Volledige versie bekijken : Druk in de onderbuik
Espritbaby
22 May 2009, 17:07
Hey,
Even een vraagje voor diegene die ongeveer even ver zijn als mij.
Hebben jullie ook zo een last van een druk vanonder aan je buik, soms zo erg dat het lijkt of het je vagina open drukt(dit kan niet maar voelt zo aan).
Zou dit indalen zijn? Ik moet maar pas 4 juni terug naar gyné en wil eerst jullie reacties even horen voor ik weer voor niets naar de gyné bel.
Ze hebben mij gezegd dat de baby enorm lang is zoals ons, wij zijn beide heel groot en dat de kans er wel zou inzitten dat de baby sneller zou gaan drukken en ook sneller kan geboren worden bij gebrek aan plaats, maar op 7 maanden is mss wel iets te snel?
groetjes
xx
Ik heb bij momenten de laatste dagen toch ook best wat druk in m'n vagina/onderbuik. Je baby wordt nu eenmaal zwaarder en gaat meer naar beneden liggen dus ik denk dat het normaal is. Bij m'n laatste echo op 28 weken lag het kopje echt al net onder de grens van m'n schaamhaar, best laag dus. Maar geen reden dat het te vroeg zou geboren worden. De ene is gewoon wat sneller dan de andere.
Die van ons was ook wat zwaarder dan gemiddeld en daar kon het ook mee te maken hebben dat ze wat meer naar onder ging liggen.
Ik merk wel dat ik meer en meer stilsta bij alles wat ik daaronder voel. Mezelf al een paar keer betrapt op even een angstig moment van 'dit is toch geen wee, hé???' Maar dat zou wel heel vroeg zijn. Ik denk dat het wel normaal is dat je je meer op de bevalling begint te focussen eens je de 30 weken hebt bereikt.
Espritbaby
22 May 2009, 23:13
Inderdaad Miek, dat mag je wel zeggen, ik panikeer sneller bij een harde buik dan in het begin.
De spanning en nieuwsgierigheid begint parten te spelen, langs de ene kant wil je het zo lang mogelijk dicht bij jou in je buik en ook wel bij jou en je partner om te weten hoe het er gaat uitzien etc...
Ik mag 4 juni terug en ik ben nieuwsgierig hoe groot en zwaar etc. onze baby zal zijn.
Spannend he.
Ik heb donderdag nog een afspraak bij de gyn ik ben ook benieuwd hoe zwaar ie ondertussen is en of het nu inderdaad een meisje is of niet want dat hebben ze ons nog steeds niet met zekerheid durven zeggen...
Ik vind dat ik nu inderdaad heel anders er tegen aan kijk. Voor 30 weken was het nog allemaal zo ver weg... Maar ik wil dat het toch nog 10 weken duurt hoor! Hier is nog zoveel werk en we moeten nog beginnen aan doopsuiker, kaartjes, spullen in huis halen... we hebben alles steeds op de lange baan geschoven en nu lijkt de tijd op te raken :lol:
Ik begin ook wel meer te dromen over de bevalling en de eerste weken met de baby. Ervoor had ik niets dan nachtmerries, nu zijn ze toch al een stuk aangenamer! En we beginnen hier ook meer te fantaseren over hoe het er gaat uitzien, hoe het karaktertje gaan zijn, enz...
Ik denk dat dit de leukste weken gaan worden!
Espritbaby
23 May 2009, 16:56
Wij weten al heel lang wat het is, al vanaf week 16, wij waren toen nog in belgië, nu hebben ze dit hier in Spanje bevestigd, dus ben ik wel gerust dat het toch wel klopt.
Bij ons is het meeste al geregeld, kinderkamer staat klaar, suikerbonen etc. enkel de geboortekaartjes daar moet ik nog een proefdruk van ontvangen.
Nachtmerries heb ik eigenlijk nooit gehad, alleen maar super snelle pijnloze bevallingsdromen, maar denk dat dit meer onderbewuste gevoelens zijn hahaha, je kan maar hopen he.
Heb jij nu ook ander gevoel van schopjes? Nu is het precies duwen ipv schoppen.
Persoonlijk zie ik wel op naar de laatste weken omdat ik meer last begin te krijgen van zure oprispingen en er niet van kan slapen, alsook de warmte, wij hebben hier nu al vanaf begin mei rond de 30 graden en dit gaat enkel maar hoger en hoger beginnen gaan en ik kan er nu al ni meer van stappen op een normale manier hehe.
Ik zei hiernet nog tegen mijn ventje, dat er 2 dingen zijn die ik niet ga missen na mijn bevalling, de warmte en de zure oprispingen, al de rest wel...
Ik hoop dat je het vermoeden bevestigd krijgt bij je bezoek aan de gyné, het is toch wel makkelijker om alles te regelen als je weet wat het is.
xx
Trinity
23 May 2009, 19:50
t geslacht is geen garanti he. Ken iemand die altijd te horen kreeg dat het een meisje ging worden, zelfs nog vlak voor de bevalling.....en t was een jongen :D
Espritbaby
23 May 2009, 23:38
Neen dat is inderdaad geen garantie, ik denk wel dat ik zou panikeren als het helemaal anders zou zijn, niet dat het niet gewenst is, maar je hebt toch hier en daar wel dingen geregeld voor dat bepaalde geslacht dan he.
Ik ken ook iemand waar het een meisje bij zou zijn, die hadden kamer etc. alles in het roze gedaan, en het was ook een jongen...
Andersom denk ik niet dat het kan gebeuren, dan zie je toch echt iets hangen niet?
Trinity
24 May 2009, 11:25
Denk inderdaad dat de kans andersom veel kleiner is... . Wij hebben ervoor gekozen om het niet te weten, tot groot plezier van de rest van de familie :D . Maar hoop voor je dat ze zich niet vergist hebben, zeker als je al een aantal dingen daar naartoe hebt geregeld. De kans is klein denk ik dat ze zich vergissen eh.
Tja, bij ons zeiden ze nochthans eerst de hele tijd dat het een jongen zou zijn. Ik dacht ook echt wat te zien hangen! Maar de laatste 2 keer was er geen spoor meer van te zien en zeiden ze dan weer dat het een meid zou zijn...
Afwachten tot donderdag en als de gyn niet zeker is van haar stuk moeten we de geboorte afwachten!
Ik heb hier de laatste 2 dagen ook wel last van de warmte, maar niet al te erg. Overdag gaat het best goed, t is vooral 's nachts dat ik het benauwd krijg. Maar t is hier wel niet zo warm als bij jullie! Ik heb een ventilator naast m'n bed gezet en daar gaat het goed mee.
Die schopjes zijn inderdaad anders geworden! T is meer een geduw en gerommel. Soms die je echt een voetje of knie naar buiten komen :lol:
Espritbaby
25 May 2009, 23:44
Je weet het nooit... het beste is altijd 2 namen te bedenken :D
Ik krijg geen ventilator, dan heeft mijn ventje het veel te koud haha, denk ni dat ik het zo nog lang ga volhouden, dus dat hij maar snel zijn pyjama terug aan trekt dan hahaha.
Wij mogen maar pas 4 juni terug pfffff nog veel te lang.
Ik moet wel zeggen ik heb mijn borsten helemaal open gekrabt van de warmte, mooi zicht hoor hahaha (alé alleen voor mij en mijn ventje, voor de rest loop ik er niet mee te koop hahahaha)
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.