PDA

Volledige versie bekijken : welke namen vinden jullie mooi?

snoezel
16 July 2007, 10:48
welke naam vinden jullie mooi voor een meisje, jongen? en waarom?

Guest
27 August 2007, 19:02
Yanina , Charity , Deviny , Devony , Vanity , Serenity , Nani , Alani , Ilani , Romina , Kyana , Kyara , Bo ,Cerylle

Kyano , Nevill , Kaylen , Damian , Nathan , Kyaro , Souad , Nigle , Thygo , Bo ,Ceryl

Guest
17 September 2007, 19:20
Meisje: Yuna & Yenthe

krisje
6 January 2008, 13:03
Hey hallo,
namen kiezen is inderdaad niet simpel.
Wij hebben er ook twee in onze gedachten, maar wilde even jullie mening vragen :-)

meisje: Ella
jongen: Finn

kingka
6 January 2008, 19:19
Hallo Krisje,

Ik vind Ella heel mooi voor een meisje.

Finn vind ik persoonlijk nogal riskant voor een jongen, ik weet dat het een unisex naam is maar in ons landje zal het snel geassocieerd worden met Fien of Finne wat meisjesnamen zijn - waardoor het voor veel mensen meisjesachtig zal klinken.

annabel
23 February 2008, 16:31
Voor een meisje: Ophelia of Lente
Voor een jongen: Aeneas of Ferre

snoezel
23 February 2008, 19:50
je jongensnamen vind ik heel mooi!!! helemaal mijn ding.
de meisjes vind ik lente heel mooi en ophelia vind ik persoonlijk niet zo mijn ding, maar t is wel speciaal!

snoezel
23 February 2008, 19:52
ik hoor graag:
voor een jongen: pieter, rube, jasper, mathias, ...
voor een meisje: emma, yana, marije, ...

de naam die het zal worden staat er natuurlijk niet tussen :)

Noa
26 February 2008, 08:22
Ik ben nu 7 jaar samen met mijn vriend. Toen we 2 jaar samen waren stond de naam voor ons kind al vast, en voor mij de toekomstige papa ook :)
Het is een unisexnaam, de schrijfwijze is beetje anders.
Ik vind hem nog steeds mooi, ik vraag me toch af of ik dit ga volhouden...
Zou het veranderen als het zover is?

snoezel
26 February 2008, 10:22
bij ons is het veranderd... de moment dat ik zwanger was hadden we redelijk rap namen. namen die we daarvoor nog nooit gezegd hadden :)

Daisje
7 April 2008, 18:02
Voor een meisje: Ophelia of Lente
Voor een jongen: Aeneas of Ferre
We hebben dezelfde namen in gedachten ;)
Voor een meisje... Lente
Voor een jongen... Ferre
Leuk.... :)

kleinke
8 April 2008, 19:18
voor een meisje Lentel of Lies
voor een jongen Seppe of Quinten

snoezel
9 April 2008, 10:33
quinten vind ik ook heel mooi.
maar daar is de papa hier niet zo voor te vinden :)

rienemieke
16 April 2008, 21:07
alle mooie namen zijn nog steeds welkom! zowel voor jongens als meisjes!
meisje: Sam,Linne ,Tess,Elle en mijne vriend vind lenthe ook heel mooi ( ik denk weer aan het pestgedrag als juf hé!)
jongen: Rik, Emiel, Dries, Lowie
wat vinden jullie en geef je eigen namen maar kwestie van inspiriatie op te doen!
ik heb het voor de oerdegelijke vlaamse namen zoals je kan zien hé!

kingka
16 April 2008, 21:34
Ik vind Kimber-Bo heel mooi, maar mijn wederhelft moet er niets van weten :(

snoezel
16 April 2008, 21:44
hij is er weer met zijn kimber-Bo zenne :)
ik vind pieter-jan voor een jongen super mooi maar dat wil hij dan weer niet :)

rienemieke
16 April 2008, 21:50
dan zou ik ook eerder voor pieter jan kiezen kimber bo hoe kom je daarbij?
een man zeker hihi!
ik zelf zou nooit een dubbele naam nemen tis dan precies da je ni kan kiezen! ;)

snoezel
17 April 2008, 13:58
mannen hé!
maar de namen die we hebben voor ons prutske vinden we allebei het einde! maar ja, die verklappen we nog niet hé! veel te veel nieuwsgierigen hier :)

kimber bo is een personage uit 1 van zijn boeken....

Els
18 April 2008, 11:22
Rienemieke, we hebben dezelfde smaak van namen :)
Bij ons gaat het waarschijnlijk ook een Vlaamse naam worden (of eventueel een Friese of scandinavische).
Maar we hebben er nog niet echt concreet over nagedacht, wil eerst nog een beetje zekerder zijn dat alles goed gaat met ons kleintje...

Voor een meisje: Anna, Linde, Loes, Sien,...
Voor een jongen: Emiel, Stan, Arthur, Wout,...

Maar ik heb een ongelofelijk groot voorgevoel dat het een jongen gaat zijn, dus... (dat zegt de pendel trouwens ook)

rienemieke
18 April 2008, 14:13
wij hebben een groot vermoeden dat het een meisje gaat worden!
allé mijn vriend denkt dat want volgens zijn jaarhoroscoop ging hij opt einde van het jaar het grote lot winnen met een plezierig kantje
dus zijn uitleg ja het lot = kindje , plezierig kantje = meisje want hij wil een meisje
volgens mijn horoscoop ging ik dit jaar een kindje krijgen dus dat komt ook al uit!:)

lady bug
21 April 2008, 10:49
sorry, namen verwijdert. ik wil het jullie nu ook niet te makkelijk maken hé

Els
21 April 2008, 18:41
Mathias vind ik een hele mooie naam, maar mijn vriend heet al zo, dus dat gaat niet meer...
Of we moeten er Mathias Junior van maken :)

Fieke
21 April 2008, 19:52
Ik had ook heel lang het gevoel dat mijn namen vast stonden,
maar ik twijfel soms nog:

Momenteel wordt het Matthise of Matteo voor een jongen en Emmah of Amber voor een meisje.

snoezel
21 April 2008, 20:41
dan weet ik toch al hoe mijn toekomstig neefje of nichtje gaat noemen :)

k vind het eigenlijk allemaal heel mooie namen, van iedereen.
er is hier nog geen enkele naam voorbij gekomen (buiten kimber-bo :) waarvan ik dacht waar halen ze het uit!

rienemieke
21 April 2008, 21:47
bij ons wordt het lijstje alleen maar uitgebreider en uitgebreider tis verdorie moeilijk om te kiezen
wetende dat het voor het ganse leven is maakt het mij nog wat moeilijker!
alle geluk hebben we gene moeilijke achternaam! das govaerts dus ni moeilijk alle geluk de mijne ni heyselberghs zoekt daar maar is nen naam bij pff kben blij dat ik ne naam bij govaerts mag kiezen!
xxx

pinkytje
17 May 2008, 15:07
bij mij word het liam voor een jongen:)

snoezel
17 May 2008, 15:35
op zijn vlaams of zijn engels uitgesproken?
k vind het wel een hele mooie naam!
doet me wel altijd een beetje denken aan dat vermiste kindje... maar dat is ook een heel mooi jongentje

Nes
17 May 2008, 15:46
Bij ons zal het voor een jongen Rajan zijn en voor een meisje Kenza. Als we niet nog eens veranderen. Ik vind het heel moeilijk die namen kiezen. Hoewel ik eerst wel zwanger moet geraken.

Fieke
17 May 2008, 19:35
Ondertussen hoor ik voor een meisje graag Roxan,
voor een jongen hoor ik eigenlijk graag Ruhne, maar dat hoor je ook voor een meisje...
dus tzal hier ook nog moeilijk worden!
Maar eerst zwanger worden eh!

pinkytje
18 May 2008, 10:00
nee liam uitgesproken op zen vlaams :) maar wat ik ook graag hoor voor een meisje(en men man natuurlijk ook) is jenka (zweedse naam)

snoezel
18 May 2008, 10:53
ja, das inderdaad ook heel mooi!
kunnen alleen maar mooie kindjes zijn met zo'n naam :D

pinkytje
18 May 2008, 22:06
hehe ;)

rienemieke
5 June 2008, 19:45
nog suggesties voor de namen?

kingka
5 June 2008, 19:53
Rienemieke, heb je nog steeds geen naam gevonden?

rienemieke
5 June 2008, 20:25
nee jammer genoeg
allé nu hebben we nog maar 1 geslacht maar toch daar hadde we minder namen voor en helemaal niet eens met elkaar!

snoezel
5 June 2008, 20:52
mijn zwangerschapsdementie kan dit nog niet zo lang aan dus kopieer eerst jou lijstje en zal eens proberen helpen :)

meisje: Sam,Linne ,Tess,Elle en mijne vriend vind lenthe ook heel mooi ( ik denk weer aan het pestgedrag als juf hé!)
jongen: Rik, Emiel, Dries, Lowie

meisje: vind ik altijd moeilijker... kan alleen op britt komen voor jullie lijstje. ik heb het meer voor langere namen en denk dat jij echt op zoek bent naar een korte, krachtige naam
jongen: tuur, miel, niet lachen vind het wel nog iets hebben theo, lucas, ..., dante

al een beetje geholpen?

