Volledige versie bekijken : eindelijk de stap gezet
lady bug
21 April 2008, 11:47
hey,
dit weekend hebben mijn man en ik eindelijk de knoop doorgehakt.
vorige week ben ik verjaart en we zijn op weekend geweest. normaal moest ik vorige vrijdag (18/04) terug mijn pil beginnen innemen. maar omdat we beide heel graag een kindje willen was er weer grote twijfel. we zijn net gestart met een enorme verbouwing en dit houdt mijn man toch wat tegen.
ik dus vrijdag mijn pil niet genomen. maar zaterdag moest er echt wel een beslissing komen. een hele dag in hasselt rond gewandel en verschrikkelijk veel zwangere vrouwen of net bevallen vrouwen, kinderwinkels en zwangerschapsmode gezien. dit alles maakte het ons toch niet makkelijker.
eenmaal terug op hotel heeft mijn man naar zijn vader gebeld om te horen hoe snel hij onze verbouwing ziet vooruitgaan. hij heeft zelfs zijn verlof al afgelast om in de komende zomer door te kunnen werken. dus tegen ten laatste eind dit jaar staat de ruwbouw af en is vanaf dan een kindje zeker welkom.
dus ikke zaterdag geen pil meer genomen en nu is het bang afwachten tot het raak is.
wat ik nu ga zeggen gaat misschien raar overkomen. maar het voelt raar aan. wetende dat je wanneer je nu vrijt er gevolgen kunnen zijn. niet dat ik twijfels heb, maar het idee dat het nu menens is voelt raar aan
snoezel
21 April 2008, 14:21
hey lady bug,
het is inderdaad een heel raar gevoel als je lang je pil hebt genomen.
ik vond dat ook heel vreemd en 's avonds als ik normaal mijn pil nam, nam ik dan mijn foliumzuur... om toch maar het gevoel te hebben dat ik nog iets nam.
het heeft er altijd zo ingepompt gezeten dat je je pil moest nemen want anders... en nu mag het! stel je voor
ik wens je veel geluk met zwanger worden!
snoezel
lady bug
21 April 2008, 21:30
al bedankt voor je steun
ik moest deze namiddag toch op onderzoek naar de gyne. dus heb ik hem direct verteld dat ik gestopt ben met de pil en dat we uitkijken naar een baby. dus direct een inwendig onderzoek gedaan en bloed genomen. alles zag er goed uit en volgende week heb ik de uitslag van het bloedonderzoek. foliumzuur staat ook al klaar op de plaats van mijn pil (goede tip trouwens) en zo zal ik die dus niet vergeten.
groetjes
Lieve
lady bug
6 May 2008, 12:41
effe een vraagje.
ik ben nu 4 weken met mijn pil gestopt en zoou normaal tegen dit weekend mijn regels moeten krijgen.
de laatste dagen sta ik 's morgens verschrikkelijk misselijk op. en het verdwijnt maar nadat ik heb gegeten. is dit van te "ontpillen" of zou het een voorteken zijn??
groetjes
Lieve
snoezel
6 May 2008, 14:20
t zou van alletwee kunnen komen :s niet zo leuk hé...
je zal dus echt nog even geduld moeten hebben. ik dacht de eerste keer ook van "ik ben zwanger" maar het was dus echt ontpillen. voor hetzelfde geld heb jij wel al prijs hoor! ik hoop het voor jou !!!
ik duim
lady bug
12 May 2008, 12:48
gisteren mijn beste vriendin de mooiste verjaardags cadeau gegeven die ze maar kon krijgen. ook al ben ik nog niet zwanger (of ik weet het nog niet) heb ik haar gisteren gevraagd om meter te worden van de kleine. we hebben effe tranan met tuiten geweend. dit had ze nooit verwacht. ik was dit al lang van plan om haar dit te vragen, maar wou wachten tot het zover was. maar vermits haar verjaardag voor de zoveelste keer weer verpest was kon ik niet meer wachten. dit is een verjaardag om nooit meer te vergeten.
nu zit ik hier bang af te wachten of mijn regels nu gaan doorkomen of niet. normaal moest ik ze nu al hebben, maar vermits dit nog maar mijn eerste maand na het stoppen met mijn pil is weet je maar nooit. nog effe wat geduld uit oefenen en als ik volgende week maandag nog niks heb gezien ga ik mij een test halen.
groetjes
Lieve
snoezel
12 May 2008, 14:55
hey lady bug,
wat leuk dat je vriendin zo heeft gereageerd.
ik ben meter van mijn neefje (zus van mijn man, haar kindje) en ik vind het echt super om meter te zijn.
hopelijk kan je haar volgende week vertellen dat ze over 8maandjes al meter zal worden !!!
snoezel
Ik ben ook aan het denken om mijn beste vriendin te vragen om meter te worden. Maar ik weet het nog niet zo heel zeker. Ze staat nu zelf op het punt om te bevallen en dan denk ik soms 'gaat ze het niet allemaal wat veel vinden? Eerst moeder worden en dan gevraagd worden meter te zijn?'
