Volledige versie bekijken : zwangerschapssymptomen
Hallo,
Ik ben op deze site gevallen toen ik op het internet informatie aan het zoeken was over zwanger worden enzo.
Ik ben 5 maand geleden gestopt met de pil. Sindsdien ben ik nog niet zwanger. Hoewel ik al gelezen heb dat je in normale omstandigheden binnen de 6 maanden zwanger zou moet zijn. Hoewel mijn gene zegt dat ik het een jaar de tijd moet geven. Mijn man en mijn moeder zegt dat ik er niet zoveel mee mag bezig zijn. Maar dat is toch moeilijk? Ik heb het daar toch moeilijk mee. Als mijn eisprong er is en de moment er is dat mijn regels moeten doorkomen denk ik er aan.
Eind vorige week heb ik mijn eisprong gehad. Sind 3 dagen heb ik last van hoofdpijn. Niet constant maar dan eens af en toe, soms hard en soms heel zacht. Sinds gisteren heb ik dan ook af en toe krampen\steken in mijn eierstok soms hevig. Vandaag heb ik dan ook het gevoel dat ik ongemakkelijk loop, niet echt ongemakkelijk maar het gevoel gaat ernaar, moeilijk te omschrijven. Daardoor vraag ik me af wat de symptomen van zwangerschap zijn in de eerste dagen. Of zijn er dan helemaal geen symptomen?
Soms maak ik me er wat zorgen over. En geraak ik de moed kwijt.
Kan iemand mij raad geven?
pinkytje
3 April 2008, 21:36
heykes,ik ben ook gestopt met mijn pil en heb just dezelfde symptomen zoals jij,vingers kruisen e meisje ,laat iets weten eh,grts
Hallo,
Ik ben op deze site gevallen toen ik op het internet informatie aan het zoeken was over zwanger worden enzo.
Ik ben 5 maand geleden gestopt met de pil. Sindsdien ben ik nog niet zwanger. Hoewel ik al gelezen heb dat je in normale omstandigheden binnen de 6 maanden zwanger zou moet zijn. Hoewel mijn gene zegt dat ik het een jaar de tijd moet geven. Mijn man en mijn moeder zegt dat ik er niet zoveel mee mag bezig zijn. Maar dat is toch moeilijk? Ik heb het daar toch moeilijk mee. Als mijn eisprong er is en de moment er is dat mijn regels moeten doorkomen denk ik er aan.
Eind vorige week heb ik mijn eisprong gehad. Sind 3 dagen heb ik last van hoofdpijn. Niet constant maar dan eens af en toe, soms hard en soms heel zacht. Sinds gisteren heb ik dan ook af en toe krampen\steken in mijn eierstok soms hevig. Vandaag heb ik dan ook het gevoel dat ik ongemakkelijk loop, niet echt ongemakkelijk maar het gevoel gaat ernaar, moeilijk te omschrijven. Daardoor vraag ik me af wat de symptomen van zwangerschap zijn in de eerste dagen. Of zijn er dan helemaal geen symptomen?
Soms maak ik me er wat zorgen over. En geraak ik de moed kwijt.
Kan iemand mij raad geven?
Hey, ik ben blij dat je reageert op mijn berichtje!!!
Hoelang ben jij al gestopt? Zo gewoon om eens een idee te hebben.
Ik vind het soms echt lastig. Ik hoop maar dat ik niet gewoon ziek ben.
snoezel
3 April 2008, 22:10
het enige dat ik had voor mijn nod (dus de dag dat mijn maandstonden er normaal moesten zijn) was wat meer witverlies en mijn borsten zagen er anders uit. niet groter maar anders.
er zijn veel vrouwen die wel veel meer voelen voor hun nod: witverlies, soort maandstondenpijn maar dan wat anders, gevoelige borsten, misselijk... t hangt dus echt af van vrouw tot vrouw. ik heb sinds mijn zwangerschap wel meer last van hoofdpijn dus wie weet is het wel een goed teken!
de duimen draaien!!!
Bedankt voor je berichtje snoozel,
Ik hoop het echt. En die pijn in mijn eierstok is idd alsof ik pijn heb van mijn regels de eerst dag. Hoewel ik ze eind volgende week maar moet krijgen.
Ik zal hopen.
Merci
En proficiat!!!
Nes
En ik hou jullie zeker op de hoogte.
en PINKYTJE, ik zal ook duimen voor jou!!! Hou me ook op de hoogte
Niempje
16 May 2008, 00:42
Hey iedereen. Ik ben 21 jaar en een heel stipte pil-neemster.
