Volledige versie bekijken : Zijn er die uitgerekend zijn voor november?
cocelinetje
22 March 2009, 11:40
Hey iedereen,
Ik vroeg me af of er onder jullie nog vrouwen waren die uitgerekend zijn voor november? Ik ben momenteel nog in m'n prille fase en ben vrijdag naar de dokter geweest om bloed te laten trekken, die me uiteraard vertelde dat ik zwanger was. Maandag 30/03 mag ik voor de eerste keer naar de gynaecoloog. Ik vind het best wel spannend :-) Ondanks dit leuke gevoel, zit ik soms wel met wat tegenstrijdigheden: hoe gaan m'n ouders reageren, hoe gaan ze op m'n werk er tegenover staan. Van wanneer vertel je dat je zwanger bent? Gaat m'n gewicht veel toenemen? (Ik ben al niet zo héél mager) Momenteel zit ik dan ook nog eens met een zware verkoudheid :-( Gisteren ben ik in tranen uitgebarsten omdat het me allemaal te veel werd.. Raar hé, ik hoop dat het zal verbeteren :-)
xxx cocelinetje xxx
Trinity
22 March 2009, 15:17
Hej Cocelientje,
Proficiat met je zwangerschap!!!! Is heel normaal hoor. In het begin zijn er heel wat emoties die je moet verwerken: blij, bang,... een hele cocktail :) . Er zijn eigenlijk wel een aantal forumgebruikers die nog niet ver zijn in hun zwangerschap, denk dat je veel van hen kan lezen onder de topic "allerlei". Je bent echt niet alleen met al die vragen en emoties zeh, het is allemaal nieuw, heel normaal.
Wat je werk betreft: als je job een zeker risico heeft voor je foetus, is het best om het meteen te vertellen zodat maatregelen kunnen genomen worden (bv. in het labo, voedingswaren, zware lasten tillen, kinderopvang, kleuteronderwijs,...). Eens je het op je werk verteld, ben je ook beter beschermt voor ontslag. meer hierover vind je onder "werkgever" van Einalem.
Buiten mijn werk (5 weken) heb ik het enkel aan een goede vriendin (ook 5 weken) en mijn pa verteld op een 8 weken. Mijn ma deze week. Mijn ventje zijn familie in week 11 en de rest van mijn familie volgend weekend. Dan pas komen de vrienden. Wij hebben dus relatief lang gewacht :)
Probeer er maar van te genieten!!!
lotje
22 March 2009, 15:31
hoi Cocelientje,
ik weet ook van maandag dat ik zwanger ben en is bij mij ook nog heel pril zoals je ziet, maar ik was zo enthousiast en blij dat ik het deze week wel al aan iedereen heb verteld, familie en vrienden
op mijn werk ga ik het ook deze week vertellen omdat ik niet anders kan (ben kleuterleidster en mag niet meer werken) maar de meesten wachten hier inderdaad nog wel even mee
ik ben ook voor november uitgerekend en is de eerste keer dus vind het ook allemaal heel spannend, ik kan alleen pas op 11 mei eerste keer naar de gyne want ze zat gewoon al helemaal vol, dus daar moet ik nog wel even op wachten..
is wel leuk dat we ongveer even ver zijn dan voelen we hetzelfde op hetzelfde moment :-)
vele groetjes Lotje
Hoi hoi,
Ik weet sedert afgelopen woensdag dat'k zwanger ben, dus ook uitgerekend voor november.
Ik heb donderdag een bloedonderzoek laten doen en de dokter vertelde me dat alles inorde is.
In de loop van volgende week bel ik voor een afspraak bij de gyné.
Ik ben zwanger geweest in oktober maar dit is helaas een MK geworden op 7w3d.
Volgens m'n eigen berekening, zal de bevalling rond 26 november zijn.
patsy
23 March 2009, 12:59
hallo cocelinetje,
ik ben uitgerekend voor 13 november en ik kijk al hele tijd uit naar eerste gyne bezoekje dat op 31 maart zal plaatsvinden.
ik weet het al van 5 maart dat ik zwanger was maar ben enorm bang dat ik een miskraam zal krijgen, ik weet dat je er niet mag aan denken maar ik verlang al zo lang naar een kindje.
tot u toe geen problemen.
ik hoop dat het bij jullie ook al zonder problemen zal verlopen
groetjes patsy
'k Heb een afspraak gemaakt bij de gyné, op woensdag 8 april mogen we onze kleine ukkepuk gaan bewonderen!
lotje
23 March 2009, 16:50
ik mag donderdag om half 5 gaan whiiii kijk er naar uit!!!! :-)
cocelinetje
23 March 2009, 17:51
Hey hey, bedankt voor jullie antwoorden :-)
Ik heb maandag 16/03 een positieve test gedaan :-) Voel me momenteel echt slecht (verkoudheid, keelpijn) en vanmorgen nog eens uit m'n bed gemoeten omdat ik moest overgeven :-( echt verschrikkelijk.. Als we de eerste keer naar ge gyné gaan, gaan we dan al iets "zien"? Of hoe gaat dat in z'n werk? Ik ben er ook echt benieuwd naar :-) spannend!
Cocelinetje, wnnr moet je naar de gyné? :)
cocelinetje
24 March 2009, 11:14
Hey mini, ik mag maandag 30/03 om 18u naar de gyné :-) best wel spannend! Ik voel me vandaag al iets beter, hopelijk is de verkoudheid een beetje aan het wegtrekken ;-)
Fijn dat je maandag kan gaan! Ik hoop dat je geluk hebt en dat je het hartje al ziet.
En ja hoor, onder 'allerlei' zijn we met een aantal die voor november uitgeteld zijn.
Ik zou zeggen: Join the club ;) :D
X
Carla-uit-Geel
24 March 2009, 13:41
Helaba iedereen,
Ik heb ook pas ontdekt dat ik zwanger was. Hoewel dit kindje al langer gepland was, was mijn eerste reactie serieus paniekerig. Dat vond ik behoorlijk bizar van mezelf. Ik heb donderdag een afspraak met mijn huisarts. Ik zou 5 weken ver zijn (uitgerekend voor 26 november) en ik voel lichamelijk echt niets. Misschien af en toe een paar krampjes alsof ik mijn regels zou krijgen, maar voor de rest echt niets. Is dit raar. Ik had mezelf graag direct echt zwanger gevoeld....ik weet gewoon niet wat te verwachten. Het is mijn eerste kindje. In mijn nabije omgeving is er ook nog niemand geweest die zwanger was.
En ook een dikke proficiat aan iedereen!
Groetjes
einalem
24 March 2009, 14:08
hey carla uit geel
ik voelde ook niets buiten die krampjes (en steken in de lies)
ondertussen is dat niet veel meer: wel gespannen borsten en MOEEEEEEEEEEEEE
echt moe: ik slaap, slaap en slaap
maar voor de rest... niks speciaal, ik vraag me soms zelfs af of het er nog is...
veel succes bij de dokter
Carla-uit-Geel
24 March 2009, 14:20
hey carla uit geel
ik voelde ook niets buiten die krampjes (en steken in de lies)
ondertussen is dat niet veel meer: wel gespannen borsten en MOEEEEEEEEEEEEE
echt moe: ik slaap, slaap en slaap
maar voor de rest... niks speciaal, ik vraag me soms zelfs af of het er nog is...
veel succes bij de dokter
Helaba,
moe ben ik ook, maar dat is niet abnormaal voor mij....ik sta elke dag om 3 uur op.....
En na 10 weken heb je dan nog geen buikje?
Kimmy
24 March 2009, 16:26
dag Carla-uit-Geel, proficiat met je zwangerschap!!
mijn eerste kwaaltje (en volgens mij het ergste tot nu toe) was enorme (maar dan echt ENORME) tepelpijn! :)
geniet dus maar gewoon van het feit dat er iets in je leeft en wens niet teveel om kwaaltjes ;)
trouwens, weinigen hebben vanaf 10 weken een buikje, hoor, je moet rekenen dat het dan eigenlijk nog maar 8 weken is en dat het ukkiepukkie dan nog maar 2 cm of zo lang is!!
veeeel succes!!!
liefs
Kimmy
hey,
Vandaag geen misselijkheid! Woehoe :D
Wel kan ik iedere minuut in slaap vallen... amaai, precies of 'k heb de laatste dagen amper geslapen (integendeel ik slaap héél goed)
Ohja... en ik heb last van bloedend tandvlees :( Ni zo leuk als ge aan't eten zijt
lotje
24 March 2009, 18:27
hoi iedereen,
ben ook zo moe ni te doen!!! ik had zondag met vriendin afgesproken die ik allang niet meer gezien had ik heb gewoon moeten afbellen want heb de hele namiddag geslapen, voelde me zo schuldig... maar ben blij dat ik toch niet alleen ben dan :-)
ik moet donderdag naar de gyne ga ik dan al het hartje kunnen horen?
grtjs lotje
cocelinetje
24 March 2009, 19:16
Hey hey,
Lotje, kweet niet of je het hartje al gaat horen :-) tis voor mij ook allemaal zo nieuw..
Toestand vandaag: moe moe moe (slaap heel slecht) en nog steeds pijnlijke borsten. Geen misselijkheid gehad vandaag :-) gelukkig!
Eigenlijk besef ik het allemaal nog niet zo goed, dat zal pas komen als ik naar de gyné ben geweest denk ik. Leuk dat we voor allen voor november uitgerekend zijn, dan kunnen we elkaar goed opvolgen!
xxx cocelinetje xxx
Volgens m'n boeken :D : week 6:
Er gebeurt heel veel deze week. Het vruchtje dat nu de vorm van de letter C, heeft een ruggengraat, een borstkas en een buikholte en langzaam ontstaan een duidelijk hoofdje en nekje. Aan de zijkant van het hoofdje verschijnen zelfs al de beginnende oogjes, die nu nog ver uit elkaar staan. En in het midden van het gezichtje komt iets wat het puntje van de neus zou kunnen zijn. Er is ook al een kleine mondopening en het begin van het inwendige oor. De bloedsomloop werkt en er wordt een begin gemaakt met de aanleg van organen als de longen, lever en nieren en het maagdarmsysteem van je kindje. Ook de zenuwen beginnen zich te vormen. Maar het allerbelangrijkste is misschien wel het hartje. Hoewel het hartje zich nog verder moet ontwikkelen en nu nog maar één kamer heeft, klopt het al; de echoscopist kan dit bij een vaginale echo zelfs al zien. Het vruchtje is inmiddels 5mm lang en heeft een klein staartje. Het lijkt een beetje op een kikkervisje. Aan de zijkant van de romp zijn piepkleine stompjes zichtbaar die straks uitgroeien tot armpjes en beentjes. Het embyro neemt nu ongeveer 1% van de ruimte in de baarmoeder in beslag.
lotje
24 March 2009, 20:27
oh fijn, dan kan ik het misschien al horen overmorgen... laat ons hopen
danku voor de uitleg mini
ik ben ook al wel een kilo bijgekomen, weet dat het al vroeg is maar ja mijn knoopje spant al goed in mijn jeans en zeker als ik gegeten heb
maarja ga er nu ook niet naar kijken natuurlijk
vind ook wel leuk dat we met vele voor november zijn :-)
rienemieke
24 March 2009, 21:57
hallo hallo iedereen
eerst en vooral een dikke proficiat met jullie zwangerschap!!
ik zelf ben een november mama van 2008!
dus het zijn hele mooie kindjes hihi!!!
dus vragen staat vrij!!
dikke zoen dorien en Noor
xxx
cocelinetje
25 March 2009, 18:26
Hoe gaat het met jullie vandaag?
Ik ben vandaag met m'n vriend om kaartjes gereden voor de oma's en de opa's en de meter en de peter. Twas echt super om ze te kiezen en we hebben er nog een houten fopspeen bij gekocht als verrassing. Nu nog wachten op het juiste moment om het de ouders te vertellen :-) Kben zo benieuwd om hun reactie te zien (vooral omdat ze zelfs nog niet weten dat ik gestopt was met de pil), maar kvind het nog een beetje te vroeg om te vertellen..
