Volledige versie bekijken : Zwanger worden - tips / checklist
kingka
22 July 2007, 13:14
- let op je voeding en streef naar een gezond gewicht (zowel over als ondergewichts is nadelig)
- start met foliumzuur supplementen zo snel mogelijk wanneer je stopt met de pil (of ander voorbehoedsmiddel)
- vermijdt alcohol, (passief) roken en zeker drugs
- bepaalde medicatie vermindert de vruchtbaarheid of is schadelijk voor het ongeboren kind, vraag raad aan je huisarts
- werk aan je conditie, een goede conditie is zeker meegenomen wanneer je moet gaan bevallen
- geen sauna's of hete baden voor de heren
- bereken je vruchtbare periode (http://www.babyplaza.be/tools/cyclus.php) maar focus je niet teveel op deze periode, vrij regelmatig (2-3 keer per week)
- ...
kingka
18 September 2007, 22:03
Kwestie van de kans op bevruchting te verhogen, een oplijsting van voedingsmiddelen die lustopwekkend zouden zijn:
- De klassiekers: chocolade, aardbeien, oesters en champagne
- Groenten van de selderijfamilie verbeteren de doorbloeding en bevorderen spermavorming.
- Asperges en komkommer bevatten veel fosfor, een basis ingredient van de 'lustopwekkende voeding' (wat dit ook mag betekenen).
- Broccoli ook omwille van de hoge concentratie fosfor en het vitamine gehalte.
- Wortelen en gekookte pompoen bevatten caroteen dat lustopwekkend werkt.
- Ook verse ananas, chili en peperoni stimuleren de doorbloeding
- Verse peterselie zou, vooral als je erop kauwt, ook potentieverhogend werken
- ...
Eigenlijk is het een chemische aangelegenheid waarbij volgende stoffen als lustopwekkend worden beschouwd: vitamines A, D, E, K en B-complex, fosfor, calcium, jodium, zink en ijzer.
Nog een reden dus om gezond te eten.
kingka
18 October 2007, 22:46
En volgens dit bericht zou de geur van borstvoeding dames in de stemming brengen. Hoog tijd dat we nog eens op kraambezoek gaan?
http://www.hln.be/hln/alg/pag/hln_index.jsp?p_page=vrw&p_cat=detail&componentId=42127&navigationItemId=14
Mukkel
4 December 2007, 13:21
Hihi... ik geef nog borstvoeding en ben zwanger. Zou het daarmee te maken hebben gehad?
snoezel
4 December 2007, 19:31
wie weet hé mukkel :)
proficiat met je zwangerschap!
Els
8 February 2008, 18:10
Ik ben nog maar pas gestopt met m'n pil, maar ik hoop dat mijn 'libido' er snel op vooruit gaat gaan, want anders gaat 'om de 2 dagen' toch best een opgave worden hoor :( . Maar kom, voor een kleintje hebben we alles over, dus ook dat... maar fijn is het toch niet als het niet spontaan komt, maar steeds van de moetes is.
Zijn er nog mensen die dit gevoel herkennen?
rienemieke
8 February 2008, 19:54
hey Els,
ik ben 2 maanden geleden gestopt met de pil en mijn libido is erg hoog wanneer ik mijn eisprong nader dus gene paniek het zal wel komen!
en vooral probeer er van te genieten!
groetjes
rienemieke
snoezel
9 February 2008, 21:19
bij mij juist hetzelfde rienemieke: de moment dat die eisprong er was zou ik het wel alle uren hebben gekunt :D
Gretle
22 March 2008, 14:04
ik heb eigenlijk een vraagje.
Ik ben 24 jaar. Mijn vriend 34 jaar en heeft reeds een dochtertje van vijf jaar uit een vorige relatie. Het is al enkele jaren dat ik graag mama zou worden. en natuurlijk met het dochtertje van mijn vriend zijn die gevoelens alleen nog maar groter geworden. nu ben ik reeds 2 maanden gestopt met de pil. Mijn libido is niet normaal meer. en dat is op zich goed aangezien je regelmatig moet vrijen hé. maar nu zit me één ding een beetje dwars. Ik heb het gevoel of mijn vriend nu plotseling niet meer wil of in ieder geval veel minder wil vrijen. vroeger hadden we toch een gemiddelde van 2 maal per week en nu is het meer 2 maal per maand. ik begrijp er niets van. En als ik dan zelf probeer initiatief te nemen lukt het ook niet; Hij is altijd moe of heeft geen zin. Het lijkt wel of hij wil voorkomen dat ik zwanger word. hoewel hij heel graag een kindje bij wil.
