PDA

Volledige versie bekijken : ik wil (nog) niet bevallen!

Miek
20 April 2009, 20:38
Hoi dames,

nog 102 dagen voor de bevalling, dus nog wel even te gaan... maar het viel me wel in dat ik nu over de helft ben en het stilaan begint af te korten.

Tot nu toe heb ik een heel erg moeilijke zwangerschap gehad: tot 23 weken misselijk, oververmoeid, veel rugpijn, flauwvallen, afvallen, enz... dus ik kon echt niet genieten van m'n zwangerschap.

Sinds vorige week ben ik thuisgezet en moet ik ook extra ijzertabletten nemen. Nu is m'n hele wereld op een week tijd compleet veranderd: ik heb m'n energie terug, de misselijkheid is verdwenen en geniet terug met volle teugen van alles rondom mij. Nu voel ik pas hoe leuk het kan zijn om zwanger te zijn, met knalroze wolk en al!!!

Maar tegelijk viel me in dat dit over een 12 weekjes alweer gedaan gaat zijn, en nu wil ik nog helemaal niet bevallen! Ik wil nog zo kunnen genieten van de zwangerschap en ons kleintje dicht bij me houden.
En dan voel ik me tegelijk egoïstisch; normaal kijk je toch uit naar de bevalling en het moment dat je je kindje in je armen kan houden en vertroetelen? Terwijl ik hoop dat dat moment nog wel even wegblijft, ik krijg er niet genoeg van om ons spook in m'n buik te voelen trappelen.

Hebben jullie ook zo'n moment gehad?

Mrs O.
20 April 2009, 21:57
ik heb totaal geen moeilijke zwangerschap gehad, dus misschien ligt het daaraan (heb van meeste dagen echt knn genieten)... ik vind zwanger zijn een hele eer, en iets prachtig om te ervaren, mr ik kan niet wachten tot de dag dat ik toto in mijn armen heb en kan bewonderen en van mijn dikke buik en dikke voeten vanaf ben :)...

het voelen bewegen, de mooie beelden op echo... het is allemaal fantastisch, mr volgens mij kan er niks op tegen dat gevoel van 'echt' mama en papa te zijn... dus echt zo'n moment als jij beschrijft heb ik niet gehad Miek...

Zeker nu: buik zit vr alles id weg, heb redelijk wat rug- en andere pijnen... de bewegingen van toto beginnen ook pijn te doen (vooral aan ribben en blaas)... Laat die bevalling binnen 7 weken maar komen !!!

Trinity
21 April 2009, 09:49
Hej Miek,

Tot nu toe heb ik een vrij gemakkelijke zwangerschap gehad, alle, buiten de toxoplasmose. Ben niet misselijk geweest, enkel in het begin heel moe. Maar momenteel geniet ik ook heel erg van het zwanger zijn: voel me goed en de buik zit nog niet in de weg. Je moet je niet egoïstisch voelen hoor. Als dit de eerste keer is dat je echt kan genieten, dan is dat heel normaal.
Raar dat ze dat ijzer nu pas voorschrijven. Denk dat je er al veel eerder mee zou geholpen geweest zijn. Hier raden ze aan om dat vanaf 10 weken ofzo te nemen. Maar had het hierover met mijn dokter, en mijn bloedhoeveelheid was ok, dus moest ik geen ijzer nemen. Ah ja, eet vooral dingen die je helpen om naar toilet te gaan.....ijzer zorgt nogal gemakkelijk voor verstopping.

ka80
22 April 2009, 12:29
Hallo Miek! Ik had dat ook hoor, een beetje later maar dat hing ook samen met het eindelijk thuis zijn. Ik heb tot 3 weken voor de bevalling gewerkt en dat was toch wel vermoeiend. Ik ben pas écht 100% beginnen genieten van de zwangerschap rond week 36 en wilde ook dat die periode wat langer duurde. Mijn zwangerschap is ook heel erg goed verlopen en ik kon nog alles doen zelfs tot een dag voor de geboorte, het was dus echt wat vakantie voor mij. Je moet je er zeker niet schuldig door voelen hoor, dat maakt je zeker geen slechte mama. Geniet er nu maar gewoon van!

Miek
23 April 2009, 11:49
Dank je voor de lieve antwoorden!