Voor de rest.. alles verloopt normaal, alleen ontzettend veel zin in fastfoooooood :-D
lotje
25 March 2009, 18:49
met mij ook alles goed, mag deze week niet klagen, niet veel last meer gehad van de krampen en ben ook nog ni misselijk geweest whiii alleen beetje moe.. bij mij waren de reacties heel positief hoor deed echt deugd
ik ben zo nog aan het wachten op een foto van de eerste echo om dan daarop te zetten: wil jij mijn meter worden??? hihi kijk ik wel naar uit
ps ik begin ook al hongeraanvallen te hebben :-)
zijn jullie al bijgekomen?
cocelinetje
25 March 2009, 19:00
Weet je lotje, om eerlijk te zijn weeg ik mezelf niet :-) Ik heb al sinds m'n puberteit "last" met mijn eten.. Vroeger boulimie gehad, in behandeling geweest, afgevallen en terug bijgekomen.. Ik ben zeker niet één van de magerste en ben de laatste maanden wel terug verdikt, dus ja.. daarvoor heb ik nog de meeste schrik bij de gyné, dat hij mij zal wegen. Erg hé? Kben daar zooooo bang voor.
ik schommel van gewicht :/ Ene dag weeg ik tot 2kg meer dan de andere :/ (is al m'n hele leven zo)
Hier weten de ouders het al... mede doordat ze wisten da we al een MK hebben gehad, dus de verrassing was er ni echt meer... maar wel superhappy. Vooral de schoonmama :D
Nee nog niet bijgekomen. Gelukkig ;)
Al viel ik wel bijna om toen ik bij gyn op de weegschaal stond (tip: volgende keer je schoenen uitdoen :D) Dat is toch ietsie anders als thuis hoor ;)
Ach, voor de rest zullen we wel zien hè.
X
Mijn gyn rond altijd af naar beneden :D
Dus als ge bv. 65,9kg weegt op zijn weegschaal, dan is da maar 65kg :D
Fijne gyn hebt gij! Die verstaat tenminste vrouwen whahahahaha :D :D
Zal het tegen de mijne ook eens voorstellen volgende keer, nadat ik mijn botten en jeans heb uitgedaan hihihi ;)
hihi :D
Mja 't is echt een aangename man, hij is al wat van leeftijd... maar hij is zo zachtaardig en begripvol :o
cocelinetje
26 March 2009, 17:14
Haha, das wel een goeie :-) Bij mij zal het dus nog afwachten worden tot maandag :-D T begint zo te kriebelen om het rond te vertellen hé, maar ik blijf m'n mondje gesloten houden. Vandaag terug een beetje steken gehad in m'n buik, was er wel blij om want anders zou je het mss niet eens voelen dat je zwanger bent hé!
lotje
27 March 2009, 16:22
ben gistere eerste keer bij de gyne geweest, was eerst heel boos want mijn vriend had zijn trein gemist en moest alleen gaan..
het was een vaginale echo want is nog te klein voor een gewone..
het is vruchtje is nu 1.3 mm groot en het was nog te klein om echt een miskraam uit te sluiten
maar ze zei wel dat het al op de goede plaats zit en dat dat toch wel al een goei teken is, ze zei: 'een voorzichtige proficiat'
nu moet ik binne 2 weken terug een echo laten nemen en dan kon ze me al wat meer zekerheid bieden
dus nog even afwachten...
De inwendige echo wordt meestal gedaan tot en met week 12 :)
Spijtig dat jouw vriend z'n trein heeft gemist.
lotje
27 March 2009, 20:13
ok danku dat ik het weet, dan doe ik int vervolg een rok aan of een lange trui, ik vind da altijd zo ambetant om daar in u bloot gat te lopen :-)
hij heeft voor de zekerheid voor de volgende echo een dagje verlof gevraagd hihi
kwestie datem zeker is e
grtjs
Trinity
27 March 2009, 21:27
Hihi, mijn ventje heeft de eerste echo ook gemist omdat hij geen parking kon vinden :) Dat was op 9 weken, en wel een uitwendige echo. Maar gelukkig voor hem had ik al een paar weekjes later opnieuw een echo waar hij wel bij was :)
cocelinetje
28 March 2009, 10:06
Oh das wel jammer hé, maar troost je: ik ga maandag ook alleen naar de gyné :-) Kon je gyné dan al iets zeggen over je zwangerschap? Of is dat echt heel beperkt?
Ik had gisteren een verjaardagsfeestje, ganse avond cola en water gedronken :-) kheb wel pijn in mijn buik gehad en nu staat die precies zo gespannen.. Hebben jullie dit ook?
Grappig, ik zat gisteren ook op een verjaardagsfeestje (met 3 zwangeren en de fles Sprite langs ons :D) en ik heb de hele avond ook last gehad van een pijnlijke gespannen buik. Was blij toen ik thuis was en mijn jeans uit kon doen ;)
Nu gaat het iets beter, gelukkig. Het kunnen je darmen zijn geweest, bij mij toch. Ik heb veel last van verstopping nu.
Hopelijk kunnen jullie ventjes er snel bij zijn dames! Het is voor hen toch ook iets speciaals, en zij voelen niet wat wij voelen hè.
Voor mijn man was het pas echt, toen hij het vruchtje en hartje zag. En nu zijn we weer aan t aftellen tot de volgende echo.... Nog 2 weken! :)
En ja, tot 12 weken doen ze hier ook telkens een inwendige echo. Mijn man had ik al gewaarschuwd op voorhand... haha die stond maar raar te kijken :lol: Maar mij maakt dat allemaal niks uit. Die mensen zien genoeg blote konten op een dag ;) :lol:
X
Laurence
28 March 2009, 10:44
Hey mini, wat zie ik hier, het is terug raak.
Proficiat hoor meid.
En aan alle andere natuurlijk ook hé.
lotje
28 March 2009, 12:53
hey cocelientje,
de gyne kon eigenlijk echt nog niet veel zeggen omdat het nog te vroeg is
grtjs
Had je nog geen hartje? Dan ben je waarschijnlijk minder ver dan je denkt.
Ik had op bijna 6 weken toch al een hartje wat je zag pulseren (magisch...:) )
Nog 2weekjes... en dan zal je wat meer zien! Aftellen nu!
X
Thx Laurence, ik hoop dat je ons snel kunt komen vervoegen :)
cocelinetje
28 March 2009, 18:31
Hey Bo, ik denk idd ook dat het mijn maag geweest was :-) kheb nu ook last van verstopping, is om zot van te worden!
lotje
28 March 2009, 19:22
nee moet mijn ticker inderdaad nog aanpassen ben nog maar 5 weken
Als ik de bevallingsdatum uitreken op de site dan ben ik drie dagen verder...
Het doet er ni toe hoelang ik m'n cyclus invul...
Ik zal het maar aanpassen zeker?
cocelinetje
29 March 2009, 13:22
wat bedoel je mini? Ik begrijp het niet zo goed *bloos*
uitgerekende datums zijn sowieso relatief é, mini. Mijn gynae zegt: een normale zwangerschap is tussen 38 en 42 weken. Ge kunt dat nooit op een paar dagen zeggen.
lotje
29 March 2009, 15:28
ik ga wel nog wachten om ticker aan te passen tot ik de juiste uitgerekende datum weet want die weet ik nu nog niet, binnen 3 weken moet ik terug naar de gyne en dan zal ik het wel weten hoop ik..
Mja als'k de eerste dag van m'n cyclus neem dan ben ik drie dagen verder... (ongeacht of'k 28 of 31 dagen neem)
Maar ik heb gewoon ergens op één of andere site m'n eisprong ingevuld (vermoedelijk) en dan kom ik drie dagen minder uit.
cocelinetje
30 March 2009, 15:11
straks naar de gyné :-) spannend!!!!
lotje
30 March 2009, 17:10
oh fijn cocelinetje
laat ons weten hoe het geweest is e?
nog een vraagje: weten jullie of je misschien een soort zwangerschapsboek kan kopen waar je je echo's in kan plakken en dergelijke want zo niet wil ik er graag zelf eentje maken, heb toch tijd genoeg :-) heeft iemand van jullie daar al is iets van gehoord of al eens gemaakt misschien?
grtjs
Kimmy
30 March 2009, 17:58
ik heb een keimooi boek van de standaard boekhandel!!
lotje
30 March 2009, 18:38
ja??
oh super dan ga ik daar eens kijken, danku voor de tip :-)
heb er ook net een gevonden op internet van anne geddes lijkt me ook een leuk
cocelinetje
30 March 2009, 20:42
Hey meiden, oh das wel een leuk idee (zo'n boek) kga er ook eens langs gaan denk ik :-)
Bij de gyné is alles goed verlopen, twas eigenlijk nog een beetje te vroeg. Kheb een echo mee gekregen waar er enkel een heeeel klein vruchtzakje op te zien was :-) 15 april mag ik terug gaan en dan ga ik normaal het hartje horen zei hij :-) leuk leuk!
Hoe gaat het met jullie?
Ik heb zo'n boek, 'k heb da gekocht in de ava. :)
Ik mag volgende week woensdag naar de gyné :)
Hier alles dik inorde, behalve dak ne hele dag door zou kunnen slapen
mammiii
30 March 2009, 22:38
de Ava is enorm wijs éh :) , ik heb er alles gekocht voor de geboortekaartjes/assortiment.
Awel ik heb in de AVA al m'n gedacht gezien voor eventueel doopsuiker en jah... ook de kaartjes :D
Ma da's al enkele maanden geleden, wie weet kom ik er binnen enkele maanden wa anders tegen ;)
Mrs O.
31 March 2009, 10:43
Onze kaartjes worden gemaakt door grafisch ontwerper die da na zijn uren doet vr een prijsje (hij lt wel héél lang op zich wachten met eerste voorbeeldjes grmbl)
en doopsuikerdoosjes gehaald bij AVA (hebben het héél simpel gehouden: witte doosjes met lintjes in 2 kleuren, waar we dan iets gn op aanbrengen in dezelfde trend als de geboortekaartjes, dus ook gemaakt door dieje kerel vd kaartjes)
Das goed Mrs O, simpele dingen zijn soms nog het beste.
Ik heb me vandaag gezet aan het maken van de zakjes van de doopsuiker, ook goed op tijd,...
Bij de CM heb ik zo'n agenda gekregen waar je dag per dag en week per week alles kan bijhouden.
En bij de Standaard heb ik dat 'Het begin van mijn leven-boek' gekocht. Keileuk! Ook voor de kleine later.
@cocelientje, fijn hè die eerste echo! En nu aftellen naar de volgende :D
XXX
lotje
31 March 2009, 16:35
hey ik heb mijn echo foto nog niet meegekregen ze zei van hem best nog even daar te laten voor moest er iets misgaan en kmoet op spoed binnen dat ze hem direct hebben
ik ga morgen eens achter zo een boek zien
grtjs
Mrs O.
31 March 2009, 16:45
hey lotje
"
das raar da je geen echo meekrijgt... ik zou echt ontgoocheld geweest zijn... miijn gyné print kopietjes af voor mij, krijg er van ih begin elke keer minstens 3 mee... ( en ben eerste keer op 5w en paar dagen geweest)
Mrs O.
31 March 2009, 16:48
hey karen
veel succes met de doopsuikerzakjes !!! moet je er veel maken???
Mwa, ik heb van de eerste echo ook geen kopietje meegekregen. Ik weet dat we de volgende wel eentje meekrijgen.
Dju, was het al maar 2 weken verder... :)
lotje
31 March 2009, 17:16
oei kmoet me toch geen zorgen maken e dakem ni meegekregen heb????
Maar nee, ik heb er ook geen gekregen, en mij gyn zei dat alles prima in orde was. Geen zorgen dus!
lotje
31 March 2009, 18:26
ah ok, ja de volgende krijg ik wel mee zei ze, dit was maar uit voorzorg dus nog 3 weekjes wachten en dan heb ik ook een fotootje :-)
De eerste keer (bij m'n mk) heb'k ook geen echo meegekregen... Dit omdat het nog veel te pril was, was toen 5weken en paar dagen. Der was toen enkel een vruchtzakje te zien. :)
cocelinetje
1 April 2009, 14:27
Hihi bij mij op m'n echo staat ook enkel het vruchtzakje :-) dus er is inderdaad niet zoveel op te zien. De volgende keer ga ik het hartje horen, dat lijkt me wel ongelooflijk.. Misschien dringt het dan door? Hebben jullie dat ook, dat het zo allemaal nog moeilijk te geloven is?
lotje
1 April 2009, 16:20
ja hoor ik heb dat ook, en ik ben eigenlijk heel bang dat het misgaat gaan, ik zal me pas gerust voelen als de gyne zegt van ok proficiat je bent zwanger en niet 'een voozichtige proficiat) en ik kan ook al niet meer wachten op een mooi rond buikje :-)
cocelinetje
1 April 2009, 19:13
oh ja, dat mooie ronde buikje :-) dat lijkt me ook super, zeker voor van de zomer *pronk pronk* :-) Vanaf hoeveel weken heb je eigenlijk zo'n mooi buikje?
lotjen
1 April 2009, 20:27
Zo super dat jullie zo vol ongeduld wachten op jullie buikje,en dat ik al aan het wachten ben tegen wanneer ik die
buik eindelijk kwijt ben...