Bovendien moet ik eerst eens zien te polsen hoe mijn mama tegenover deze kwestie staat... Ik heb een hele goede band met haar, en ik zou haar niet willen kwetsen als zij echt zou hopen gevraagd te worden... Maar ik weet het dus niet. Grootouders hebben zowieso al zo'n speciale band met hun kleinkinderen, dus...
Ga er nog even over denken...
lady bug
12 May 2008, 16:41
vermits niemand van de ouders bij de 2 kinderen van mijn zus meter of peter is kan het voor mij geen kwaad.
ik zelf ben ook meter van de jongste spruit vanmijn zus en door haar begint het natuurlijk nog erger te kriebelen. dan de komende week maar snel om is en dat mijn regels maar weg blijven :P
Ik duim in elk geval mee! Bij mij was het ook van de eerste ronde prijs, dus alles kan hé...
lady bug
13 May 2008, 11:06
ik weet het hier ni meer ze.
normaal moest ik gisteren ten laatste mijn regels gekregen hebben. alleé, toch als ik een 28 dagen cyclus heb. ik heb ze nu nog niet. ik heb wel een week of 2 geleden wat bledverlies gehad, maar absoluut niet noemenswaardig. moet ik nu nog een week wachten om mij te testen of zou ik het deze week doen?
ik loop om het half uur naar de wc om te kijken of ik ze nu toch niet heb.
ik loop op de toppen van mijn tenen omdat ik niet weet wat ik moet doen
snoezel
13 May 2008, 11:12
dat bloedverlies een twee tal weken geleden kan van je eisprong geweest zijn...
2 weken na je eisprong zou je moeten kunnen testen. het is natuurlijk de eerste ronde zonder je pil dus dan kan je cyclus wel wat in de war zijn. ik denk dat mijn eerste cyclus na de pil 32 dagen was en dat viel eigenlijk nogal mee als ik dat van de rest hoor...
als je jezelf er beter bij voelt om te testen zou ik gewoon testen, anders zou ik nog een beetje geduld proberen te hebben (hoe moeilijk dat dat ook is)
snoezel
lady bug
13 May 2008, 11:49
bedankt voor je snelle antwoord. ik ga proberen om nog effe te wachten en is er volgende week woensdag nog niks dan ga ik een test halen.
wachten kan toch lang duren :(
lady bug
14 May 2008, 11:30
ik word nu echt zot
gisteravond had ik een heel klein beetje bloedverlies. een beetje teleurgesteld. maar ja het was wel te verwachten.
ik sta deze ochtend op en blijkbaar is het bij die 2 druppels gebleven. nu nog steeds niks.
ik hou het hier niet meer uit. ik sta op ontploffen. en heb het gevoel dat ik alle momenten in tranen kan uitbarsten.
ik haal straks een test. beter de harde pijn dan nog zo lang moeten wachten en dan toch ontgoocheld te zijn
snoezel
14 May 2008, 11:33
t kan van innesteling zijn maar ja, ik heb ook gewoon getest de eerste maand.
gewoon om me erover te kunnen zetten.
ik wist toen van mezelf dat het geen prijs was maar wachten tot je maandstonden er zijn daar had ik niet echt veel geduld voor :)
hopelijk is jouw eerste test wel positief!!!
lady bug
14 May 2008, 14:45
ik kon mij niet meer inhouden, dus deze middag snel een test gaan halen. en, wel een beetje verwacht, hij was negatief.
maar nu ben ik dat onzeker gevoel wel kwijt. een beetje teleurgesteld, maar ook weer gerustgesteld.
op naar een volgende maand :)
snoezel
14 May 2008, 16:33
pfff... lady bug
niet leuk hé
toch hoop je altijd op een positieve test hé
hopelijk heb je volgende ronde meer geluk...
pas op, je kan ook gewoon een late eisprong hebben gehad en nog niet positief kunnen testen. t is je eerste ronde na de pil hé
dan kan alles nog
niet dat ik je valse hoop wil geven hoor!
lady bug
14 May 2008, 16:35
ach, voor onze verbouwingen zou het goed uitkomen dat het nog niet voor direct is. maar waar hoop is, is leven
lady bug
28 May 2008, 10:44
help!!
mijn hormonen zijn op hol geslagen.
ik zou iedereen kunnen bespringen. verschrikkelijk om zo op het werk te zitten.
snoezel
28 May 2008, 11:10
wat bedoel je met bespringen :cool:
als het is wat ik denk, en je dus veel meer zin hebt dan heeft dit met het stoppen van de pil te maken.
en troost u, bij mij is dat nog steeds niet over :D
lady bug
28 May 2008, 11:12
dat bedoel ik idd. ik kan aan niks anders denken. en ik straal da precies uit, want die werknemers van hier doen nog lastiger dan anders. of begin ik mij da nu allemaal in te beelden.
snoezel
28 May 2008, 11:56
zolang je ventje kan volgen is dat niet zo erg hé :D
toch raar hé, wat die pil allemaal met je doet!
lady bug
28 May 2008, 12:00
het enige wa hij nu moet doen is maken dat em thuis is :-):-)
Ja, ik ken dat, ik heb dat ook. Soms moet ik zeggen: nes, niet elke dag, denk aan de kwaliteit van het zaad. :D
Maar ik begin bang te worden dat het niet zal lukken zonder hulp. Hij heeft desnoods maar een teeltbal en dan de suikerziekte die de kwaliteit van de zaadcellen verminderd. Brrr :( (Ook al aan cyclus 7 bezig) Of misschien ligt het allemaal wel aan mij.
