PDA

Volledige versie bekijken : iui (inseminatie)

Senieke
23 January 2012, 19:04
Hoi meiden,

Na lang proberen via de natuurlijke weg zijn we beland op de fertiliteit

Morgen krijg ik al de 1e folikkelmeting.

Hoe is bij jullie de 1e iui verlopen ?
En zijn er ook meisjes waar het van e 1e keer is gelukt ?

Ben best zenuwachtig. het is allemaal nog best nieuw voor mij.

Veel liefs ! :)

Inge_Sven
23 January 2012, 21:26
Ikzelf heb er geen ervaring mee, maar bij de nicht van mijn man is het van de eerste keer gelukt.
Bij een andere nicht dan weer lukte het bij IVF zelfs pas na een aantal keren...
Hangt een beetje van kweet nie, ja van vanalles af, denk ik :)

In ieder geval: vééél succes!!

XxX

Senieke
23 January 2012, 23:21
Ikzelf heb er geen ervaring mee, maar bij de nicht van mijn man is het van de eerste keer gelukt.
Bij een andere nicht dan weer lukte het bij IVF zelfs pas na een aantal keren...
Hangt een beetje van kweet nie, ja van vanalles af, denk ik :)

In ieder geval: vééél succes!!

XxX

Eerst en vooral dikke proficiat met je zwangerschap :)
en bedankt voor je reactie!
ik start er nog maar net mee dus is het voor mij allemaal nieuw.
ben erg nieuwschierig naar andere hun ervaringen.
hopelijk lukt het hier met iui en moet ik niet naar ivf maar dat weten we nooit tevoren natuurlijk :o

xxxx

Inge_Sven
24 January 2012, 08:40
Dank je :d.
Ik wil je zeker niet té veel hoop geven, maar ook zeker niet té veel ontmoedigen.
Elke lichaam is anders, maar ik duim zooo hard voor jeh dat het van de eerste keer mag lukken!!

XxX

Maya
24 January 2012, 09:11
hey meid,

ook iui gehad (nu ff pauze) en tot nu toe hier niets, maar ik ken andere en wel positieve verhalen en hopelijk ben jij daar binnenkort eentje van!
niet teveel stressen, je voelt er echt niets van! relax ;)

succes!

engeltje81
24 January 2012, 12:28
Hey Senieke,

Ik heb vandaag mijn 4de iui gehad. Je moet daar echt geen bang voor hebben. Je voelt daar helemaal niks van en op nog geen 5 minuten is de insiminatie gebeurd.
Ik hoop ook dat ik geen ivf moet doen want zie dit eigenlijk ook niet zo goed zitten maar ondertussen hebben wij al onze 4de keer gehad.
Ik hoop voor jullie dat het bij 1 keer blijft :)

Senieke
24 January 2012, 13:18
Dank u wel heel erg lief van jou ! xxx

Senieke
24 January 2012, 13:19
hey meid,

ook iui gehad (nu ff pauze) en tot nu toe hier niets, maar ik ken andere en wel positieve verhalen en hopelijk ben jij daar binnenkort eentje van!
niet teveel stressen, je voelt er echt niets van! relax ;)

succes!

Wat jammer dat het nog niets is :(
Hopelijk krijg je ook snel positief nieuws !! Dat wachten is best emotioneel zwaar vind ik
dank je voor de reactie ! xxxx

Senieke
24 January 2012, 13:21
Hey Senieke,

Ik heb vandaag mijn 4de iui gehad. Je moet daar echt geen bang voor hebben. Je voelt daar helemaal niks van en op nog geen 5 minuten is de insiminatie gebeurd.
Ik hoop ook dat ik geen ivf moet doen want zie dit eigenlijk ook niet zo goed zitten maar ondertussen hebben wij al onze 4de keer gehad.
Ik hoop voor jullie dat het bij 1 keer blijft :)