kingka
5 June 2008, 21:11
nog eentje voor een meisje: febe

rienemieke
5 June 2008, 21:29
je mag ook langere namen geven hoor misschien zit er wel iets mooi bij!
ah ja mijn ventje heeft gezegd dat ik het hier wel mag zeggen! er zijn hier toch geen mensen die mij kennen!
namelijk 80 % dat het een meisje wordt!
we vinden dit heel leuk, mijn vermoeden was verkeerd!
dus laat de meisjes namen maar komen!

snoezel
6 June 2008, 10:21
een meisje :)

ik denk niet dat je mijn namen super zal vinden. hoor bij de meeste toch die reactie.
ik hoor graag larissa, aiyana, marije, annefleur, lieselore,
wat ik ook mooi vind is marie, louise, lieze, liezl,...

onze naam, als het een meisje is natuurlijk, zit er niet tussen. die blijft nog even geheim!

rienemieke
6 June 2008, 10:43
nee idd niet echt mijn ding!
maar de onderste al meer want louise staat er bij ons ook tussen allé mijn lijstje, mijn ventje zijn lijstje nog niet gezien!
daar weet ik enkel lenthe voor!

daantje
9 June 2008, 23:12
ik hou meer van speciale namen, mijn dochtertje heet Meghean-Jade
maar voor jongens bestaan er niet zo veel vind ik.
voor meisjes; hailey-jade, rogue, aradia, Vyelle
voor jongens; raven, morgan

snoezel
10 June 2008, 09:27
t zijn inderdaad speciale namen.
hailey vind ik ook heel mooi!!!

Evy
15 June 2008, 17:45
heykes

Ik heb een tip voor jullie die een naam zoeken. Als je een lange achternaam hebt kan je beter een korte naam zoeken die erbij past. En vele keren herhalen zodat je het gewoon word en hoor je dat het niet past, dan zoek je gewoon een andere naam.

Bij ons worden het gewone namen die je vaak hoort. Voor een meisje Laura en voor een jongen Xander!

Dan weten jullie dat ook al he:)

groetjes

meisje
20 June 2008, 23:28
hey wat vinden jullie van de naam NOOR voor een meisje?

snoezel
21 June 2008, 07:42
heel mooi!
kort en krachtig...
ja, zou ik ook voor durven kiezen!

meisje
21 June 2008, 15:29
dank u het betekent trouwens licht en vinden we wel een mooie betekenis!
we zullen waarschijnlijkv wel noortje zegge maar als ze dan groter is kan ze zelf nog kiezen wat ze mooi vindt!

snoezel
22 June 2008, 11:27
ja ik zou ook gewoon voor noor gaan.
afkorten en vervormen doen we toch allemaal als ons kindje er is.

wij hebben hier een kat rondlopen die ouzo noemt en die noemt soms eens penoes, ouzo'tje, ouz, ... en luisteren dat die doet :D
mijn broer noemt trouwens thibaut. vind ik ook heel mooi :) en die noem ik meestal tibe, hihihi en als hij heel klein was was het tibetolleke! zou het nu niet meer moeten proberen denk ik!

groetjes
snoezel

Fieke
22 June 2008, 20:22
Ik hoor ook graag Hayley en Caitlin voor een meisje
En Mathew voor een jongen

Vroeger zei ik altijd dat ik drie kindjes wou, Kiara, Keano en Kytana.
Maar je ziet het veranderd heel veel,
ik ben natuurlijk nog niet zwanger, dus moet ik me helemaal nog geen zorgen maken!

rienemieke
1 July 2008, 23:30
we hebben een naam gevonden!!!!!!
na eventjes rond te surfen eindelijk gevonden!!!!
ik ben content! nu maar hopen dat de gyn nu donderdag ni zegt tis ne jongen hé!
want dan begint de zoekactie op nieuw!!!

snoezel
2 July 2008, 10:19
rienemieke,
hou misschien toch maar een jongensnaam in je achterhoofd.
het gebeurd blijkbaar toch nog geregeld dat de gyne blijft volhouden dat het bv een meisje is en bij de geboorte toch een jongen blijkt te zijn. ik verschoot daar ook van !

als je je naam voor een jongen al hebt kan je hem voor het volgende al houden ook hé ;)

Griet
2 July 2008, 15:12
Hoi,

Wij hebben tot nu toe 3 namen, 2 meisjesnamen en 1 jongensnaam.
Het eerste meisje wordt sowieso een Pauline (of Paulien, daar zijn we nog niet helemaal uit), als we dan nog een meisje hebben wordt het een Noor(tje)
Voor een jongen staat 'Lander' al vast.
Simpele, gemakkelijk uitspreekbare namen dus...
:-)

rienemieke
2 July 2008, 15:56
rienemieke,
hou misschien toch maar een jongensnaam in je achterhoofd.
het gebeurd blijkbaar toch nog geregeld dat de gyne blijft volhouden dat het bv een meisje is en bij de geboorte toch een jongen blijkt te zijn. ik verschoot daar ook van !

als je je naam voor een jongen al hebt kan je hem voor het volgende al houden ook hé ;)
ik hoop eerlijk gezegd dat hij het me morgen dan meldt want onze doopsuiker daar staat de naam op en de kleuren zijn typisch meisje dus please laat het aub een meisje zijn en alst dan toch ne jongen moet zijn dat het dan morgen nog veranderd hé!
want morgen gaan we haar terug bekijken!

snoezel
2 July 2008, 16:00
lander hoor ik ook heel graag!

binnen een acht tal weken kan ik hier komen zeggen wat onze naam is geworden! maar er zit hier veel te veel familie mee te neuzen en ik vind het toch wel leuk dat ze het nog niet weten...

rienemieke
2 July 2008, 17:15
dat kan ik me wel voorstellen!
ja houdt het nog maar een beetje spannend!
onze naam staat trouwens wel hier op het forum!
maar er staan er zoveel op hé

Trinity
6 August 2008, 19:16
Ik hoor voor een jongen heel graag Ruud, Quinten en Jade, en voor een meisje Alabama en Yulce.

Maar ik moet eerst nog zwanger geraken en mijn wederhelft heeft ook nog iets te zeggen natuurlijk :-) voor ons gaat het misschien wel wat moeilijker worden omdat we een vrij internationale naam moeten kiezen. En typisch belgische namen voor meisjes blijken in scandinavië mannen-namen te zijn en vice versa :-) (en de r kunnen ze amper uitspreken hier)

gizzy
7 August 2008, 16:11
Ik vind voor een jongen heel mooi : Xander,Keano,Liam,Tristan,Bryan,Matteo,Gianni
Ik vind voor een meisje heel mooi: Naomi,Eva,ELyne

mimi1701
17 August 2008, 15:45
hai,

Dit worden mijn namen (voor later natuurlijk e ;))

Meisje: Aliza, Liora & Nasya

Jongen: Boaz, Lewis & Noah

mimi1701;););)

pinkytje
18 August 2008, 10:19
meisie; Febe

jongetje; luan

meisje/jongen 2ling ; Luan & Luana

vanja
24 August 2008, 23:52
Marrijn, jurién,Menno,Jeroen( zo heet de oudste), bastiaan( is zijn 2de naam), Wouter-JOris( zo heet de jongste),Bó, er zijn er zoveel voor een jongen... hihihihi

Ilse, bau,larissa,marissa,Vanja( zo heet ik en er zijn er niet mega veel van in Nederland), Nilla( mijn zusje), Ivanka(mijn 2de naam), ook hier kan ik er zoveel noemen.

vanaf mijn achtiende heb ik voor een meisje altijd Marit_larissa_catharina willen doen, en ik kreeg twee jongens.
Nu ebn ik zwanger van nummer drie en wilde ik dit weer, tot een maand terug ofzo:p, toen wilde ik perse een leuke initialen naam .
Dus, L.I.E.F gaat ze heten. volledig, Levina, Ivora, Evita, Fay en haar roepnaam wordt Ivora.

Als ik weer een jongen krijg, wil ik dat he in de buurt van de andere twee komt.
J.B, Jeroen,Bastiaan
W.J Wouter, Joris.
Op dit moment wordt het J.M, de J zoals bij de andere twee en de M anders. Joris mark of joost mark of jurien mark hihhi daar ben ik nog niet helemaal uit....

sunshine
1 September 2008, 15:15
Wat vinden jullie van Vico?

mini
1 September 2008, 16:10
't is wel speciaal é, maar daarom niet minder mooi!
Hoe kwam je bij die naam terecht? :)

Mijn namen (momenteel)

jongen: Daan, Matisse en Lucas
meisje: Jolien, Fien en Rhune

Mrs O.
1 September 2008, 16:39
Ik vind namen altijd leuker als ze 'speciaal' zijn, zonder buitenaards te klinken dan wel is waar...