Ik vond het zo vreemd dat ik nog niet verlangde om ons kleintje vast te kunnen houden, maar gisteren zijn we op babybezoek geweest en toen ik dat kleine humeltje in m'n armen had kwam het verlangen plots heel erg fel door om dat van ons ook te kunnen zien! Ben er nu weer helemaal gerust op.

Ja, dat ijzer, op 17 weken had ik zelf al een vermoeden dat me dat zou kunnen helpen. Bij de consultatie was m'n vroedvrouw echter zelf heel erg moe (had die nacht een bevalling gedaan en was al meer dan 30 uur aan de slag) en ze heeft er waarschijnlijk over gekeken.
De gyn schreef me op 20 weken gewoon een week rust voor maar heeft ook geen woord over ijzer gezegd. Tot ik dan op 24 weken terug naar m'n vroedvrouw ging en ze meteen door had wat er al meer dan 7 weken aan de gang was.
Dus inderdaad, moest ik op 17 weken al extra ijzer hebben gekregen denk ik dat er me 7 ellendige weken bespaart waren geweest, maar t is nu zo, hé.
Voor stoelgang moet ik nu ook movicol nemen want ik had al enorm last van m'n stoelgang voor ik het ijzer begon te nemen. En de extra voedingstips hielpen nu gewoon niet meer.

Kimmy
23 April 2009, 12:46
ik kijk ook uit om mijn kindje in mijn armen te houden maar begin toch ook beetje bang te worden voor de bevalling zelf... Vooral dan voor een eventuele keizersnede!!
nu ja, het moet er toch sowieso uit, é, en al zoveel vrouwen deden het ons voor :) dus het komt vast goed

ik ben blij voor je, Miek, dat je die switch maakte, het forum kan toch echt helpen é als je zulke gedachten hebt waarvan je denkt "o, my god, waarom voel ik me zo"!

Mrs O.
23 April 2009, 14:53
bij mij ist vooral mijn timmeke die schrik begint te krijgen :), hij heeft schrik dat het één of andere gruwelbevalling gt worden met massa's bloed ne ik die alles bijeenschreeuw en dat hij gt flauwvallen of niet weten wat doen. Mr ik heb het volste vertrouwen in hem :)

bij mij zelf valt het voorlopig nog mee... soms denk ik wel van oh jee, ik ben bijna mama, mijn serieus leven begint weldra... mr ad pijn enzo probeer ik ni te denken... aan complicaties al zeker niet!! want dan slaap ik ni meer de komende zes weken denk ik...

en ja, een keizersnede, liever niet natuurlijk... mr als het moet, dan moet het he... ( en dan blijf je vanonder wel lekker in orde denk ik dan erbij :) )

ka80
28 April 2009, 11:33
ja das waar, ik zit nu met een ontstoken "knip". Ik heb nochtans alle nodige hygiënische maatregelen genomen maar het is toch helemaal ontstoken, er komt zelfs etter uit, kan niet goed wandelen en zelfs zitten is moeilijk. De draadjes hebben dus voor een infectie gezorgd. Ben al terug naar gyne gegaan (2 keer al) en nu moet ik 3 X per dag de etter eruit duwen en ontsmetten en hopen dat het overgaat. pfffft dan doet ge alles om een onsteking te voorkomen maar noppes dus, zit er al weken mee nu. Maar maak jullie hier maar geen zorgen over, ik heb zeer snel ontstekingen en heb al een paar abcessen gehad. Ik heb er dus aanleg voor. De bevalling gaat echt wel meevallen hoor, uiteindelijk is het hooguit maar 2 dagen afzien he! Veel succes aan de bijna mama's!!

lotjen
28 April 2009, 12:20
o jé,dat klinkt redelijk gruwelijk ka!
maar ja,we hebben de baby erin gekregen,en eruit moet het toch hoor...
Ik zie ook niet echt uit naar de bevalling,maar ben wel nieuwsgierig hoe het allemaal in zn werk zal gaan!
En als het niet meer gaat,lang leve de epuderale verdoving!

muis
29 April 2009, 12:06
Ja maar toen het erin ging was het stukken kleiner, he? ;-)))

Geen paniek, het zal allemaal wel meevallen en zelfs zonder epidurale is mogelijk ! Ik had het op voorhand ook niet voor mogelijk gehouden, maar zie, zonder epidurale.... maar ik moet er wel bijzeggen dat het ook wel snel gegaan is bij mij.