Mijn buik is pas tevoorschijn gekomen toen ik een kleine 20 weken ver was,ik vond dat eigenlijk redelijk laat,
de meeste kan je het al zien aan ongeveer 15 weken!
mammiii
1 April 2009, 21:08
Dat mooie ronde buikje is fijn maar niet altijd voor lang, bij mij mag het echt gaan komen hoor!
elsken
2 April 2009, 08:59
Raar maar bij mij zie je het al. Is dit normaal? ik ben 10weken ver en heb al een andere broek moeten gaan halen. Zou het daarom mss zijn, mss zie je dat meer in die broeken?
Mrs O.
2 April 2009, 09:22
hey els
ik heb mij eerste zwangerschapsbroek al gn halen op 9 weken... kon bijna geen andere broeken meer verdragen...
en idd, zo'n broeken doen je buik meer 'uitkomen' he... ik vond dat ook...
elsken
2 April 2009, 09:37
Ha dan ben ik blij want de meeste van mijn familie zeggen wel al van amaai dat is toch wel vroeg als je het al begint te zien. Ik dacht al van oei er is zeker iets niet juist als de meeste dat zeggen.
Pas op zo een broek zit wel heel aangenaam vind ik zelf, je voelt duidelijk het verschil met je gewone broeken. Je hebt geen knopen of rits meer, zalig :-)))
Bedankt Mrs O. En hoe is het verder met jou? niet te veel last van de buik. En is die dan extreem groot nu bij jou als je het ook al zo vroeg zag, want daar heb ik wel een beetje bang voor dat ik zoals een heel dikke dikke ga rondlopen en er zo niet van zal kunnen genieten.
Ik smeer wel al van mijn 2de maand creme op mijn borsten, billen en buik om geen of toch zo weinig mogelijk striemen te krijgen.
xxx
striemen krijg je al dan wel of al dan niet; smeren helpt niet zo zeer, gewoon een verkoopstruc naar mijn weten.
Ik heb al ruim 2 jaar striemen op m'n bovenbenen en ik smeer(de) dagelijks mijne hele lichaam in omdat ik een héél droge huid heb.
elsken
2 April 2009, 09:42
ik heb nog iets leuk voor alle zwangere onder ons.
Als je via mijn ticker klikt, iedereen kan dat dan kom je op die site om zelf zo een ticker te maken (je moet het doen anders kan je het niet zien).
Als je dan klikt op je gemaakte ticker dan kan je alle weken volgen die je zwanger bent met de foto's van hoe je baby er nu uitziet en de uitleg wat er allemaal veranderd bij jou en bij je kindje.
Blijkbaar zou bij mij nu al duidelijk de handen en de voeten gevormd zijn en zij er geen vliesjes meer tussen maar echte handen en voeten. Super hé.
Ook ontstaat de plancenta deze week, verdwijnt het staartje en begint het echt op een mini mensje te lijken.
Jullie moeten dit echt doen het is heel mooi en duidelijk uitgelegd en zo kan je elke week je kindje toch een beetje volgen.
Wat ik ook goed vond dat was dat er staat dat je vlugger last kan hebben van verkoudheid en verstopte neus en laat dat nu net iets zijn wat ik al ongeveer 2 weken heb.
Niet extreem natuurlijk maar nu weet ik hoe dat het komt, en het is volledig normaal.
veel succes als jullie het ook gaan opzoeken je zal het je niet beklagen.
xxx
Ik heb thuis zo'n boek :)
(en op een ander forum heb'k een andere ticker, die zo'n foto's toont)
-> http://www.pregnology.com/preggoticker2/CCCCCC/990000/My%20pregnancy/11/23/2009.png (http://www.pregnology.com/pregnancy/11/23/2009)Make a pregnancy ticker (http://www.pregnology.com)
Als je op de ticker klikt dan zie je de komende weken :)
elsken
2 April 2009, 10:07
Ja had die ook gezien maar ik vond het een beetje te groot om hem als ticker te gebruiken :-)))
Wel tof hé dat je dat zo allemaal ziet
Mrs O.
2 April 2009, 10:16
hey els
met mij alles goed, nu begin ik eigenlijk pas echt last te krijgen van mijn buik (hij begint af en toe serieus id weg te zitten, vooral bij het schoenen aandoen en teennagels lakken of zo zie ik fameus af) en hij is wel al groot, mr niet dramatisch groot ook niet vind ik (andere mensen zeggen soms van wel :) ). ik draag serieus hoog en nr voren, waardoor mijn buik idd wel vrij duidelijk zichtbaar is...
Ik heb mijn eerste (nieuwe) striemen ontdekt op 12 weken (!!) en die zijn nu echt wel al fameus uitgebreid... Ik heb er vooral rond mijn navel, boven mijn heupen kleintjes, en id plooi van mijn kniëen (vooral deze vind ik verschrikkelijk, mr is wss door mijn gewichtstoename)
Heb gisteren voor de eerste keer dikke voeten gehad (kwam wss dr de warmte want heb id zon gezeten) mr vandaag is het weer beter...
Leuk hè om dat allemaal zo te volgen :)
Ik heb thuis ook zo'n boek waar ik alles week per week in volg, en via t internet vind je best veel.
Spannend allemaal...
Ik ben ook zo benieuwd wanneer het onvermijdelijke buikje verschijnt ;) Gisterenavond ben ik weer gaan zwemmen, en jee, het leek precies alsof ze een hele buslading vol zwangeren hadden afgezet! Grappig om te zien!
Mrs.O., die dikke voeten... daar kijk ik niet naar uit. Ik heb er elke zomer wel last van als ik lang heb gezeten... dus dat beloofd deze zomer.
lotjen
2 April 2009, 12:19
Die gezwollen voeten ben ik ook van geschrokken,gelukkig heb ik er nog niet vaak last van gehad,
maar als ze opzetten is het echt wel serieus!!! Zo'n olifantenpootjes,br... Zot toch,er zit een baby in je buik,
maar je voeten zwellen,je borsten groeien,je krijgt terug puistjes. Ik moet zeggen dat ik meer en meer bewondering
voor mn lichaam begin te krijgen,wat een krachttoer dat het nu uithaalt,chapeau :)
Ik ben mn eerste zwangerschapbroek gaan kopen op 15 weken ofzo,volledig nog overbodig,maar ik vond het echt wel
eens tijd om er eentje te beginnen dragen :)
Ik kan wel aanraden om gewoon 2 goeie (mss wat duurdere) broeken te kopen,en die dan af te wisselen,ik heb 2 broeken
van fragile,en 1 broek van jbc. En echt,ik kijg massa's complimentjes met die broeken van fragile,en die van jbc vragen mensen
of ik eigenlijk al niet moet bevallen zijn,buh :)
mammiii
2 April 2009, 21:15
Ik ben een ballon water die rondloopt :D ..
Heb vandaag es naar t stad geweest omdat ik nog spulletjes nodig had vr de bébé.
En kreeg al t commentaar van ''Aléé loopte gij nu nog rond??!! :P
Nog 6 weken ,, pfieeuw..
Iedereen geeft mij nog 3 weken. :O WHAaaaaaaa!
winnie
3 April 2009, 09:23
Hey, ik had gisteren ook last van dikke voeten en ik ben nog maar net halfweg, wat gaat dat dan deze zomer niet geven :( Kent er iemand een middeltje om zo weinig mogelijk water vast te houden? k Had al gehoord dat met de voeten omhoog slapen wel zou helpen.
lotjen
3 April 2009, 13:57
Ja ik heb ook gehoord met de voeten omhoog slapen,en als je een douche neemt afsluiten met ijskoud water
van je knie tot je voet laten lopen,om de circulatie op gang te brengen,dat van dat water is zeer zeer koud
maar wel effectief hoor,ik spreek al uit ervaring!
Trinity
3 April 2009, 16:07
Raar maar bij mij zie je het al. Is dit normaal? ik ben 10weken ver en heb al een andere broek moeten gaan halen. Zou het daarom mss zijn, mss zie je dat meer in die broeken?
Toen ik net geen 14 weken was ben ik mijn eerste broeken gaan halen. Had dit al eerder moeten doen hoor, want droeg enkel jurken omdat ik mijn broeken niet meer kon verdragen :)
Mijn stiefmoeder zag mij toen (net geen 14 weken) ook voor de eerste keer, en vond dat ik verdikt was, maar durfde dat niet zeggen totdat ik haar vertelde dat ik zwanger ben :) Ze vond wel dat het raar is dat je mijn buik al zo duidelijk kon zien (en is overtuigd van een verstopte tweeling), volgens mijn vader is het normaal en had mijn moeder dat ook... .
K denk dat het voor iedereen beetje anders is eh.
Voor goede bloedcirculatie: bij het handen wassen koud water laten stromen over je polsen. Weet niet of het helpt tegen zwangerschapssymptomen, maar t is gezond
lotje
5 April 2009, 12:01
ik voel me vandaag zoooooooooooo rot........ heb verschrikkelijke buikpijn en dan begin ik te denken dat het niet normaal is dus loop ik om de 5 min naar toilet om te kijken of er toch geen bloed in mijn onderbroek is.. ben ant stresse ni normaal
voel me ook zo down ben opgestaan om 8 u en ben nog ni gestopt me wenen, ik weet niet wat ik heb..
iemand dit ook al meegemaakt?
sunshine
5 April 2009, 12:08
Heb je die buikpijn nog maar van vandaag? Misschien is het iets anders hé, er doet bv. ook buikgriep de ronde, en misschien daarom ook dat je wat down bent. Zolang je geen bloed verliest is er echt niets aan de hand. Maar 'k begrijp je wel, 'k ben lang zover niet, maar 'k had gisteren ook buikpijn en 'k was ook elke keer bang als ik naar toilet ging. Hopelijk gaat je buikpijn gewoon over!
cocelinetje
5 April 2009, 12:47
Hey meiden, kvoel me de voorbije dagen ook niet echt op en top.. Buikpijn, precies of m'n buik wordt zo uitgerokken en is zo gespannen. Bovendien moet ik nu ook al 's nachts uit m'n bed om te gaan plassen, echt vervelend. Ik draag nu joggingsbroeken voor thuis, want m'n gewone broeken voelen vervelig aan. Kennen jullie dit gevoel?
'k had gisteren bruin-verlies (enkel bij het afvegen) maar was toch panikeren op't eerste moment.
Zolang het geen helder bloed is moet'k me geen zorgen maken, maar toch...
Zal blij zijn als't woensdag is.
Het opstaan om te gaan plassen, heb'k al ruim twee weken, echt vervelend, maarja... het hoort erbij.
Heb de laatste twee dagen ook al serieuse krampen gehad toen ik wakker werd, juist genoeg tijd gehad om naar't toilet te hollen. *bloos* Ik denk dat'k eerder wat last heb van een buikgriep
lotjen
5 April 2009, 13:41
Toen ik net zwanger was ook constant de drang om naar het toilet te gaan,en constant maar kijken of er geen bloed
aan het toiletpapier hing... Stressy... En elke keer dat ik buikpijn had was ik ervan overtuigd dat het mis
aan het gaan was!
Maar kijk,ondertussen ben ik al een goeie 33 weken ver,ik zou zeggen relax,maar das uiteraard gemakkelijker gezegd dan gedaan!
lotje
5 April 2009, 13:56
oh danku voel me al echt veel beter nu jullie dit ook hebben!!!! echt ik denk altijd dat ik de enige ben en inderdaad dat van die gespannen buik heb ik ook en kan ook geen gewone broeken verdragen doe overdag een rok aan en thuis een joggingsbroek
en ik ja hoor ik moet ook heel vaak plassen maar vond da niet abnormaal want had dat sowieso eigenlijk al
oh echt ik voel me zo opgeucht nu echt waar danku!! ik heb echt veel aan dit forum dankuwel hoor!!!
Nala'tje
6 April 2009, 10:14
hey lotje,
ik ben tot ongeveer week 10 om de 15 min nr 't wc gerend omdak dacht dat het misging.
ik had constant buikpijn, een gevoel of ik had m'n ms, echt met krampen.
de gyn zei dat dit het rekken van de baarmoederbanden is...
probeer je niet teveel zorgeb te maken en een beetje te genieten!!!
veel liefs, nala
lotje
6 April 2009, 11:21
nu ik weet dat het normaal is en dat jullie het ook allemaal hebben of toch gehad hebben voel ik me veel geruster en probeer ik er meer van te genieten alleen dat sommige dagen mijn ochtendmisselijkheid wel de hele dag door duurt maar ik probeer gewoon door te gaan en er niet aan te denken
zoals nu in de paasvakantie heb ik vele leuke dingen gepland met vriendinnen dus ga echt proberen minder stressy te zijn :-)
Hier was het toch weer ferm schrikken deze ochtend!!!