Hey Mini, Lucas en Fien vind ik wel heel mooi...

De husband en ik komen vrij goed overeen qua namen, en we zijn tot akkoord gekomen dat ik de eerste voornaam kies , hij de 2de voornaam (mt keniaanse voornaam zijn, om ventje zijn roots te respecteren he) en dat moet dan nog is passen bij husband zijn keniaanse familienaam...

Mijn namen op dit moment

Meisje (makkelijker als jongen vr mij) : Ente , Neeka / Nicca (aant twijfelen over schrijfwijze) of Linah
Jongen : Warre, Seppe, L(e)ander

De keniaanse voornaam wordt pas gegeven als het kindje geboren is, want hangt af van tijdstip en de zon en die dingen (lol)

Oh tis zo leuk eh nadenken over namen, het maakt de goesting alleen mr groter !!! :)

sunshine
1 September 2008, 16:45
Ik hoor graag Italiaanse namen, ik heb gewoon eens gekeken hier op de site en ik vond het wel mooi klinken, maar ik vind het heel moeilijk voor een jongen. Wat we ook mooi vinden is Lian of Kian en Milo. Ik vind Theo ook wel mooi maar dat geeft dan weer een wat oudere bijklank en wil ik liever niet.

snoezel
1 September 2008, 16:48
ik vind voor een jongen allesandro super mooi!
maar vind dit voor hier in belgië niet echt gaan :s

milo heeft hier ook op het lijstje gestaan :)

Laurence
3 September 2008, 10:05
@ sunshine: Ik vind vico mooi. Wij hadden dat ook op ons lijstje staan.
@ mini: matisse en rhune vind ik heel mooi

het is niet zo makkelijk hé om een naam te vinden. Telkens dat wij dachten dat we het wisten, kwam de andere met een ander idee dat we dan weer mooier vonden.
Ik ben wel blij met onze uiteindelijke naamkeuze van onze twee engeltjes

sunshine
8 September 2008, 10:39
Juno staat hier op de site als jongensnaam maar ik heb al verschillende keren die naam tegengekomen voor een meisje, veel eerder dan voor een jongen. Wat denken jullie kan dat voor beide, of is dat raar voor een meisje?

L@yla
8 September 2008, 12:55
hoi sunshine,
juno vind ik een heel mooie naam,maar vind het wel nogal jongensachtig,maar dat is mijn mening he,een kindje bij ons in de creche heet juna
gr
layla

isabelga
16 September 2008, 11:11
Ik ben verloofd met een italiaan en ik woon in Italia, dus het is een Italiaanse namenlijst:

meisje: Mila, Ambra, Milena, Benedetta, eleonora, Emma, Ginevra, Giulia, Luisa

jongens: Emmanuele, Gaetano, Raffaele, Daniele, Simone,

Mrs O.
16 September 2008, 12:09
Mila en Ambra zijn prachtige namen...

Voor jongensnamen heb ik het liever korter...

:)

Annelies

isabelga
16 September 2008, 12:11
we vinden beiden Marco heel mooi, maar dat is de naam van zijn papa. dus dat kan dan ook niet

Avellana
22 September 2008, 10:44
wat vinden jullie van Sana en Seren als meisjesnamen?

Laurence
23 September 2008, 09:43
Sana vind ik mooi. Maar Seren iets minder. Maar ieder zijn gedacht hé. :)

Ladykiller
29 September 2008, 19:05
onze namen op dit moment:
meisje: Temperance
jongen: Junior, Roberto

L@yla
29 September 2008, 19:28
hoihoi,
sana en seren vind ik mooie namen,alhoewel ik seren mss iets meer voor een jongentje vind maar idd ieder zijn gedacht
en temperance dat vind ik als ik heel eerlijk ben absoluut niet mooi maar het is maar best dat niet iedereen hetzelfde graag hoort anders zou iedereen met dezelfde naam rondlopen
hihi

groetjes

Annelies
26 December 2008, 12:59
hey,

ik wou juist een reageren op Mrs O ivm met jouw meisjesnaam neeka of nicca.
wij hebben vrienden die hun dochter zo hebben genoemd, maar achteraf gezien hebben ze er heel veel spijt van
Als je dat afkort krijg je nikake, dus als je dat uitspreekt is het niet kakken. Echt genant.

ik wou dit maar eens meegeven.

groetjes

snoezel
26 December 2008, 19:52
dan zou ik er toch neeka'tje van maken hoor...

wij hebben onze namen toen ik zwanger was heel veel luidop gezegd. ook als we tegen mijn buik aan het praten waren eens geprobeerd of het ging (ook al wisten we niet wat het ging worden)

ka80
27 December 2008, 10:56
Temperance vind ik ook niet mooi, Mila, Juna, Sana en Seren wel!

Mrs O.
28 December 2008, 11:31
hey annelies

merci voor de opmerking :) had er zelf nog ni bij stilgestaan...
Idd, ni zo'n leuke variant he...
Ondertussen is er al een andere favoriet, neeka blijft wel een optie :) desondanks het minder mooi verkleinwoordje...

Trinity
18 January 2009, 11:16
we vinden beiden Marco heel mooi, maar dat is de naam van zijn papa. dus dat kan dan ook niet
Is het de papa van je ventje of de papa van je baby? In het eerste geval vind ik wel dat je je baby Marco kan noemen. Had mijn broer een jongetje gekregen, had het waarschijnlijk naar onze papa genoemd :-). Maar het is een dochtertje, haar tweede naam wordt allicht de naam van ons mama.

Mijn ventje en ik zijn nu ook over namen aan het denken. Komen er niet al te goed in overeen lol, maar we hebben nog heeel veel tijd e hihi. Wij wonen in Denemarken, men ventje is dan ook Deen, en heb hier een namenboek gekocht. Ik hoor heel graag scandinavische namen, vooral oude namen die eigenlijk niet veel meer gebruikt worden: Gunnar, Sigvald, Ejvind, ... voor jongens, voor meisjes heb ik nog geen voorkeur :-) . Maar mijn ventje wil meer internationale en moderne namen, omwille van de uitspraak. En inderdaad, bovenstaande namen klinken niet zo geweldig op zen vlaams uitgesproken hehe (de v, spreken we hier uit als een w, d en r op het einde worden amper uitgesproken, u is eigenlijk oe)

En mijn grootste favoriet: Albert, naar mijn juist overleden grootvader, maar dat vindt hij te oud klinken lol.

En dan moeten we ook de achternaam en eventuele middelnaam en eventuele 2e voornaam beslissen :-) Je hebt hier nogal veel keuze mogelijkheden en de naamwetgeving is hier vrij gecompliceerd. Waarschijnlijk wordt mijn achternaam de baby zijn/haar laatste naam, en mijn man zijn naam de middelnaam. Maar strikt gezien kunnen we ook als laatste naam mijn man zijn voornaam nemen met -son achter, maar die kan de baby dan weer niet verder geven aan zijn/haar kinderen of partner. Goed, ik vind het hier ingewikkeld haha. Ik zou hier niet graag stambomen maken :-)

Fieke
18 January 2009, 11:21
Ik keek deze week naar de bevalling op televisie!
Daar wed een meisje geboren met de naam Yélisa Luna, ik was meteen verkocht!
Ik hoor heel graag speciale namen, maar als ik ooit zwanger moest geraken, dan zou het hier wel moeilijk zijn,
want ik en mijne vriend komen absoluut niet overreen op gebied van namen!

snoezel
19 January 2009, 08:31
amai trinity,
das inderdaad wel ingewikkeld daar :s

fieke: en t ventje vond de naam weer niks zeker :D

L@yla
19 January 2009, 10:48
even om te zeggen hoe erg ik dit vind...
mijn beste vriendin is vorige dinsdag bevallen, van een jade...
nu een koppel die twee dagen later moest bevallen en goed bevriend zijn met ons en de ouders van jade zijn donderdag mama en papa geworden het kindje noemt jaja jade

pff ik zou dit vervelend vinden nuja als je het niet weet van elkaar kan je zeggen dat het gewoon toeval is !

:) ik ga dus voor een erg originele naam
layla

snoezel
19 January 2009, 12:22
als je naam vast staat denk ik niet dat je hem nog zo maar veranderd hé,
zeker niet op die moment nog!
wij hebben ook een populaire naam gekozen en heb er nog geen seconde spijt van gehad...

L@yla
19 January 2009, 14:29
hoi snoezel,
nee dat is idd zo je kan het niet zomaar veranderen he maar het moet lukken dat van alle namen op de wereld net twee bevriende koppels dezelfde gekozen hebben he,
kobe vind ik eigelijk wel origineel hier bij ons hoor je het niet zoveel hoor

gr

kingka
19 January 2009, 20:32
Ik vind Albert wel mooi, net als Leopold. Mijn favoriet blijft toch Kimber Bo.