We moeten wachten tot na de vakantie van mijn gyne.
Allemaal veel succes.
Gtrs Nes.
pinkytje
28 May 2008, 23:35
heykes,
nog steeds men regels nie,hormonen slaan tilt maaaaaaarrrrr
heb resultaat van men bloed was negatief,blijkbaar heb ik geen eisprong gehad of ben ik onregelmatig zegt de dokter,verlang nu wel tot ze doorkomen zenne
want tis ambetant,want zonder regels(dus ook zonder eisprong ben je niet vruchtbaar,nu ja,afwachten he :(
ppppffffff
snoezel
29 May 2008, 10:21
ai pinkytje,
das minder hé...
en wat moet je nu dan doen? wachten tot ze erdoor komen of ...?
veel succes
snoezel
Oei, das minder goed nieuws pinkytje.
Ik heb ook een onregelmatige cyclus, maar heb wel altijd mijn regels. Mijn langste cyclus was 38 dagen. Dus valt eigenlijk wel mee. Maar is ambetant iets uit te rekenen zoals regels. Ik moet normaal nu mijn eisprong krijgen of toch morgen ofzo. Maar nog altijd niets. Denk dus ook dat mijn cyclus weer langer zal zijn.
Grts Nes
lady bug
2 June 2008, 11:26
heb vrijdag vernomen van een collega dat zijn vrouw een miskraam heeft gekrege. ze moesten vrijdag op controle en het vruchtje was niet verder gegroeid. was me dat effe slikken. back to reallity
snoezel
2 June 2008, 11:36
je hoort het veel hé!
er zijn er heel veel die in de eerste twaalf weken een miskraam krijgen.... dat wens je toch echt niemand toe hé :(
ik weet dat ik echt van geluk mag spreken dat het hier van de eerste keer goed is gegaan.
Zwanger zijn draagt precies veel zorgen mee. Eerst de zorgen om zwanger te raken, dan of je het kunt houden en dan of het niets zal mankeren. Wat een lijdensweg. Maar ik heb het er zeker voor over!!!
Een vriendin van mij heeft al 3 miskramen gehad. Ze kwam er telkens erg voor hoor en viel elke keer in een depressie. Nu heeft ze gelukkig een baby van plusminus 6 maand. Ik zou het niet overleven denk ik. Dan heb ik het liever iets moeilijker om zwanger te geraken dan om eentje te moeten verliezen, hoe klein nog ook.
x
lady bug
15 June 2008, 01:31
hey allemaal. cyclus 2 is weer voorbij en met volle moed begin ik aan de volgende. ik dacht dat ik moeite had met zwijgen tegen iedereen dat ik ben gestopt met mijn pil, maar blijkbaar heeft mijne wederhelft het er nog moeilijker mee.
hij is sinds gisteren op weekend vertrokken en nu al weet heel de bende die mee is dat we vol op aan het proberen zijn.
en ik hiernet op mijn tong bijten om niks te zeggen
mannen hé :-)
snoezel
15 June 2008, 13:54
hey lady bug,
ik heb het, toen we er voor bezig waren, wel tegen een paar goeie vrienden gezegd. ik moest echt ergens mijn verhaal kwijt kunnen.
tegen mijn ouders heb ik perfect kunnen zwijgen, nochtans hebben we een hele goeie band maar ik wou gewoon de blik in hun ogen zien als ik kon gaan vertellen dat ik zwanger was...
je weet wat ze zeggen hé: waar het hart van vol is loopt de mond van over. wil toch wel zeggen dat je ventje het helemaal ziet zitten. beter zo dan omgekeerd hé :)
groetjes
snoezel
hoi allemaal,
de dingen die ik hier lees zijn wat geruststellend, ik ben nu 1 maand en twee weken gestopt met de pil, en heb serieus moeten ontpillen,want ik nam ze ook al 8 jaar,het ontpillen is wel een beetje veradelijk vind ik, enorm vergelijkbaar met zwanger zijn zegt de huisdokter,alleen had niemand mij dat op voorhand gezegd en dan voel je je eigelijk zwanger om dan te horen dat het maar verschijnselen zijn van te stoppen met de pil, pff ik had echt vanalles; misselijk,pijnlijke borsten,hoofdpijn,heel moe en emotioneel, geef toe na al die dingen is het echt misleidend nu beginnen die kwaaltjes over te gaan,hopelijk heb ik ze vlug terug maar dan met een andere oorzaak:)
lady bug
15 June 2008, 19:24
een goede vriendin die nu een 7 maand zwanger is weet het ook, omdat we binnenkort eenvrijgezelle feestje hebben in een sauna. ze zou het nogal verdacht vinden moest ik plots een hele tijd bij haar zitten ipv in de sauna enzo.
nog een andere vriendin neemt dezelfde pil als ik nam en heb haar nog een strip gegeven.
maar voor de rest weet niemand het van mij.
en dan zeggen dat wij vrouwen ni kunnen zwijgen :-)
Ja mannen he!
