Volledige versie bekijken : wanneer voor de eerste keer naar de gynaecoloog?
minietje
30 April 2008, 10:28
De eerste echo wordt genomen op week 11-13. Van waar begin je die weken te tellen? Van de datum van je laatste maandstonden, of van de vermoedelijke datum van bevruchting? Volgens deze site ben ik nu 6 weken en 4 dagen, maar dat is sinds mijn laatste regels. Ik ben nog geen 6 weken zwanger?!
snoezel
30 April 2008, 13:10
je krijgt 2 weken kado.
eigenlijk ben je dus nog maar 6weken en 4 dagen zwanger maar ze beginnen te rekenen vanaf je laatste maandstonden...
je bent dus wel zeker 6weken en 4 dagen nu. allé ja, het kan nog veranderen als je naar de gyne gaat hoor, met een paar dagen.
wij zijn de eerste keer naar de gyne geweest op 7weken en 2dagen. niet iedere gyne doet zo vroeg een echo maar ik was heel blij dat hij dat bij ons toch heeft gedaan... zo zalig om het hartje te horen kloppen!
rienemieke
30 April 2008, 14:35
wij zijn zelfs op vijf weken geweest naar de gyne!
en heeft toen ook een echo gedaan met als gevolg enkel een vruchtzakje
vier weken zijn we dan terug gegaan en voilà een mooi beebje!
volgende week mag ik terug voor de nekplooimeting!
idd zalig om dat hartje te horen kloppen! dat doet echt iets met ne mens!
Wij zijn gegaan met 7 weken en 4 dagen, ik kon ook vroeger een afspraak krijgen, maar heb wat langer gewacht zodat we zeker een hartje konden horen en al iets meer dan een vruchtzakje konden zien op de echo. Ik ben erg blij dat we toen geweest zijn, het was een hele geruststelling! Maandag mogen we terug voor de tweede echo en de nekplooimeting. Hopelijk is ook dan weer alles in orde en kunnen we het eindelijk tegen iedereen gaan vertellen (want stilletjesaan begint het toch moeilijk te worden om m'n kleine buikje te vertoppen, zeker als het warmer weer is...)
rienemieke
1 May 2008, 15:01
ik kan mijn buik absoluut niet meer verstoppen!
ik moet donderdag voor mijn echo van nekplooimeting!
ik ben blij dat ik het al gezegd heb want pff ik zou dat toch nie zolang geheim kunnen houden zenne
chapeau als je dat wel kan!
Tja, mijn beste vriendin (die zelf hoogzwanger is) en mijn ouders weten het wel, en ook op m'n werk heb ik het moeten vertellen omdat ik in het buitengewoon onderwijs werk. Dus er zijn al wel wat mensen die het weten hoor. Hélemaal zwijgen zou me ook niet gelukt zijn denk ik.
Maar zal toch blij zijn als de rest van mijn familie, die van m'n vriend en onze hele vriendenkring het ook weten...
Doe jij als zwangerschapskledij aan? Ik doe momenteel nog mijn gewone broeken aan, maar laat de knoop en de rits openstaan (met haarelastiekje ertussen :) ) En dan een langer truitje of t-shirt erover. Maar zelfs dat voelt de laatste week al niet zo echt comfortabel meer... Maar ik vind het nog zo vroeg om al echt zwangerschapsbroeken aan te doen...
Soms denk ik dat ik gewoon zelf te graag wil dat ik echt al een buikje heb, gewoon omdat dat voorlopig het enige 'bewijs' van je zwangerschap is. In sommige boeken die ik heb, staat in dat je pas na 4 maanden je buik begint te zien. En dan denk ik 'tja, vroeger moest ik m'n buik ook intrekken, want anders zag ik er toen ook zwanger uit!' En dan vraag ik me af in hoeverre ik nu al echt een buikje heb of dat het gewoon is dat ik het zelf 'etaleer' (Maar langs de andere kant: zelfs als ik, met moeite, m'n buik intrek, krijg ik hem niet plat...)
