baloutje
3 June 2009, 10:14
Hey ilseke

Ik ga mee duimen voor u!!! Spannende dagen voor je!

sunshine
3 June 2009, 10:22
Ik heb ook positief getest met een ovulatietest, ik was ze blijven gebruiken na mijn eisprong en plots was het terug donkerder, de tweede dag dat ze donker was heb ik al een zwangerschapstest gedaan en die was ook positief. Dus als je eisprong zeker al gepasseerd is ziet hete r heel goed uit! :)

patje
3 June 2009, 10:26
hei sunhine, het is mss ffe off topic maar ik vroeg mij al of je direct prijs had toen je ovulatietesten gebruikte? Ik ben immers aant denken om volgende maand eens te proberen met ovulatietesten maar ik weet niet of het echt zo goed is... was het bij jou de eerste keer raak?
Alvast bedankt é ;)

Ps ilseke: ik duim mee! Ik hoop echt dat je ons goed nieuws komt brengen :)

ilseken
3 June 2009, 15:37
heb deze middag een test gedaan.... en zag een lichte tweede streep. Deze werd donkerder na 5 min... ik kan het bijna niet geloven. Zou ik echt zwanger zijn?

Misschien om zeker te zijn morgenvroeg nog eens testen met ochtendurine...

Liesje_x
3 June 2009, 15:43
Hey Ilseken!

Ik denk dat je er nu wel zeker van kan zijn dat je zwanger bent!!
Nog eens een dikke proficiat! en geniet ervan!!

Groetjes!
x

kastaar
3 June 2009, 15:55
Zoals al heel veel gezegd hier:
Een streep is een streep!!
Laat anders je bloed eens testen door je HA, dan heb je onmiddellijk zekerheid!

Alvast een voorzichtige proficiat!!

xxx
Kastaar

Lieseke
3 June 2009, 15:59
Een streep is een streep!

Proficiat Ilseken, en nu naar de huisarts

ilseken
3 June 2009, 16:05
dank jullie wel allemaal.

Moet je bloed laten trekken op nuchtere maag? Anders kan ik misschien vanavond eens langsgaan.

joke
3 June 2009, 16:07
Proficiat Ilseken! Je kan er nu toch echt van uitgaan dat je zwanger bent. Idd, alles nog even laten testen bij de ha en dan GENIETEN

joke
3 June 2009, 16:11
ff nog een andere vraag mss; kan je dan met een ovulatietest vroeger testen dan met een gewone zwangerschapstest? Dus als je het eigenlijk vroeger wilt weten (week voor je nod), kan je dan zon ovulatietest gebruiken? Heb anders héél veel zin om er één te halen :/

kastaar
3 June 2009, 16:16
@ ilseken: nee, je moet niet nuchter zijn om je bloed te laten prikken voor een zwangerschapstest! Dus vlug naar je huisarts!!!

@ joke: persoonlijk vind ik niet dat je een ovulatietest mag zien als een zwangerschapstest! Een ovulatietest test op hormonen die de eisprong aanduiden, wat niet het zelfde is als een zwangerschapshormoon. Dat je positief kan testen met een ovulatietest kan wel zijn, maar ik denk niet dat het betrouwbaar is. Ik denk dat een valse uitslag wel kan voorkomen maar met een zwangerschapstest niet. Ik weet dat het wachten moeilijk is, maar je moet echt geduld hebben. Hoop en geduld. Meer dan dat kan ik je niet megeven als tips want jammergenoeg hangt er op het gebied van zwangerschap veel af van moeder natuur...
Ik wens je alvast het allebeste toe en ik hoop dat je snel een beebje in je buik mag voelen groeien!

xxx
Kastaar

joke
3 June 2009, 16:37
@Kastaar, ja, je hebt wel gelijk, hoor. Maar ti's zoals je zegt; het wachten is soms zo moeilijk, hé. Maar ja, uiteindelijk is een weekje ook wel weer snel voorbij, hé :)
Alleszins bedankt voor alles ;)

xx

Wheelee
3 June 2009, 16:47
Ilseken, van harte zeid, het ziet er toch werkelijk naar uit lijkt me.
Ik ga deze maand ook proberen met ovulatietesten. Ik ben echt zo benieuwd!!!

gr Wheelee

Koke
3 June 2009, 16:57
Ilseken, alvast een voorzichtige proficiat!
Ben benieuwd naar de resultaten bij je ha, maar zoals de meesten hier al zeiden: een streep is een streep ;)

patje
3 June 2009, 17:48
Ilseken, ook van mij een voorzichtige proficiat!

kleinke
3 June 2009, 18:32
proficiat ilseken!

sunshine
3 June 2009, 18:53
@Ilseken: Proficiat! Geniet ervan!