Toen ik op m'n werk was, had om 7u30 bloedverlies, 'k denk dat ze het zowat van m'n gezicht konden aflezen :/
Een collega is samen met mij vertrokken naar't spoed, waar ik deze keer héél snel geholpen werd (integenstelling bij m'n mk :/ 4uur wachten)
De gyné, die me geholpen heeft, nam een echo en ik zag onmiddellijk dat alles ok was!
Ik zag het hartje kloppen... wat een opluchting :)
Ook liet ze me het hartje eventjes horen, wat dat met een mens doet, het valt niet te beschrijven! :o
Ik ben 3 dagen minder ver dan eerst berekend werd, dus ik heb wel degelijk op 5 maart m'n eisprong gevoeld :D
De oorzaak van m'n bloedverlies is een hematoom achter het vruchtzakje... dit verdwijnt door... jawel platte rust
Maar alles voor onze kleine ukkepuk!!!!
lotje
6 April 2009, 12:00
oh mini da geloof ik dat wel even schrikken was!!
ben blij voor u dat niks is en dat alles in orde is maar probeer dan toch maar best een beetje te rusten e
wel leuk dat je het hartje hebt kunnen horen dan e :-)
grtjs lotje
Kimmy
6 April 2009, 14:01
man, ik ben blij dat alles in orde is met jullie kleintje Mini!!
hoe lang moet je platte rust houden?
hopelijk kan je in het zonnetje liggen!!
Mrs O.
6 April 2009, 14:04
hey mini, amai das ff verschieten... blij dat alles in orde is !!! en rust maar goed, er is idd niks zo belangrijk als kleine ukkepuk
wow, mini, zo blij dat alles ok is. Rust maar flink uit é. beetje in de tuin of op terras liggen, misschien?
Trinity
6 April 2009, 15:25
ik ben blij dat alles toch goed is!!! Moet serieus verschieten zijn, k zou er ook niet goed van zijn hoor. K hoop dat je toch een beetje kan genieten van je platte rust met het zonnetje, het goede met het mindere kombineren eh :)
Ik zal er zeker en vast van (proberen) te genieten :)
Maar ik erger me al beke aan de rommel die hier nu is blijven liggen (normaal gezien is maandag kuisdag bij ons :D)
Ohja... oogjes toe en niemand die het ziet. Ventje zal morgen kuisen heeft hij beloofd :D
cocelinetje
6 April 2009, 18:05
Amai mini, dat zal wel schrikken geweest zijn hé. Maar tis wel leuk natuurlijk dat je het hartje al gehoord hebt hé ;-) dat moet zo'n zalig gevoel zijn.. Ik ben vanmorgen vroeg opgestaan omdat'k moest gaan schilderen op school. Ik had net een koffie binnen en een yoghurtje en nog geen vijf minuten later moest ik overgeven :-( kheb dat toch al een tijdje, dat ik zo precies moest overgeven, maar dit was nu de eerste echt keer. Gelukkig is het bij 's morgens gebleven. Hier is het ook wat rommel hoor mini, ik kan zo precies de moed niet opbrengen om te kuisen of te strijken (ookal zou het echt eens moeten..) Vanavond zit ik alleen, dus kga mij voor de tv nestelen met een warm dekentje (daar geniet ik zoooooooo van de laatste tijd)
Laurence
7 April 2009, 08:42
Oei mini. rust maar goed uit :)
Kben blij dat alles goed gaat
Mini... wat moet dat schrikken geweest zijn... Kan het me zo voorstellen.
Maar wat een geluk dat alles goed is! (Fijn hè het hartje zien en horen ;) )
Rust nu maar goed uit, en laat de rommel maar even voor wat het is. Er zijn nu belangrijker zaken.
Zeg, Coconutjah, moet jij vandaag niet op controle? En er was nog iemand... Laat iets weten ok?
XXX
Coconutjah
7 April 2009, 14:18
@ Bo
Ik mag morgen op controle....en tuurlijk laat ik iets weten ;) Is wel pas om 19u...
@ Mini
Ben blij voor je dat alles in orde is...en nu rusten geblazen....
Liefs..xxx
cocelinetje
7 April 2009, 17:58
Succes voor morgen Coconutjah!
lotje
8 April 2009, 11:39
ik heb een vraagje: ik ga zondag naar I love the 90's (we hadden daar al lang tickets voor) en kijk er wel naar uit maar ik ben altijd zo moe en ben bang dat ik me gewoon niet wakker kan houden, mag ik red bull drinken of ook helemaal niet?
want weet dat niet..
grtjs lotje
Trinity
8 April 2009, 11:41
Ik ken niet de exacte ingridiënten van red bull. Maar als er hoge hoeveelheid cafeïne inzit zou ik er niet te veel van drinken. Eigenlijk zou ik er afblijven of beperken tot 1, maar dat is uit onwetendheid en dus voorzorg.
lotje
8 April 2009, 11:46
ja tuurlijk als ik het niet zeker weet blijf ik er ook liever vanaf hoor, kwil zeker geen onnodige risici's nemen dat is een avondje uit mij nu ook niet waard
Trinity
8 April 2009, 11:51
k zou het niet doen. Bevat zoals ik verwachte veel cafeïne (gelijk aan drie blikjes cola of 1 grote kop koffie) plus een aantal andere meer of minder verdachte stoffen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Red_Bull_(drank) hier kan je beetje meer over lezen. In Canada is er een label op om het niet te drinken bij zwangerschap.
Mss kan je in de namiddag al een dutje doen, zodat je in de avond iets langer op kunt blijven? :)
cocelinetje
8 April 2009, 12:25
Ik ben overlaatst ook naar een feestje geweest en ik dacht ook: oh jeeee, hoe ga ik het hier zo lang uithouden :) Uiteindelijk is het me gelukt tot 1u, toen kon ik niet meer rechtstaan en zijn we naar huis gegaan :) eigenlijk heb ik daar wel van genoten, zo nog eens weggaan (wel op water dan natuurlijk ;) )
lotjen
8 April 2009, 12:46
Nu ik nog kan gaan wij bijna elk weekend nog wel eens uit,meestal liggen we wel rond 3uur terug in bed.
In mn eerste 16 weken van mn zwangerschap kon ik dat niet,te misselijk en vermoeid,
maar daarna had ik er geen last meer van! Ik overleef wel heel de avond op water,en fruitsapjes,geen
chemische rommel,ben ik de enige die vind dat red bull ruikt naar een lab :)
Liefs Lotte
Laurence
8 April 2009, 13:50
Nee hoor Lotjen, ik vindt dat ook. Enkel de geur al :(
cocelinetje
8 April 2009, 13:57
Ik vind het wel lekker eigenlijk :) maar het is inderdaad niet echt gezond..
Trinity
8 April 2009, 15:01
Wel lotje, ons lab ruikt nog beter dan red bull :) K vind het ook niet lekker, maar ieder zijn goesting.
Maar ela, niet alles dat chemisch is, is rommel e (oeps sorry, we zullen hier maar geen discussie over beginnen hihi)
lotjen
8 April 2009, 23:17
oei sorry,soms eens nadenken hoe ik dingen formuleer :)
lotje
9 April 2009, 09:08
hihi, ik vind het ook niet lekker ruiken hoor maar helpt soms wel bij het wakker blijven
maar goed, ik zal het maar niet drinken precies.. ik ga in de namiddag nog wel een dutje doen :-)
Coconutjah
9 April 2009, 20:28
@ Bo :)
Had beloofd van iets te laten weten é ;)
Ons kleintje is nu van kruin tot billen 6cm...hartje klopte zalig stevig en nekplooi was prima..tis een hevige, was heel erg aant bewegen enzo :)
Hihi...binnenkort is het jou beurt é om jullie kindje nog eens te zien..ga ook aan je denken hoor!!
Wanneer mocht je juist gaan? Zelfde dag als Elsken? Volgende dinsdag toch of ben ik mis?
Ben zo blij da we al zover zijn...voel me stukken beter de laatste tijd, minder misselijk, minder pijnlijke borsten..
Voel nu ook meer zo van die krampjes in mijn buik..dokter zie wss bandenpijn..want het groeit nu ook snel é :)
Het is gewoon zalig...je zal me wel begrijpen tegen dan ;)
Hoe voel jij je?Hopelijk gaat het ook al wat beter met de kwaaltjes...
10 juni mogen we pas teruggaan voor een echo en dan zijn we 21 weken al..tegen dan zalk wel al een stevig buikje hebben zeker..hihi..kijk er wel naar uit!! Tssdoor mogen we wel nog eens naar de gynaeco maar dan zonder echo denk k..
Eigenlijk gaat het toch wel snel é...het gaat zo snel om zijn dus nu genieten maar é!!
Liefs...xxxx
lotje
10 April 2009, 10:59
ik heb vannacht een keileuke droom gehad: heb gedroomd dat ons baby'tje er al was :-)
heb in het verleden ook toen ik nog niet zwanger was al heel vaak gedroomd over 'zwanger zijn' maar nog niet over een baby hebben
het was heel leuk en ik wou helemaal niet wakker worden :-)
kan al bijna nimmer wachten en tis nog lang hihi
cocelinetje
10 April 2009, 12:45
Hey hey, hoe voelen jullie je vandaag?
Mijn humeur is er de laatste dagen toch op achteruit gegaan. Ik ben zo'n stuk m'n energie kwijt, die ik voor m'n zwangerschap wel had :( In kuisen, strijken, verbeterwerk doen heb ik zo totaal geen zin meer. Eigenlijk wil ik het liefst niets doen op een dag, in m'n zeteltje zitten en rusten *bloos*. Hebben jullie dat ook? Ik hoop wel dat dit snel overgaat, want zo vind ik het niet echt leuk.. Het zullen wel weer die hormonen zijn hé.
xxx cocelinetje xxx
Deze week heb'k net het omgekeerde, maar dit is waarschijnlijk te wijten aan het feit dat'k thuiszit. :/
Volgende week zal'k het me waarschijnlijk beklagen dat'k ni genoeg heb 'genoten' van het thuiszitten :D
@Coco,
Thx meid! Ik heb me de hele tijd zitten afvragen hoe het met je ging, en telkens ik even tijd had en op msn keek, was je er niet ;)
Super! Ik ben zoooo blij voor je dat alles goed in orde is met je kleintje. En ja, wat gaat het snel ineens hè.
Volgens mij gaat het zo juni zijn hoor :D Ooh, heerlijk toch, geniet maar met volle teugen vanaf nu!
Elsken en ik mogen allebei dinsdag gaan, en ik kijk ernaaruit. Al moet ik zeggen dat de tijd is omgevlogen.
Ik voel me super de laatste tijd, wel nog vaak moe, af en toe misselijk, tja en die borsten, maar alles gaat eigenlijk heel erg goed als je t bekijkt.
Wel heb ik sinds deze week veel last van mijn buik, zo van die krampjes idd, stijfheid, vervelend gevoel en ik kan moeilijk iets verdragen aan mijn buik, zo gevoelig is ie nu. Ik vermoed dat het mijn baarmoeder is die aan t rekken is ;) Ach, ik vind het wel leuk op een bepaalde manier. Ik voel me sinds deze week ook ècht zwanger, weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar het is zo. Precies alsof ik nu stilaan pas durf te genieten.
Ik heb het gevoel dat alles ok is daarbinnen, maar ik zal toch blij zijn als we de echo hebben gehad ;)
Gisterenavond ben ik ook nog even wezen shoppen met ons mam, en die heeft me verwend met 2 zwangerschapsbroeken... En ik wilde ze eerst nog niet passen haha, omdat ik ze nog niet nodig heb, kan mijn eigen broeken nog aan...... maaaarrrr wat een verschil!!!
Niks geen knoop dat net tegen dat gevoelig plekje op je buik ligt te duwen, héérlijk! En gelukkig, het valt nog niet op bij mij dat ik er nu 1tje aan heb ;) Wel fijn om mee af te wisselen.
