PDA

Volledige versie bekijken : Zwanger worden in de farmaceutische industrie

Najima
30 April 2009, 09:16
Hallo iedereen,

Ik ben hier nieuw en zou graag even mijn verhaal willen doen.

Mijn man en ik hebben eind vorige maand beslist dat we aan kinderen willen beginnen. Ik zat met ontzettend veel vragen in mijn hoofd maar heb ontdekt dat dit forum mij enorm veel vooruit helpt :)

Er is echter nog één zaak waar ik jullie mening over zou willen vragen.
Ik werk in de farmaceutische sector en kom dus veel in contact met chemische producten. Deze producten zijn geen stoffen die gekend zijn als schadelijk voor de ongeboren vrucht maar ik blijf toch heel bezorgd aangezien ze toch ook niet volledig veilig zijn (methanol, acetonitrille,...)
Één van mijn collega's is twee jaar geleden mama geworden van een flinke, gezonde dochter en heeft tijdens haar zwangerschap hetzelfde werk gedaan als mij. Dat stelt mij enerzijds gerust maar aan de andere kant weet ik dat niet iedereen hetzelfde is...
Volgens mijn gynaecoloog zou er geen probleem zijn ("als het bij al die anderen is gegaan, zal het bij jou ook wel geen hindernis vormen") en moet ik gewoon uiterst waakzaam zijn (handschoenen dragen, zorgen voor zoveel mogelijk verluchting, eventueel een masker,...)

Zijn er misschien nog vrouwen die deze situatie herkennen of die hetzelfde meemaken (hebben meegemaakt)?

Ik hoop dat we op deze manier wat ervaringen kunnen uitwisselen.
Alvast bedankt !!!

Groetjes,

Mrs O.
30 April 2009, 10:44
Trinity werkt volgens mij in laboratoria of soortgelijk, mss kan zij je meer info geven?

in ieder geval welkom en veel succes !!!

Bo
30 April 2009, 10:47
Ikzelf ben zelfstandige (goudsmid-juwelier) en werk ook vrij veel met 'gevaarlijke' chemische produkten,
zoals zwavelzuur (verdund weliswaar), aceton, salpeterzuur etc...
Dit weerhoudt mij er toch niet van mijn job te doen. Zorg er gewoon voor dat je voorzichtig bent, en niet onnodig risico's neemt.
Ik blijf zowiezo werken tot de laatste dag, en ga niet thuisblijven omdat er misschien een paar 'gevaarlijke' stoffen zouden kunnen tussen zitten.
Je gezond verstand gebruiken, en als je gyn al zegt dat het geen kwaad kan, zou ik me al helemaal geen zorgen maken.
Succes!

Najima
30 April 2009, 10:47
Hartelijk bedankt voor je reactie Mrs O. !!!

Najima
30 April 2009, 10:51
Hallo Bo,

Bedankt voor je reactie, het heeft me echt geholpen.

Veel succes met je zwangerschap!