PDA

Volledige versie bekijken : na de pil: eerst maanden regelmatig, laatst zeer onregelmatig?!

minietje
23 April 2008, 11:48
Dag forummers

Ik ben eind september 2007 gestopt met de pil. Daarna kwamen mijn regels steeds op de 28e dag door, lekker makkelijk was dat. In maart waren er echter plots 32 dagen tussen, en nu zit ik al aan 39 en heb nog steeds geen maandstonden... Kan het dat na meerdere jaren pilgebruik je 6 maanden superregelmatig bent, en dan plots redelijk grote schommelingen tegenkomt? Of ben ik zwanger? Ik dacht nl dat het niet kon, heb geen seks gehad tijdens mijn 'vruchtbare periode' - al is dat begrip wel rekbaar als je cyclus plots veel minder regelmatig is... Ik ben niet misselijk, mijn borsten voelen niet anders aan... Ik zal maar blijven wachten op de russen zeker? Heeft iemand hier ervaring mee?

Els
23 April 2008, 17:36
Tja, ik denk wel dat het kan dat je wat onregelmatiger wordt, daar kunnen een aantal factoren in meespelen, het vouwenlichaam is iets bizars ;)
Maar kvind het verschil bij jou toch wel groot... Misschien toch eens testen?
Ik had zelf ook helemaal geen symptomen, en aangezien het mijn eerste ronde was, weet ik m'n langere cyclus aan het ontpillen. Uiteindelijk bleek ik toch zwanger...
Ik wil je geen valse hoop geven, maar gewoon: niet iedereen heeft last van symptomen... En zoals je zegt: vruchtbare periode is een rekbaar begrip als je niet precies weet wanneer je je eisprong hebt...

Nes
23 April 2008, 23:22
Hey minietje,

Ik ben ongeveer twee maand (rond novermber) later gestopt met de pil of jou. Ik heb ook iets raar. De eerste maanden heb ik ook altijd een cyclus van 28 dagen gehad. Een keer ben ik een maand overtijd geweest. (kan eens gebeuren) Maar deze maand, ik was twee dagen te vroeg (ook niet zo erg) maar heb 12 dagen bloed verloren met een stop van 1 dag ertussen. Normaal heb ik ze maar een dag of 6. Ik heb ze deze maand ook heel weinig gehad en het was meer bruin van kleur dan rood. Ik heb een test gedaan om zeker te zijn maar die was negatief. Dus bij mij zit het ook niet heel normaal meer in elkaar. Ik denk dat alles gewoon nu pas zijn natuur begint terug te vinden.
Mijn zei dat ik als kind (voor ik de pil nam) ook zo een rare cyclus had en bijna constant bloed verloor. Dus vraag misschien eens aan je ma of zei zich nog iets kan herrinneren van die periode, of misschien kan je dat zelf wel.

Groetjes nes

minietje
25 April 2008, 09:58
ik ben dan gisteren maar een test gaan halen in de delhaize... die was zonder twijfel positief! 2 duidelijke streepjes! omdat ik hou van zekerheid en niet weet hoe goed die tests van de delhaize zijn, ben ik nog vlug naar de dokter geweest, vanavond mag ik bellen voor het resultaat! Ik kan niet wachten....

rienemieke
25 April 2008, 11:43
oh proficiat minietje!
ik heb ook getest met de test van delhaize en ik geloof snoezel ook!
en ik ben zwanger voor 15 november dus het zal wel raak zijn!!
dikke proficiat en probeer er van te genieten!

Els
25 April 2008, 11:50
Geweldig Minietje!!! Zie je wel!!!

Is een geweldig gevoel hé, die 2 streepjes zien zeker, zeker als je zelf denkt dat het wel niks zal zijn... Ik kon echt m'n ogen niet geloven toen ik het zag. Heb wel drie testen na elkaar gedaan :)

snoezel
25 April 2008, 19:55
proficiat minietje!!!!
zalig hé, maar oh zo raar om een tweede streep te zien staan.
ik ken dat gevoel :)

pinkytje
27 April 2008, 03:01
PROFICIAT MINNIETJE EN ALLE ANDERE ZWANGEREN?gggrrr ik wil ook kieneke!!!

Nes
27 April 2008, 21:31
Proficiat iedereen die zwanger is!!!! Maar zoals pinkytje zegt: ik wil der ook eentje en het liefst zo vlug mogelijk!!!!