Maar mijn vrouw staat daar niet voor open... :(
en als man moet je meegaand zijn eh.

mini
19 January 2009, 20:39
haha, ge klinkt precies als mijne man, kingka :D
Die had ook één of andere naam waarvan ik eens scheef keek :P
Uiteindelijk heeft em toegegeven :D Zowel meisjes als jongensnaam heb ik blijkbaar gekozen :D

Lottebol
19 January 2009, 20:55
Ook al ben ik nog niet zwanger, ik hou al een tijdje namen bij die ik mooi vind. Een beetje verschillende stijlen...

Meisje: Arwen, Lauren, Maïte
Jongen: Lucas, Thijs, Wout, Robbe, Stan, Stef, Louis, Senne, Ferre

snoezel
20 January 2009, 08:25
kingka meegaand????????

als het een jongen was wou ik pieter-jan en hoe noemt onze kleine???

sunshine
20 January 2009, 09:57
Je moet alletwee wat toegeven hé :-p

mini
20 January 2009, 09:59
hehe, idd
Dat noemen ze; water bij de wijn doen :D

L@yla
20 January 2009, 11:32
hoi lottebol,
we hebben duidelijk dezelfde smaak, we hebben al twee namen en die staan allebei in jou lijstje, maar het kan natuurlijk nog veranderen eens het zover is he

gr
layla

sunshine
20 January 2009, 11:43
Bij ons staan de namen al vast en 'k ben zelfs nog niet zwanger :-s. De meisjesnaam is nog nooit genoemd hier op de site :-), de jongensnaam wel. Maar mijn keuze van namen is heel verschillend van de meeste precies, nochtans het zijn veel voorkomende namen...

lotjen
20 January 2009, 12:58
Wij hebben lang getwijfeld over de naam,
voor een jongen twijfelden we tss Kobe en nog x (zeg ik niet...)
voor een meisje tss Emma,Ellie,Nore,Nora en nog x (zeg ik ook lekker niet)
We weten wel al wat het is,maar ben bang dat de gyne de volgende keer van idee gaat veranderen :)

Liefs Lotte

snoezel
20 January 2009, 14:00
ik zou toch voor kobe gaan :D
neen neen, vind het trouwens allemaal mooie namen!

rienemieke
20 January 2009, 20:05
Wij hebben lang getwijfeld over de naam,
voor een jongen twijfelden we tss Kobe en nog x (zeg ik niet...)
voor een meisje tss Emma,Ellie,Nore,Nora en nog x (zeg ik ook lekker niet)
We weten wel al wat het is,maar ben bang dat de gyne de volgende keer van idee gaat veranderen :)

Liefs Lotte
hele mooie namen!!! voor je meisje zou ik toch Nore kiezen tja hoe zou dat nu komen hé :)

mini
20 January 2009, 22:08
Onze namen staan ook vast en 'k ben ook nog ni zwanger :D
Stond eigenlijk al vast van in oktober, net voor voor m'n MK :/ We waren er eigenlijk redelijk snel uit :)

Mrs O.
21 January 2009, 10:03
Wij hebben ook eindelijk onze namen...
Meisje ligt al langer vast...
Voor jongen is de naam enkele weken geleden veranderd, aangezien mensen die ik ken (en die ik echt ni graag heb) hun zoontje zo hadden genoemd: FERRE... ik wil echt niet de hele tijd de reactie krijgen: eeeeeeeeh, X en Y hun zoontje noemt ook zo !!! grmbl... ja we weten het...

Dus we zijn ineens op 'de' naam gevallen, die ik lekker ni ga verklappen... mr hij is TE COOL :) vinden wij toch..; en ook nog niet vermeld op dit forum

lotjen
21 January 2009, 13:01
Joepie,der zijn mensen die onze namen al mooi vinden,tja,de uiteindelijk naam staat er nog niet tss.
Toch moeilijk é,x kiezen waar het mensje heel zijn leven elke dag mee geconfronteerd... Ieppp!
Liefs Lotte

Kimmy
21 January 2009, 15:28
ik vind dit verlammend moeilijke opdracht eigenlijk want idd: tis voor altijd, é...

en toen ik er bijna uit was voor het geslacht dat wordt voorspeld, las Tim het berichtje voor van Snoezel waarin staat dat het nog gebeurt dat ook al is de gynaecoloog zeker, er toch een ander geslachtje uitfloept!! hmm, dus toch 2 namen te kiezen...

moeilijk!! ik denk dat ik de beslissing nog maar wat uitstel :)

x

lotjen
21 January 2009, 21:05
Ah neen é,da kan niet zijn,want ik heb de kaartjes in een bepaald (roze of blauw dus) gekozen,en de doopsuiker ga ik ook
al in het juiste kleur kiezen,de gyne kan maar beter zeker zijn,of hij zal snel mogen lopen...
Oh neen,dat gaat mij weer nachtmerries bezorgen,stel je voor,je neemt alles in een bepaald kleur,
en dan wordt het geboren en is het iets anders,dan moet je voor een jongen roze doopsuiker geven,of voor een meisje blauwe doopsuiker...
AAArrrrgggghhhh ... :)

Mrs O.
22 January 2009, 09:20
Ze zeggen als de gyné zegt: het is zeker een jongen/meisje (1vd 2 natuurlijk), en bij de bevalling blijkt het het andere geslacht te zijn te zijn, dan moet de gyné de suikerbonen betalen !!! :) :)

Kheb dat al een paar keer gehoord...

mini
22 January 2009, 10:01
Ik heb da ook al gehoord :D

snoezel
22 January 2009, 11:00
je kan altijd proberen hé :)
maar hopelijk voor jullie heeft de gyne hem/haar niet vergist!

Kimmy
22 January 2009, 11:17
tja, dat kan misschien later dan een grappig verhaaltje zijn :)

maar je moet dus wel zeker namen kiezen voor beide geslachten want als je dat dan nog moet doen...!

kingka
22 January 2009, 20:25
Je kan ook een 'unisex' naam kiezen, dan is het om het even wat er met de geboorte uitkomt :D

lotjen
23 January 2009, 12:32
Ja zoals Beau,Domenique of Sam....
Ik vond Sam trouwens een mooie naam voor een meisje,maar mijn vriend stond op namen
die duidelijk voor of jongens of meisjes zijn,zodat mensen zich niet kunnen vergissen...
Liefs Lotte

rienemieke
23 January 2009, 18:41
Ze zeggen als de gyné zegt: het is zeker een jongen/meisje (1vd 2 natuurlijk), en bij de bevalling blijkt het het andere geslacht te zijn te zijn, dan moet de gyné de suikerbonen betalen !!! :) :)

Kheb dat al een paar keer gehoord...
bij ons was dit in ieder geval zo
als het toch een jongen bleek te zijn dan ging hij betalen maar hij heeft geluk gehad!
hij had gelijk twas toch een meisje!

Trinity
25 January 2009, 10:54
Ik vind Albert wel mooi, net als Leopold. Mijn favoriet blijft toch Kimber Bo.

Maar mijn vrouw staat daar niet voor open... :(
en als man moet je meegaand zijn eh.
Kan je niet eens met Chris praten?? :-)

kingka
25 January 2009, 18:27
Kan je niet eens met Chris praten?? :-)
Dan zou ik dringend mijn Deens eens moeten opfrissen :D

ikke
29 January 2009, 17:39
Meisje: Tess, Laure of Laura, Linde, Elien, Sanne
Jongen: Jorn, Jonas, sander of Xander, Dries, Bram, Len, Bas, Kobe
Mijn vriend heeft al van voor de zwangerschap Jorn in zijn hoofd...
ben benieuwd naar wat jullie ervan denken...

mammiii
29 January 2009, 17:55
Alessandro = mooie naam ,klinkt ook zuiders.Kortom kvind e goei mannelijke naam.
Timathy = deze naam zit al in me hoofd van toen ik 8 was.( oude vlam,,)
Terrence= Stoere naam,Pit. Maar ook mooi.
Tiemy= schattig!
Gaittan= mooie franse naam.
Felice= deze naam vind ik speciaal voor een jongen.

En dan nu de meisjes:

Maya= Schattig , en doet me denken aan een fleurig bijtje hih
Helena= Oude naam ,maar eveneens een mooie elegante naam.
Caitlin= Iets moderner , maar ook mooi.
Kiki= me zus haar naam, grieks. Ook uniek.
Romy=speciaal .
Lisabeth= ook iets oudere ma toch vind ik het mooi.
Fleur= Cute.

mammiii
29 January 2009, 17:57
Je kan ook een 'unisex' naam kiezen, dan is het om het even wat er met de geboorte uitkomt :D
bv mijn naam Nicky =D ..

ka80
29 January 2009, 18:20
Hey Ikke,

Persoonlijk vind ik Jorn niet zo heel mooi, dat lijkt wat op Bjorn maar het is wel origineel vind ik. Jonas, Sander of Dries daarentegen vind ik heel mooi. Je hebt de naam vernoemd die wij zouden gekozen hebben moesten we een meisje verwachten: Elien.