Ik heb vorige week enkele dagen buikpijn en was misselijk. Ik heb ergens gelezen dat je desondanks je de pil neemt, toch er een minieme kans is dat je zwanger wordt. Mijn vorige maandstonden kwamen op tijd en waren niet lichter dan normaal. Mijn volgende maandstonden zullen normaal binnen anderhalve week komen, dan heb ik mijn pilvrije week. De zwangerschap zou ongepland zijn, en ik ben bang dat ik me vanalles inbeeld. Kan je van enkele dagen buikpijn afleiden dat je zwanger bent? Ik heb wel meer speeksel dan normaal, en ik las dat dit ook een symptoom kan zijn? Ik heb geen hoofdpijn en ben niet echt meer moe dan anders.. hoogstens wat lui van het warme weer..
Wat denken jullie? Alvast bedankt..
Dat van er niet teveel aan denken,
dat zegt iedereen, maar dat kan geen enkele vrouw hoor!
En over de termijn, ik en mijn vriend zijn ondertussen bijna een jaar
een half bezig, en ook nu zit de kans er weer in dat negatief is!
Dus dat kan je niet bepalen, dat is bij iedereen anders!
Gewoon niet opgeven is de boodschap...
@niempje, zoals ik een beetje kan afleiden kan het zijn dat het een eisprong is. Bij mij gebeurd dit ongeveer een week en een half voor mijn regels. Dan heb ik ook last van buikpijn, soms hoofdpijn en rugpijn (meestal een drietal dagen). En sommige vrouwen durven soms enkele druppeltjes bloed verliezen daardoor.
Als het bij jou de eisprong is zou ik toch aanraden om naar je gyne te gaan en een zwaardere pil te nemen. Als je pil te licht is (ik heb dat ook voor gehad) kan je eisprong plaatshebben en kan je zwanger raken. Dus let toch een beetje op zou ik zeggen!
Das mijn raad.
Grts Nes
ilse85
10 June 2008, 10:03
hallo iedereen,
ik had een vraagje ivm ochtendmisselijkheid. ik weet dat dit meestal in de eerste 3 maanden van de zwangerschap voorkomt, maar hoe snel kan dat na de bevruchting?
groetjes
-xxx-
snoezel
10 June 2008, 10:25
hey ilse,
je hebt vrouwen die een week na de bevruchting al misselijk zijn en je hebt er die gewoon nooit niet misselijk zijn.
het hangt echt van vrouw tot vrouw af.
ik heb vanaf week 5 tot week 14 of zo last gehad van mijn maag maar eigenlijk nooit misselijk. mijn schoonmoeder die wist een week na de bevruchting telkens dat ze zwanger was door het misselijk zijn en bij haar ging dit niet over tot na de bevalling :s
groetjes
snoezel
Hey allemaal,
Leuk jullie berichtjes te lezen! Ik duim voor Fieke en Nes! Hopelijk lukt het snel.
Ik hoop ook dat het voor ons niet te lang gaat duren maar mag nog niet klagen want dit is amper mijn eerste maand zonder pil/ring na 7 jaar pil/ring gebruik. Ik ben nu 3 weken gestopt en heb het gevoel dat mijn lichaam nu pas begint te reageren en symptomen begint te geven zoals hoofdpijn, borsten die wat verkleinen en er anders uitzien, soit, we zullen wel zien,...
veel groetjes
Ka
snoezel
6 July 2008, 19:03
bij mij heeft het de eerste ronde 32 dagen geduurd en als ik zo vergelijk met andere viel dat nog heel goed mee... was ook na 7 jaar pil nemen.
hopelijk moet je niet te lang wachten voor je eerste duiveltjes of je eerste positieve test hé (je weet maar nooit hé ! )
Hey bedankt Snoezel! Ik denk dat het bij mij ook ziets zal zijn. Ik ben 2 jaar geleden gedurende 2 cycli moeten stopppen (omdat ik constante doorbraakbloedingen had) en had toen een cyclus van bijna 40 dagen. Ik vraag me af wat het nu gaat zijn. Ik hou je op de hoogte en heel veel succes, nog een kleine 2 maanden voor u! Na hoeveel rondes was jij zwanger?
groetjes
Karen
snoezel
6 July 2008, 23:17
ik heb heel veel geluk gehad...
de derde ronde hadden we prijs!
hopelijk heb jij ook zo snel prijs!