Den mijnen is der ook over begonnen tegen twee koppels die we goed kennen. Ik juist mijn ma, maar het is idd wel moeilijk om er altijd over te zwijgen. Ik kom meestal hier op de site mijn hartje eens luchten of praten als dat eens nodig. Hier verstaan ze je meer.
Grts Nes
snoezel
16 June 2008, 19:13
die van mij had daar niet zo'n moeite mee.
die komt dan ook dikwijls over alsof hij daar helemaal niet mee inzit en daar ook niet mee bezig is... maar ik ken hem al beter ondertussen :)
lady bug
9 July 2008, 19:20
heb een slecht voorgevoel
ik ben er voor 99% zeker van dat ik aan ronde 4 kan beginnen. mijn rug doet enorm pijn en dit heb ik steeds als ik mijn regels moet krijgen. dit is de eerste keer dat ik er echt vanaf zie. ik had er zo naar uit gekeken om zwanger te zijn.
het is allemaal makkelijker gezegt dan gedaan hé, er niet mee bezig zijn. maar hoe langer het duurt hoe moeilijker ik het krijg. iedereen rond mij is zwanger, alleen ik niet :(
Hey lady bug, ik ken da gevoel. Ben met mijn pil gestopt op 20januari. En heb gister mijn regels weer doorgekregen. Weer grote teleurstelling..
En idd. bij mij is het ook zo dat iedereen rondom mij zwanger is..
Toch probeer ik er positief bij te blijven (wat niet altijd gemakkelijk is) want we zijn ook net een huis aan het renoveren en heb net een winkeltje overgenomen dus is het eigenlijk nog niet zo erg dat ik nog niet zwanger ben, maar toch... Ik verlang ERZO naar...
lady bug
14 July 2008, 17:23
ik weet dat ik nog niet zou mogen klagen want ik ben nog maar 3 maanden gestopt. maar toch, ik voel mij met de dag slechter en schuldiger. ik heb het gevoel dat ik niks waard ben. ik kan mijn man nog niet eens een kind schenken. en op veel steun van de weder helft moet ik niet direct rekenen. ik kreeg als antwoord dat zijn neef al 2 jaar aan het proberen is voor een kind. beide zijn ze getest en er zou niks mis zijn met hen.
kwestie van mij nog wat meer moed te geven hé.
ik kijk naar elke eisprong uit en hoop dat het dan raak is. maar lang mag het hier toch niet meer duren hoor.
Hallo,
Ik ben dus nieuw hier :-)
Wij zijn dus sinds deze maand ook gestopt met de pil.
Op 10 juli zijn mijn maandstonden doorgekomen zoals het moest.
Nu kunnen we eraan beginnen é.
Het is idd wel een super gevoel als je nu vrijt dat het nieuw leven kan wekken é :-)
Het is voor ons eerste kindje, en ik vind dit allemaal wel spannend ze.
Niet goed weten waar je je kan aan verwachten.
Ben vorige week bij de dokter geweest.
Ze heeft bloed getrokken. Gisteren mocht ik bellen voor de uitslag.
Ik heb een tekort aan vitamine D...
Nu moet ik ook nog deze vitamines slikken + folium zuur.
Mijn ventje neemt nu ook het foliumzuur, dat kan ook goed doen zei de dokter.
Het is idd niet makkeijk om tegen niemand iets te zeggen.
Maar ik doe het liever nu nog niet, want als het dan niet direkt lukt dan vraagt iedereen altijd maar
en is het al zover?
We zijn aan het oefenen, en hopen dat het allemaal vlot verloop.
Groetjes
snoezel
16 July 2008, 11:39
hey mari,
spannend hé!
hopelijk heb je rap prijs!!!
krijg je geen vitamine d binnen door de zon? anders zou ik zo zeggen, de moment dat de zon schijnt, lekker een beetje zonnen hoor!
groetjes
snoezel
Neen, de dokter denkt dat ik zelfs geen vitamine D kan opnemen...
Mijn maag zou dat niet uit zichzelf in mijn bloed opnemen.
Ik moet nu 2-4 maand extra vitamines slikken, en dan zou ze het nog eens controleren.
Als het nog niet beter is moet ik elke 3 maand een inspuiting krijgen met vitamine D.