Nala'tje
29 January 2009, 19:26
hey ikke,
jorn is ook niet echt mijn favoriet. mijn broer heet jorne en dat vind ik een beetje mooier.
sander en dries vind ik heel mooie namen. je meisjesnamen vind ik allemaal wel mooi.

bejes
29 January 2009, 22:40
Hallo, Wij zijn nog niet zwanger maar zijn wel al over namen bezig voor een meisje: Jutta
voor een jongens: Robbe
Wat vinden jullie hiervan?
Groetjes

L@yla
30 January 2009, 01:07
hoi bejes,
vind je beiden namen heel mooi:)
layla

snoezel
30 January 2009, 07:25
mijn petekindje noemt robbe en vind het echt prachtig!

Mrs O.
30 January 2009, 09:52
jutta en robbe zijn idd heel mooi...

ikke: bas was bij mij ook grote favoriet, mr mijn man vond dit niet zooo mooi....
mammiii: wij hebben niet ehct dezelfde smaak :) lol... helena vind ik wel ok... tijdloze naam hé, en klinkt heel vrouwelijk en sierlijk

ka80
30 January 2009, 10:59
Jutta en Robbe vind ik ook mooi!
Mammiii, ik heb ook niet echt dezelfde smaak,....
Mrs O, ben echt benieuwd naar de naam van jullie kindje!

Ons jongetje krijgt een naam die gemakkelijk uitspreekbaar is in alle talen, het is een naam die ik nog nooit gehoord had, idee van mijn man.
Wat wel raar is is dat ik de baby's naam niet vernoem wanneer ik over hem spreek met mijn man. Ik zeg gewoon "le bébé", ik vind het zo raar om hem al de naam te geven zonder dat ik hem gezien heb. Hebben jullie dat ook?

isabelga
30 January 2009, 11:02
Jutta en Robbe vind ik heel mooi!
Ik wil zo graag een dochtertje met de naam Mila

Mrs O.
30 January 2009, 11:27
oh ja mila is mooi he :)

L@yla
30 January 2009, 12:08
dat is nu eens onze meisjesnaam ook se hehe

nuja als het zover is kan het mss nog veranderen alhoewel ik soms aankom met andere namen en mijn ventje moet er niet van weten:)

mammiii
30 January 2009, 13:59
Mijn vriendin is net bevallen van een dochtertje, Mali noemt het. maar de i moet je heel lang uitspreken. (thais).
Kben niet zo aan hele moderne namen zoals; Dandro ,Xian ,Zidan ,Kayleigh,noor,maite en etc . =D
Maarr! ieder zijn smaak en keuze ehh.Het is nog altijd je eigen keuze van naam dat je kiest voor je kindje he.;) Maar is het waar als je een naam zegt bv , dat ze zeggen dat deze naam niet geldig is of mag bestaan in België? Bv de naam Adolf da mag nimeer. (zoiets in die aard dan)

isabelga
30 January 2009, 18:34
als je je kindje gaat inschrijven, mag de dienst een naam weigeren. hoe dat precies in elkaar zit, weet ik niet, maar je mag je kind geen kwetsende namen geven enzo...

ka80
30 January 2009, 19:45
Volgens mij mag Adolf wel hoor. Tenzij je er echt over gaat zoals een gezin in de USA, die hadden hun zoon Adolf Hitler genoemd en de dochters hadden ook een sterke link met het nazisme in hun namen. De kinderen zijn nu overgeplaatst naar een pleeggezin. En de naam Megan Renault was hier in Frankrijk ook geweigerd denk ik. Het is alleszins veel soepeler dan vroeger.

naomi83
4 February 2009, 15:55
Voor de meisjes vind ik mooi: Indra, Amber
Voor de jongens: Senne, Mathias, Thibo, Mattis

rienemieke
4 February 2009, 16:14
Mijn vriendin is net bevallen van een dochtertje, Mali noemt het. maar de i moet je heel lang uitspreken. (thais).
Kben niet zo aan hele moderne namen zoals; Dandro ,Xian ,Zidan ,Kayleigh,noor,maite en etc . =D
Maarr! ieder zijn smaak en keuze ehh.Het is nog altijd je eigen keuze van naam dat je kiest voor je kindje he.;) Maar is het waar als je een naam zegt bv , dat ze zeggen dat deze naam niet geldig is of mag bestaan in België? Bv de naam Adolf da mag nimeer. (zoiets in die aard dan)
dat is jammer dat je Noor niet mooi vind, maar wij vinden die alleszins wel heel mooi!!!
ik vind jouw namen in het lijstje daar voor ook niet echt mijn ding, maar zoals je zegt ieders zijn goesting

snoezel
4 February 2009, 16:20
de namen die niet mogen zijn er echt altijd over hoor!
denk dat ze tegenwoordig bijna geen enkele naam meer weigeren...
zo is er wel een meisje dat fraulein maria noemt. zo zouden ze er beter wat weigeren maar ja...
mijn gedacht hé!

vind noor dan weer niet modern...
wel een hele mooie naam hoor rienemieke maar om die nu bij de super moderne namen als cian te zetten, maite trouwens ook niet

Kimmy
4 February 2009, 16:24
de ambtenaar van de burgerlijke stand mag nog steeds weigeren als hij van oordeel is dat het een naam is die het kind problemen gaat opleveren (vb. tweeling steppe en toendra noemen of zo, da was het voorbeeldje in mijn les aan de unief hierover :))
hiertegen staat beroepsprocedure open
er wordt niet veel geweigerd omdat die ambtenaren liever niet zo'n zaken hebben lopen denk ik?

L@yla
4 February 2009, 16:35
hoi
ik vind noor wel een heel mooie naam
nog een kennis van ons is vandaag bevallen: de zoveelste:( en zij hebben hun zoontje Daan genoemd
wat ik trouwns ook niets mis vind:)

winnie
4 February 2009, 16:49
hey,

Ik vind Noor ook een mooie naam. Sorry hoor, maar k heb de naampjes verwijderd omdat ik gehoord heb dat sommige bekenden, hier ook wel eens een kijkje komen nemen.

groetjes

mammiii
4 February 2009, 17:04
dat is jammer dat je Noor niet mooi vind, maar wij vinden die alleszins wel heel mooi!!!
ik vind jouw namen in het lijstje daar voor ook niet echt mijn ding, maar zoals je zegt ieders zijn goesting
het is speciaal eh die naam( in goede zin). Kben graag nog vr de oude stempel namen. :p

ka80
4 February 2009, 17:33
Hey Winnie, allemaal superleuke namen!!!!

Trinity
4 February 2009, 18:06
Brfxxccxxmnpckccciiimmnprxvimnckssqlbbiiii6 is ook een unieke naam niet? In Zweden heeft iemand getracht zijn zoon zo te noemen. Zou een ekspresionistisch-typografische vorm van de naam Albin zijn. Sommige mensen zien ze echt wel vliegen lol.

Wij vinden Albert, Quinten, Alexander, Alex en Xander wel mooi. Voor een meisje Carmen, Lola en Manon. Ik vind nog vele andere namen mooi, maar daar gaat mijn ventje niet mee akkoord lol. We hebben nu een lijstje gemaakt op de keukendeur met krijt :-)

@Winnie: Ward en Kobe zijn heel mooi. Jules ook, afhankelijk hoe je het uitspreekt :-) . Daar waar ik oorspronkelijk van komt zou het al snel niet zo mooi meer zijn.

snoezel
5 February 2009, 08:34
winnie:
voor een jongen zou ik absoluut voor kobe gaan :D (hoe zou dat toch komen)
voor een meisje jana

trinity: quiten en xander vind ik heel mooi!
en voor een meisje vind ik manon het mooiste
lola vind ik ook heel leuk, jij woont natuurlijk niet meer in belgië maar zou schrik hebben dat ze telkens "zwarte lola" beginnen zingen :)

grt
snoezel

Trinity
5 February 2009, 09:59
hehehe, ik begin dat al zelf te zingen....maar heb het eens gezongen voor mijn ventje, en hier kennen ze geen gelijkaardig :-)

Mijn ventje hoort ook heel graag Manon, ik ook, maar mijn schoonzus haar kindjes noemen Mathias, Maja en Malissa.......

Mrs O.
5 February 2009, 10:12
lola was altijd één van tims favorieten.. Mr ons kindje gaat effectief een donkere huidskleur hebben, dus dat had dan een echte 'zwarte lola' geweest... kunt ge da kind ni aandoen hé... Nu die discussie had zich wel al aangediend voor ik zwanger was, dus die naam is al lang uitgesloten bij ons (helaas)...