groetjes
snoezel
hoi allemaal,
ik weet niet goed meer wat ik moet denken,ik had mijn laatste maandstonden op 11 juni, nu is mijn cyclus dus al 26 dagen maar normaal ale met de pil vroeger was ik na te stoppen altijd ongesteld de dag erna wil dit dan zeggen dat ik nu overtijd ben en mag testen of moet ik nog enkele dagen wachten, het lijkt mss of ik dom ben maar ik vind dat allemaal zo ingewikkeld zeker omdat het nog maar mijn tweede maand is dat ik gestopt ben met de pil
vele groeten layla
snoezel
7 July 2008, 16:01
hey l@yla,
k ben niet helemaal mee...
was je vorige cyclus ook 26 dagen?
na het stoppen met de pil kan het wel wat schommelen hoor.
bij mij was het 32, 29, 32d
mss toch nog even op je tanden bijten en bv dit weekend testen?
groetjes
snoezel
sunshine
7 July 2008, 17:28
Ik ben ook voor het laatst ongesteld geweest 11 juni, ik ga pas testen vrijdag of dit weekend.
hey hey!! en ik op 12 juni! Ik ga pas ergens eind juli testen hoor, zoals Snoezel zegt, in het begin moet je niet te veel tellen denk ik, het varieert erg, van 26 tot 40 dagen (of meer zelfs). Ik moet wel zeggen dat ik zwangerschapssymptomen heb maar dat kan evengoed van het ontpillen zijn. (ontringen in mijn geval)
veel geluk girls!!
Groetjes
sunshine
8 July 2008, 14:04
Ik moet al niet meer testen... meer geluk de volgende keer...
ka80
1 August 2008, 14:32
Hallo! Ik heb voor de tweede keer getest en nu was het positief, ik maar wachten op mijn regels en me zorgen beginnen maken over mijn extreem lange cyclus,... Nu is het wel zo dat ik na mijn eerste (negatieve) test regelmatig wijn heb gedronken (zomer, Zuid-Frankrijk, lekkere wijn en veel Belgische vrienden op bezoek,....) Ik hoop echt dat dit niet schadelijk gaat zijn. Ik voel me er wel schuldig door maar ik was, na die eerste test, zeker dat ik niet zwanger was,... heeft er nog iemand dat meegemaakt en zou ik me echt zorgen moeten maken? Ik heb pas binnen 3 weken een afspraak met mijn gyne,...
groetjes
rienemieke
1 August 2008, 14:34
hey Ka80
proficiat met je 2 strepen!
kzou mij nie echt zorgen maken een vriendin van mij wist pas aan 8 weken dat ze zwanger was en ging in het weekend nog zwaar door!
en ze heeft toch een gezond kind op de wereld gezet!
nogmaals dikke proficiat!
ka80
1 August 2008, 15:10
Rienemieke, je kan niet geloven hoe veel deugd je berichtje me doet. Ik ben namelijk in tranen uitgebarsten toen ik alle websites aan het lezen was over zwangerschap en alcohol,... ik voel me ongelofelijk schuldig. Ik ben mijn vragenlijst al aan het klaarmaken voor de afspraak eind augustus met de gynaecoloog. Ik hoop echt dat de ontwikkeling van de organen enzo goed gaat verlopen, want dat is blijkbaar het gevaar in het begin van de zwangerschap...
veel groetjes en succes nog met je zwangerschap Rienemieke!
snoezel
1 August 2008, 15:20
hey ka80,
proficiat!
ik zou me ook niet teveel zorgen maken over die alcohol hoor...
vraag het eens aan je gyne ook, dan ben je gerust!
troost u, als je nu iets in je mond steekt of drinkt dan denk je meestal "oei, da mocht toch hé" :D
het went allemaal wel!
geniet ervan!
snoezel
rienemieke
1 August 2008, 18:16
das graag gedaan hoor meid!
maak je maar niet druk!
tis gelijk snoezel zegt, vanaf nu ga je je steeds afvragen mag ik dat wel eten of drinken!
L@yla
1 August 2008, 19:43
hoi allemaal;
ka80 een dikke proficiat!
ik moet normaal dinsdag ongesteld worden en voel weer zo van die rare dingen,ik sta nu vol van de uitslag,heb s morgens en s avonds een heel opgezwollen buik en onderaan mijn buik regelmatig wat krampen en steken en heel veel eten, zijn dat ook dingen die bij het krijgen van de maandstonden horen of zouden het symptomen zijn?
ik denk dat het deze maand nix zal zijn maar toch hôop ik
vele groetjes
layla
B@mbi
1 August 2008, 21:12
Hallo Layla!