Groetjes
hoi mari,
welkom en ook jij veel succes bij het zwanger worden!
groetjes layla
lady bug
5 August 2008, 22:24
heb net bericht gekregen dat een goede vriendin deze middag bevallen is. ze was uitgerekend voor 31 augustus, maar de kleine dacht er anders over. haar water was gebroken en dus met spoed naar het ziekenhuis. daar is kleine Ilano geboren. door enkele verwikkelingen zijn moeder en zoon overgebracht naar Gent. maar de vader klonk heel positief.
nu hopen dat ik snel voor een vriendje of vriendinnetje kan zorgen
Wishing
5 August 2008, 22:41
Hey iedereen,
Ik ben ook nieuw hier...
ik was vorig jaar september al gestopt met de pil maar door het overlijden van omijn moeder ben ik in jan er terug mee begonnen... en sinds 4 juni terug gestopt , we hebben eerst een ontpillingsronde gehouden en dan er volop voor gegaan, maar ja cyclus doet nogal raar en denk dat ik nu op 35 dagen zit volgens temp....moet volgende Donderdag pas NOD hebben ...
Het is zo spannend en eens ik mijn besluit had genomen kan het niet zo snel mogelijk, wist niet dta je zo gard naar een kindje kon verlangen ......
Veel succes voor iedereen hier!!!!
pinkytje
5 August 2008, 23:20
hallokes meiden,
ik ben nu al 7maand gestopt met de pil... maar nu heb ik een raar gevoel
ik weet het niet precies,heb heeel veel vocht en witverlies en pijnlijke borsten,maar dat wil niets zeggen he,ik heb dat soms
maar kweet niet echt raar gevoel,begin bij het minste te huilen ,maar ik heb misschien een deprimomentje ,
ik weet dus eigenlijk ook begod nie wanneer ik mijn regels moet hebben want ik ben heeeel onregelmatig,mijn regels kunnen soms tot 7weken uitbglijven ,dus dat zwanger geraken word echt wel moeilijk,want ik weeet dus nooit wanneer ik mijn ovulatie heb he :(
ik hoop voor de andere mensen hier dat ze meer geluk hebben
xxx
L@yla
6 August 2008, 02:16
hoi pinkytje,
wat jammer voor je dat je nie zo goed kan berekenen
ik duim mee voor je en wishing jij ook veel succes!
kan de slaap niet vatten daarom zit ik hier nog op mijn pc tje
groeten
layla
mini
6 August 2008, 18:59
@ pinkytje: ik zou eens een afspraak maken bij de gynaecoloog, een uitstrijkje, controle, zoveel kwaad kan het niet :)
Ik ga volgende week trouwens naar SN in kortrijk puur ter controle en dan vanaf september gaan we ervoor :)
Trinity
6 August 2008, 19:54
Hej allemaal
Ik ben dus ook nieuw hier, en ik ben blij dat ik hier anderen hun zwanger-worden prikkelen kan lezen :-)
Ben zelf gestopt met mijn pil eind februari en mijn eerste natuurlijke cyclus was 39 dagen, met alle ontpillingsverschijnselen natuurlijk.....heb mijn pil 10 jaar genomen. K dacht natuurlijk dat ik zwanger was (misselijk etc.).....dat ontpillen is inderdaad een raar ding hehe. Ondertussen een cyclus van 42 en 43 dagen gehad, best enerverend lang. En dan een beetje pech erbij...... een reis voor t werk gedurende mijn meest vruchtbare periode en de cyclus erna mijn man geopereerd aan zijn testikel. Maar jah, deze cyclus gaan we er terug volop voor :-) Is eigenlijk geen moeite om elke twee dagen te vrijen, moet mezelf inhouden om niet elke dag te oefenen.
Normaal gezien zou ik moeten ovuleren rond 11 augustus, maar gisteren had ik enorm veel pijn in mijn zij/onderbuik...ook tijdens het plassen en gisteren en vandaag heb ik veel slijmverlies. Weet iemand of dat mischien een teken kan zijn van een vroegtijdige eisprong? (ik hoop nog steeds dat mijn cyclus korter wordt).
Veel succes allen! en voor diegenen dat het reeds gelukt is: dikke proficiat!!
Toen ik mijn eisprong had (ik kan wel maar van één keer vertellen want het was meteen prijs...) had ik ook serieuze steken in mijn onderbuik. Maar meest opvallend was het enorme slijmverlies dat ik toen had...
Dus bij mij waren de dingen die je opnoemt de kenmerken van mijn eisprong... Maar dat wil misschien niets zeggen hé. Hangt misschien ook van vrouw tot vrouw af... Ik zou zeggen: voor de zekerheid toch maar gaan klussen!!
(die steken zouden wel moeten overgaan; zoniet zou ik wel naar de dokter gaan, kwestie van geen blaasontsteking of iets anders te hebben...)
Trinity
7 August 2008, 08:34
Enorm bedankt voor je antwoord Els. Die pijn was maar gedurende 1 namiddan/avond en is dus weer volop verdwenen. Maar k ga toch een afspraak maken met de ha, om kunnen doorverwezen te worden naar een gyne. De ha vertelde mij wel dat ontpillen tot een jaar kan duren, maar k zou toch graag een check-up hebben ivm mijn lange cyclus en gewoon om te weten of alles is zoals het moet zijn :-). Jammer genoeg is een lange cyclus een eigenschap in onze familie (mijn (gem. 42 dagen) is zelfs relatief kort vergeleken met mijn ma)......maar ons mama is er toch ook in geslaagd 4 kinderen te krijgen, zo ik vrees nog niets.