@Lotje, zulke dromen heb ik ook geregeld sinds ik zwanger ben... leuk hè :)
@cocelinetje, die energie komt wel terug hoor. Ik had het ook een paar weken terug, lusteloos en moe, geen zin en fut om iets te doen. Maar nu gaat het een stuk beter alweer, en ik denk dat het alleen maar beter wordt vanaf nu... dus nog even geduld, en rust maar goed. Je lichaam heeft dat nodig.
Meisjes, geniet vooral van het schitterende weertje vandaag en dit weekend! Daar voel je je ook al een stuk beter door!
Veel liefs!
XXX
@Mini, je was me net voor ;)
Nog even en je hebt weer wat afleiding hè. Maar het weer is heerlijk, dus geniet ervan en rust nog maar even goed uit!
Hoe gaat het voor de rest?
XXX
lotje
10 April 2009, 17:01
ik heb eigenlijk sommige dagen veel energie en dan probeer ik ervan te profitere dus heb gisteren eindelijk gekuist (was 2 weken geleden oepsie)
maar vandaag heb ik echt geluierd en van het zonnetje genoten ZAAALIG!!!!
mag je eigenlijk gewoon zonnen als je zwanger bent? want als de zomer eraan komt????
sunshine
10 April 2009, 17:06
Ja het schijnt van wel, alleen niet overdreven lang met blote buik (voor de warmte ;-)).
lotje
10 April 2009, 17:17
ah ok, das goed dan want ben nu zot wit.. normaal gezien ga ik zo deze periode wel al onder de zonnebank maar dat mag zeker niet dus dan bedek ik mn buikje wel as ik ga zonnen :-)
zalig e zo een dagje, word daar zo goed gezind van!!!!
En uitkijken met zwangerschapsmasker hè dames... dus niet te lang in de zon. Dat ziet niet uit!
Nala'tje
11 April 2009, 11:06
ik mag van de gyn met m'n buik in de zon,
maar ze zie wel dat als je striemen hebt dat die dan achteraf niet meer vervagen als je in de zon komt.
dus aan de dames met evenveel geluk als ik :( leg een handdoek over je buik
groetjes, nala
lotje
11 April 2009, 12:56
hoi dames,
vandaag hebben we hard gewerkt: de kinderkamer leeg gemaakt, ale tis te zeggen onze rommel opgruimd wa ne mens toch allemaal verzamelt ongelooflijk!!!! onze kamer zal wel al snel in orde zijn, hihi maarja dan is dat iets wat we niet meer in ons hoofd moeten steken later e
zijn jullie er ook al aan bezig? kweet het wij zijn er wel heel vroeg mee maar is veel werk :-)
cocelinetje
11 April 2009, 13:26
oh das wel leuk hé, zo de kinderkamer in orde brengen :) bij ons is de kinderkamer voorlopig het "rommelkot" (zo'n soort van berging waar we alles verzamelen) dus bij mij zal dat pas voor de grote vakantie zijn :) alles opruimen, alles klasseren en dan aan de kamer zelf beginnen.
Ik ben vandaag in gang geschoten om te kuisen (*trots op mezelf*) en daarna gaan nog wat schilderen in onze keuken. Als er dan nog wat tijd is, wat gaan fietsen en wat boodschapjes doen :) eeeeen genieten van dit mooie weer!
lotje
11 April 2009, 13:33
wel bij ons is dit ook het rommelkot en vooral van dingen voor school enzo dus heb er idd veel werk aan vandaar dat we eraan begonnen zijn nu mijn vriend ook thuis is dus want in de zomer heeft hij geen vakantie en tegen dan mag ik niet meer heffen
geniet maar van je dagje :-)
Hier is de kinderkamer eigenlijk al klaar *bloos*
Maar dit komt vooral omdat we nu onze boven aan't renoveren/herinrichten zijn en vooral door m'n eerste zwangerschap. M'n ventje was toen zo in de wolken dat hij zowat onmiddellijk aan de kinderkamer is begonnen. :D
En ja... na m'n MK hebben we die maar afgewerkt hé... half afgewerkte kamer, da trekt op ni veel é :)
lotje
11 April 2009, 18:02
oh fijn mini!!!
hier gaat ze ook wel snel klaar zijn hoor
zit je daar dan niet vaak zo al te dromen over hoe het gaat zijn binnen een paar maanden?
ik had da vandaag zo al
de kamer is nu helemaal leeg we moeten gewoon het bedje bij mijn tante gaan halen en de kleerkast dus
niet zoveel werk meer, zalig...
Mnee da valt eigenlijk vrij goed mee :)
De meubeltjes hebben we ook... 'k denk dat het wel anders zal worden als'k keer kleertjes enzo koop :D
lotje
11 April 2009, 18:05
ik kan heel mijn kast al volsteken met kleertjes!!! ongelooflijk hoeveel ik gekregen heb van mijn tante (mijn nichtje is nog maar 2 jaar) en van vriendinnen
ik ga zelf echt bijna niks moeten kopen dus dat is wel fijn
Ik wil dat eerlijk gezegd allemaal zelf kopen *bloos*
Maar vooral wnnr we het geslacht weten :)
lotje
11 April 2009, 18:15
ik klaag niet want dat van mijn tante is nog allemaal heel recent en eigenlijk ook wel mijn smaak dus vind ik het niet erg
de kleertjes die ik van iedereen krijg zit soms wel eens iets bij dat ik niet graag zie maarja dan doe ik ze dat niet aan he :-)
maar ja ge kunt echt pas zelf kleertjes enzo beginnen kopen as ge het geslacht weet maar is nog zolang voor ons e...
Idd maar daar heb'k nu geen problemen mee voor de moment :)
'k Ben wel benieuwd wat het gaat worden... maar da's ook nog een tijdje voor we dat weten :D
Maar ze zeggen: geduld is een schone deugd :D
Lotje, ben je van Tienen zelf? Of ben je van Bunsbeek, Kumtich of eerder coté Miskom? :)
(mja ik ken het daar wel wat, 'k heb er een paar vrienden wonen, dus met suikerrock kan je me er mss tegenkomen ;))
lotje
11 April 2009, 18:45
ik woon in tienen nu in een huurhuis maar ik ben eigenlijk afkomstig van hoeleden (bij kortenaken e)
vanwaar ben jij?
en ja tuurlijk bij suikerrock zijn we altijd van de partij :-)
Ik van west-vlaanderen, Harelbeke (bij Kortrijk), zo'n anderhalf uur van Tienen (+/- 150 km) :D
Jaarlijks kom ik toch paar keer naar Tienen :)
Vooral bij suikerrock, jaarlijkse traditie :D
Laatste keer dak er geweest ben, is al van in november, dus al eventjes :) (moet dringend nog eens afspreken met m'n vrienden van daar :D)
elsken
11 April 2009, 20:06
Sorry maar ik weet niet onder welke topic het moet plaatsen en zeker niet hoe ik een nieuwe topic kan aanmaken.
Ik heb gisteren een miskraam gehad en ben onmiddellijk gecureteerd.
Ik ben er echt kapot van.
Zeker omdat ik normaal dinsdag 12 weken zou zijn.
Het hartje klopte niet meer.
Ik verdwijn even van de site, veel succes iedereen.
Elsken toch :/ Wat verschrikkelijk!
Véél sterkte meid!
Hopelijk kan je dit een plaatsje geven.
Je kan hier altijd je hartje komen luchten!
Dikke kus & knuf!!!
lotje
11 April 2009, 20:26
oh nee, zo erg!!
veel sterkte en we zijn er hier ook voor jou e
lotje
11 April 2009, 20:27
@ mini: amai das dan toch ook ni bij de deur da gij vrienden hebt e?
hoe heb je die dan leren kennen?
Elsken, héél veel sterkte toegewenst voor jou en je partner!
Ben er even stil van...
kleinke
11 April 2009, 23:00
elsken, heel veel sterkte!!!
Trinity
11 April 2009, 23:50
Echt rottig voor je elsken. Hoop dat jij en je partner een goede steun voor elkaar kunnen zijn.
lotjen
12 April 2009, 00:10
Sorry Elsken,dat klinkt als een erge nachtmerrie,net na je eerste gyne bezoek dat het hartje gestopt is...
Veel sterkte meid!
Liefs Lotte
@ mini: amai das dan toch ook ni bij de deur da gij vrienden hebt e?
hoe heb je die dan leren kennen?
Goh ik moet een jaar of 16 geweest zijn; dus zo'n 8 jaar geleden.
Ik had pas internet en ja, de eerste de beste chat-room binnen. :) Daar iemand leren kennen van Tienen, toegevoegd op msn, blijven praten en praten (klikte héél goed)
Na iets meer dan een jaar afgesproken (ik had wat vrienden bij en zij had wat vrienden bij)
Daar klikte het ook héél goed mee... Die allemaal toegevoegd op msn. Jaar dat'k 18 werd en pas auto + rijbewijs zat'k in de weekends meer daar dan hier. *feesten :D*
Tot ergernis van m'n pa, die dacht dat'k daar een vriendje had en daar zou gaan wonen ofzo :P (was wel bijna het geval, ma soit :D)
En jah... na al die jaren ga ik nog regelmatig op bezoek é. :)
lotje
12 April 2009, 11:11
ale fijn, misschien da we mekaar dan wel is tegenkomen e :-)
lotje
12 April 2009, 11:15
hoi november mama's :-)
ik vroeg me eens af hoe het met jullie eetlust is? want me die van mij amai, ik voel me constant misselijk als ik nog maar aan eten denk,
as ik ni moest eten ik zou het liever gewoon ni doen.. ik ben zot van chinees en mijn vriend stelde voor om gistere chinees af te halen echt mijn maag draaide rond bij de gedachte alleen al dat is niet van mijn gewoonte
ik probeer altijd wel iets te eten want ja heb de vitaminen nodig maar tis dik tegen mn goesting ben ook al terug afgevalle
en keb zo de indruk da mijn ochtendmisselijkheid naar de avond is op geschoven want as ik aan het avond eten begin dan heb ik al geen zin meer en wil ik nimmer eten, hebben jullie dat ook of helemaal ni?
Nala'tje
12 April 2009, 11:26
elsken wat erg!
ik wens jullie heel veel moed en sterkte!
veel liefs, nala
Ik herken je helemaal lotje
Ik moet straks gaan eten met de familie van m'n ventje op restaurant en 'k zie er al volledig tegen. :/
Al dat eten en al die geuren... m'n maag zal weer keren.
Het erge is, ik heb wel honger, alleen na 2 happen heb'k al genoeg, allezja ik krijg geen hap door m'n keel :/
Coconutjah
12 April 2009, 15:47
@ Elsken
Heb je een mailtje gedaan..ben er voor je..
Liefs..xxx
patje
12 April 2009, 18:12
@ Elsken
Héél véél sterkte meid! Ik werd er nie goe van toen ik het las!
liefs xxx
Elsken
Héél veel sterkte toegewenst!!
groetjes,
xxx
cocelinetje
13 April 2009, 17:03
hey dames, wat de eetslust betreft: ik heb hier net hetzelfde. Ik ben normaal zo'n goede eter :) (soms veel te goed) maar nu valt het me echt moeilijk om te eten. Als ik 's morgens gegeten heb en 's middags niet, kan ik wel goed van m'n avondeten eten, maar van zodra ik 's middags gegeten heb, lukt me dat niet meer. Ik probeer tussendoor wel wat fruit te eten zodat ik toch iets binnen heb.
Ik voel me vandaag echt goed :) ben blij dat die 'zware' dagen eindelijk voorbij zijn en dat ik nu eens echt kan genieten van de vakantie :)
P.S. Willen jullie graag het geslacht weten van jullie kindje? :D (Misschien nog wat vroeg, maar tis mss al eens leuk om er over na te denken hé)
Prettige paasmaandag!
lotje
13 April 2009, 17:11
ik zal blij zijn als ik volgende week maandag naar de gyne moet en weet dat alles in orde is
en tuurlijk wil ik het geslacht weten!! ben veel te nieuwsgierig :-)
en wil er ook wel mijn kamer een beetje naar inrichten en de kleertjes ervoor kopen en ja wil mijn kaartjes zelf maken dus dan moet ik de naam ook weten he
Namen liggen hier al vast *bloos*
'k Denk ni da we nog gaan veranderen, want ze voelen gewoon goed aan :)
Geslacht... hmz :D De ene keer zou ik het echt willen weten en de andere keer dan weer niet. We zien wel of ons beebje op het moment zelf z'n geslacht wil prijsgeven ;)
lotje
13 April 2009, 19:31
onze namen liggen ook al vast hoor :-)
ik bedoelde maar dat wanneer ik de kaartjes maakt moet ik natuurlijk wel weten of de jongensnaam of de meisjesnaam op het kaartje moet zetten, nogal logisch he, maar ik wil het dus wel graag weten
ahzo :)
Ik ben ni zo creatief, dus zal het eerder een kaartje-kiezen worden bij ons :D
lotje
14 April 2009, 12:39
ik zit heel mijn zwangerschap lang thuis dus kheb zoveel tijd om te doden dus ga mijn kaartjes en de doopsuiker zelf maken (ik bedoel de doosjes he :-) )
lotje
14 April 2009, 18:13
hey cocelinetje
ik zie dat je morgen terug een echo hebt, misschien kan je het hartje al horen, ik moet nog wachten tot maandag..
hou ons op de hoogte e?
groetjes lotje
cocelinetje
14 April 2009, 18:22
Hey hey,
Wiiii ja inderdaad, ik moet morgen naar de gyné: de afspraak is wel wat later geworden 21.15u (ik schrok een ongeluk dat die mens zo lang werkt :) ) Kben wel nieuwsgierig omdat ik ook denk dat ik het hartje al zal horen, dat geeft me zo'n leuk gevoel.
