PDA

Volledige versie bekijken : Pericles buggy

Stephke
2 May 2009, 18:45
Ey allemaal
mss is het nog een beetje vroeg,
maar ik ben al aan het rondkijken voor een wandelwagen,
vooral omdat we op een appartement wonen (op de eerste verdieping) maar wel met een redelijk kleine lift.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een pericles evolution 3
ze zien er enom stevig uit en nog mooi ook :-)
Maar zijn deze wel handig om steeds uit elkaar te halen op te plooien en opnieuw in elkaar te steken.
We zijn ook van plan om op vakantie te gaan naar vrienden als de ukkepuk 4maand is. Is de draagwieg van Pericles dan geschikt voor in de auto omdat je de maxi-cosy maar 2 uur maximum kan gebruiken.
en dan nog een laatste vraag,
op internet vind je vaak maxicosy's die men verkoopt (tweedehands) samen met de pericles en die dan samen passen (zelfde kleur en stof en tekening)
maar ik, vind nergens de maxi cosys van pericles staan in de catalogus van dreambaby of baby 2000 of op internet (in het nieuw)
want ik zou het wel mooi vinden om een bijpasende maxicosy en buggy hebben.

groetjes

ik heb mijn ticker eraf gehaald want de gyne is al 2X niet zeker van de datum (tussen 14 en 21 december)

kingka
2 May 2009, 19:51
Dag Stephke,

Wij hebben een ouder model van Pericles Evolution gebruikt bij onze Kobe, we hebben deze voor een prikje tweedehands kunnen overnemen van een kennis. We zijn hier eigenlijk heel tevreden over geweest:
- zeer degelijk, stevig materiaal
- stevige wielen (je kan er een deftige boswandeling mee maken, dat kan je niet van alle wandelwagens zeggen)
- buggy om gewoon in te zitten kan helemaal plat liggen, kunnen ze dus perfect in slapen

De buggy gaat makkelijk uit/in elkaar, maar neemt wel redelijk wat plaats in. Als plaats (in auto of appartement) belangrijk is, bekijk dit dan zeker goed op voorhand in de winkel. De koffer van onze wagen zat al snel vol met wandelwagen alleen.

Kobe heeft het nooit zo voor de draagmand gehad, dus bij een volgende weten we niet of we die erbij zouden nemen. Hou er ook rekening mee dat een draagmand in de wagen niet zo veilig is als een maxi cosi, en veiligheid komt toch op de eerste plaats. Hoe ver moet je rijden?

Wij gaan bij een volgend kindje zeker voor een nieuwer Evolution model van Pericles. Het zou me verbazen moesten ze de bijpassende maxi cosi's niet meer verkopen, best eens vragen in de winkel zelf.

Veel winkel plezier ;)

kingka

Kimmy
2 May 2009, 21:32
ik heb mijn ticker eraf gehaald want de gyne is al 2X niet zeker van de datum (tussen 14 en 21 december)
Stephke,

de datum dat je baby gaat geboren worden is geen exacte wetenschap, é, bij iedereen zegt de gynaecoloog telkens een beetje iets anders, hoor :). De berekeningen die ze ons geven worden ook telkens gegeven met een afwijkingmogelijkheid van maar liefst 21 dagen!

De meesten hier zetten op de ticker gewoon de datum volgens de berekening van laatste maandstonden of volgens datum van verwekking...

On topic: wij hebben ook de pericles 2de hands gekocht en het ziet er zeer degelijk materiaal uit! Zoals Kingka zegt is het wel een erg groot en log ding. Wat wij deden was alles gaan vergelijken in Dreambaby om dan vervolgens 2de hands te kopen online ;)

er bestaat geen "maxi cosi van pericles" want dit zijn natuurlijk 2 verschillende merken, het is alleen zo dat Pericles gezorgd heeft dat de Maxi Cosy op hun onderstel past

groetjes
Kimmy

Kimmy
2 May 2009, 21:34
Kobe heeft het nooit zo voor de draagmand gehad, dus bij een volgende weten we niet of we die erbij zouden nemen. Hou er ook rekening mee dat een draagmand in de wagen niet zo veilig is als een maxi cosi, en veiligheid komt toch op de eerste plaats. Hoe ver moet je rijden?
het is natuurlijk wel zo dat kleintjes van vier maanden niet te lang in de maxi cosi mogen liggen en dan eigenlijk de draagmand blijkbaar wél beter is (niet veiliger in het verkeer maar wel gezonder voor rugje, nekje, ...)
de draagmand kan met riem worden vastgemaakt en is nu ook niet "onveilig" denk ik! (maxi cosi natuurlijk wel het veiligst volgens testen van test aankoop)