Ik zit met net dezelfde symptomen, behalve dan de uitslag. Ik moet normaal rond de 7e mijn maandstonden krijgen. Ikzelf heb sinds een paar dagen ook van die rare krampen en ook 's avonds wat gezwollen buik. Ik heb ook gevoelige brosten, maar dat heb ik eigenlijk elke keer als mijn regels er zitten aan te komen. Maar ik dacht eigenlijk dat dit veel te vroeg was om al eventuele symptomen te hebben? Kan dit toch al een eerste teken zijn?
Nu ja, omdat ik hoop zwanger te worden, wil ik natuurlijk ook vanalles voelen, maar dit is wel de 1e keer dat ik een raar soort krampen heb, en die zijn er meermaals op een dag...
Spannend wel he :-)
Ik duim mee voor je!
Bambi
Hoi ka80, een hele dikke proficiat!
Je verhaal lijkt rg op dat van mij: na 8 jaar pillen stopte ik en bleven m'n regels die eerste maand uit. Ik ook maar denken dat ik een lange cyclus zou hebben, toen bleek dat ik zwanger was. Ik was toen 5 en halve week. Ik had het weekend daarvoor ook nog behoorlijk wat gedronken... heb me er ook serieus schuldig over gevoeld, maar ja, je kan de klok toch niet terugdraaien... Ik zou zeggen: maak je niet teveel zorgen en geniet van je zwangerschap!!
ka80
2 August 2008, 00:15
Hey! Bedankt voor jullie berichtjes! Ik heb ook nog steeds krampen (juist zoals je je regels gaat krijgen) maar blijkbaar is dat normaal, de baarmoeder is zich aan het voorbereiden dus krampen waren / zijn voor mij ook zwangerschapssymptomen,... Ik krijg lichtjes uitslag maar het valt gelukkig nog mee. Ben je ook misselijk Layla? Ik eet minder dan normaal omdat ik helemaal geen honger heb (ook al rommelt mijn maag) Ik moet me nu forceren om iets binnen te krijgen, heb alleen zin in fruit momenteel. Ik duim alleszins voor je hoor!
veel groetjes allemaal
ka80
2 August 2008, 00:19
Hoi, had de berichtjes van bambi en els nog niet gelezen!! Bedankt Els! ons verhaal lijkt wel een beetje op elkaar, heb ook 8 jaar de pil gepakt. Heb jij direct kunnen uitrekenen hoeveel weken je zwanger was, ondanks je lange cyclus? Ik denk dat ik nu ook 5-6 weken ver sta maar heb er eigenlijk geen enkel idee van.
heel veel groetjes en nog veel succes met je zwangerschap!
Oei layla, ik duim voor jou!
Ik kijk niet meer naar die symptomen!!! Die trekken teveel op de symptomen van de regels en ik word der zot van. Uiteindelijk kwamen ze dan toch door. Ik kijk gewoon of ik overtijd ben en of mijn borsten veranderen. Maar tot hier toe is dag nog altijd niets geweest. Pff.
Grts Nes
L@yla
2 August 2008, 14:33
hoi,
bedankt voor de reacties allemaal
en idd nes op den duur wordt je zot van die symptomen,misselijkheid heb ik al vanaf ik gestopt ben met de pil dus daar kan ik niet op voortgaan, en mijn borsten die zijn nu sinds vandaag pijnlijk maar vorige maand had ik dat ook toen ik ze moest krijgen dus ik ga proberen er niet teveel mee bezig te zijn en als ik ze dinsdag niet heb ga ik een test doen maar ik hoop er niet teveel op anders is de teleurstelling weer zo groot e, ik vind dat echt een intensieve periode aan kindjes beginnen,iedereen zegt er niet teveel mee bezig zijn maar ik doe nie anders wat volgens mij ook wel normaal is
verder voor iedereen nog veel succes
dikke zoen
layla
Hoi ka80,
ik heb heel duidelijk gemerkt dat ik m'n eisprong had (op dat moment wist ik dat natuurlijk niet zeker, maar toen ik wist dat ik zwanger was, legde ik wel meteen de link met de verandering die ik toen voelde), dus ik had een vermoeden hoelang ik zwanger zou zijn nadat ik getest had. Ik heb bij de huisarts bloed laten trekken en de waarden bevestigden mijn vermoeden (en later de echo bij de gyne).