Een vraagje ivm foliumzuur: iemand enig idee hoe dat in het engels of noemt? (misschien staat dat wel op jullie doosje?)
lady bug
7 August 2008, 12:23
ik ben eindelijk overtijd :)
wel nog maar 1 dag, maar het is al een begin. nu ben ik aan het twijfelen of ik mij een test zou gaan halen of niet. ik moet morgen middag met het werk gaan lunchen en daar wordt steeds wijn gedronken en zaterdag moet ik naar een trouwfeest en daar vloeid de drank natuurlijk ook rijkelijk. het probleem is natuurlijk dat ik nu negatief kan testen en met wat geluk enkele dagen later toch positief.
ik wil natuurlijk niet het risico lopen om te drinken moest ik toch zwanger zijn, maar als ik morgen en zatrerdag geen druppel alcohol aanraak gaan er snel wat vragen komen.
mini
7 August 2008, 12:44
Je kan misschien gewoon zeggen dat je niet echt zin hebt in alcohol of dat je beke oplet wat je drinkt.
Bob-controles enzo ;)
Je verzint heus wel iets :)
Kimmy
7 August 2008, 13:20
je kan zeggen dat je niet wil drinken omdat je nog een kater hebt van de dag ervoor ;) dan hebben ze niets door :)
ik duim hard voor je mee!!!
groetjes
Kimmy
lady bug
12 August 2008, 10:09
zoals al op het topic " wij zijn zwanger !!!!!!!" staat. is het bij mij dus na 4 maand ook zover. ik kan haast niet wachten voor de eerste echo
Trinity
12 August 2008, 10:17
Een hele dikke proficiat lady bug!!! Ben enorm blij voor u hoor, geniet er enorm van. Laat ons zeker weten hoe alles verder verloopt :-)
katrientje
12 August 2008, 11:30
Nen dikke dikke proficiat!! Na al die zenuwen... geniet ervan! Zweef nog maar even :-)
Komaan en nu al de rest nog e!
Ik moet morgen naar gyné om te zien of clomid een eitje heeft laten groeien.... spannend!
Dikke knuffels!
lady bug
12 August 2008, 11:50
ik hou jullie zeker op de hoogte.
@ katrientje: ik duim voor je.
Kimmy
12 August 2008, 13:02
dikke proficiat lady bug!!
geniet van het gevoel...
ik verlang tot ik ook iets kan posten in de topic "wij zijn zwanger" :)
x
mini
12 August 2008, 13:16
'k moet morgen ook naar de gynaecoloog, gewoon zien of alles inorde is... En dan gaan we ook de stap zetten sé :)
L@yla
12 August 2008, 14:29
hoi allemaal,
leuke berichtjes hier, lady bug nog eens proficiat en je kan mss zeggen dat je antibiotica neemt of een andere medicatie waardoor je niet mag drinken of nu je het weet kan je mss gewoon zeggen, we zijn zwanger
ik ben nu begonnen aan mijn 4de maand! hopelijk kan ik hier binnenkort ook zo iets leuks opzetten
vele groeten en
Nes: weet je al iets meer?
GR
LAYLA
pinkytje
12 August 2008, 15:54
hey meiden ....wow zoveel zwangeren hier :) :) :)
na 6 of 7 maanden mag het bij mij ook zo ver zijn hoor
moet wel zeggen dat ik heeel moe ben de laatste week en opgezwollen buik heb,maar doordat ik iets aan mijn darmen heb kan dat van dat ook zijn ,heb buikkrampen en men buik maakt nogal wat lawaai de laatste dagen ,zoals een honger gevoel maar heb totaal geen honger,begin te wenen voor een twa van niets misschien omdat ik mijn regels moet krijgen?ik weet het niet,maar moe zo vaak plassen de laatste dagen ,och ja ,misschien blaasontsteking of zo heb wel pijn scheuten in men borsten al 2weken eigenlijk en ze staan gespannen en men tepels zijn opgezwollen ,droom ik nu of wa is da ?ik begin ferm te twijfelen ,word ik nu zot?of zou het eindelijk dan toch gelukt zijn ????
by the way... we trouwen op 17 oktober 2008 :) :) zaterdag achter mijn trouwkleed geweest :)
ik weet eigenlijk nie wanneer ik mijn regels moe hebben ,want ben al zo onregelmatig :( ik probeer nog even af te wachten maar zou toch een test willen doen moesten ze tegen volgende week nie doorgekomen zijn
xxx
@ mini, heel verstandig dat je eerst naar de gyné gaat! Ik heb dat ook gedaan.
@ kimi, ik wou ook dat ik zo iets kon zetten als wij zijn zwanger. pfff
@ layla, ik heb vandaag mijn regels nog niet doorgekregen. (dag 31 vandaag) Als ik het zo eens bekijk heb ik al een paar dagen aan dag 33 gezeten en een keer aan dag 36, dus ik hoop niet voor dag 40 en dan nog, ben bang in de zoveelste teleurstelling. Gisteren na het klussen weer wat bloed verloren. Ik dacht dat het mijn regels waren maar vandaag voor de rest nog niets verloren.