Ward en Kobe zijn ook supermooi... Warre vind ik ook mooi (was nickname van onze pa :) )
Seppe is ook de max voor een jongen...

taschkevdv
5 February 2009, 10:34
men metekindje heet xena en haar zusje dat nog niet zolang geleden is geboren heet roxy... ik heb het niet voor zo van die grieksachtige namen :-)

snoezel
5 February 2009, 10:48
is roxy ook geen kledingsmerk...
zo wat sportkledij achtig???
ben ik nu ook niet zo voor en ja xena das die strijdster daar hé!
och ja, maar zo kan je op alles iets vinden hoor.

kobe is afgeleid van jacob en wil de bedrieger zeggen.
das ook niet zo mooi hé
maar in het swahili is het schildpad en dat is heel toepasselijk hier :)

taschkevdv
5 February 2009, 10:55
hehe. ja in elke taal zal je wel meestal iets hebben :-) mijn vriend heet koen en blijkbaar wilt dat in het iranees (weet niet of je dat zo zegt :) )zeggen "uw poep" :)

winnie
5 February 2009, 11:31
Mijn ventje en ik hebben een discussie gehad over een naam die een afgeleide is van de naam van een familielid bv. Kan je Lies gebruiken als er al iemand Annelies heet? k Twijfel een beetje of dit wel gepast. Wat vinden jullie?

sunshine
5 February 2009, 11:39
Als Annelies haar koos of roepnaam niet Lies is, vind ik dat eigenlijk geen probleem, maar 'k denk wel dat zoiets persoonlijk is.

mini
5 February 2009, 11:43
Ik ben van dezelfste mening als sunshine :)

snoezel
5 February 2009, 13:34
hangt er ook wat vanaf hoe dicht die familie is hé
als dat nu een nichtje is die je super veel ziet zou ik daar mss toch eens over nadenken.
is dat iemand die je gewoon om de maand of zo ziet zou ik me daar niks van aantrekken en gewoon doen!

isabelga
5 February 2009, 17:19
enkele jaren geleden woonden er in mijn buurt een familie met 3 kleine kindjes. Het jongetje had mooie blonde haren en staalblauwe ogen en heet: Helder.
Die naam past zo goed bij hem!!!!!

Hier in italie bestaat de jongensversie van helder niet. De meisjes versie is Chiara (uitspreken Kiara)
dat vind ik wel een mooie meisjesnaam

mammiii
5 February 2009, 17:21
Vroeger zat er een jongen in me klas die Sky heette. Swel speciaal. en kgeloof dat ze zusje Olympia heette. Naja was wel waar ze, heb ze beide gzien.

isabelga
23 February 2009, 12:08
hier in Italie is zaterdag een bekende presentatrice (Antonella Clerici) bevallen. Ze heeft haar dochtertje Mael genoemt. ik vind het wel een leuke naam

Little Bee
24 February 2009, 12:01
Wat vinden jullie van:

Julius of Jules voor een jongen
Julianna voor een meisje

We willen graag een naam dat begint met een 'J'

isabelga
24 February 2009, 12:26
ik vind dat wel leuke namen!

Lindsey
24 February 2009, 16:34
Mijn voorkeuren:
*Jongen: Zyon, Xymen

*Meisje: Phébe, Anouck, Amelie

taschkevdv
24 February 2009, 16:37
op het werk weer twee vrouwen bevallen :) een nina en een amélie

boeleke
14 April 2009, 14:25
Nog maar net beginnen proberen om zwanger te geraken maar heb wel al namen in m'n hoofd.
Toch zeker voor 'n jongen! = Juul of Tijs
Voor 'n meisje weet ik het nog niet zo, Ella of Annebelle lijkt me wel mooi.

Ik vrees alleen dat 'n vriendin van mij (die nu zwanger is) dezelfde smaak heeft voor jongensnamen... Juul is een grote kanshebber. Zou ik zo jammer vinden hè!!! Kan mijne kleine dan toch niet hetzelfde gaan noemen... maar ben zo verliefd op die naam!!!!!

Iemand ideeën voor 'n meisje in de stijl van Juul en Tijs?

sunshine
14 April 2009, 15:02
Juul wordt heel veel gegeven hé nu, 'k denk dat iedereen wel iemand zal kennen die zijn kindje Juul noemt, niet? Maar 'k snap je wel hoor, 'k heb ook een jongensnaam die ik mooi vind, maar die iemand die ik ken al aan zijn kindje gegeven heeft... en ik persoonlijk kan dat ook niet om dezelfde naam te geven.

Fieke
14 April 2009, 15:33
Juul vind ik ook mooi, iets in die genre: Miel, Thuur, Ward, Klaas, ...

patje
14 April 2009, 16:37
Wij hebben ook al een paar namen in gedachten:

voor een meisje: Elise, Lisa, Elika (mijn favoriet tot nu toe ;) )
voor een jongen: Nathan, Thomas ( maar dat is al bezet :( mijn vriend zijn neef noemt Thomas )
anders nog niet zo veel namen die wij kunnen uit kiezen... maar dat zal wel veranderen zeker :)

sunshine
14 April 2009, 17:19
Wij ook :-). Maar het is heel raar sinds ik zwanger ben, begin ik te twijfelen of de naam wel gaat passen... Nog voor ik wist dat ik zwanger was, had ik het gevoel dat de meisjesnaam niet goed zou zijn voor dat kind. Raar hé...

cocelinetje
14 April 2009, 18:25
Ik denk dat dat heel normaal is Sunshine, een naam kiezen voor je kindje is ook heel bepalend hé. Maar wel leuk om zo alle namen eens af te gaan :) Wij zijn er nog totaaaaal niet uit eigenlijk, maar we hebben nog veel tijd ;)

isabelga
14 April 2009, 18:42
ik ben zot van Ella!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fieke
14 April 2009, 19:22
De namen die ik graag haar, zijn nogal speciaal,
maar dan ook weer niet in die mate dat je zoiets hebt van eikes, wie doet dat een kind nu aan!

Helaas krijg ik dikwijls in mijn omgeving rare reacties op namen die ik graag hoor!
Wat me toch wel echt aan het twijfelen brengt!

Maar ja, eerst dat zwanger raken eh.... :mad:

Liesje_x
7 May 2009, 20:14
Hoi hoi,

Ik ben nog wel niet zwanger , maar heb toch ook al wel eens nagedacht over namen..
Voor een jongen hoor ik graag: Kobe, Joren, Sebbe, Warre, Lode, Ruhne
voor een meisje: Janne, Nette, Nelle, Joni, Nore

Niet echt alledaagse namen, maar ook weer niet zo speciale.. wat vinden jullie van deze namen?

Doei!

x

Mrs O.
8 May 2009, 09:22
mooi... heb ook altijd zo'n namen in m'n hoofd gehad voor ik zwanger was...

Het is uiteindelijk een totaal andere naam geworden :)

Nala'tje
8 May 2009, 12:52
als het bij ons een jongen was geweest dan was het een warre geworden :)

kimmieke
8 May 2009, 16:49
Mijn lievelingsmeisjesnamen zijn: Nore, Rune, Jess, Sterre
en mijn lievelingsjongensnamen zijn: Vik, Rune, Lenn

maar dit zal nog wel veranderen naarmate de zwangerschap vordert :-)

sunshine
8 May 2009, 18:06
Voor een jongen weten we het al, een meisje vind ik moeilijker, ik twijfel steeds... Kara, Jina, Joline, Jinke, Dieuwke...

mini
8 May 2009, 18:08
Bij ons staan de namen al vast :D

kastaar
8 May 2009, 19:55
Help heb er nog geen idee van!
Wil iets dat je niet veel hoort en toch bijna uniek is

maar heb nog even tijd hé om te denken!!

xxx

mini
8 May 2009, 20:14
De ene naam die we gekozen hebben is wel blijkbaar populair, maar hier heb'k die nog ni zoveel gehoord. (west-vlaanderen)
Opzoeking via site van kind en gezin (naam die voorkomt, laatste 3 jaar)

* Provincie Antwerpen: 169
* Provincie Oost-Vlaanderen: 137
* Provincie West-Vlaanderen: 79
* Provincie Limburg: 86
* Provincie Vlaams-Brabant en Brussels Hoofdstedelijk Gewest: 106

kastaar
8 May 2009, 21:15
Leuk dat je dat zo kan opzoeken, wist dat niet!
Kdenk dat als ik de mijne neem dat er maar 2 of zo zijn in volledig belgië en dat vind ik wel leuk!

xxx
Kastaar

Bo
9 May 2009, 10:04
Wij hebben gelukkig onze meisjesnaam (na lang tobben) gevonden :)
Mooi, apart en toch niet moeilijk, en komt maar 14 keer in heel Vlaanderen voor.... precies wat we willen.
Nu alleen nog een jongensnaam.....
Maar, we hebben nog tijd zat!
Xxx

Kimmy
9 May 2009, 10:39
Voor een jongen hoor ik graag: Kobe, Joren, Sebbe, Warre, Lode, Ruhne
voor een meisje: Janne, Nette, Nelle, Joni, Nore

Niet echt alledaagse namen, maar ook weer niet zo speciale.. wat vinden jullie van deze namen?
dat vind ik idd ook fijn: dat je de namen niet overal hoort maar dat ze ook weer niet zo speciaal zijn dat ze altijd 2 keer moeten worden gezegd en moeten worden gespeld en zo!

ik vind van Ruhne wel een beetje vervelend dat het ook een meisjesnaam is

en Joni klinkt zo mooi maar aangezien dat een koosnaampje is voor "vagina" zou ik die naam niet kiezen!!

mimi1701
9 May 2009, 12:42
Hai,

Dit zijn mijn Namen voor moest ik later kinderen hebben:

Meisje: Aliza, Liora, Noa

Jongen: Boaz, Lewis, Noah

Kinga, Snoezel (én andere ...),

In m'n school ken ik een Pieter-Jan (vind het ook een mooie naam :) ), maar... ik vind Kimber-Bo niet minder mooi (én is ook ietsjes specialer dan Pieter-Jan éh! ;) ). Zowel Pieter-Jan als Kimber-Bo zijn prachtige namen! :D

Groetjes xxx

mimi1701 ;)

Stephke
9 May 2009, 15:51
Wij vinden namen die je zowel voor jongens als voor meisjes kan geven wel tof,
maar zijn het niet eens over de schrijfwijze
Luca - Lucca --> volgens mij is het eerste voor een jongen en het tweede voor een meisje
Rune - Rhune --> weer het eerste voor een jongen en het tweede voor een meisje

http://www.babyplaza.be/tools/tickers/ticker-zwanger.php?id=10087 (http://www.babyplaza.be/tools/tickers/index.php)

sunshine
9 May 2009, 18:26
Ik zou hetzelfde denken als jij Stephke!