snoezel
22 March 2008, 17:46
ai gretle,
ja, niet zo gemakkelijk hé.
mss is het omdat je er nu meer zelf achter vraagt? probeer toch eens met hem te praten hoor. mss heeft toch ergens wat twijfels en durft hij het niet zeggen.
mss heeft het 1 ook niks met het andere te maken. heeft hij misschien problemen op het werk, familiaal of zo? bij mannen slaagt dat meestal eerst op hun libido :s
k zou dus echt eens samen zitten en er eens over praten.
Gretle
23 March 2008, 10:39
Ik heb er met hem al regelmatig over geproken, en toen was zijn reden steeds dat hij inderdaad stress had op het werk. maar nu is hij inmiddels 3 weken bezig op zijn nieuwe job, en hij heeft geen last van stress. Wel is het zo dat de relatie tussen de moeder van zijn dochtertje en hem niet goed gaat. nooit geweest. ze maakt hem het leven zuur. en hij heeft wel een beetje schirk om dit nog eens mee te maken. maar hij weet ook dat ik helemaal niet ben zoals zijn ex. Ik hoop echt dat het snel beter gaat. want ik kan me voorbereiden zoveel ik wil, maar zonder te vrijen gaat er natuurlijk niet veel van komen.
snoezel
23 March 2008, 12:07
ja, gretle,
t zal inderdaad gewoon van de stress komen hoor.
mss heeft hij gewoon nog even langer tijd nodig om aan het idee te wennen... ik hoop voor jullie dat alles in orde komt en soms heb je maar 1 keer in de maand nodig om prijs te zijn hé :)
pinkytje
24 March 2008, 18:31
hallokes,
ik ben nu ook pas gestopt met mijn pil en hoop dat we vlug zwanger geraken hoor,maar probeer er nie te veel aan te denken,nu word het ook drukke periode voor ons want we verhuizen volgende maand en hebben nog wat schilderwerk en zo ,hopelijk speelt de stress me geen parten,als je eens een gesprekje wil voeren laat me gerust weten want ik denk aan niets anders meer
groeties
Ik ben nog maar pas gestopt met m'n pil, maar ik hoop dat mijn 'libido' er snel op vooruit gaat gaan, want anders gaat 'om de 2 dagen' toch best een opgave worden hoor :( . Maar kom, voor een kleintje hebben we alles over, dus ook dat... maar fijn is het toch niet als het niet spontaan komt, maar steeds van de moetes is.
Zijn er nog mensen die dit gevoel herkennen?
Ook wij proberen zwanger te worden. Het vrijen is precies anders geworden. Er hangt extra spanning in de lucht. Echt leuke spanning is het niet. Terwijl alles vroeger alles vlotjes vanzelf verliep, denken we nu precies meer na. En dat komt het liefde[
echt proberen dat het een deugd blijft en geen klus.het is namelijk ook belangrijk dat je klaarkomt (bevorderd het zwanger worden)
xxx
Wij vinden het vrije nu gemakkelijk gaan, het geeft een leuke spanning te weten dat je mischien een kindje gaat verwekken wat ons alle twee eigenlijk deugd doet.
tabbertje
4 May 2009, 02:29
hallo,
ik ben nu sinds eind januari gestopt met de pil en eigenlijk is er niet veel veranderd.
we hebben het nog steeds erg leuk samen zonder al te veel druk van onze grote wens.
natuurlijk hopen we beiden dat het snel zal lukken maar we weten ook dat dit alleen maar averechts kan werken :(
ik hoop hoop voor u dat het snel goed komt en dat jullie plezier zullen bleven in de komende tijden :D
groeten
roos
9 August 2009, 01:06
Wie werkte met ovulatietesten?
ik heb de laatste keer met testen gewerkt omdat ik net bij de gyné geweest was en die zei dat er een eisprong op komst was toen heb ik enkele dagen getest met een positief resultaat!
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.