@pinkytje, ik geef je de raad om het af te leren naar die symptomen te kijken! Ik deed het ook in het begin, maar daarna toch teleurgesteld, dus waarom je daar nog op bazeren?
Fieke
12 August 2008, 21:10
Proficiat aan alle zwangeren, en veel succes aan iedereen die aan het proberen is!
Katrientje die echo zal wel goed zitten!
Ik heb ook heel lang clomid genomen, maar ben nu noodgedwongen moeten stoppen.
Mijn lichaam kan er niet meer tegen!
Dus na 1.5 jaar vruchteloos proberen weten we nu dat het of IUI of IVF word, en voorlopig gaat dat even niet!
Maar ja we zien wel, gisteren had ik echt effie een dipje, wil zo graag een kindje eh....
mini
12 August 2008, 21:13
@ nes: wat heeft de gynaecoloog dan precies gezegd of gedaan buiten een uitstrijkje nemen?
En ik neem nu al iets meer dan een week foliumzuur.
L@yla
12 August 2008, 22:48
hoi allemaal,
nes: 31 dagen is toch al redelijk lang e, ik hoop het zo voor jou, ale voor iedereen ze ma je bent toch al een tijdje aan het proberen he!
en pinkytje:je hebt daar idd wel wat symptomen maar zoals nes zegt probeer je er niet teveel op te bazeren, de laatste keer had ik dat gedaan en dacht toen echt dat ik zwanger was, het was niet het geval en k was dan ook teleurgesteld! voor de rest mag je natuurlijk altijd hopen en ik wens het je natuurlijk van harte toe!
ik heb vorige woe mijn regels gehad maar voor 2 dagen nu vandaag iniminie beetje bloed, weet iemand wat dat zou kunnen zijn want er zijn er die zeggen dat je cyclus pas volledig op orde komt na enkele maanden gestopt te zijn met de pil
wat een ingewikkelde iets toch he de mens
vele groeten
layla
mini
13 August 2008, 12:36
Net trg van m'n allereerste bezoek aan de gynaecoloog. Hij heeft een uitstrijkje genomen, inwendige echo, bloeddruk gemeten, mij gewogen en bloed laten afnemen.
Al bij al viel het mee en 'k voelde mij direct op m'n gemak ;)
Hij zegt dat tegen woensdag nx hoor, da alles ok is... :)
Mini, mijn gyné heeft hetzelfde gedaan of de jouwe, nu kan je rustig beginnen. En het is heel goed dat je foliumzuur neemt.
Layla, ik kan je niet helpen met dat bloedverlies, ben je zeker dat het je regels waren?
En ik, ja, ik denk dat ik mijn regels ga krijgen. Ik heb vandaag zomaar al twee maal bloed verloren, dus ik denk dat ze der weer maar eens zijn. Als het morgen zo is zullen het wel mijn regels zijn. Potverdorie weer op naar de volgende cyclus, de 10de dan geloof ik, zou eens moeten kijken want raak de tel kwijt. Pfff. Nu zie ik het echt wel niet meer zitten. Binnen 2 weken naar de gyne, ben benieuwd! Dus zal ik het maar opgeven om normaal zwanger te worden. De medische draaiwinkel zal dus volgende maand starten. Snif
En snoezel, welkom terug, een dikke proficiat en heel veel succes met je kleine spruit.
sunshine
13 August 2008, 18:05
Ik ben exact even lang aan het proberen als jij Nes, maar ik denk zelf eigenlijk niet dat dat abnormaal is. Allé ik hoop het toch...
L@yla
13 August 2008, 20:20
hoi
Nes:wat jammer voor je ik kan me goed inbeelden dat je daar ongelooflijk moedeloos van wordt, en toch wil ik even zeggen dat ik ook redelijk wat mensen ken die een jaar en langer geprobeerd hebben, dus dat het niet perso hoeft abnormaal te zijn, natuurlijk is dat wel gemakkelijk gezegd van mij maar daardoor maak je je mss minder zorgen, of het mijn regels waren? ik denk het toch heel erg klaar bloed duurde wel maar een dag of twee vandaag weer een heel klein beetje vind dat raar maar ja zal wel normaal zijn hoop ik toch:( ik heb een test gedaan toen ik 1 dag overtijd was en toen was het niets, na 6 dagen overtijd had ik dat bloedverlies dus ik ga er toch van uit dat dat mijn regels waren.
Groetjes
LAYLA
Sunshine, ik ben blij dat er iemand hier op de site zit die even lang of mij aan het proberen is! Ik hoop ook dat het normaal is maar ik heb het probleem dat ik niet veel geduld heb en het me enorm begint tegen te steken! En daar ik toch naar de gyné moet voor dat vele bloedverlies tijdens mijn cyclus ga ik toch de boel maar opstart. Eerst wou ik wachten tot in oktober (12 cyclussen) om een afspraak te maken en zo in november te gaan, maar nu ik toch moet gaan. Twee vliegen in een klap doen. Ben wel benieuwd wat ze gaat zeggen. Hoe voel jij je telkens als je weet dat het niets zal zijn? Heb jij lang de pil genomen? Ik ongeveer 12 jaar.
