PDA

Volledige versie bekijken : wat kan je zien?

rienemieke
13 March 2008, 20:06
hallo hallo,
volgende week woensdag moet ik een echo laten nemen dan ga ik ongeveer zes weken zijn!
wat kan ik dan verwachten van die echo?
ik weet dat het inwendig is, maar wat zal ik dan te zien krijgen op die echo?
groetjes

kingka
13 March 2008, 21:25
Dag Rienemieke,

Onze echo (de boelie van snoezel en mij), genomen op 7 weken vind je bij volgend artikel

http://babyplaza.be/zwangerschap/docs/index.php?story=zs011

Echt veel zie je natuurlijk nog niet, maar 't is wel super leuk om een foto'tje te hebben.

snoezel
13 March 2008, 21:40
rienemieke, geen paniek als je nog geen kloppend hartje kan zien hoor...
ik heb er al veel gehoord die op 6 weken nog geen hartje te zien krijgen, ergens rond week 6 begint dit!
ik hoop voor jou dat je het te horen krijgt want het is een onbeschrijfelijk gevoel!

rienemieke
14 March 2008, 20:48
merciekes voor jullie reactie, ik hoop al een hartje te horen kloppen! maar kzal maar niet te veel verwachten dan!

rienemieke
17 March 2008, 20:30
nog 2 dagen en dan is het zover!
dan heb ik mijn eerste echo!
spannend!
kijk er echt naar uit!
hopelijk is alles in orde!
dikke zoen
dorien

snoezel
18 March 2008, 15:16
ik duim voor je hoor!
ik vond die eerste echo echt het bijzonderste. je kan dat gevoel volgens mij echt geen tweede keer meemaken.
de echo's daarna zijn ook leuk hoor maar die eerste, zo speciaal!

rienemieke
19 March 2008, 17:01
hey zoals te verwachten geen kloppend hartje te zien of te horen enkel een vruchtzakje!
maar volgens de gyn. is dit zeer normaal op 5 weken. want volgens zijn berekening is het vijf weken nu.
ik moest me helemaal niet ongerust maken. gewoon verder doen gelijk ik bezig was. en binnen vier weken terug op bezoek komen!
vier weken dat is zolang! en dan zouden we normaal gezien een hartje, en dergelijke moeten horen en zien!
groetjes
dorien :)

snoezel
19 March 2008, 20:20
ja, nog vier weken wachten lijkt wel een eeuwigheid hé.
maar als de gyne zegt dat alles in orde is zou ik me niet te veel zorgen maken. anders zou hij je sneller laten langskomen.

xjes snoezel

rienemieke
19 March 2008, 21:53
ja ik ga daar ook vanuit!
ik ga het dit weekend tegen mijn ouders en schoonouders vertellen!
ik ben eens benieuwd naar hun reactie!
voor mijn ouders is het dit jaar dan hun tweede kleinkind, schoonouders wordt het hun eerste kleinkind!
volgens mij zullen ze in de wolken zijn!

Els
5 April 2008, 10:23
Ik wou jullie even laten weten dat ik de donderdag mijn eerste echo gehad heb. Alles was in orde: ingenesteld helemaal bovenaan in de baarmoeder en een mooie hartslag gezien. Ik was zooo opgelucht hé!!!
Uit de echofoto's zelf kan ik nog niet veel maken, echt duidelijk zijn ze niet, maar kom...
Ik ben uitgerekend voor 16 november!

snoezel
5 April 2008, 10:29
proficiat els!
leuk hé, heb je de hartslag mogen horen? dat is echt onbeschrijfelijk!
stel je voor, wij mogen deze week al om onze 20 weken echo! k ben wel eens nieuwsgierig want hier kijken ze of alles in orde is met de orgaantjes en zo... altijd wel even spannend hé

Els
5 April 2008, 11:40
hebben de hartslag niet gehoord, enkel gezien (fikkerend puntje op het scherm). Het was een inwendige echo, denk dat je dan nog niet kan horen, wel?
Op 5 mei mag ik voor de volgende echo gaan, dan gaan ze ook de nekplooimeting doen.
Idd, het blijft toch altijd spannend hé!
20 weken al, wat gaat het snel...

rienemieke
5 April 2008, 12:44
hey
ik mag op 16 april terug voor onze tweede echo!
normaal gezien niet meet inwendig dus gaan we wel een hartje horen hoop ik toch!
en als ik mijn schoonmama mag geloven verwachten wij een tweeling maar ik hoop van niet als het zo is is het zo maar toch!
we zullen het dan weten! want eerste keer was ik te vroeg was maar net 5 weken en zag enkel een vruchtzak!
maar op 16 april ben ik 9 weken en 4 dagen! dus ik kijk er al naar uit ik tel alle dagen af want ik moet ni gaan werken en dan gaat de tijd traag voorbij!

snoezel
5 April 2008, 17:32
mijn eerste echo's waren ook inwendig. t is de gyne dat het geluid moet aanzetten... en niet iedere gyne doet dit, of kan dit (hangt van het materiaal af)
op 12 weken was het bij mij ook nog een inwendige echo, dan zie je het toch allemaal net iets duidelijker zei de gyne.

pinkytje
8 April 2008, 19:51
dag toekomstige mamatjes,
ik heb eenvraagje,kan dit dat als je zwanger bent je het gevoel hebt dat je je maandstonden zou krijgen?ik ben nu 1 dag overtijd maar heb toch het gevoel dat ik mijn regels zal krijgen,normaal heb ik dan zware buikpijn maar nu niet,gewoon soms wa pijn en gewoon wa ongemakkelijkheid in mijn buik kweet niet tis raar gevoel,wat voelden jullie toen je pas zwanger was?of symptomen?
grts pinky vele succes allemaal

snoezel
9 April 2008, 11:33
hihihi, k heb het je juist verteld in de topic: wat is dit bij zwangerschap!