Wij zijn hier wel al wat aan het uitkijken naar namen maar ik vind het zoooo moeilijk en zo bepalend voor je kind hé. En die kaartjes en doopsuiker bijten ook al *bloos*. Ik denk dat ik dat ook volledig zelf ga doen, of toch een groot deel :)
Ik ben daarnet ook om m'n eerste zwangerschapsbroek gegaan, alé tis eigenlijk mee een zwangerschapsjogging :) De voorbije week kan ik m'n gewone broeken niet zo goed meer verdragen, precies of dat spant constant. Met dat goed weer draag ik nu een rok thuis zodat het niet te veel drukt op m'n buik want anders krijg ik pijn. Als ik terug les ga geven dan ga ik wel proberen om nog zo lang mogelijk m'n gewone broeken aan te doen. Hebben jullie dat ook? Want ik ben eigenlijk nog maar 8 weken (en 't kindje is eigenlijk nog maar 6 weken hé)
Geniet van de zonne dagen, morgen ga ik een dagje naar zee :)
Fieke
14 April 2009, 19:20
ik duim voor een goede echo morgen cocolientje!
lotje
14 April 2009, 20:15
ik heb het ook al hoor dat ik mijn broeken niet meer zo goed kan verdragen
ik draag thuis altijd een joggingsbroek met zo een brede band en as ik dd deur uitga is dat me een rok hihi
volgende week moet ik nog 1 week werken en daar op school weten ze het nog niet dus ga me even moeten forceren om een gewone jeans aan te doen.. of het moest lekker warm zijn voor een rok
maar ik ga volgende week ook al een zwangerschapsbroek halen denk ik , alleen al voor het gemak
ben zo jaloers da je morgen al naar de gyne mag, ik ben echt ant aftellen tot maandag ook vooral omdak zo graag wil weten of alles in orde is, dat vooral eigenlijk en hoop ook het hartje te horen, ik vind het alleen spijtig dat ik alleen moet gaan want mijn vriend moet tot 7u werken dus maja, hij zal erna nog wel genoeg mee kunnen zeker
ale, geniet van je dagje naar zee
Normaal gezien moeten jullie zeker en vast een hartje horen :)
Ik heb vorige week maandag al het hartje gezien en gehoord. ;)
Ik moet donderdag langs gaan bij de arbeidsgeneesheer :/ De kans is groot dat'k vanaf volgende week thuis zit.
Teveel lawaai en teveel stof.
lotje
15 April 2009, 10:45
ik moet ook volgende week naar de arbeidsgeneesheer dus volgende week ook mijn laatste weekje werken
ik zie er eerlijk gezegd tegenop 7 maand is nog lang e!!! kga veel mijn mama lastig vallen denk ik :)
Ik mijn schoonmoeder :)
En 'k denk dat'k veel ga vertoeven op internet :D
lotje
15 April 2009, 11:40
ja inderdaad, ik zit daar nu al elke dag op hoor dus in da opzicht gaat het ni veel veranderen
Eigenlijk is da hier hetzelfste *bloos*
Ohja, de zomer komt eraan, hopelijk wa mooi weer da we toch beke kunnen genieten van onze 'vakantie' ;)
Hi meisjes!
Gisterenavond hebben we onze 2de echo gehad....
Mijn gyn wou direct al van op de buik proberen, als mijn baarmoeder goed van voor ligt, zou het moeten lukken... en ja hoor!
We zagen onmiddellijk ons mini-mensje wuiven ;) :D :D :D
Geweldig is het toch hè! Hij bewoog dus al, het hartje klopt stevig aan 162, en hij is nu 2,14cm van kop tot staart :D
Wij helemaal ontroerd natuurlijk... oh ik had er de hele avond naar willen kijken!
Alles goed hier dus met de kleine spruit, en 12 mei mogen we alweer terug voor de nekplooimeting en de bloedafname voor de triple test.
De kans is nu ook heel klein dat er nog iets kan misgaan, zei hij, dus we zijn 'voorzichtig' gerustgesteld :)
Helemaal gelukkig dus!!! Nu mag ook iedereen het weten!
XXX
patje
15 April 2009, 14:47
Hoi Bo, blij om goed nieuws te horen :)
Ook heel blij voor jou! dat moet iets heel leuks en speciaals geweest zijn om zo je kleine spruit te zien :)
Ik denk dat ik ook héél emotioneel zou worden moest ik zo mijn kindje zo zien op die monitor :) da moet fantastisch zijn! ;)
proficiat en geniet nog ten volle van je zwangerschap meid!
xxx
lotje
15 April 2009, 16:07
hoi Bo,
oh ik ben blij voor u dat alles in orde is
ik kijk ook uit naar maandag om het hartje te horen en ons kindje te zien, maar bij mij zal het nog wel een inwendige echo zjin dat had ze op voorhand al gezegd maar maakt niet uit als ik maar weet dat alles in orde is dat is het belangrijkste natuurlijk
en nu maar volop genieten he :)
cocelinetje
16 April 2009, 10:54
Dag dames,
Ik heb dus gisteren ook m'n de echo gehad en jullie hadden gelijk: ik heb het hartje gehoord en gezien. Echt zaaaaalig :) Het kindje is nu 1,15 cm en alles is normaal :) Mini, mijn gyné zei ook dat ik dus uitgerekend ben voor 26 november. Leuk hé ;)
Ik ben gisteren dus niet naar zee geweest :( ik voelde me zo slecht dat het echt niet ging (hoofdpijn en buikpijn). En gisteren had ik het weer.. Ik was aan het eten (avondeten), voelde me ineens niet goed worden en ja hoor.. ik moest naar het toilet gaan overgeven :( echt supervervelig vind ik, zeker omdat ik dit zowel 's morgens al 's avonds heb.. maar de gyné zei ook: dat zijn de kwaaltjes die je erbij moet nemen.
Ik werk in het secundair onderwijs, dus ik ga wel nog een ganse tijd moeten werken.. langs de éne kant denk ik "joepie", maar langs de andere kant.. kvoel me soms zo slecht hé. Maar we zien wel :)
Straks gaan we eens een bezoekje brengen aan Kind en gezin :) ben benieuwd!
lotje
16 April 2009, 11:25
hey cocelinetje,
ben blij voor je dat je het hartje gehoord en gezien hebt, ik kijk er ook naar uit..
die avondmisselijkheid heb ik ook hoor, soms begint het bij mij 's morgens en gaat het gewoon van de hele dag niet weg!!! maarja zal wel beteren zeker
waarom gaan jullie naar kind en gezin?
lotje
16 April 2009, 12:08
heb juist gebeld voor de onthaalmoeder vast te leggen in maart volgend jaar
die zit gewoon al vol tot september 2010!!! fel ???
kan dus dringend op zoek naar een andere en kwou echt die want ben daar zelf als kind geweest maja...
wanneer moet ge da dan vast leggen als ge nog ni zwanger zijt ofwa??? das toch ni te doen
hebben jullie al opvang?
cocelinetje
16 April 2009, 15:39
Wij gaan eens naar Kind en Gezin om eens te horen hoe het zit met een creche en met onthaalmoeders. Die moeten erkend zijn door Kind en Gezin hé. Ik geloof toch ook dat dat mensen zijn die daar heel veel vanaf weten dus dat lijkt mij het beste.
Ik heb al een creche opt oog, dus ik hoop echt ontzettend hard dat het kindje daar terecht zal kunnen. Tis wel neig hé, opvang zoeken lijkt me ook ontzettend moeilijk. Volgende week gaan we eens langs bij die creche en dan zullen we het wel horen hé.. Anders zou ik het niet echt goed weten..
lotje
16 April 2009, 16:20
ja het is niet makkelijk hoor amai
een vriendin van mij heeft zo een eigen mini kribbe dus ik daar naartoe, ze had nog plaats maar vraagt 23 euro per dag!!!! veel he????
dus ja maar weer verder zoeken
cocelinetje
16 April 2009, 21:03
Ja das inderdaad wel veel. Wordt dat niet berekend op basis van het loon van jullie beiden? Het zal wel zoeken worden, maar kben er wel van overtuigd dat we met z'n allen wel iets zullen vinden hé :)
Zo meteen ga ik genieten van m'n avondje alleen thuis :) zalig genieten!
Ik ben vandaag langs moeten gaan bij de arbeidsgeneesheer. Die heeft ni eens onderzoeken ofzo gedaan, nee nee... gewoon boel papieren ingevuld en da was't.
Met andere woorden, morgen is m'n laaste werkdag :/ 'k Zie er eigenlijk tegenop om al die tijd thuis te zitten :/
Heb nog drie weken verlof... maar die moet'k eerst opnemen, achteraf kan niet, want dan zou ik al in een nieuw jaar zitten en verlof wordt ni overgezet *grmbl*
Maandag mag'k naar de gyné, da's dan wel weer een pluspunt! Whiii kijk er zo naar uit, om ons ukkepuk terug te zien, maar aan de andere kant ben ik ook nerveus aan't worden :/ Bang dat er iets mis gaat zijn, 'k weet het ik mag zo ni denken, maarja...
Wat betreft opvang, wij hebben het geluk dat wij geen opvang moeten zoeken. Mijn man en ik gaan in verschillende ploeg werken, zodat er altijd iemand thuis is voor ons kindje. Enkel over de middag zou er iemand thuis moeten zijn. Maar dat zal ook geen probleem zijn; m'n vader en m'n schoonmoeder kunnen elkander aflossen :D
Cocelinetje, super dat we beiden voor dezelfste dag uitgerekend zijn ;)
lotje
17 April 2009, 09:23
hoi hoi meiden
@ mini: ik moet ook maandag naar de gyne en ik heb als enige het hartje nog niet gehoord!!! dus kijk er wel naar uit
en ik ga ook vanaf maandag mijn laatste weekje werken in se of heel misschien nog 2 moest ze zo direct niemand anders vinden maarja we zien wel
ik wou gewoon dat het al maandagavond 20 na 5 was :)
lotje
17 April 2009, 11:20
oh gelukzak :)
cocelinetje
17 April 2009, 12:42
Ik duim voor jullie :) best spannend allemaal hé!
lotje
17 April 2009, 13:22
ja amai ni en kwil zo graag horen dat alles in orde is want heb het hoe langer hoe moeilijker om te zwijgen hoor
cocelinetje
17 April 2009, 14:02
Ja, das moeilijk hé :) kheb er ook wel last van.. vooral omdat ik voel dat m'n buik zo steeds meer opgeblazen gaat staan (precies of je ziet het al) ;) kwil alleszins nog wachten tot half mei ongeveer. Hoe voel jij je lotje? Zijn de symptomen al wat minder?
lotje
17 April 2009, 16:20
ewel ik heb ook de indruk da mijn buikje stillekes begint zo een heel klein bolleke echt ikke zo fier :)
mijn borsten die beginnen zo precies wa minder pijn te doen en kbegin ook al een beetje meer te eten (ben zelfs gistere avond me vriendinne gaan uiteten en keb mn heel bord leeggegeten!!! flink e? :) )
maar de misselijkheid is er wel nog altijd en het moe zijn ook want heb bijna heel de vakantie zo in de namiddag een dutje gedaan en ik slaap dan ook echt vast dus das toch het teken dat ik het nodig heb denk ik dan..
en bij jullie?
cocelinetje
17 April 2009, 18:00
Lotje, ik herken mezelf er zo hard in hé. Ik kan stilaan ook al wat meer eten, maar kheb zo vooral zin in vanalles en nog wat (nu heb'k bijvoorbeeld kei hard zin in coco pops :) ) Mijn borsten zijn wel nog wat gevoelig, ze zijn zo gegroeid :d kheb nu 1 bh-maat groter (daar ben'k vorige week al om geweest, want dat was echt nodig, zo een nieuwe bh) Dutjes doe ik ook nog wel, daar geniet ik eigenlijk wel veel van *bloos*. Mijn energie begint ook terug te komen, dat vind ik echt superleuk want maandag moet ik terug voor de klas gaan staan :)
Wat slapen betreft, ik zou het ook een hele dag door kunnen doen :D
Nuja... m'n laatste werkdag zit erop, "vakantie" *zucht*
'k Heb me voorgenomen om iedere dag wel iets te doen in het huishouden, zo blijf'k bezig :)
(nu nog zien hoelang ik dat volhou)
'k Heb ook de laatste dagen meer eetlust, 'k ben minder misselijk, maar m'n borsten zijn nog steeds supergevoelig. Pffff...
