Volledige versie bekijken : prutogen
bibi1
30 January 2012, 09:12
Jill is wat ziekjes en haar ogen zitten volledig dicht met vochtig "prut". Ik heb nu gewoon met een warm washandje het grootste eruit proberen te vegen, maar dat laat ze natuurlijk niet goed doen.
Ik veronderstel dat dit wel passeert na een paar dagen zeker of moet ik iets anders doen?
Liefde is...
30 January 2012, 09:45
Met fysiologisch water en steriele doekjes proper maken van buiten naar binnen toe.. En als dat niet voeldoende is Terramycine gaan halen bij de apotheek.. Dan is het vrij snel weg!
Hier hebben we er ook weer wat last van..
Prutske5
30 January 2012, 09:55
Mja, probeer het anders eens met kamille thee? Gewoon een tas laten trekken en dan regelmatig met een steriel gaasje in de lauwe thee en deppen op de oogjes.
Kamille ontsmet en geneest. En wat meer is, het helpt! Onze Ferre was er op een kleine week vanaf :)
bibi1
30 January 2012, 11:31
@prutske: dat heb ik nog niet gehoord. Mss moet ik dat ns proberen. Duurt dat lang eer ze daar vanaf is en waar krijgen ze dat eigenlijk van?
Prutske5
30 January 2012, 11:43
Het was een tip van de vroedvrouw die hier kwam, Ferre had daar in de eerste weken al last van en dan wou ik daar niet met vieze medicamenten gaan aanzitten :o
Kamille is zacht, dus dachten we van dat eerst een kans te geven he. Op een weekske was het voorbij!
Van waar het kwam weet ik niet, maar met zijn snotvalling overlaatst had hij het ook en dat kwam dan van zijn sinussen...
Ik hoop dat Jill er snel vanaf is!!
isabelga
30 January 2012, 12:48
Ik heb hier ook altijd kamille gebruikt en het helpt inderdaad!
Hier in Italie kan je ook van die kleine busjes (zoals fysiologisch water) kopen met kamille erin
M&M4
30 January 2012, 21:04
Hier ook met fysiologisch water en steriele doekjes en dan ben ik naar de apotheker om oogzalf geweest en op 2 dagen waren ze er vanaf.
snoezel
31 January 2012, 08:29
ik gebruik daar hier rozenwater voor.
helpt ook altijd wel wat...
en inderdaad van buiten naar binnen wrijven. al blijf ik dat heel moeilijk vinden
Verlijn
31 January 2012, 09:54
Je kan ook euphrasia gaan halen bij de apotheek. Helemaal homeopatisch en werkt ook heel goed. Hier hebben we ook al gehoord van kamille, maar nog nooit geprobeerd.
bezemie
31 January 2012, 10:49
of boorwater bij de apotheek is ietskes straver dan fysiologisch water, en een oud oma truukje , hielp hier al na een paar dagen! en idd goed van buiten nr binnen wrijven. (ik deed dit 3keer per dag)
dorien_951
31 January 2012, 11:07
Hier wordt ook boorwater gebruik... net als voor aangedroogde snotpietjes.
cocelinetje
2 February 2012, 20:29
Terramycine is momenteel niet meer te verkrijgen bij de apotheek (vertelde ze mij) en ik heb daar een andere oogzalf gekregen. Na een paar daagjes was dat direct verdwenen.
bibi1
2 February 2012, 20:47
"boorwater": what's in a name! lol
bezemie
3 February 2012, 10:18
ja dat dacht ik ook ;-) deze morgen nog zijn oogje mee uitgekuist zat ook dicht, en dan zit het nog in zo een ouderwets bruin flesje met een oranje sticker van de apotheek erop ...
die terramicine ken ik ook , maar ik wacht liever een paar dgn, t is toch weer een medicijn é ...
cocelinetje
3 February 2012, 20:20
Dat ken ik ook niet, boorwater :)
mini
4 February 2012, 19:52
Lore heeft al van bij de geboorte een verstopt traankanaaltje, zijn er daar trucjes voor? :confused:
Het wordt dagelijks uitgewassen (meermaals) maar nog steeds geen beterschap, de KA zei dat we het tijd moesten geven, maar eerlijk, na zo'n 7 maand ben ik het beu hoor. :oops:
Die homeopathische druppels heb ik hier ook al geprobeerd, maar geen resultaat, net als de druppels die de vroedvrouw destijds mee had. :rolleyes:
Tinkerbell
6 February 2012, 13:10
Hey Mini
Onze Lars heeft daar ook van bij zijn geboorte last van gehad. Ik vond het ook enorm frustrerend om zo constant in z'n oogjes te moeten zitten met een watje met fys. water. Hij vond dat natuurlijk ook niet leuk. De dokter zei immers om het altijd proper te maken met fys. water en gewoon af te wachten. Het zou vanzelf wel opengaan. "Mijn gat" dacht ik nog... tot zo rond een maand of 7 à 8. De exacte datum weet ik niet precies meer, maar toen was hij er opeens vanaf. De dokter had gelijk. Opeens was het traankanaal volledig open en was er van de "prut" geen sprake meer! :)
Nu heeft hij er soms nog wel een klein beetje last van, maar dat is enkel als hij verkouden is. Blijkbaar komt het bij baby's wel vaker voor dat de traankanaaltjes was verstopt raken als er een verkoudheid mee gemoeid is.
