PDA

Volledige versie bekijken : Ondergewicht

Ka
29 May 2009, 15:12
Hallo,

Ik ben nieuw hier, wij hebben nog maar net beslist om (te proberen) zwanger te worden.
Waar ik mij zorgen om maak is dat ik redelijk mager ben en een bmi van 17 heb (ondergewicht blijkbaar).
Voor alle duidelijkheid ik heb geen anorexia ofzo...
Zijn er dan meer risico's? Zou ik eerst wat moeten bijkomen?
Is hier misschien iemand die mij gerust kan stellen, iemand met hetzelfde probleem?

Wheelee
29 May 2009, 15:24
Hoi Ka,

Welkom hier. Ik kan je geen antwoord geven op je vraag. Ik neig met mijn BMI juist naar iets te zwaar;) maar misscien troost het je te weten dat mijn vriendin hetzelfde probleem heeft en 2 geweldige en gezonde knulletjes op de wereld heeft gezet....
succes met zwanger worden en ik hoop dat er iemand is die je vraag beter kan beantwoorden dan ik....
gr Wheelee

joke
29 May 2009, 16:47
Hey Ka,

Eerst en vooral; welkom hier!
Ik denk dat zolang je voldoende eet en evenwichtig, dat er dan geen probleem zou mogen zijn. Maar praat er anders eens over met je gyné of ha, die kunnen je vast verder helpen en dan ben je zeker!

Grts!

sunshine
29 May 2009, 17:02
Nee geen zorgen om maken, ik heb volgens mijn bmi ook ondergewicht en ben zwanger en de gyné heeft er niets over gezegd hoor. En alles is ok met het kindje! Zolang je alle stoffen binnen hebt die moeten is het ok!

kyanoke
29 May 2009, 17:57
ik denk ni dat da een probleem is, zolang je maar uw maandstonden blijft krijgen is het oke want sommige mensen krijgen daardoor hen maandstonden niet meer

mini
29 May 2009, 18:27
Amaai sunshine, je bent ook al de 12 weken voorbij, de tijd gaat toch snel hé? :)

Ka
29 May 2009, 19:07
Bedankt allemaal,

Voel me al wat meer gerust.
Dus niet gaan eten gelijk een gek ;)

tess1307
29 May 2009, 23:48
Nee zeker niet doen hoor.. gewoon gezond verder leven.. Ikzelf heb ook een laag BMI en ook ondergewicht maar ik ben perfect gezond.. Foliumzuur nemen is wel aan te raden maar dat is voor iedereen zo. Ik neem omnibionta pronatal.. En je ziet, zelfs met mijn ondergewicht ben ik nu ook zwanger na vier ronden :-)

xxx

sunshine
30 May 2009, 09:45
Amaai sunshine, je bent ook al de 12 weken voorbij, de tijd gaat toch snel hé? :)
Ja hé :). 'k Heb ondertussen ook de eerste echo gehad (eindelijk) en 't was ongelooflijk :)

Ka
30 May 2009, 12:57
Proficiat met je zwangerschap tess
Hoop dat het bij mij ook zo snel gaat ;)