Aan de ene kant mag'k ni klagen, maar aan de andere kant... 'k zou graag wat meer kwaaltjes hebben, 'k zou mss een beetje geruster zijn.
Want amaai, 'k begin toch stillekes aan zenuwachtig te worden voor maandag :/
Hopelijk is alles ok, met mijn lieve kleine ukkepuk
cocelinetje
17 April 2009, 18:13
Mini, zit jij nu thuis tot aan je bevalling? Tis misschien inderdaad goed dat je zowat dingen in het huishouden nog kan doen hé, misschien heb je nu ook meer tijd voor dingen waar je anders geen tijd voor had?
Alles zal wel ok zijn met je lieve ukkepuk :) nog even afwachten hé. Jij zal dan ook opnieuw het hartje nog eens horen?
lotje
17 April 2009, 18:25
ik kijk er echt vooral naar uit om te horen dat alles goed is en dat ik nu ECHT zwanger ben
want vorige keer zei ze zo: 'een voorzichtige proficiat' en das ni zo fijn om te horen
mijn borsten zijn ook al fel gegroeid en mijn vriend vind dat wel heel fijn, hihi
ik begin maandag ook weer in een peuterklas dus zal wel zwaar zijn zo de kleinste kindjes, keb er 18 dus da valt nog redelijk mee en in de namiddag gaan er 6 naar huis dus dan kan ik het wat rustiger aan doen
ik denk dat ik het donderdag ga zeggen op school dus en vanaf dan schreeuw ik het van de daken, dan mag iedereen het weten hoor
lotje
17 April 2009, 18:33
nog een vraagje: hebben jullie de meter en peter al gevraagd? ik wil graag iets origineel doen iemand ideetje?
cocelinetje
17 April 2009, 18:40
Groot gelijk lotje, dat je het van de daken gaat schreeuwen :) m'n zus staat ook in een peuterklasje, das wel supervermoeiend hé.
Ik heb nog geen peter en meter gevraagd (we zijn er nog niet goed uit), maar we hebben wel al 2 kaartjes gekocht waarop staat: "Wil jij mijn meter/peter worden?" en dan heb'k er zo een houten tuut bijgekocht. Zo ga ik het doen :) maar tzal nog even wachten worden want ik weet het echt nog niet.
lotje
17 April 2009, 18:54
wij hebben er ook lang over bezig geweest en zijn tot de beslissing gekomen om 2 meters te vragen
daarmee is niemand teleurgesteld en hebbe we niemand overgeslagen
alleen zal mijn kindje dan geen peter hebben, maarja da is de beste oplossing...
Hier gaan gewoon m'n vader en m'n schoonmoeder meter en peter worden, is zo beke normaal vooral bij een eerste kleinkind ;)
Idd, cocelinetje ik ben thuis tem de bevalling, eigenlijk tot en met 9 weken na de bevalling, maar mogelijks ga ik dit proberen te verlengen door borstvoedingsverlof ofzoiets :)
lotje
18 April 2009, 11:21
hoi meiden,
ik ga vanaf nu een super druk weekend tegemoet want ik geef nl dansles en we hebben dit weekend optreden dus kga sewes vertrekke en tis generale repetitie en dan morgen voorstelling om 11 u en nog een om 3 u dus word stressen en hectisch en kga ni weten waar mn hoofd staat dus ik hoop da die stress mn kindje ni beïnvloed natuurlijk, maar zal wel ni
op tijd en stond mij efkes neerzette ga ik proberen
dus duim voor mij en mijn kindjes e :)
tot maandag met mijn verslag van de gyne
cocelinetje
18 April 2009, 13:10
Ik duim lotje :) stress is nooit echt goed hé, probeer het wat onder controle te houden ;)
Ik heb precies weer een "ik-wil-niet-veel-doen-weekend" *bloos*, maar kga toch proberen om nog wat te werken voor school.
Mini, t zou inderdaad wel leuk zijn moest je dat nog wat kunnen verlengen hé, dan ga je er meer van kunnen genieten denk ik omdat je kindje dan al geboren is hé :)
Ik dacht ook eerst om m'n mama meter te laten worden en m'n schoonvader peter, maar tenslotte zijn die al oma en opa hé. Dus ik denk dat bij ons m'n zus meter zal worden en m'n vriend zijn broer peter. Das zo ons idee :)
Wat doen jullie eigenlijk als je zo voelt dat het vandaag zo'n dag is waar je je eigenlijk niet echt goed voelt? Alle idees zijn welkom :)
Eerst en vooral iets proberen te eten, en daarna op m'n lui gat zitten en lekker nx doen. Mss tot ergernis van de man/vriend, maar hij moet maar begrip hebben ;)
lotje
18 April 2009, 19:31
niks doen doe ik dan
ik heb hier een hele week gewoon niks gedaan!! ni gekuist, ni gewassen, ni gestreken helemaal niks en ik trek het me ni aan ook ni :)
cocelinetje
19 April 2009, 12:29
hihi wat leuk om te horen dat we allen hetzelfde voelen :d
Morgen kunnen jullie naar de gyné :)
Idd, en ik kijk er ferm naar uit! :D
'k Was eerst wat ongerust omdat'k minder kwaaltjes had, maar ze zijn er weer volop! :D *dus ikke happy ;)*
lotje
20 April 2009, 19:38
hier ben ik weer met wat meer nieuws over mijn kleintje:
ben dus vandaag naar de gyne geweest en alles is tip top in orde zoals het moet zijn, hij of zij is nu 2.4 cm groot en je kan al goed het hoofdje, de billekes en de ruggengraat zien, ik heb ook het hartje gehoord en ik werd al helemaal emotioneel *bloos*
ben dus heel content da alles goed is dus ik ga het donderdag zeggen op school
vele groetjes van een overgelukkige lotje
Super lotje!
Ik ben ook langsgeweest bij de gyné vandaag, ook bij ons was alles tip top inorde :D
Hij/zij is nu 16mm groot, en doet het heel goed volgens de gyné.
Dus wij super gelukkig en weer helemaal gerustgesteld. :)
Wij ons kon je het hoofdje en het rompje goed onderscheiden... :D
Bij ons was het een inwendige echo en de gyné wou eens zien of het al reageerde. En hij duwde iets tegen de baarmoederhals en je kon onze ukkepuk precies zien ronddraaien. Bij de volgende por, reageerde het kleintje minder. De gyné moest lachen hij zei; 't is der precies gerust in :D
Wij mogen 18 mei terug, voor de 12 weken echo + nekplooimeting + bloedafname.
lotje
20 April 2009, 20:00
ah, ik moet 11 mei terug voor datgene wat je net zei :)
ik ben zo blij dat alles in orde is
ze zei zo van ja je bent de risico zone nog niet uit maar de kans is wel heel klein nu dus dat is wel fijn
bij mij was ook nog inwendige echo hoor
Mij heeft hij redelijk kunnen op m'n gemak kunnen stellen, hij zei dat ons kleintje goed gegroeid was ivm de vorige echo. En het hartje klopte nog beter dan de eerste keer. :)
cocelinetje
20 April 2009, 20:29
Hey dames! Wat super zeg! Ben blij dat met jullie kleintje ook alles in orde is, das toch leuk hé :) Nu uitkijken naar de volgende echo hé!
Kheb vandaag m'n eerste schooldag er terug opzitten en ook al moest ik "maar" 5u lesgeven, het viel me toch enorm zwaar :( De dag begon al slecht toen ik 's morgens moest overgeven terwijl ik nog niets gegeten had :( echt voos! M'n benen doen nu zoveel pijn van gewoon recht te staan en m'n avondeten kan ik zelfs moeilijk binnenhouden. Ik hoop écht dat het snel betert want zo vind ik het niet echt leuk. Vandaag was dan nog niet eens een zware dag, morgen staan er 8 lesuren op het programma.. Ben eens benieuwd hoe me dat zal bevallen.
Kga me nu in de zetel ploffen en gelukkig niets meer doen :)
P.S. Vanaf wanneer zijn het uitwendige echo's?
Mijn volgende echo is uitwendig ;)
lotje
20 April 2009, 21:34
vanaf 12 weken heeft ze mij gezegd
ik had het ook zwaar vandaag, vandaag nieuw kindje in de klas eerste keer naar school dus hele dag wenen
dan had ik nog 7 kakabroeken ook de moeite!!! ben stikkapot dus ga mn bedje in
tot snel
Wat fijn dat alles goed is met de kleintjes, Mini en Lotje! Het is een geruststelling hè.
Ik ben héél blij voor jullie :)
Cocelinetje, normaal is het een uitwendige echo vanaf 12w, maar bij mij lukte het al op 9w, omdat mijn baarmoeder goed van voor ligt.
Hier begint mijn buikje stilletjes aan een beetje te groeien :D je voelt ook heel duidelijk waar de baarmoeder zit... zo leuk.
Wel heb ik veel last van krampen de laatste dagen... en mijn vermoeidheid heeft een hoogtepunt bereikt. Maar ja, drukke weekenden gehad en dat kruipt niet in je kouwe kleren hè. Maar lekker veel bijslapen deze week dus ;)
Geniet er allemaal van!!!
XXX
lotje
21 April 2009, 13:22
ik zie net dat ik de eerste van ons novembermama's ben die die nekplooimeting en toestanden zal moeten laten doen :)
Yep :) Wij de volgende dag pas. Ik ben wel heel benieuwd naar de echo (weeral ;) ), en hoe het gaat met onze baby-smurf.
Ik ben dan ook het minst ver van de november-mama's hé ;)
lotje
21 April 2009, 16:59
ik ben eigenlijk voor een dagje vroeger voor 18 november maar daar ga ik mn banner nu niet voor aanpassen, voor dat ene dagje
hoe is het met jullie eetlust gesteld? die van mij is volledig terug!! spijtig genoeg.. de misselijkheid is bij mij veel beter dat is wel leuker natuurlijk maar ben zo bang dak 40 kg ofzo ga bijkomen omdat ik me niet ga kunnen houden met teveel te eten
Hier nog steeds geen overdreven eetlust :)
Ik zie allerlei dingen en dan denk ik: mmmm... lekker :D Maar eens ik begin te eten, mja dan is die eetlust toch snel over.
Snoepen doe ik ook al ni. (jeuj, integenstelling voor de zwangerschap :D)
Ik drink véél meer water, wat'k ook al ni deed, of toch ni zoveel.
Geen wonder dat'k vermager voor de moment :D
En denken dat'k er vroeger geld had willen voor geven :D
lotje
21 April 2009, 19:36
pff kheb het klagen in mij vandaag, het gaat me ni... ben hele dag ni misselijk geweest had zo honger ik wil aan het avond eten beginnen en daar ging men goesting weer.. pff en ben ZOOOOOO moe, heb de hele namiddag geslapen en ben nog ni uitgeslape, heb nergens zin en fut voor
ik heb vorige week al niks in mijn huishouden gedaan en heb er deze week ook al weer geen zin in!! mijn vriend zei juist: laat de afwas maar staan ik zal het wel doen, heel lief van hem maar moet nog kuisen, dringend wassen, strijken en het onkruid in de tuin is bijna een meter hoog ofzo en heb er zo geen zin in... sorry voor mijn geklaag... moest het even kwijt...
cocelinetje
22 April 2009, 12:28
Hi dames,
Hier voel ik me eigenlijk net identiek als jullie :) Gisteren echt een rotdag gehad, ontzettend veel hoofdpijn gehad en 's avonds in m'n bed gelegen van 18u tot 21u :( daarna nog een beetje tv gaan kijken en dan gaan slapen. Vanmorgen eens niet moeten overgeven *waw* :) maar de hoofdpijn is wel aan het terugkomen.. Vanmiddag nog wat slapen denk ik ;)
Oh zo'n uitwendige echo, echt super denk ik. Bij de volgende echo zal m'n vriend ook eens kunnen meegaan :) ben daar wel blij om want soms denk ik dat hij niet goed beseft dat ik zwanger ben.