snoezel
2 May 2009, 21:46
wij hebben de draagmand twee keer gebruikt in de auto.
toen we na een etentje 's avonds hem uit het reisbedje in de reiswieg gelegd hebben en zo in de auto.
denk zelf dat hij niet eens geweten heeft dat we ergens anders waren :D

zoals kingka al gezegd heeft zijn wij super tevreden van onze pericles. en die was al zeven jaar oud hé!
t is een groot, lomp ding maar de kindjes liggen daar zo goed in!
onze kobe had het niet voor zijn draagmand en op drie maand heb ik de zit daar op gezet die helemaal plat lag en dat vond hij wel leuk!

in het boekje van pericles (die je in de winkels kan krijgen) staat wel een mc in maar of dit nu hetzelfde is als de buggy zelf weet ik niet

snoezel
3 May 2009, 10:45
was eens aan het kijken voor onze volgende buggy en kwam een pericles urban tegen.
nu vind ik die alleen maar op de site van pericles.
heeft er die al iemand in de winkel zien staan?
http://www.pericles.be/NL/In_detail-WW_URBAN_PONGO_OLIVE-134-0.php
k vind hem echt super mooi

Stephke
3 May 2009, 11:25
Het model staat in de catalogus van baby2000
maar niet in die kleuren
op
http://www.baby-world.be/
babyaanbod en dan op stap
er staat ook een lijst bij van babyworld winkels

Stephke
3 May 2009, 11:51
dank je kimmy,
ik werd al ongerust, ik had last van bloedingen een anderhalve week na de eerste echo en ben op controle geweest en was maar 3 dagen verder volgens de gyne als 10 dagen voordien,
ik dacht al dat onze ukkepuk niet goed groeide, of dergelijke
dus heb ik een nieuwe ticker aangemaakt

over de maxicosy ik weet dat er 10 jaar geleden maxi cosys bestonden bij pericles dezelfde maxi cosys die bij de buggys pasten (ook al is het ene ander merk) en als ik op internet zoek vind ik van little star van pericles maxi cosys met identieke kleur en voetenzak

Snoezel
ik vind de urban ook wel zeer mooi mss wel praktischer dan de evolution
maar zou je de draagmand i
ook in de auto kunnen plaatsen
we zouden namelijk zoals elk jaar naar het zuiden van Frankrijk willen gaan en een maxi cosy is echt niet geschikt voor zo een lange reis,
dan koop ik liever een duurdere draagmand waar de nek en de rug van de ukkepuk niet belast wordne

http://www.babyplaza.be/tools/tickers/ticker-zwanger.php?id=10087 (http://www.babyplaza.be/tools/tickers/index.php)

Mrs O.
3 May 2009, 12:15
wij gn ook voor de perciles, mr de evolution IV... eerst tweedehands gekocht, mr was serieuze miskoop (kan je ergens op dit ofrum lezen mr doet nu ni ter zake :) ), dus nu gn we vr een nieuwe :D
Ze zijn groot en beetje lomp mss, mr idd o zo stevig en goed... pericles wandelwagens worden ook wel 'rolls royce vd kinderwagens' genoemd, dus kan ni slecht zijn he :)

Er zijn bij mijn weten geen maxicosis die exact overeenkomen met het percles gamma (qua kleur enzo), wij hebben dus gewoon een maxicosi gekozen die we mooi vonden en de pericles die we mooi vonden (de pongo olive)

de urban izet er idd ook heel nice uit, mr heb hem nog niet gezien (ik ga wel enkel nr dreambaby voor babygerief, mss daarmee)...

Binnen 2 weekjes gij we de onze halen id winkel, jippieeeee

Trinity
4 May 2009, 15:02
Hej hej,

Voor je vertrekt op langere reizen wel even de regels in alle landen die je doortrekt nakijken. In denemarken is het bijvoorbeeld, voor zover ik begrepen heb, niet toegelaten om een draagmand te gebruiken in de auto.

