PDA

Volledige versie bekijken : ovulatietesten

ilseken
14 April 2009, 12:29
hallo,

Heeft er iemand ervaring met ovulatietesten. Heb deze gekocht van sensitest. Heb gisteren een test gedaan en negatief. Is het nu de bedoeling dat je dat dagelijks doet of beter een dag tussen laten?

Als een ovulatietest negatief blijft is het dan een teken dat je eitje niet rijpen? (of hoe moet ik dat juist uitdrukken)

alvast bedankt

ilse

kimmieke
14 April 2009, 13:23
Dag Ilse,

Ik gebruik ook ovulatiettesten van sensitest, en ik ben er tevreden over. Heb je ook zo een ovulatieschijf erbij gekregen? Daarop kan je zien vanaf welke dag van uw cyclus je kan beginnen met de testen. In uw geval is dat dus vanaf de 15de dag van je cylus, dus morgen! Vanaf dan test je elke dag!!
Ik kreeg ook eerst 15 negatieve ovulatietesten, ik had de hoop al helemaal opgegeven, want volgens de bereking van de computer moest mijn eisprong al voorbij zijn, maar toch blijven doortesten, en ineens had ik een superpositieve ovulatietest! Mijn eisprong viel dus later dan verwacht.

En als je ovulatietest negatief blijft, dan wil dat niet zeggen dat je geen eitje gehad hebt, maar je kan bijv een hele korte LH-piek hebben die je dan juist gemist hebt omdat je miss meer dan 24u tussen de twee testen hebt gelaten. En zelfs als je een positieve ovulatietest hebt wil dat nog niet perse zeggen dat er een geschikt eitje vrijkomt...

Als er nog vragen zijn...just shoot!!

groetjes

sunshine
14 April 2009, 13:58
Niet direct ongerust worden als je nooit een positief resultaat hebt hé, er zijn veel mensen die nooit een streepje hebben, maar toch normale eisprongen!

ilseken
14 April 2009, 14:14
dank je voor de snelle antwoorden.

We zullen daar vanaf morgen eens werk van maken.

Die cyclus is toch iets ingewikkeld hoor!

ilseken
18 April 2009, 10:01
ik heb vandaag een dubbel streepje, zelfde kleur. Moet je dan direct klussen of kan dat vanavond ook nog. Hoe ik het eigenlijk begrijp is dat na de lh piek maar pas een eisprong krijg binnen de 24 - 48 u wil dus zeggen morgen. Niet?

kimmieke
18 April 2009, 10:18
Hoi ilseken, je hoeft niet direkt te klussen hoor, dat mag vanavond ook hoor. En morgen liefst ook! Het is gewoon belangrijk dat je klust VOOR de eisprong, de zaadjes die overleven wel 2 dagen in je baarmoeder. Het is belangrijk dat er zaadjes liggen "te wachten" wanneer er een eitje springt :-)
Kwil niet zeggen dat dit voor iedereen op die manier helpt, maar bij bij heeft het in ieder geval geholpen, en direkt vanaf de eerste ronde!!

Ik wens je heeel veeel succes!

xxxx

kimmieke
18 April 2009, 10:23
En ik zou voor alle zekerheid morgen ook nog eens testen, misschien is het tweede streepje dan nog donkerder, dat had ik ook, dus dat wou zeggen dat je eisprong de dag erna nog eraan kwam. En dan zou ik nog eens testen om te kijken of het streepje weer lichter is, dan weet je zeker dat je piek voorbij is.

Allé, zo heb ik het gedaan hé, je ziet maar wat je wilt doen.

Lieve groetjes

sunshine
18 April 2009, 11:30
Na je eisprong klussen mag ook hoor, als je het doet binnen de twaalf uur. Volgens mij ben ik zo zwanger geraakt. Een eicel leeft nog 12u. (of is het 24u.? zeker 12u.) nadat hij gesprongen is, dus de zaadcellen kunnen er dan gewoon recht naartoe hé.

ilseken
18 April 2009, 12:32
dank je wel meisjes

Ik ken iemand die zeer blij zal zijn dit weekend ;)

mijn vriend vindt het klussen fantastisch

wij
20 April 2009, 07:42
die ovulatietesten vanaf wanneer kan je deze beginnen gebruiken? Heb gehoord dat die nogal duur zijn.

bejes
20 April 2009, 09:17
Hallo,
Als je ze in de apohteek koopt staat er op de bijsluiter wanneer je moet beginnen met de testen, zo een 5 testen kosten rond de 32euro in de apotheek. Maar ik bestel ze op internet een pak goedkoper,maar duurd wel een 4-tal dagen voor je ze hebt. Groetjes

ilseken
20 April 2009, 09:22
ik heb ze bij sensitest internet besteld. ik dacht dat het rond de 15 euro was voor 9 ovulatietesten en 3 zwangerschapstesten. Dat viel mee hé van prijs. Daar staat idd ook een tabel in wanneer je moet beginnen met testen.

grtz

bejes
28 April 2009, 13:41
Hallo,
Ik heb net een ovulatie test gedaan en twa een heel donkere streepje. Ben blij omdat eens te zien dus het zal klussen worden hoor ;) Groetjes

patje
28 April 2009, 16:04
Veel succes bejes en hoppelijk met prijs :D

Groetjes

ilseken
28 April 2009, 16:16
we hebben deze maand ook rekening gehouden met ovulatietesten. Ik hoop dat het prijs is maar vrees ervoor. Ik krijg precies wat ms pijnen. We zien wel.

Mensen die reeds ovulatietesten gebruikten: Was dat bij jullie direct prijs? Ik vraag me eigenlijk af als de ovulatietest positief is of je dan zeker een eisprong hebt? Ik weet niet goed hoe ik het moet uitdrukken...bedoel meer als je ovulatiestest positief is of dat je dan een eitje hebt die rijp is en kan bevrucht worden?

sunshine
28 April 2009, 17:12
Nee 't is niet omdat je ovulatietesten gebruikt dat het direct prijs is. Ik was pas zwanger na vijf maanden met ovulatietesten.

Als je ovulatietest positief is denk ik wel dat de kans groot is dat je een eisprong hebt. Een eisprong wordt vooraf gegaan door een stijging in LH, wanneer je eitjes niet rijpen, blijft je lichaam normaal gezien langer LH aanmaken om toch nog een eisprong te krijgen, wat zou willen zeggen dat je ovulatietest niet terug lichter wordt, of pas na een week ofzo.

Bo
28 April 2009, 17:22
Nee, ik heb ongeveer 4 maanden regelmatig ovulatietesten gebruikt, en toch lukte het niet.
Ik ben zwanger geworden zonder gebruik van testen of iets dergelijks... dus ja :) het helpt niet noodzakelijk

Nala'tje
28 April 2009, 17:25
ik ben zwanger geworden in de eerste maand dat we ovulatietesten gebruikten,
maar heb volgens die testen helemaal geen eisprong gehad...
maak je dus niet direct zorgen als je geen positieve test krijgt

groetjes, nala

kimmieke
28 April 2009, 21:08
Ik heb vanaf de eerste ronde ovulatietesten gebruikt, met een positieve ovulatietest en kwas dadelijk zwanger...Wss ook heel veel geluk gehad!

xxx

wij
30 April 2009, 10:41
als het deze maand niets wordt ga ik ook die ovulatietesten bestellen. Maar ga nog even wachten, we zijn aan het bouwen en wonen bij schoonmoeder en dat brengt zoveel stress mee dat ik er eigenlijk op vertrouw dat eens we verhuist zijn het vanzelf zal gaan (hopelijk!?)