Conclusie: hoe lastig het ook is, ik vrees toch dat afwachten vrijwel de enige optie is. Op een dag is ze er waarschijnlijk ook wel van verlost. ;)
snoezel
7 February 2012, 08:35
ik kan hier ook hoop inspreken ondertussen.
ons diede heeft vorige winter de hele winter oogontstekingen gehad.
dat ging al lang niet meer met fys. water weg en was van de ene ab naar de andere.
in de zomer waren het geen ontstekingen maar dikwijls prut en heel veel tranen de hele tijd.
deze winter begon ze er terug aan en heeft de ka me doorverwezen naar een oogarts.
dat was begin januari.
die zei dat het waarschijnlijk aan het keren was want ze hebben zo'n vloeistofke in haar oog gedaan en daar reageerde ze niet overdreven op.
maar als ze in het kort terug een oogontsteking had mocht ik bellen en gaf ze me een afsrpaak in het ziekenhuis om haar traankanaaltjes te sonderen.
en ik heb nog altijd niet moeten bellen :D
zo 1 keer in de week zit er goed veel prut in maar daar blijft het bij.
de meeste groeien er dus inderdaad over!
ergens rond een jaar zou het keren.
bij ons diede heeft het dus iets langer geduurd.
mini
7 February 2012, 08:41
Ja eind deze week is ze dus 7 maand, ik heb nog geen dag gekend zonder prut, ook ni met beterschap. Ik heb druppeltjes geprobeerd, traankanaaltje gemasseerd, osteopaat,... niks helpt :( (buiten meermaals uitwassen op een dag :plain:)
En ik haat het vooral als de mensen die haar ni zoveel zien steeds de opmerking maken: Maar meisje toch, uw oogje is vuil, we gaan da keer uitkuisen (maken aanstalte om het met hun vinger uit te peuteren :mad:)
bezemie
7 February 2012, 10:19
hier sinds dit weekend, 2 oogjes helemaal dicht! ook uitwassen met fysio en afwisselend boorwater, is ietske beter, maar nog niet echt hoor, en maar traantjes en wrijven dat ie doet aan zijn oogjes, zou het véél pijn doen? ik heb toch een zalfje in huis gehaald, t betert precies niet echt met de andere middeltjes ...
hier had hij het ook toen hij geboren was, de KA schreef toen neobacatricine voor, maar daar zit antibiotica in dus ja, maar t was na veel masseren wel na 14 dgn over.
alhoewel het nu echt wel slijm lijkt in zijn oogjes, en zijn adertjes zijn rood van zijn oogwit, t ventje ... hopelijk ziet ie er niet te veel vanaf, anders mss toch maar es nr de arts ...
mini
7 February 2012, 11:36
Ok, 'k heb net een afspraak gemaakt voor Lore bij de KA, ik kan pas op 22 februari gaan. :confused:
Ok het is ni 'dringend' maar toch...
Mieke
7 February 2012, 13:35
Ok, 'k heb net een afspraak gemaakt voor Lore bij de KA, ik kan pas op 22 februari gaan. :confused:
Ok het is ni 'dringend' maar toch...
Ik denk dat ze deze tijd extra gaatjes open laten voor de buikgriepen en verkoudheden. Maar 22/2 is toch laat voor een gewone afspraak bij je KA.
snoezel
7 February 2012, 14:24
die van ons kan je altijd de dag zelf hoor...
alleen is het lastig dat het maar tot 16u of zo gaat.
kan dus niet gaan als ik voor iets gewoons moet en dus niet thuis ben daarvoor.
mini
7 February 2012, 21:45
Mja er zijn zelfs geen gaatjes voor gewone ziekte. Je wordt doorverwezen naar een andere KA of HA :plain:
Anneke8
22 February 2012, 10:02
Ik haal het topic nog even naar boven want Daan zit met een prutoogje.
Tis met zijn antibiotica voor zijn keelontsteking wat beter geworden, maar gisteren zat zijn oog ineens dicht 's ochtends.
En dat terwijl ik al de hele tijd zit te spoelen met fysiologisch serum.
De apotheek gaf me terramycine, maar die zalf in zijn oogje krijgen is gewoon onmogelijk, zelfs met de hulp van mijn man.
Ik vroeg me af of er ook druppeltjes zijn omdat dat volgens mij wat makkelijker in het oogje te krijgen is.
Of heeft hier iemand dé manier gevonden om oogzalf toe te dienen bij een jongen die op zo'n momenten lijkt te vechten alsof zijn leven ervan afhangt.
Twinkel
22 February 2012, 10:36
@Anneke: gisteren met Tibo bij de ka geweest, zijn 2 oogjes zijn echt ontstoken. Hebben tobrex druppels gekregen en vandaag is het al veel beter, maar weet ni of die vrij ook verkrijgbaar zijn...
mini
22 February 2012, 13:37
Tobrex heb ik van de vroedvrouw gekregen toen Lore pas geboren was, ze dacht dat het daarmee zou beteren.
Over het algemeen is het goed spul, maar het helpt dus ni (zoals ze zei, bij een verstopt traankanaal)
Deze avond mogen we eindelijk naar de KA, 'k ben benieuwd
Anneke8
22 February 2012, 17:49
ik heb het even nagekeken en tis blijkbaar op voorschrift volgens de bijsluiter die ik online vind.
Ik zal het gevecht dan nog maar eens moeten aangaan vanavond. Ik vind het zo erg eh. Ik zou een trukje moeten vinden eh.
mini
22 February 2012, 20:34
tobrex heb ik toch zo mee gekregen uit de apotheek :)
wat als lore betreft; morgen naar de oogarts, 't wordt het traankanaaltje doorprikken :plain:
al zal het morgen wrs eerst een consultatie worden bij de oogarts
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.