Volledige versie bekijken : Sauna
Hey,
Mag je eigenlijk als je zwanger bent in de sauna?
Wss ben ik nu wel niet zwanger (dat zou wel héél straf zijn,é) maar ik voel me wel zwanger. Dokter zegt dat dit wss hormoonwisselingen zijn.
Maar stel dat het nu wel zo is; deze keer wil ik echt alles op veilig spelen en aangezien ik zondag met een vriendin zo een welnessdag ga doen, wou ik dit eventjes zeker weten...
Bedankt!
xxx
PS: Zijn er nog personen die zich in de cyclus na een mk zwanger voelden maar toch niet toch zwanger bleken? Dus ook last hadden van hormoonwisselingen? Vind dat zo raar allemaal...
Je mag geen sauna doen als je zwanger bent, noch zonnebank ofzo Ik had die vraag ook gesteld aan mijn gyne. Je lichaam warmt op en de baby kan daar niet tegen. Hartslag verhoogt enzo. Een warm bad mag maar niet heet. Ik zou het niet risceren als ik zwanger ben!
sunshine
27 May 2009, 22:21
Ik heb nochtans gehoord dat je wel in de sauna mag als je het voordien gewoon was...
ik heb het ook gevraagd aan gyne en ik mag het ook niet..
Ik heb het ook aan de gyne gevraagd en die raadde het ook af, (tenzij je een frequent gebruiker bent). Hij zei dat je huid te fel opwarmt en dat je lichaam zich gaat proberen afkoelen door extra bloed te sturen en hierdoor zou er minder bloed naar de placenta gaan. Wij hebben dan maar beslist om te wachten tot na de bevalling, alles voor onze pruts :)
Ja, maar is dat dan niet eerder voor vrouwen die al een tijdje zwanger zijn. Als ik zwanger zou zijn, is het nog maar een week ofzo. Is dat dan hetzelfde?
Daarbij; mijn symptomen zijn precies gedaan sinds vandaag. Zal nog wat afwachten...
Alleszins bedankt voor jullie reacties! :)
Ik moest vanin het begin opletten!
kastaar
28 May 2009, 18:56
Hey Joke,
Sauna, zonnebank(of te lang zonnen) en een heet bad zijn uit den boze de eerste 3 maand van de zwangerschap.
Nadien is het in overleg met je dokter dat je kan beslissen of een sauna mag of niet.
(had me goed geïnformeerd bij mijn gyné omdat ik een sauna-liefhebber ben)
grtjs,
Kastaar
Ha Kastaar, das waar ik herinner me nog dat ik na een poosje weer een warm bad mocht nemen. Maar Sauna, zonnebank,... is toch veel warmer of een bad he!!!!
En btw, je mag niet zonnen he!!!!! Door het zwangerschapshormoon zit het risico erin dat je gaat bruinen met plekken!!!! Tot vier maanden na de bevalling is het beter niet te zonnen of zonnebanken. Want je moet eerlijk zijn, zo met plekken rondlopen is ook niet mooi he.
Ik ben op wellnessweekeind geweest met mijn hoogzwangere buik en daar stond overal geschreven dat zij niet wilden dat je als zwangere gebruik maakte van sauna, turks bad en zonnebank !!
Maar ik lees hier nu dat je na de zwangerschap ook moet wachten met zonnebanken, dat ga ik toch is goed navragen want wij moeten naar een trouwfeest in juli en ik zou graag mooi gebruind zijn !! ik wist niet dat dat ook niet mocht !!
pffffffffffffffffffff
groetjes cindy
Hey cindy, je mag wel onder de zonnebank na de zwangerschap maar je loopt het risico te bruinen met plekken en dat is niet mooi he!
kastaar
30 May 2009, 17:36
Hey Nes,
Is dat dan het zwangerschapsmasker dat ze zeggen?
Ik moet in het algemeen opletten met zon want heb een lichte zonne-allergie. Naar het schijnt heb je dan zeker meer kans op bruine vlekken, maar kheb dit nog niet gechekt met mijn gyne.
Dat je nadien niet mag (of een tijdje niet mag) wist ik niet, maar klinkt wel logisch. Als je moet ontpillen moet je waarschijnlijk ook 'ontzwangeren'.
xxx
Kastaar
Of het dat masker is weet ik niet, maar dat zou wel goed kunnen he.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.