Veel succes met het kiezen :) K vond dat moeilijk, een wandelwagen kiezen hihi.

winnie
28 May 2009, 14:32
Hey,

we zijn ook aan het rondkijken voor de wandelwagen, mijn persoonlijke voorkeur gaat naar de Pericles. Maar zoals hier ook al gezegd is, is deze redelijk groot. Zo had ik al gelezen op dat ie niet gemakkelijk is om mee winkelen met als gevolg dat je sneller overstapt op een plooibuggy (6-8 maanden)? Want ik zou het zonde vinden om zoveel geld te geven aan een buggy die je dan al snel zou inruilen. Wat is jullie mening hierover?

Groetjes

Trinity
28 May 2009, 14:43
Hej Winnie,

Ik denk dat dit vooral afhangt van je gewoontes, waar je woont en het budget dat je er aan wil spenderen. Ben je iemand die graag lange wandelingen maakt en buiten de stad woont, zou ik opteren voor een robuuste en extra een goedkope plooibuggy dat je snel in de wagen kan zwieren. Ben je een stadsmens of is het de bedoeling om de buggy heel vaak in de wagen mee te krijgen (afhankelijk welke wagen je hebt e), dan kan het inderdaad aan te raden zijn om een flexibeler model te kiezen.

Wat wij hebben gekozen is wel geen referentie voor België denk ik :D Wij hebben een grote kinderwagen die je niet kan omvormen tot buggy, maar dus met een hele grote mand. Hier kunnen ze in liggen tot een jaar of drie en ook in zitten (rugleuning die je kan opklappen). Die past volledig niet in onze auto lol. Daarbij hebben we dan een quinny van mijn broer overgekocht voor een spotprijs, die we later misschien verkopen om in te ruilen voor een nog compactere buggy. Ik woon in de stad, maar het openbaar vervoer en winkels zijn hier voorzien op die hele grote kinderwagens.... . Kan natuurlijk nog niet laten weten of het de juiste keuze was :)

Mrs O.
28 May 2009, 15:20
wij hebben sinds vorige vrijdag een supermooie pericles evolution IV klaarstaan id gang, ah wachten op ons totoke :) en ben er helemaal weg van...

hij is idd groot en stevig, mr o zo sterk en de wandelwagen kan echt alles aan... klein kindje, groot kindje... stadsterrein, veldwegjes... het ziet er een onverwoestbaar ding uit...

vrienden van mij hebben ook een pericles en zijn er supertevreden van: enkel om id hema op u gemak rond te lopen of zo is hij niet het handigste, mr welke koets is dat wel buiten een plooibuggy???

een plooibuggy is idd goed vr snel snel id wagen te steken en ergens op drukke plaats mee rond te toeren, mr ik denk wel dat de pericles voor je kindje massa's comfortabeler is om vr lange tijd in te zitten, zelfs als hij/zij al vrij groot is...

Evi
28 May 2009, 16:32
Ik kan van een vriendin van mij een pericles overnemen en heb hem reeds gezien en die ziet er prima uit MAAR er is geen draagmand bij. En eerlijk gezegd prefereer ik een draagmand.
Ze vertelde me dat ze altijd de Maxi-cosi gebruikt heeft voor erop. Dit lijkt me niet echt ideaal om lange wandelingen mee te doen ofzo.
De prijs van deze buggy (+maxi cosi en adapter) zou nu op een 400€ komen zonder de draagmand. Als ik eens rondsnuister op internet kan ik goedkoper eentje vinden.

Wat is jullie mening over de draagmand?

Groetjes

Mrs O.
28 May 2009, 17:01
wij hebben een draagmand erbij genomen (oma en overgrootmoeder hebben wel betaald zeg ik alvast bij), omdat de draagmanden van pericles id wagen ook mogen gebruikt worden en omdat maxicosi ni zo goed is voor als je lang onderweg bent he...

Trinity
28 May 2009, 23:06
zou ook voor een draagmand gaan. Autostoel erop is goed als je even snel de supermarkt ofzo ingaat. Zou de draagmand wel niet in de auto gebruiken, meer kans dat ze er uit vliegen bij een ongeluk (of is er een net over? ).

Mrs O.
29 May 2009, 11:34
de draagmanden van pericles hebben een speciale brede gordel met klittenband die je om het bovenlijfje van je baby moet aanbrengen als ze id auto liggen, en speciale extra stootkussen zodat je kindje niet heen en weer kan rollen id draagmand... super solide.. en speciale gordelstukken om de draagmand id auto te bevestigen... dus heel degelijk ze...