PDA

Volledige versie bekijken : Kleuterschool

KleinDuiveltje
31 January 2012, 13:58
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !!!!

Morgen ist zover!!
dan moeten we ons mie inschrijven!

alle eerder deze nacht de wacht gaan houden aan de schoolpoort maar goed :(

ik vind het zo raar he. tis precies nog maar net dat ik zwanger was en nu moeten we haar al inschrijven voor de kleurterschool!

dorien_951
31 January 2012, 14:09
alle eerder deze nacht de wacht gaan houden aan de schoolpoort maar goed :(

OMG...

Onze Victor is even oud maar ik ga dat inschrijven nog zeker een jaar uitstellen. Hij is nu nog zooooo klein.

Mieke
31 January 2012, 14:10
Ja watte!! Onze prutskes zijn even oud!!

Ben ik blij dat ik op den buiten woon en hier nog niet mee moet bezig zijn :-) Hier is er altijd plaats en moet je niet aanschuiven.

KleinDuiveltje
31 January 2012, 15:16
ik moet dus nu vanacht inschrijven zodat er een plaatsje voor haar is na de kerstvakantie in 2013!

KleinDuiveltje
31 January 2012, 15:19
OMG...

Onze Victor is even oud maar ik ga dat inschrijven nog zeker een jaar uitstellen. Hij is nu nog zooooo klein.

tjah als ik wil dat ze naar die school gaat dan moet ik haar gewoon nu inschrijven anders is het te laat... zelfs al laat ik haar pas in april naar school gaan... geen keus volzet is volzet en de directrice zei dat er in de loop van het school jaar heeel zelden maar ies 1 plaatske vrijkomt...

Mieke
31 January 2012, 15:47
Veel plezier dan vannacht!

Ons Kaat moet wachten tot na het carnavalverlof. Ze mag net na kerst nog niet mee. Volgend jaar valt het carnalvalverlof al wel vroeg in februari, dus dat valt nog mee want als ik ze nu bezig zie denk ik dat ze zeker rijp gaat zijn om naar school te gaan!

Twinkel
31 January 2012, 15:49
Tibo mag 1 februari en hier idd ook het gevoel dat die een reuzetijd zal hebben op school. Hier is het een ingewikkeld systeem met voorrangen. Komt er op neer da in de deelgemeentes je voorrang krijgt als je geen nederlands spreekt, in een woonwagen woont, mama geen diploma secundair heeft,... Dus als zoals met 2 hard werkt, moet je hopen dat er plaats is...

KleinDuiveltje
31 January 2012, 16:00
hier wordt dat niet met zoveel woorden gezegt, maar eigenlijk is dat ook zo.

dus ik hoop dat er niet teveel broers zussen zijn en dat het merendeel van de slechts 26 plaatsjes vrij zijn en dat we er dus op tijd bij zijn...

zucht wat je al ni moet doen om te zorgen dat je kind in ee ngoede school terecht komt...

sunshine
31 January 2012, 16:43
Eigenlijk is dat echt niet fair hé, maar ja 't is nu zo. Tuur is een pak ouder, gaat volgend jaar in september normaal naar school, maar is nog niet ingeschreven, hoeft ook nog niet. We weten welke school en als we willen inschrijven in augustus is dat in principe ook op tijd.

Hou je sterk vanacht ;)

Sweetdreams1987
31 January 2012, 17:02
Ik heb het der al dikwijls met mijn ventje overgehad dat ik het schandalig vind dat ouders/grootouders/... moeten liggen kamperen om hun kind naar school te kunnen laten gaan!

Wij zullen Matthieu in september/oktober moeten inschrijven denk ik.
Hij zou schooljaar 2013-2014 naar school moeten.

Veel succes in ieder geval! En neem genoeg dekens mee.

Bo
31 January 2012, 17:05
Ik was dat ook net aan t denken, eigenlijk gewoon schandalig dat we in deze tijden nog s'nachts moeten camperen aan een school om je kind daar school te laten lopen. En dan nog met dat vriesweer vannacht! :(

Zijt toch maar voorzichtig en neem genoeg kannekes soep en koffie mee om jullie warm te houden ;)
Succes!

snoezel
31 January 2012, 19:49
kleinduiveltje: welke school heb je nu gekozen?

die voorrangsregels zijn overal hoor.
dat zijn de GOK voorrangsregels.
een geluk is het in brussel nu: eerst broertjes en zusjes (wat ik maar meer dan normaal vindt), dan nederlandstalige, dan de gok-kindjes en pas daarna als je niet bij 1 van die vorige groepen hoort...

mamaBo
31 January 2012, 20:05
in welke school ga je inschrijven?? dat ja al zo vroeg moet gaan inschrijven??

Machteld
31 January 2012, 20:07
Het zijn idd de GOK kinderen zoals snoezel zegt:
kinderen waarvan de moeder geen nederlands spreekt, geen diploma secundair onderwijs, etc...
Maar in geen enkele school in het antwerpse is het zo dat al die kinderen per definitie voorrang hebben hoor. Er geldt een verdeelsleutel (30%-70% ofzo of net andersom). Als je dus een niet-GOK kind hebt, dan gelden de andere voorrangsregels: broertjes of zusjes, afstand in vogelvlucht tot aan de school, etc...