Hoe is het daar met iedereen?

Pinkytje: zet je het nu uit je hoofd?

Ik ken deze maand mijn cyclus niet, door het langdurige en weinige bloedverlies gedurende mijn regels ben ik de draad kwijt. Ik weet dus niet in welke dag van mijn cyclus ofzo ik zit, wel ongeveer maar niet zeker zoals de vorige maanden. Ik denk dat ik mijn eisprong moet hebben gehad ook, vorige maanden duidelijke tekens gehad toen ik die had, maar nu helemaal niets. Raar he. Zien wel. Misschien niet slecht voor mezelf, zo tel ik alles minder uit. :)

Groetjes Nes

minietje
28 April 2008, 14:11
ook de dokter heeft het nieuws bevestigd... geheel onverwacht is het niet als je geen pil meer neemt, maar toch.. ben zeer blij verrast, en mijn partner ook!

snoezel
28 April 2008, 17:50
toch raar hé, als je krijgt te horen dat je zwanger bent...
geniet ervan!

pinkytje
28 April 2008, 20:19
hey nes,
ja ik heb het wa gerelativeerd,seg nes,ik heb zo es zitn denken,mijn vriendin had ook da probleem,onregelmatig en zo,5maand geprobeerd en nog niets,nu heeft ze een zwangerschapskit gekocht,zitten 30 ovulatieteste in en 2zwangerschapsteste,elke dag zo'n test gedaan en DIRECT prijs :) is dit geen oplossing???ik denk eraan om het ook zo te doen! nu is ze ondertusse 7maand zwanger van een meisje :)
xxx

Nes
28 April 2008, 21:49
Hey pinkytje,

Ik heb daar ook al aan gedacht. Maar dan ben ik bang dat ik er nog meer mee bezig zal zijn. Als mijn cyclus zo blijft, ga ik er zeker nog eens goed over nadenken. Als ik zoals vorige keren heel duidelijke tekens kreeg van mijn eisprong, dan heb ik dat eigenlijk niet nodig. Ga zeker volgende cyclus nog afwachten om te zien hoe die is. Hopelijk is het een cyclus van 9 maanden! :) en voor jou hoop ik hetzelfde.
Die ovulatieteste zegt dan toch wanneer je vruchtbaar bent he? Of heb ik het mis.

xxx

pinkytje
28 April 2008, 21:58
ja idd,maar ik vind dat jij al veel geduld hebt gehad,bij ons is het de 2de ronde,als het deze keer niets is,haal ik zo'n zwangerschapskit,want ik voel mijn ovulatie nooit,dus ja,ik wil liefst zo vlug mogelijk zwanger zijn :)
veel succes he meid,ik vrijdag normaal in men ovulatie,maar aangezien mijn cyclus langer was kan het eigenlijk volgende week ook zijn,dus neem ik het zekere voor het onzekere en vrijen we om de 2dagen
hopelijk duurt het niet te lang meer voor ons :) we kunnen misschien samen zwanger raken,zou wel tof zijn hé ;)
xxx

Nes
28 April 2008, 22:41
Zou idd tof zijn.

Wij vrijen ook om de twee dagen. Zeker in de week van de eisprong.

Ik moet eind volgende week, begin de week daarop normaal mijn regels krijgen. Hoop ook dat het niet te lang meer duurt.

En je vriendin, toen ze die ovatietest deed, heeft ze da (die test) een maand gedaan en dan prijs? Of meerdere maanden?

pinkytje
5 May 2008, 23:15
nes,wat betreft die ovulatie testen (zwangerschapskit) ,mijnvriendin heeft 5maanden zo geprobeerd,zonder iets,daarna had ze geen geduld meer en een zwangerschapskit gekocht,en jaja direct raak! :d
xxx

Nes
6 May 2008, 16:42
Hey Pinkytje,

Misschien moet dat ook maar eens doen nu. Juist nog wachten op mijn regels (donderdag of den 15de mei, en hopelijk komen die niet).

Ik ga der ook eens over praten met mij man (over die testen). Want hij gelooft er heilig in dat het zo ook wel zal lukken, hoewel ik de moed stilletjes aan het opgeven ben.

Kan je me juist eens uitleggen hoe dat juist werk ajb?

Grts Nes.

Ps hou ons op de hoogte.