Layla, dan zullen het je regels wel zijn! Alles zal zijn weg nog wat moeten vinden he. Je geen zorgen maken, komt wel goed.
mini
14 August 2008, 16:55
mijn gyné zei dat we ni echt moesten proberen voor zes maand. Het lichaam is het nog teveel gewoon en moet zelfs na 6 maand nog steeds (bij sommige vrouwen) ontpillen. Een vriendin van me was meer dan anderhalf jaar bezig. En pas toen ze wou naar de gyné gaan, bleek ze zwanger te zijn. ;)
Trinity
14 August 2008, 17:32
Sommige huisartsen spreken over een half jaar, anderen over een jaar ontpillen. Dus Nes, ik zou ook nog niet te veel vrezen. Maar ik begrijp u wel, heb ook geen geduld en k zou beginnen wenen als de duivels daar zijn. Nog een weekje tot het einde van mijn cyclus.....het wreed mij op.
Alé 't zal dan misschien toch nog niet zo erg zijn! Maar moet toch naar de gyne gaan dus ga der toch over praten. Ik hoop dat ik ook geluk heb en dat ze me zegt dat ik zwanger ben op dat moment.
Ik kan dus niet meer volgen, vandaag heb ik maar een beetje bruin/oud bloed verloren (gisteren twee vegen helder rood). Raar toch allemaal. Wel voel ik iets in mijn buik, alsof ik mijn regels heb, maar nu heb ik ze toch eigenlijk nog niet of zijn ze nog niet echt doorgekomen.
Probeer dat toch maar allemaal eens te begrijpen he soms!
L@yla
14 August 2008, 18:41
hoi
ja nes wat jij daar zegt, ik vind dat ook allemaal nie meer te snappen soms, k vind dat je da goed merkt als je gestopt ben met de pil,wat die eigelijk allemaal doet met ons lichaam
ale blij dat je weer een beetje opgebeurd bent, het is idd geen uitzondering maar je doet ook nooit kwaad door er eens over te praten met een gyne
vele groeten
layla
sunshine
14 August 2008, 19:10
@Nes: Ik heb de pil niet genomen, dus bij mij kan het daar niets mee te maken hebben. Voorlopig had ik nog steeds het gevoel 'het zal de volgend ekeer wel lukken', al voel ik wel steeds meer ontgoocheling vooral de laatste twee keer.
@sunshine, ik snap je heel goed, ik ben ook telkens weer ontgoocheld en na een tijdje begint dat echt ambetant te worden. Maarja, der zit niets anders op dat wachten zekers?
Bij mij is het weer allemaal raar! Gisteren heb ik weer niets verloren. Dus den woensdag twee veegjes helder rood bloed, eergisteren gewoon wat minim bruinverlies en gisteren, gewoon wat minim donker witverlies en vandaag voor de moment nog niets. Normaal moet ik mijn regels hebben / krijgen maar nu vraag ik me af of ik dat kan aanschouwen als mijn regels? Ik denkt eerder van niet.Pffff.
snoezel
16 August 2008, 13:24
hey nes,
dat lijken me inderdaad geen regels hé :s
ben je ondertussen nog naar de gyne geweest? (ja sorry, ik kan het allemaal even niet meer bijhouden met er een weekje van tussen te zijn)
ik vind het toch altijd maar raar hoe je lichaam reageerd... niet dat ik je ongerust wil maken hé, helemaal niet hoor!
hopelijk heb je snel prijs meid,
je geduld wordt nu toch wel al heel lang op de proef gesteld hé!
groetjes
snoezel en kobe
lady bug
16 August 2008, 13:25
@ nes: laat ons hopen dat hetinnestelingsbloed is.
hey snoezel, ik ben blij dat jij ook zo denkt! Ik kan het niet omschrijven, maar das dan toch een bevestiging dat ik niet zot aan het worden ben. Ik heb vandaag nog altijd niets van bloed verloren en we zitten aan dag 35 van de cyclus. Mijn langste cyclus was 36 dagen. Dus als ik dinsdagmorgen opsta zonder mijn regels, ben ik (hoop ik) 1 dagje overtijd. Maar ga niet te positief denken kwestie de ontgoocheling niet te groot te maken. Maar ik ben der toch mee bezig. Zeker nu, we zijn gaan eten met vrienden en der was een zwangere vrouw bij, natuurlijk ben ik thuis gekomen en beginnen wenen. Onnozel he.
lady bug, ik heb daarjuist hetzelfde gedacht. Is een innestelingsbloeding altijd rond te tijd dat je normaal je regels moet krijgen? En dat bruinverlies dan aanzien als het verwijderen van oud bloed? En die tussentijdse bloedingkjes dan? Dan dat wijzen op zwangerschap?
Ook ligt mijn baarmoedermond veel dieper dan als ik normaal mijn regels heb, dan ligt die heel lager.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.