@Joke: bij mij testte een ovulatietest en een zwangerschapstest ongeveer gelijktijdig positief, zeker geen week vroeger, dus 'k zou ook eerder kiezen voor een zwangerschapstest.

@Patje: na vijf maanden was ik zwanger, maar 'k moet wel zeggen enkel de vijfde maand hadden we geklust op de dagen dat de strepen donker waren, de andere maanden meestal een dag voordien, of slechts één keer ook al was er twee dagen een donkere streep.

mini
3 June 2009, 19:20
proficiat Ilseken!

boeleke
3 June 2009, 19:26
Proficiat Ilseken,

Toch al 2 testjes die positief aangeven!
Even bij de HA binnenspringen en dan weet je het 100% zeker hè!
Maar ik geloof de anderen hier wel, een streep is een streep!!!

_liesje_
3 June 2009, 19:35
proficiat ilseken, juni is een goede maand ;) ben héél blij voor je!!!! super nieuws!!! :D
xxx

kimmieke
3 June 2009, 20:28
Een dikke proficiat Ilseken!!!

xxx

ilseken
3 June 2009, 20:52
dank je wel allemaal.

Ik ga morgen eens lansgaan bij de huisarts voor bloed te trekken.

Ann
4 June 2009, 07:39
Spannend joh!
Alvast proficiat en hou ons zeker op de hoogte ;)

Groetjes

charythepooh
4 June 2009, 08:12
ilseken

een dikke proficiat alvast!
en idd, hoe rapper je langsgaat bij de ha, hoe rapper je zekerheid hebt!!!

ilseken
4 June 2009, 08:45
ik heb deze morgen nog een test gedaan en die is ook positief... ik ga direct bellen voor bloedafname...amai kan het allemaal nog niet vatten; Besef het precies niet!

patje
4 June 2009, 08:47
:) het is echt fantastich ilseken!
wij zijn allemaal super blij voor jou! en nu hop naar de ha ;)
xxx

Liesje_x
4 June 2009, 08:56
fantastisch Ilseken!
Dikke proficiat!

baloutje
4 June 2009, 11:12
Hey ilske

En dikke proficiat. Ik kon het in begin ook niet echt vatten ik weet het nu al een week en nu begint het stilaan door te dringen!

Nes
4 June 2009, 11:51
Jaja, proficiat ilske

ilseken
4 June 2009, 12:57
Heb daarnet bloed laten trekken morgen avond mag ik bellen.
Mijn ha zei wel, allé dat is wel nog heel pril hé. Moet ik beginnen twijfelen nu? Heb toch twee positieve testen, die liegen toch niet hé.

ilseken
4 June 2009, 12:58
was vergeten te schrijven....

DANK JULLIE WEL ALLEMAAL!!!!! Voel me super gelukkig

sunshine
4 June 2009, 13:01
Nee hoor, had ook twee positieve testen en ook mijn bloed laten trekken op 4 weken, en alles was ok. Ik was ook wel bang hoor, 'k denk dat dat normaal is, maar dat wordt wel beter!

aline
4 June 2009, 13:15
Echt een superdikke proficiat Ilseken!

Geniet er maar gewoon, niet te veel zorgen maken ;-)

xxx

ilseken
4 June 2009, 13:19
aline je ziet bij mij was de zesde ronde de goeie...dus voor jou ook....wie weet...

Ik heb gewoon alle dagen tijdens de vruchtbare periode geklust en heb hier op het forum gelezen dat dat goeie resultaten heeft geleverd vorige maand.