Ik heb mijn eisprong een week later gehad dan 'normaal' had gemoeden. Ik had een cyclus van ongeveer 45 dagen toen ik teste, maar bleek dan een weekje 'minder' zwanger te zijn.
L@yla
4 August 2008, 16:35
hoi allemaal,
vandaag 4 dagen overtijd en net een negatieve test achter de rug,wat word je daar toch depri van, ik hoop er nog op maar de kans is wss klein e als er nu nog geen hormoon in mijn urine zit
vele groeten van triestige layla
ka80
5 August 2008, 20:00
Hey Els, bedankt voor je antwoord, ik heb positief getest op dag 50 van de cyclus, mijn gynaecoloog is op vakantie dus ik weet nog altijd niets. Volgende week ga ik toch maar eens een afspraak maken met mijn huisarts om bloed te laten trekken.
Layla, héél veel moed! Ik hoop voor je dat je misschien toch zwanger bent.
PS: melk en gember helpen tegen misselijkheid (een beetje toch)
groetjes!
L@yla
5 August 2008, 21:01
hoi ka,
zo krijg ik weer wat moed en had jij anders ook altijd dezelfde cyclus ?
groetjes
layla
sunshine
6 August 2008, 11:18
Ik ben ondertussen ook al enkele dahen over tijd en heb een negatieve test. Ik heb jammer henoeg ook het gevoel dat ik elk moment mijn regels kan krijgen. Maar het is wel de eerste keer sinds de negen maanden dat we proberen dat ik over tijd ben...
mini
6 August 2008, 19:01
Mss is het nog te vroeg voor een test. Wacht eventueel nog een weekje en doe dan een nieuwe test. :)
gizzy
13 August 2008, 22:04
hallo, ik heb al eventjes geleden met m'n man beslist om aan een tweede kindje te beginnen ...en ik moest zoals gewoonlijk weer m'n maandstonden krijgen,maar ik ben altijd op tijd met m'n cyclus van 28 dagen...maar deze keer was ik 3dagen overtijd ...daarna heb ik ze doorgekregen ..maar heb wel al een paar maande last van hevige hoofdpijn het begint vannachter die pijn en dan komt hij tot helemaal boven m'n wenksbrouwen...ik weet het niet zo goed.herkent iemand deze symptomen?.zou ik zwanger kunnen zijn????
Oei gizzy, ik weet het niet. Ik denk niet je zwanger bent aangezien je je regels hebt! Hoewel het dan nog altijd kan.
De hoofdpijn die je omschrijft ken ik goed, ik heb dat ook eens gehad, het wou niet ophouden en ook niet met pijnstillers. Het was ook achteraan in mijn hoofd zo halfweg en trok naar voor. Ik ben uiteindelijk naar de dokter geweest en wat bleek? Een zenuw die gekneld zat in mijn nek, dus even kraken, de zenuw vantussen de wervels en de pijn was weg.
Dus misschien even langs bij de huisarts.
gizzy
16 August 2008, 17:41
oké bedankt
pinkytje
16 August 2008, 18:46
hellow...
vraagje,ik heb sinds gisteren bruinverlies,normaal moet ik mijn maandstonden krijgen
maaar heb gevoel dat ze doorkome maar tis gewoon zowa bruinachtig slijm zowa
nu heb ik dus niets meer van da bruin sinds een uur of 4
raar toch?
en ben echt supermoe,zowa in "vlagen" het ene moment gaat het goed,maar dan poef,doodmoe
en enorm gevoelige tepels en 2weken precies pijn scheuten in borsten
test gedaan donderdag maar wa negatief,maar moest eigenlijk vandaag maar men regels hebben ,dus eigenlijk minimum 2dagen te vroeg getest?!?
grts
pinkytje
16 August 2008, 18:47
en heb sinds 2dagen pijn aan de zijkanten van men onderbuik
grts
Hey pinkytje, die test zal wel vals zijn denk ik, als je te vroeg test is het normaal dat die negatief kan uitwijzen. Ik doe enkel een test als ik zeker weet dat ik minstens 2 dagen overtijd ben. Ik zou dinsdag of woensdag de test opnieuw doen moest ik van jou zijn. En dat bruinverlies kan het afstoten zijn van oud bloed. Ik zit dus namelijk met ongeveer hetzelfde probleem of jou. We kunnen elkaar dus wel steunen en eigenlijk samen aftellen. Ik hoop dat we samen kunnen zeggen dat we zwanger zijn!!!!
pinkytje
17 August 2008, 03:14
inderdaad,tot op vandaag hield ik me sterk ...maar nu zit ik er wa door :(
pinkytje
17 August 2008, 15:07
ik word CRAZYYYYY
wa is da toch met men lichaam... doodmoe, s'avonds buikkrampen,massas honger,pijn scheuten in men borsten
massas vochtverlies manmanman nu begrijp ik het niet,zou er na 6maanden toch een sprankeltje hoop zijn ....