Liesje_x
9 May 2009, 18:37
Hoi Kimmie,

Ik had er geen gedacht van dat R(h)une ook gebruikt werd als meisjesnaam.. :) misschien dan toch maar voor 1 van de andere opties gaan moest ik prijs hebben :)

Oei, en dat van Joni wist ik ook niet eigelijk. Eigelijk is dat gewoon een duitse meisjesnaam.. maar als dat zo is, misschien toch maar iets anders dan..

Groetjes
xx

kingka
9 May 2009, 22:04
maar... ik vind Kimber-Bo niet minder mooi (én is ook ietsjes specialer dan Pieter-Jan éh! ;) ). Zowel Pieter-Jan als Kimber-Bo zijn prachtige namen! :D
Fijn om te lezen dat er eindelijk iemand met goede smaak op het forum is bijgekomen, nu zijn we al met twee :)

isabelga
11 May 2009, 16:55
Wij vinden namen die je zowel voor jongens als voor meisjes kan geven wel tof,
maar zijn het niet eens over de schrijfwijze
Luca - Lucca --> volgens mij is het eerste voor een jongen en het tweede voor een meisje
Rune - Rhune --> weer het eerste voor een jongen en het tweede voor een meisje

http://www.babyplaza.be/tools/tickers/ticker-zwanger.php?id=10087 (http://www.babyplaza.be/tools/tickers/index.php)
Luca is een jongensnaam
Lucca is geen meisjesnaam, maar de naam van een stad.
Toevallig de stad waar ik woon!

Stephke
11 May 2009, 18:08
Isabelga
Ik heb al 2X Luca als meisjesnaam gehoord, ik weet gewoon niet hoe je het schrijft
heb jij een idee

want als je op de site van kind en gezin gaat kijken zetten ze zowem LUCA als LUCCA voor een jongen en een meisje

ilseken
11 May 2009, 19:01
ik vind luca ook mooi zowel voor meisje als jongen. Ik dacht dat ik zelfs al eens luka gezien heb.

Lucca is wel specialer niet?

Nes
11 May 2009, 19:11
Ha ik wist niet dat die naam voor bijden ging. Ik hoor die naam ook graag.

mini
11 May 2009, 19:18
Ik heb een kennis, die een zoontje heeft van 10 dagen, en hij heeft de naam Louka. (uitspraak: loeka)

joke
11 May 2009, 19:19
Das ook een mooie naam; Louka.
Hmmm, krijg ik wel goede ideeën :D

Stephke
11 May 2009, 19:51
vind ik ook wel een mooie schrijfwijze.
is iets specialer

Trinity
11 May 2009, 22:49

Jess vind ik ook een ongelooflijk mooie naam voor een meisje!!!!!!

Rune vind ik dan weer helemaal een jongensnaam, maar ja, woon dan ook in scandinavië. Runa is de meisjesnaam.

@Kingka: k heb Kimber-bo voorgesteld, maar is niet in goede aarde gevallen. t dichtste dat we kwamen is Beau. :) ach ja, onze namen liggen ongeveer vast, denk ik.

isabelga
12 May 2009, 09:46
ik heb enkele vrienden die in het onderwijs staan en die hebben me ook gezegd dat er veel meisjes Luca heten ... maar officieel is het een jongensnaam en Lucca een stadsnaam. Luca wordt met een lange U uitgesproken (Luuca) en Lucca met een K (Luka).
Hetzelfde geldt voor Sienna (wat wel eens als meisjesnaam gebruikt wordt) en Siena (de stad).

Luca staat zelf in mijn lijstje voor jongensnamen!

kingka
12 May 2009, 19:45

Jess vind ik ook een ongelooflijk mooie naam voor een meisje!!!!!!
Persoonlijk hoor ik liever Jessica :P

bejes
12 May 2009, 22:17
Ja ik vind jessie wel heel erg mooi :D xxx

mini
12 May 2009, 23:09
Jessie/Jessy wordt dan weer gebruikt voor zowel jongens als meisjes :/

sunshine
20 May 2009, 14:26
Ik wil ook eens jullie mening :-)

'Jilke', zouden jullie dat uitspreken met een 'j' of eerder op zijn frans, gelijk in Jill dan? Ik vind dat een mooie naam maar 'k denk dat de meeste mensen het op zijn frans zouden uitspreken en 'k vind het enkel mooi met een 'j'.

Koke
20 May 2009, 15:34
Ik zou het met een "j" uitspreken, dus niet op z'n frans. Komt door die -ke vanachter, denk ik.

Trinity
20 May 2009, 16:08
ikke zoals in jill, maar dat komt omdat mijn zus jill noemt en ikzelf jess, op dezelfde manier uitgesproken. Mijn ervaring: ik heb het opgegeven om mensen te corrigeren, de ene spreekt het uit met een "j" als in jan, de andere met een "dj" en dan anderen met de bovenvernoemde uitspraak. Je gaat niet kunnen vermijden dat mensen het fout uitspreken. Zelf lig ik daar niet van wakker :)

isabelga
20 May 2009, 17:22
ik zou voor de j gaan.

joke
20 May 2009, 18:27
Ikke ook zoals in Jill, sprak het ook direct zo uit toen ik het hierboven las. Meningen zijn dus wel wat verdeeld precies :|

kleinke
20 May 2009, 18:42
ik zei het van de eerste keer met een "j"
is het mooiste ook vind ik

Karolien
10 June 2009, 10:48
Ik hou van:
meisje: emma, ella, marie
jongen: robbe, rune

sunshine
10 June 2009, 10:57
Mooie namen ;-).

Bij ons staan de namen al vast, dus 'k ga ze niet meer posten ;-).

_liesje_
10 June 2009, 21:01
lol sunshine,
je maakt me curieus...
ik weet het niet, er zijn zoveel mooie é... :)

mini
10 June 2009, 21:32
Hier staan de namen ook al vast :)
Eigenlijk al van voor de zwangerschap :D

Trinity
11 June 2009, 09:52
Mooie namen, enkel robbe hoor ik niet zo graag...maar smaken verschillen he, gelukkig :)

Wij zijn begonnen van een lange lijst in het begin van de zwangerschap, maar nu staan onze namen ook al een tijdje vast (en komen niet van die lijst lol). Dus liesje, komt wel goed :)

Little Bee
14 July 2009, 21:10
Wat vinden jullie van de namen die wij in gedachte hebben?

Julius voor ons zoontje
Julianna voor ons dochtertje

Laurence
15 July 2009, 09:48
He,

De jongensnaam is persoonlijk niet echt mijn smaak.
De meisjesnaam vind ik dan wel mooi

wij
15 July 2009, 12:51
meisje: laura
jongen: bruce

patje
15 July 2009, 19:02
@ little bee: niet echt mijn smaak :(
maar als jullie die namen graag horen dan is dat wat telt é, ieder mening is anders!

@ wij: allebei namen hoor ik héél graag ;)
xxx

mimi1701
15 July 2009, 23:58
Hai,

Mijn Namen zijn weer voor de 3e keer veranderd & blijven defenitief ook zo:

Meisje: Aliza, Aluna & Liora

Jongen: Boaz, Jelani & Elijah

De onderstaande namen zullen niet meer aan bod komen in mijn lijstje.

Meisje: Nasya & Noa
Jongen: Lewis & Noah

mimi1701 ;)

Laurence
16 July 2009, 09:39
Kzal onze namen dan ook maar verklappen :)

Bij ons weet ondertussen bijna iedereen het. Mijn ventje heeft ni kunnen zwijgen.