rienemieke
2 May 2008, 11:00
hey
ik heb het ook moeten zeggen omdat ik in het kleuteronderwijs sta en dus ook ni meer mag gaan werken en iedereen stelt dan de vraag hoe ben je dan ziek? en ja dan moest ik het wel zeggen hé!
ik heb al 2 zwangerschapsbroeken maar dat zijn er zonder zo'n buikflap hier zit elastiek in de zakken zodat dat kan meerekken en voor de rest mijn gewoon broeken met zo'n band er over en een langer tshirt!
ja zeggen altijd vanaf vier maand mar toch bij mij ziet iedereen het toch al zenne
vooral mensen die me langer niet gezien hebben!
als ik mijn buik intrek zit er nog een boebel in!
en mijn broeken gaan absoluut niet meer toe!
snoezel
2 May 2008, 23:34
oei :) ik droeg al zwangerschapsbroeken vanaf een week of 7. ik kon het gewoon niet verdragen die gewone broeken :)
overdag ging het nog maar dat was thuis komen en vlug die zwangerschapsbroek aan want 's avonds leek die buik wel twee keer zo groot als overdag.
nu is het natuurlijk niet meer te doen om een gewone broek te dragen, zelf langere t-shirts kruipen gewoon naar omhoog of komen halverwege mijn buik te zitten :)
's avonds is mijn buik ook veel dikker, denk dat dat ook wel mijn darmen zijn die opgeblazen zijn... na het werk (ik mocht wel blijven werken, wilde dat ook) doe ik meteen een comfortabele jogging aan :)
Ik ben wel nog niets aangekomen... Mijn eetlust is dan ook absoluut niet wat het moet zijn, zeker met warm eten heb ik het moeilijk... Eerst was ik een kilo afgevallen, maar nu weeg ik wat ik woog voor m'n zwangerschap.
Ik heb trouwens ook al wel 2 zwangerschapsbroeken, gekregen van m'n enthousiaste mama, gewoon omdat we ze echt mooi vonden voor in de zomer. Maar die zijn dus wel al met zo'n grote elastiek over je buik. Heb ze dus voorlopig nog niet aangehad...
Ach, het zal er nog wel van komen... Binnenkort zaag ik warschijnlijk dat die buik in de weg hangt :)
rienemieke
3 May 2008, 18:53
hey iedereen
net terug van een namiddagje shoppen!
wat is de buit?
2 nieuwe bh's het was nodig hihi
2 kleedjes
1 overslag kleedje
een witte broek
een ceintuur
3 t-shirts!
ja ik heb me is laten gaan!
ik heb in de duurste winkel van Lier Mi Aspetti mij ook is laten gaan! het was er stockverkoop! ik heb drie dingen gekocht voor 45 euro dat normaal een winkelwaarde van 250 euro is als dat is geen koopje is!
en de c en a was ook al met 20 %
ja de beste dag uitgekozen om te gaan!
sewes naar een bbq kga mij al nen nieuwe outfit aandoen sé!
salutjes
xxx
snoezel
4 May 2008, 12:38
amai rienemieke, dan had jij meer geluk dan mij.
ben met mijn ma gaan shoppen en heb gewoon nx gevonden, buiten een nachtkleedje dat ik ook in het moederhuis kan dragen :)
rienemieke
4 May 2008, 13:20
ja idd en heb gisteren op bbq al de eerste outfit aangehad en iedereen zei dat het kei mooi was en dat mijn buikje mooi uitkwam!
Tweede echo achter de rug! Alles was in orde, 6,2 cm groot, nekplooi ok. Toch weer een opluchting en eindelijk mag iedereen het weten :)
Heb de voorbije dagen een vreselijke verkoudheid gehad, jongens toch, ik heb echt afgezien nu ik niets mocht innemen.
Voor de rest blijf ik weinig eetlust hebben en me misselijk voelen (heb zelfs het gevoel dat het verergert). Ik hoop echt dat dat gaat minderen!
snoezel
7 May 2008, 09:59
blij om te horen... t is echt een opluchting als ze zeggen dat de nekplooi in orde is hé!
ik had veel last van een zware maag, dat blokeerde precies altijd en rond een week of 14 was dat over...
dus nog eventjes en je zal er ook wel vanaf zijn :)
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.