Ja pinkytje, mij moet je het niet zeggen!!! Ik ben al zot, goe zot en binnen een paar maand klaar voor het zothuis :)).
Nu vandaag heb ik weer bruinverlies, wel niet veel maar denk dat uiteindelijk mijn regels toch wel zullen doorkomen hoor! Ook voel ik dingen in mijn onderbuik, omschrijven kan ik moeilijk. Ik had het wel verwacht dat we naar cyclus 10 zouden overgaan!!! Hopelijk moet ik der dan niet te lang op wachten zodat ze gedaan zijn voor ik naar de geny moet den 28ste.
Ik heb al sinds een paar maanden het voorgevoel dat ik moeilijk zwanger zal raken en dat het niet natuurlijk zal lukken. Zo voel ik het toch aan alé.
pinkytje
17 August 2008, 18:23
pppffff nie leuk he :(
waren we maar allemaal vlug zwanger,ook stomp he dat het lichaam maar 2dagen vruchtbaar is per maand
vandaag staat het wenen me dichter dan het lachen
groetjes
een verdrietige Pinky
Trinity
17 August 2008, 18:37
Hoikes,
Hou er de moed in zou ik zo zeggen. K word er soms ook zot van, denk dat dat wel voor de meesten is omdat de verwachtingen zo hoog zijn e.
Btw: we zijn slechts een halve dag, tot een dag echt vruchtbaar. Groter vruchtbaarheidsvenster is owv de zaadcellen die langer kunnen overleven.
K duim allesinds voor jullie!!!
L@yla
17 August 2008, 18:45
hoi allemaal,
k ben hier van donderdag niet meer geweest en heb al heel wat bij te lezen, hier ondertussen heel wat gebeurd, de eerste crisis in drie jaar samen zijn met mijn ventje overleefd, hij deed de laatste tijd niet anders meer of ieder weekend veel te veel drinken, en als je dan voor kindjes probeert vind ik dat dus het domste wat je kan doen, ikzelf drink zowiezo niet dus hoef ook niets te laten, na uren praten zijn we er uitgekomen en gaan we er weer voor,
Pinkytje en Nes ik duim mee voor julie!
gr layla
pinkytje
17 August 2008, 19:05
INDERDAAD ALCOHOL EN ZO DAT IS ECHT NIET GOED HE
ZOWEL NIET VOOR JE RELATIE EN ZEKER NIET ALS JULLIE AAN HET PROBEREN ZIJN VOOR EEN KLEIN WONDERTJE
IS NIET GEMAKKELLIJK HE
IK LOOP OM DE 2MINUTEN NA WC OM TE ZIEN OF ZE DOORGEKOMEN ZIJN
TELKENS MET HET GEVOEL DAK ZE HEB E,EN NEE NOG STEEDS NIE
NU BEGIN IK TOCH LICHTJES TE TWIJFELEN HOOR
ZOU HET DAN TOCH KUNNEN ZIJN ,,,,,
L@yla
17 August 2008, 20:45
ik weet het maar nu is hij geschrokken en zolang we proberen moet hij int weekend met mate drinken, gelukkig is hij akkoord
Ik hoop het voor jou dat het zo is!
gr layla
lotjen
17 August 2008, 22:27
Aloha iedereen,
ben net terug van reis,heeft me goed gedaan, lekker genoten en gefeest!
Heb enorm veel werk gehad om terug met alles mee te zijn,er zijn natuurlijk een paar mensen die ondertussen
zwanger zijn geworden,aan al die mensen proficiat,en aan iedereen die ook aan het proberen is,succes,en natuurlijk ook veel plezier ermee é!