Meisje: Xyliana
Jongen: Tiago

Wat vinden jullie ervan?

charythepooh
16 July 2009, 09:45
meisjesnaam is mooi, maar zou ik zelf niet opkomen
maar je jongensnaam vind ik magnifiek!!!!

dus, ik vind ze beide mooie namen!!!

xxx

Nala'tje
16 July 2009, 11:35
laurence hele mooie namen!! :)

rienemieke
16 July 2009, 12:40
Kzal onze namen dan ook maar verklappen :)

Bij ons weet ondertussen bijna iedereen het. Mijn ventje heeft ni kunnen zwijgen.

Meisje: Xyliana
Jongen: Tiago

Wat vinden jullie ervan?
ik vind het hele moderne namen en daar ben ik niet voor!
maar ja das iedereen zijn mening é!

lotjen
16 July 2009, 13:41
Tiago vind ik een super mooie naam,de meisjesnaam is niet zo mijn ding.
Maar smaken verschillen gelukkig é!
Wel een enorm verschil met Lina en Luna,alhoewel... de a op het einde :) (mijn frank is aan't vallen )

Trinity
16 July 2009, 13:49
Tiago vind ik ook mooi. De meisjesnaam is minder mijn smaak. Meer hej, gelukkig dat we niet allemaal graag hetzelfde horen he :)

Nes
16 July 2009, 13:49
Meisjes naam is ook minder mijn ding maar de jongsnaam hoor ik heel graag

patje
16 July 2009, 18:07
Ik hoor beide namen graag, tis héél speciaal! Maar mooi, ik ben persoonlijk ook meer voor "speciale" en moderne namen :)
xx

sunshine
16 July 2009, 18:42
Ik vind Tiago ook heel mooi!

Laurence
17 July 2009, 10:44
Ik wou een meisjesnaam dat eindigt op na zoals de meisjes. En het is deze geworden.

Wij zijn eerder voor namen dat je niet al te veel hoort. Bij de meisjesnaam is dit zeker gelukt.

Jongensnaam komt al meer voor :)

wij
18 July 2009, 08:24
super mooie namen , speciaal maar toch niet te.

wij
18 July 2009, 08:53
weet er iemand waar je kan terug vinden of een naam volgens de wet gebruikt mag worden? Mijn man had het kindje graag Beire genoemd als het een jongen is.

charythepooh
18 July 2009, 09:39
geen idee wij

maar mss eens googelen of kijken in de namenlijsten op het internet of het voorkomt?

in elk geval ik vind dat wel een leuke naam!

groetjes!!

mini
18 July 2009, 11:03
op de site van kind en gezin kan je dat checken :)

Bo
18 July 2009, 11:29
Idd, op de site van Kind en Gezin kan je dat nachecken.
Ik heb dat ook al verschilllende keren gedaan :)

snoezel
18 July 2009, 17:43
ik denk wel dat er voorwaarden zijn maar je mag gerust een naam nemen die nog niet voorkomt.
anders eens op het gemeentehuis informeren.
ik ken een jongentje dat berre noemt... lijkt er ook op

tanneke
18 July 2009, 18:22
Hier gaat het waarschijnlijk voor een meisje Anna worden en voor een jongen Dries.

boeleke
24 July 2009, 17:02
Niet simpel zo namen kiezen.
Wij hadden al 'n idee (wel nog niet zwanger maar beetje vooruitziend zijn hè ;) ) en nu tijdens onze vakantie is dat weer helemaal veranderd...

Voor een jongen: Henri (nen degelijke naam ;))
Voor een meisje is moeilijker!: misschien Julie?

Iemand een idee wat mooi bij Henri past?

mini
24 July 2009, 18:36
Aurélie, Olivia?

dee
31 July 2009, 18:35
Voor een meisje: Leonie of Jules
Voor een jongen: Thomas

Inge1985
3 August 2009, 18:00
Hoi hoi,

Wij zijn nog niet zwanger, maar we hebben wel al een paar namen in gedachten

Meisje: Anne-Floor, Ella-Louise, Lene
Jongen: Lander, Sander, Floris

Hopelijk mogen we binnenkort één van deze namen gebruiken!!!

Lieve groetjes

naomi83
5 August 2009, 09:55
Wij hebben sinds dit weekend ook de knoop doorgehakt
Onze namen worden Jana en Senne

wij
6 August 2009, 08:53
heel mooie namen naomi83

Cin
9 August 2009, 08:53
hier zijn we belange er nog niet uit.voor een meisje gaan we er uit raken maar mijn man vind geen enkele jongensnaam mooi :-(, hij vind dat we nog wat moeten wachten totdat we weten wat het gaat worden.
Wat ik graag hoor:
meisje: Marie, Gitte, Noor, Emma, Fran, Louise-Marie (naar mijn overleden mama Marie-Louise)
jongen: Wout, Stan, Ruben, Staf, Toon, Daan, Hendrik

xxx

_liesje_
10 August 2009, 14:02
hey cin, ik vind louise-marie een hele mooie naam, en een mooi eerbetoon aan je mama!!! voor een jongen hoor ik ruben graag!
xxx

bejes
13 August 2009, 20:38
Pff sinds ik zwanger ben vind ik geen enkel naam meer mooi zijn er hier nog die dit meemaken? Ik zou het dus echt niet meer weten hoe ik mijn kind wil noemen. xxx

Annelies
14 August 2009, 09:05
ja ken dat, ik moet bijna bevallen en weet nog steeds niet hoe ik onze zoon ga noemen.

Zot word ik ervan. en als ik dan uiteindelijk toch iets graag hoor dan hoort mijn vriend het niet graag, grrr

Doortje
17 August 2009, 12:43
Wij zijn er ook uit !
jongen wordt Dries
meisje wordt Lotte
wat vinden jullie hiervan

groetjes Doortje

joke
17 August 2009, 13:48
@Naomi; wij hadden net dezelfde namen :) maar beginnen toch beetje te twijfelen nu...

@Doortje: mooie namen! Passen ook goed bij elkaar!

Teigetje
17 August 2009, 13:53
Hey allemaal

Ik ben ook nog niet zwanger, maar we hebben wel al nagedacht over namen. Natuurlijk kan dit misschien nog veranderen hé.

Meisje: Yana (maar hier ben ik zelf nog niet superzeker van)
Jongen: Robin (mijn overleden papa sprak soms over kleinkindjes en dan noemde hij er eentje altijd Robin)

Greetz

charythepooh
17 August 2009, 14:16
bij ons staan de namen ook vast!

jongen; SEB
meisje; LANA

voor een jongen zit mijn vent nog met een kleine twijfel omda ons eerste keuze LEVI was, en nu horen we SEB heel graag
maar hem kennende ga hij mij toch nog doen twijfelen eens het zover is

Trinity
17 August 2009, 15:53
troost u charythepooh, in de helft van mijn zwangerschap waren we zeker over de namen. Dat is zo gebleven voor een meisje, maar voor een jongen zijn we al een tijdje terug aan het twijfelen geslagen :D

bejes
17 August 2009, 16:14
Hey!
Lana vind ik ook een hele mooie naam!
Eerst had ik voor meisje Jutta maar dat is al wat verminderd
en voor een jongen hadden we eerst Robbe en das nu veranderd naar Lars.
Ik hou in in ieder geval van korte namen.
Groetjes

serina
18 August 2009, 20:25
voor een meisje Filiz of Shayna en voor een jongen Kyano of Kai

isabelga
24 August 2009, 18:23
Seb & Lana vind ik heel mooi

Ik vind Marit ook een leuke naam

charythepooh
24 August 2009, 22:10
dank je isabelga!

ik heb heel lang getwijfeld of ik ze ging bekend maken, maar ik krijg er de kriebels van als iemand mijn namen kiest!

sorry voor iedereen die deze naam graag hoort of wou kiezen,
mss zijn jullie me nog voor, en mag ik herbeginnen :D

ik ben wel een heel klein beetje eigoistisch, kweet t!!!

Teigetje
24 August 2009, 23:38
Hey

eerst hadden wij de volgende namen
meisje: Yana
Jongen: Robin

Nu hoor ik voortaan voor een meisje niet meer zo graag Yana, dus ben ik een beetje aan het twijfelen... Ik vind op de moment Tess wel mooi, maar eens dat ik misschien (ooit) zwanger ben kan dat zeker nog wel veranderen.

De jongensnaam verander ik niet, want mijn papa was vroeger altijd bezig over een Robinneke (en hij had het dan over een kindje van mij)... Mijn papa is recent overleden... Nu vind ik wel één ding vervelend, want goeie vrienden van ons hebben vorig jaar een babytje gekregen en dit Robbe genoemd. Zouden jullie hiernaar kijken en de naam veranderen?

charythepooh
25 August 2009, 07:37
neen hoor, robbe en robin zijn heel verschillend vind ik!!

das een mooi eerbetoon aan hem!

mini
25 August 2009, 09:43
Ik zou de jongensnaam ook niet veranderen hoor!

isabelga
25 August 2009, 09:46
Hey Teigetje

Robin is een heel mooie naam en het verhaal dat er aanhangt is heel emotioneel!
Ik vind dat je bij je gedacht moet blijven. Die naam heeft voor jou een heel belangrijke betekenis en ik ben er zeker van dat je vader heel trots op je zou zijn!