We houden ons sterk hé dames! Oh ja, kunnen jullie mij wat info geven over die nekplooimeting enzo?
lotje
22 April 2009, 12:47
mijn vriend is ook nog nooit meegegaan de 11de gaat hij ook pas eerste keer mee
ik weet er zelf eigenlijk weinig van van al die testen, weet alleen dak dan bloed moet laten trekken
cocelinetje
22 April 2009, 16:41
ah ok :) dan zal het spannend afwachten worden!
Mijn ventje is al iedere keer meegeweest, behalve die keer op't spoed. En 'k heb het toen wel mogen horen... :rolleyes:
Die nekplooimeting, wordt gedaan om te zien of je kans hebt op een kindje met het syndroom van down. Dit wordt standaard gedaan, dit gaat meestal gepaard met een bloedafname. Bij de bloedafname maken ze een kansberekening. Het vocht in de nekplooi wordt gemeten. Als deze minder dan 3.5 mm is dan is dat normaal, meer dan 3.5 mm kan wijzen op Down sydroom.
Als deze niet goed is, dan wordt er vaak een vruchtwaterpunctie uitgevoerd.
lotje
22 April 2009, 17:27
danku mini voor de uitleg
hoe komt da jij da allemaal weet tis toch ook u eerste kindje?
Ik heb heel wat boeken en fora verslonden :D
Trinity
22 April 2009, 18:13
ansberekening gebeurt op basis van nekplooimeting plus bloedafname plus leeftijd voor zover ik weet. Daarom moeten wij hier bloedafname aantal weken voor scanning doen, zodat men resultaat meteen na de scanning kan berekenen.
lotje
22 April 2009, 18:19
ale ik ga het morgen op school vertellen en dan ga ik meteen door naar die school waar ik normaal in september zou mogen beginnen eens horen of we niks kunnen regelen dus ben kei zenuwachtig!! wens me succes e :)
cocelinetje
22 April 2009, 18:32
Dankjewel mini :)
Spannend hé lotje :) veel succes alleszins! Kan je niet blijven op de school waar je nu staat?
Ik ben er eigenlijk wel zelfs bang voor om het op school te gaan vertellen *bloos* daarom stel ik het zo precies altijd maar uit (maar kdenk wel dat ik nog tijd heb ook) Ik heb het ook nog tegen niemand van de collega's verteld, dat begint wel al wat te kriebelen nu ;)
Succes Lotje!
Laat weten hoe het was. :)
Ik had ook schrik om het te zeggen tegen m'n baas, 'k ben met knikkende knieën in z'n bureau binnen gegaan.
Die dacht waarschijnlijk dak m'n ontslagbrief bij had :D
Ne aanrader om te lezen: 'jouw zwangerschapsbijbel' en 'zwanger' ;)
lotje
22 April 2009, 20:17
nu heb ik een groot probleem: ik ben maandag begonnen op mijn nieuwe school en ik wou het dus morgen zeggen MAAR die vant secretariaat is ziek en ik heb dus nog geen contract getekend??? wat nu??? wachten??? of wat moet ik doen????
Trinity
22 April 2009, 21:51
Is dat legaal om te werken zonder contract? (verzekering etc...). K zou allesinds nog niets zeggen, want anders kunnen ze je misschien een contract ontzeggen.
Nu moet ik wel zeggen dat mijn universiteit ook te laat was met mijn contract, maar dat ik niet beginnen werken ben alvorens ik dit had en getekend was...ben wel betaald geweest want het was hun fout. Maar dit was in akkoord met mijn direkte baas, omwille van verzekering. K werk in een labo, dus een ongeluk is natuurlijk niet ver weg.
ik zou wachten lotje, het zekere boven het onzekere :)
lotje
23 April 2009, 15:05
ik heb het niet gezegd en er vandaag achter gevraagd en ze ging het deze namiddag in orde brengen en dan kan ik het morgen tekenen dus zal ik het maandag of dinsdag zeggen, maar nu staat mijn briefje van de gyne op datum van de maandag???? dan gaan die wel zegge van waarom hebt ge da ni vroeger gezegd??? pff wa een miserie!!!
ni in mee zitten :)
teken eerst uw contract, en dan volgende week wnnr je denkt dat het goede moment er is aangekomen... dan geef je je attest van de gyné :)
cocelinetje
23 April 2009, 16:48
zoals mini zegt: je er niets van aantrekken en eerst je contract tekenen :) ik denk dat da het beste is hoor! En pas dan, je attest van de gyné afgeven. Ik heb m'n attest van de gyné hier ook al liggen en ik ga het pas binnen een goede 3 weken zeggen.
Trinity
23 April 2009, 16:54
Lotje, je bent niet verplicht om dit te zeggen tijdens een solicitatie voor zover ik weet, dus ook niet voor het tekenen van een contract. Er niet te fel mee inzitten, soms moet je een beetje egoïstisch zijn :)
lotje
23 April 2009, 17:45
danku wel voor de goede raad meiden
als ik morgen mijn contract teken dan verander ik op mijn briefje van de gyne de 20 in 28 of 29 en zeg ik het woensdag dus
nog even afwachten dus...
ik zou daar nx aan veranderen :)
getekend is getekend, tenzij ge nog een proefperiode hebt, dan zou ge beter wachten tot na die periode :)
Tenzij het om zes maand gaat :D
lotje
23 April 2009, 18:27
nee int onderwijs gaat da altijd me interims e, niks proefperiode en mijn interim duurt tot einde schooljaar dus normaal mogen ze mij niks doen maja ge weet nooit e... daarmee nog ma effe wachten e...
Ik heb geen flauw idee hoe het eraan toegaat bij het onderwijs *bloos*
Hoe is't anders? Ik heb precies minder kwaaltjes... en vandaag meer eetlust... maar wie is het morgen weer helemaal anders. Toch raar... als'k me een dag beter voel... ben ik direct al ongeruster :/ Hebben jullie dat ook?
Hier gaat alles zijn gangetje. De vermoeidheid blijft me wel parten spelen, het is nu op zijn hoogst precies. Ik slaaaaaap véél ;)
Mijn eetlust is al een tijdje minder, ik eet een stuk minder, ook geen zin om te eten vaak, en toch niet misselijk god zij dank.
De buikpijn is eindelijk ook wat minder geworden, dus ik mag eigenlijk niet klagen vind ik. Ook blijf ik afvallen voorlopig, wat ik niet zo erg vind.
Het zal er snel genoeg wel bijkomen :D
Ik maak me niet ongerust of zo, ik blijf het gevoel hebben dat alles ok is daarbinnen met baby-smurf. Ik hoop alleen dat ik mijn energie snel weer terug heb, want als zelfstandige is het niet altijd evident... en er komen weer drukke tijden aan voor mij.
Hoe gaat het met alle anderen? Coconutjah, Doortje... al lang niks van gehoord???
XXX
Trinity
24 April 2009, 10:31
danku wel voor de goede raad meiden
als ik morgen mijn contract teken dan verander ik op mijn briefje van de gyne de 20 in 28 of 29 en zeg ik het woensdag dus
nog even afwachten dus...
Zou ik echt niet doen, is serieus strafbaar. Als je zo inzit met die datum, kan je beter naar je gyne bellen voor een nieuw briefje dat je snel kan ophalen (meeste dokters vragen dan geen consultatie e)
kimmieke
24 April 2009, 11:56
Hoi mini,
Kheb dat ook, die ongerustheid, ik voel me al een paar dagen niet echt zwanger, geen buikpijnen maar wel nog pijnlijke borsten. Nu begin ik ook al te denken dat er iets mis is :-)
xxx
lotje
24 April 2009, 16:47
met mij is het wel beter qua eetlust enzo, ik eet terug meer maar ben ondertussen wel al 3 kilo kwijt
alleen de vermoeidheid blijft bij mij echt amai ik werk 3 halve dagen in de week niet en dan slaap ik gewoon de hele namiddag en dan voel ik me zo schuldig da ik niks gedaan heb... soms heb k wel zo een steek in mijn buik zo precies of da kindje wil effe laten weten dat hij of zij er nog zit :)
cocelinetje
25 April 2009, 17:38
Met mij gaat het momenteel wel goed :) ik kan terug beter eten en kheb terug wat energie, wat wel leuk is natuurlijk.
Bij ons gisteren op school: een goede collega zo ineens tegen mij "ah ja, weet je het al? Vanaf oktober zal ik er niet meer zoveel zijn op school." Ik dacht zo: "oh neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen, nog eentje dat zwanger is" Nu is het mijn toer om af te wachten en om het dan te zeggen.
lotje
25 April 2009, 19:12
ik heb echt een dieptepunt van vermoeidheid denk ik, ik kan gewoon al staand slapen!!!! jezus!!!
1 positief punt: ik heb al een beginnend buikje en ben zo fier :)
alleen op school nog verstoppen hihi
Ik heb ook een buikje :o
Mijn vader sprak er me gisteren over aan, m'n schoonmoeder al eerder deze week :o
En ik heb sedert vrijdag m'n eerste zwangerschapsbroek(en)!!! Zalig gewoon!
Mijn eetlust heeft terug z'n ups en z'n downs. Gisterenavond wafels gaan eten bij m'n schoonouders, hebben héél goed gesmaakt :D Maar... achteraf heb'k het me wel beklaagd :(
Ben héél de nacht mogen opstaan :( Op't randje van overgeven :/
Nu voel ik me nog altijd mottig, maar 't zijn eerder m'n darmen die protesteren :rolleyes:
lotje
26 April 2009, 13:19
ik heb dit ook zo met ups en downs ofwel zijn er bepaalde dingen die ik nu niet kan verdragen, ben juist stoofvlees met friet gaan eten bij mijn schoonouders, toen ik het rook had ik er al geen zin meer in, heb dan toch maar een beetje gegeten en ben ook al de hele tijd misselijk.. zo raar e..
cocelinetje
26 April 2009, 18:52
Daarstraks kreeg ik de opmerking van m'n vriend: je bent precies toch aan het vermageren in plaats van te verdikken :d *glunder glunder* Met mijn eetlust valt het mee, gisteren zijn we gaan eten en het ging me echt goed (alleen is dat grote hongergevoel er niet). Vanavond bij het eten moest ik echt moeite doen om iets te eten alhoewel ik de hele dag nog niets gegeten had :( Normaal ben ik ook zo'n grote snoepkous, maar nu heb ik daar echt niet veel zin in :) 's avonds voor de tv kan ik nu gerust zonder eten en dan enkel met een beetje water :)
Leuk dat we broeken kunnen beginnen kopen hé :) thuis draag ik ze wel want dat voelt echt zaaaalig hé, zo'n broek. Voor naar school ga ik toch nog wat m'n gewone broeken aandoen want ik durf nog niet zo goed *bloos*
Ik heb alleen wat moeite om zo'n broeken te vinden eigenlijk, kweet niet zo goed in welke winkels ik moet kijken. Hebben jullie een idee?
Ik heb de mijne gevonden in de C&A, H&M, JBC... want eerlijk ik geef daar niet zoveel geld aan uit. 'k Heb ook broeken zien hangen van 90 euro en meer... maar dan heb ik zoiets van: "voor die paar maanden... nee liever ni :/"
Wat ik wel de laatste 2 dagen heb, zijn precies krampen... allezja weet ni goed hoe ik het moet omschrijven. Ge kunt het precies vergelijken met echt te veel gegeten te hebben, uwe buik die trekt. Overdaan zijn. Zou dit tekenen zijn dat de buik uitzet? :/
lotje
27 April 2009, 18:02
vandaag is het gebeurd: ik heb het gezegd op school!! ik was het eerst helemaal niet van plan maar ik was klasvrij anderhalf uur want mijn kinderen hadden turnen en ik dacht tis nu de moment dus ik met een bang hartje naar de directrice en die was keiblij voor mij!!! pff ik al helemaal opgelucht.. mijn loon blijft ook gewoon doorlopen tot juni moet me dus geen zorgen maken en donderdagnamiddag moet ik naar de arbeidsgeneesheer dus het ziet ernaar uit dat ik mn laatste weekje bezig ben, zo spannend..
maar nu moet ik wel met kriekentaart trakteren, blijkbaar een gewoonte als je zwanger bent..
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.