Bij mij zal het deze maand nx zijn vrees is,we hebben zo gefeest (lees:gedronken) dat het een echte paralympics van de conseptie zou zijn mocht het deze maand gelukt zijn,maar ja,ik wil toch ook nog profiteren van het leven,zeker op reis :cool
@nes & pinkytje:ik hoop ladies dat jullie snel prijs gaan hebben,ik duim mee!Want al die raad dat je er niet mee bezig mag zijn,is echt belachelijk,zo werkt het niet,ik begrijp wat jullie bedoelen,alhoewel ik nog maar begonnen ben!
@layla:nu maar hopen dat je snel prijs hebt,dat zal je vriend tonen dat alcohol een zware inpakt heeft op alles!
Knuf Lotte
hey allemaal,
ik heb slecht nieuws, mijn regels zijn er dus effenaf echt doorgekomen!!!! Pffff Dus hup naar ronde 10 :(
pinkytje, hou je sterk meid. En de rest, veel succes met het proberen zwanger worden.
pinkytje
17 August 2008, 22:41
is waar ,das belachelijk als ze zeggen dat je er niet mee bezig mag zijn ,of je nu 1maand of 1jaar aan het proberen bent,dan gaat niet uit je gedachten,je zit in de reclamefolders te kijken,wat zie je...babyspulletjes of je gaat uiteten ,wat zie je...een zwangere vrouw
en dat volgt je overal he!pppfff
ik durf geen zwangerschapstest te halen .... bang om ontgoochelt te zijn :(
Ik snap je heel goed pinkytje, wacht nog enkele dagen anders. Ik wacht altijd tot dag 40 van mijn cyclus.
En idd, dat zeggen ze tegen mij ook, je bent er teveel mee bezig (zelfs mijn man begint het te zeggen). Maar als je zo babydingen ziet kan je toch niet anders of eraan denken he. En een kindje willen en der niet aan denken gaat toch ook niet?
katrientje
18 August 2008, 09:59
Dag dames,
Ik leef echt met jullie mee! Maar misschien kan ik jullie toch proberen wat steun te geven.
Ik heb PCO, en een vriendin van mij zei gisteren dat ik me niet moest focussen dat er iets mis was met mij ( die PCO dus ) maar gewoon proberen positief gaan te denken van : " er is helemaal niks mis met mij " want je lichaam gaat zich gedragen naar die negatieve gedachten.
Das natuurlijk allemaal wel rap gezegd natuurlijk want ik probeer zelf al een half jaar zwanger te worden maar ik ga toch proberen om postief te gaan denken en men lichaam te laten rusten.
Ik doe nog 1 hormonenkuur ( Comid 150 mg ) en als dat niet gelukt is, dan stoppen we met de mmm en gaan we het wat rustiger aandoen.
Ik heb er trouwens al zo genoeg van, dat ik de laatste tijd wat teruggetrokken ben tov mijn partner. Ik heb niet liever dat hij mij met rust laat. Ik vind het erg voor hem, want hij is altijd zo lief. Maar ik heb echt geen behoefte aan knuffels en sex voor de moment. Hopelijk komt dat snel weer goed!
Veel knuffels aan iedereen!
Katrien
pinkytje
18 August 2008, 11:12
hey meiden ,
ik ga vandaag naar de gyne,mag in men ma haar plaats gaa, (die vandaag een afspraak had)
misschien heb ik terug een cyste op mijn eierstok,dat ik daar pijn heb
maar waarom men borsten zo'n pijn doen ???ik weet het allemaal niet meer,zal eens zijn gedacht vragen
xxx
L@yla
18 August 2008, 14:25
hoi allemaal!
@lotte: wat je daar zegt hoop nu ook dat het vlug gaat, dan zou hij idd verschieten maar we zien wel! en je hebt gelijk dat je van je reis genoten hebt, je moet ook niet alles opgeven vind ik!
@Nes:k vind het jammer maar positief blijven denken al is het idd soms moeilijk!veel sterkte
@pinkytje: ik heb ook al sinds ik gestopt ben zo een hevige pijn aan mijn rechtereierstok steken en vooral als ik me bruusk rechtzet ofzo,nu jij zegt een cyste heb ik daar eigelijk ook beetje schrik voor,hou ons op de hoogte he,ik hoop voor jou dat het beter nieuws is
vele groeten
layla
Katrientje, die hormonenkuur, heb jij dat gekregen na al de onderzoeken (nr het ziekenhuis voor vloeistof in je eilijders te laten spuiten enzo) of was dat niet nodig?
Ik probeer ook altijd toch een beetje positief te denken maar dat lukt niet altijd. Dat wisselt zo af, de eene dag sta ik er positief tegenover en de dag erna heel negatief. Kan der gewoon niet aan doen. Maar toch bedankt.
