PDA

Volledige versie bekijken : eerste maal gynaecoloog

sarrahtje
5 March 2009, 15:53
hey ik moet binnenkort voor de eerste maal naar de gynaecoloog gewoon ter controle dat er nog niks mis is. Is er iemand die me wat meer uitleg kan geven over wat me daar vermoedelijk te wachten staat? Misschien nog een wat stomme vraag maar wil het toch graag weten. Ik ga ervan uit dat die zowel naar de vagina als naar de borsten kijkt, maar moet je dan van in het begin helemaal naakt of mag je helft bedekt houden tijdje?

ka80
5 March 2009, 17:02
Wat bedoel je met "ter controle dat er nog niks mis is"? Een gewone controle? Dan zullen ze een uitstrijkje doen (dan nemen ze een staaltje van de vaginawand om te zien of er bacteriën of andere ongewenste bezoekers zijn). Heel misschien doen ze een echo maar dat is niet automatisch het geval. Daarna voelt de gyne aan je borsten om te zien of er geen kyste of iets abnormaal te vinden is. Ik weet eerlijk gezegd niet meer of je al direct in je blootje moet gaan staan maar als het zo is, dan valt dat allemaal goed mee hoor! De gyne ziet een hele dag blote vrouwen, die gaat u niet screenen of beoordelen hoor, die kijkt amper naar je lichaam, alleen maar naar wat hem/haar interesseert in een puur geneeskundig opzicht. Ik kleed me uit naast de gyne en terwijl babbelt hij over zijn skivakantie enzo dus wij zijn beiden echt op ons gemak. Geen zorgen over maken!

kleinke
5 March 2009, 22:00
ik moet nooit in mijn blootje bij de gyn gaan liggen. enkel vanonder bloot he.
ze heeft bij mij een uitstrijkje gedaan, een inwendige echo genomen (ondertussen alles uitgelegd wa ge zie) en aan mijn borsten gevoeld
ik heb ook op de weegschaal moete gaan staan
heb ook bloed moete late trekken

mammiii
5 March 2009, 22:24
Euh enkel is inwendig controleren, slijmstripjes nemen. En urinestaal.
Das al :) x