Dus klussen geblazen hé meid ;)

kastaar
4 June 2009, 14:04
@ ilseken: nogmaals een dikke proficiat hoor!! En het is pril, maar iedere beginnende zwangerschap is toch pril :-) hoe moet het anders? Dat er plots een volledige baby in je buik zit ;-) DUS te pril is het nooit!! Zeker niet als je al positieve testen hebt!
Geniet van je zwangerschap!

xxx
Kastaar

ilseken
4 June 2009, 16:19
dank je kastaar.

en bij jou alles ok? Goed rusten hé voor je baby'tjes

kastaar
4 June 2009, 19:38
Ja hoor, alles oké volgens omstandigheden.
Kvoel me wel een beetje nutteloos maar dan denk ik dat ik dat eigenlijk niet ben want ik zorg voor 2 baby's in mijn buik...
Wel een beetje saai, maar ja, tis voor het goede doel.
Ik probeer 's avonds zo lang mogelijk op te blijven (twas 2 uur vannacht dankzij telenet digibox) zodat ik wat langer slaap dat de uren dat mijn ventje gaan werken is vlugger voorbij zijn.
Maandag naar de gyné op controle en dat is altijd afwachten.
Maar kheb zo'n AngelSound besteld en als ik een weekje of 2 verder ben kan ik die dan gebruiken om de hartjes te horen, zal 1000 keer meer op mijn gemak zijn.
Ik merk goed dat als ik niet veel rondloop (wat voor mij een echte straf is!!) dat ik ook minder bloed heb en minder pijn dus ik blijf zitten. De billen voel ik soms niet echt meer door het vele zitten.

Weet je, ik heb zo lang geprobeerd zwanger te raken dat ik het nog steeds niet echt kan vatten. En ik had ook nooit gedacht dat het een moeilijke zwangerschap zijn. Ik dacht altijd dat het probleem was zwanger te geraken maar daar stopt het blijkbaar niet mee en daar heb ik het wat moeilijk mee. Raar om te zeggen maar ik vind persoonlijk dat ik na zo lang wachten echt wel had mogen kunnen genieten van mijn zwangerschap. Ik hoop dat dat nog komt.

xxx
Kastaar

Wheelee
4 June 2009, 20:32
Hey Kastaar,
Dat wens ik je ook echt toe. Neem je rust maar goed. Als je gerustgeteld bent en alles is oke zul je vast van je zwangerschap van je twee beebjes kunnen genieten.
gr Wheelee xx

joke
4 June 2009, 20:52
Hey Kastaar,

Ik ben blij dat het al wat beter met je gaat.
En je hebt gelijk, hoor; ik vind ook dat jij nu echt zou moeten kunnen genieten van een zorgeloze zwangerschap; je hebt er al zo lang op moeten wachten. Tis soms zo oneerlijk, hé! Maar als je goed rust zoals je nu bezig bent, zal dat er heus wel snel komen. Ik duim alleszins héél hard met je mee!

xx

ilseken
5 June 2009, 09:06
kastaar,

Het is een feit dat iedereen je een zorgelozen zwangerschap toewenst! Misschien als je de cruciale twaalf weken voorbij bent dan je dan meer kan gaan genieten van je zwangerschap. Ik hoop het alleszins voor jou!
Dikke kus

Laurence
5 June 2009, 09:47
Ook al moet je die 40 weken gewoon blijven zitten of liggen, ddoen hé :)

Of ik maar mij boos :)

Daarna heb je nog alle tijd van de wereld om van je 2 kleintjes te genieten.

baloutje
5 June 2009, 10:44
Hey kastaar,

Je bent bijna aan je 12 weken en dat zal psychologisch ook wat makkelijk zijn voor je. Als je veel moet rusten moet je daar nu even van profiteren. Probeer dingen te doen waar je anders geen tijd voor hebt. Bv albums plakken ofzo t is maar een ideetje.

Veel moed meid

Laurence
6 June 2009, 08:46
Dat is nog eens een gedacht. Daar ga ik mij ook eens aanzetten si.
Kheb hier nog heel veel foto's van in den tijd van mijn grootmoeder liggen. tis misschien is de moment om ze te klasseren :)

thanks baloutje