En het rare is dat ik vandaag weer niets van bloed heb verloren. Ik kan dus echt niet meer volgen hoor!!! Had de geny gebeld en die ging me terugbellen na haar consultaties maar ik heb haar nog niet gehoord, misschien morgen. Zo weet ik toch zeker of ik dat kan aanzien of regels of niet.
Gtrs Nes
L@yla
19 August 2008, 00:18
hoi nes ,
hopelijk ben je morgen wat wijzer want ik vind het wachten op zwanger worden heel moeilijk maar ook altijd die onwetenheid van wat er aan de hand is en t is toch allemaal zo ingewikkeld he,
ikzelf kan niet slapen zit met een heel pijnlijke onderbuik,wss van de eisprong zoals ze zeggen maar ik hoop er ook niet teveel op deze maand, geen idee wrm maar ik heb gewoon een voorgevoel dat het bij ons ook een tijdje zal duren,zou dat eigelijk niet mogen zeggen maar zo probeer ik mezelf een beetje te behoeden van de teleurstellingen
vele gr
layla
katrientje
19 August 2008, 10:30
Hey Nes,
Ik ben eind februari gestopt met de pil en had na 4 maanden nog steeds men regels niet. Heb bloed laten trekken en afspraak gemaakt bij gyné. Daar zag ze in mijn bloed dat ik teveel mannelijke hormonen had + inderdaad nog steeds geen eisprong. Bij de echo zal ze meerdere ongerijpte blaasjes in mijn eistokken. Conclussie : PCO ze zei dat het geen nut had om alles te laten doen want ik zou amper tot geen eisprongen hebben. Ik heb toen direct Clomid voorgeschreven gekregen zonder andere testen, volgens haar was de uitslag toch definitief.
Ik heb de eerste maand 50mg gekregen : niks gebeurd, geen enkele ei
De tweede maand 100mg Clomid : niks gebeurd, geen enkele ei
Nu ben ik in men derde maan en ga ik zeer binnekort 150mg moeten nemen
Als die 150 mg niet geholpen heeft dan zou ik moeten overstappen naar hormonen spuiten. Maar dat zie ik niet zitten. Ik ben nu al behoorlijk opgeblazen door die Clomid.
Ik ga meer de alternatieve toer opgaan en naar een acupuncturist gaan die gespecialiseerd is in infertiliteit. Hij heeft blijkbaar zo al veel mensen geholpen...
Ik ben er echt niet klaar voor om te beginnen met spuiten of erger, IVF....
Stel nu dat die Clomid 150mg wél werkt dan zou ik toch binnen de 3 maanden zwanger moeten zijn. Is dat niet zo, dan wordt ook men vriend getest, want het is natuurlijk dom om daarmee verder te gaan als je niet weet of het zaad van men vriend wel in orde is.
Het is in ieder geval een lange, moeilijke weg. Ik heb het er heel moeilijk mee dat ik mijn vriend niet natuurlijk een kindje kan schenken....
Hopelijk heb je hier wat aan...
Veel groetjes
Trinity
19 August 2008, 10:43
Hej Katrientje,
Ik wens je heel veel sterkte toe gedurende al deze behandelingen, en hoop echt dat je deze keer meer succes hebt. Ik begrijp dat je het er moeilijk mee hebt dat je je vriend natuurlijk geen kindje kunt schenken, maar ik hoop dat je je daar niet schuldig voor voelt, niemand heeft zijn eigen lichaam in de hand he. Ik duim zekers voor jullie!! veel moed
Groetjes
L@yla
19 August 2008, 15:35
hoi katrientje!
Ook van mij heel veel sterkte in deze wss heel moeilijke periode!
layla
katrientje
19 August 2008, 16:48
Bedankt voor de steun! Altijd fijn om te horen natuurlijk!
Aanstaande maandag 25/8 ga ik naar de acupuncturist gaan die gespecialiseerd is in infertiliteit en die al veel dames met PCO geholpen heeft om zwanger te worden.
Misschien kan hij mij helpen... ik hou jullie op de hoogte!
Groetjes
lady bug
19 August 2008, 17:07
als je het niet probeert weet je het niet hé. het is zeker een poging waard
succes
Hey katrientje, je hebt me goed geholpen, zo ben ik toch wat slimmer!!! En bedankt daarvoor.
Ik wens jou het allerbeste en ik hoop dat het nu lukt met die hormonen.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.