Ik heb Mare in een school in antwerpen ingeschreven toen ze 14 maanden oud was. Toen was het net het nieuwe systeem van online registratie en die startte om 14u 's middags op een woensdag. heb dus speciaal verlof moeten nemen hiervoor en een geluk! Ik was om 14u08 aangemeld met haar voor drie scholen (waarvan 3 min server plat en de resterende minuten gegevens invullen van de ouders en scholen opzoeken uit een lijst). Wij hadden uiteindelijk plaats 38 van de 40 plaatsen in onze voorkeursschool! 8 min nadat de inschrijving was geopend dus...:rolleyes:
Nu uiteindelijk gaat ze in kapellen naar't school en niet in die school, maar daar hebben we toch dikke chance mee gehad toen hoor. wat als je thuis geen internet hebt, niet weet hoe ermee te werken en dus nr zo'n bibliotheek moet gaan en hulp moet vragen? vergeet het dan al maar dat je in zo'n school terecht kan he...Ook niet echt sociaal gericht, vandaar denk ik die GOk/niet-GOK verdelingen...

Dat kamperen vind ik echt barbaars...:(. veel succes kleinduiveltje vannacht, want amai jullie hebben het echt niet getroffen met zo'n koude. Jeneverkes drinken rond een kampvuurtje...;)

KleinDuiveltje
1 February 2012, 09:37
:devil: LAURIE IS INGESCHREVEN!!!!!!!:devil:

Alvast een dikke mercie voor de succes wensen het heeft zijn vruchten afgeworpen.

even int kort de nacht:

Tegen 23.15 is het ventje naar school gereden. de lijst lag er er waren al 8 broertjes/zusjes en wij waren nr 13 op de lijst (van de 26).
tventje heeft dan in de auto de wacht gehouden met ipad en muziek.
nr 9-12 zijn vermoedelijk terug naar huis gereden.
tegen 4u zijn ze buiten de wacht gaan houden (GOE ZOT !!!)
en ik kon toch ni slapen dus ben ik tegen 5u koffie gaan brengen. dan ist ventje even over huis gegaan zich gaan opwarmen en warmere kleren gaan aandoen.
tegen 6u was er nog maar 1 plaatsje.
Om 7.25 kwamen er 2 dames rustig afgewandeld. de ene had geluk de andere 1ste reserve.
stipt om 7.30 stond de directrice er. tegen dan stond iedereen er terug. behalve dus 1 ouder die voor ons moet geweest zijn. de 1ste reserve heeft meteen die plaats gekregen.µ

ohja tis de sancta maria school in de breendonkstraat (willebroek)geworden.
en Laurie zal de helft van de kindjes al kennen van uit de creche!

Ik vind het schandalig dat we dit moeten done hebben maar ben zoooooooooooooooooooooo content dat het gelukt is!

:devil: LAURIE IS INGESCHREVEN!!!!!!!:devil:

KleinDuiveltje
1 February 2012, 09:41
Zijt toch maar voorzichtig en neem genoeg kannekes soep en koffie mee om jullie warm te houden ;)
Succes!

de koffie vers van de pot was na een half uur al koud :(

Sweetdreams1987
1 February 2012, 09:41
Super nieuws!!!
Ben wel blij voor je!!! En zeker als je weet hoe koud het is geweest , nu heb je toch een gevoel dat het niet voor niets is geweest.
Dat zal ze wel leuk vinden dat ze der al kindjes kent , dan is het niet zo " vreemd " é :)

Mieke
1 February 2012, 09:43
Goed dat je actie geloond heeft!! Toch weer een hele zorg minder hè!

KleinDuiveltje
1 February 2012, 09:45
jaja en de mama's en de papa's hebben zich (buiten de koude) goed geamuseerd :p

ohja ze zal 1 februari 2013 met de school starten.

zo maar eventjes 1 jaar op voorhand inschrijven :rolleyes:

KleinDuiveltje
1 February 2012, 10:24
Iedereen verklaart mij hier voor zot opt werk :p

niet alleen voor de nacht maar dat ik ook nog eens oznder te slapen hier kom zitten...

de adrenaline giert gewoon door men lijf momenteel. (ben benieuwd waar de klop blijft) Pom Pom ...

boeleke2704
1 February 2012, 14:08
OMG!!!

Super dat het jullie gelukt is :)

My god, lang leve dit boerendorpje hier!!!
Wij worden uitgenodigd als de inschrijvingen eraan komen. Maar nog niks gehoord. Henrike zou na het alleheiligenverlof mogen starten. Maar hier moeten we zo geen toeren uithalen (gelukkig ;)) om binnen te geraken.

Wel spannend denk ik, ik begrijp je adrenalinestoot!!

dorien_951
1 February 2012, 14:16
Whoep whoep

Weeral een zorg minder...

Ik ben ook blij dat ik in een boerengat woon. Volgens mij ga ik zo 20 smeekbrieven van scholen krijgen. Schrijf aub uw kind bij ons in.

snoezel
1 February 2012, 14:18
amai! super dat het gelukt is.
ik heb vroeger met 1 van die juffen kamp gegeven in mechelen.
kan nu natuurlijk juist niet meer op haar naam komen.
dacht dat ze de derde kleuterklas deed en dat is wel een schatje hoor :)

KleinDuiveltje
2 February 2012, 08:35
We waren ook alletwee super content.

nu nog hopen dat Laurie daar graag naar school gaat
of ze ga het mogen horen denk ik ;)

adrenaline heeft nog lang doorgewerkt eigenlijk pas om 20u mijn klop gekrege. en nu voel ik mij doodop...

Prutske5
2 February 2012, 21:49
amai zeg, chapeau hoor!!

dikke proficiat :)