Wat spannend voor jou zeg !
Dat het bij jou deze keer positief nieuws mag brengen :)
Ik duim voor je !!
Ik hoop dat het lukt van de eerste keer.
Maar om realistisch te blijven hoop ik er niet op anders is de teleurstelling enorm groot. Maar veel succes gewenst voor jou he ! xxx

liesje_
25 January 2012, 11:38
Hey Senieke, ik wil je graag veel succes wensen, ik duim voor je dat het van de 1ste keer lukt ! :)
Eigenlijk zegt het slagingspercentage of de slagingskans niets hoor. Er zijn altijd vrouwen die van de eerste IUI zwanger worden, er zijn er ook die door moeten gaan naar IVF, of die pas bij de laatste poging IUI zwanger zijn. Maar bij welke groep jij behoort, daar kan alleen de toekomst een antwoord op geven...
Maar het is natuurlijk altijd leuk om van mensen te horen dat het van de eerste keer lukte, dat geeft moed :)

Ik lees dat je gisteren je eerste follikelmeting had, hoe is het gegaan ? Hopelijk was er al een mooie follikel te zien...

Wij zijn sinds november bezig met IUI, jammergenoeg tot nu toe zonder succes. Ik heb zaterdag follikelmeting, en hopelijk maandag of dinsdag voor de 4e keer IUI.

Je moet je idd geen zorgen maken over de inseminatie zelf, daar is echt niets aan (bij mij toch). Je voel gewoon eventjes het slangetje in je baarmoeder gaan wanneer ze het staaltje van je vriend/man inbrengen.
Ik heb wel de 2e keer de dag zelf en de dag na de inseminatie veel last gehad van buikpijn, dat kwam waarschijnlijk door het goedje dat ze gebruiken om het sperma op te werken.
Voor de rest is er eigenlijk niet zoveel aan, het duurt idd maar heel even, en daarna kan je gewoon terug doorgaan met je dagelijkse leven.

Senieke
25 January 2012, 21:23
Hey Senieke, ik wil je graag veel succes wensen, ik duim voor je dat het van de 1ste keer lukt ! :)
Eigenlijk zegt het slagingspercentage of de slagingskans niets hoor. Er zijn altijd vrouwen die van de eerste IUI zwanger worden, er zijn er ook die door moeten gaan naar IVF, of die pas bij de laatste poging IUI zwanger zijn. Maar bij welke groep jij behoort, daar kan alleen de toekomst een antwoord op geven...
Maar het is natuurlijk altijd leuk om van mensen te horen dat het van de eerste keer lukte, dat geeft moed :)

Ik lees dat je gisteren je eerste follikelmeting had, hoe is het gegaan ? Hopelijk was er al een mooie follikel te zien...

Wij zijn sinds november bezig met IUI, jammergenoeg tot nu toe zonder succes. Ik heb zaterdag follikelmeting, en hopelijk maandag of dinsdag voor de 4e keer IUI.

Je moet je idd geen zorgen maken over de inseminatie zelf, daar is echt niets aan (bij mij toch). Je voel gewoon eventjes het slangetje in je baarmoeder gaan wanneer ze het staaltje van je vriend/man inbrengen.
Ik heb wel de 2e keer de dag zelf en de dag na de inseminatie veel last gehad van buikpijn, dat kwam waarschijnlijk door het goedje dat ze gebruiken om het sperma op te werken.
Voor de rest is er eigenlijk niet zoveel aan, het duurt idd maar heel even, en daarna kan je gewoon terug doorgaan met je dagelijkse leven.

Hoi liesje,
Dank je wel !!
de folikkelmeting was erg goed zij de arts.
het baarmoederslijm was al 7.2mm dik
linkerkant zat er eentje van 8,5mm en rechts 7,3mm
en dit op de 10e cyclus dag :) de dokter vond dat heel goed een normaal folikkel groeit 2mm per dag.
dus zaterdag moet ik met men man bloed laten trekken in het ziekenhuis en s'avond moet ik hem opbellen en kan hij me de uitslag en verdere instructie's geven ivm de datum , wanneer de thuisverpleging mag komen enz.. ik was best zenuwachtig ook al is dat maar een echo'tje maar hij is enorm lief en voorzichtig , legt alles ook heel er goed uit en betrekt men man er ook goed bij
dus nu is het afwachten tot zaterdag.

jammer dat het nog niet gelukt is bij jou :(
Maar geef de moed zeker niet op !! positief blijven ook al is dat soms niet makkelijk ! Ik duim voor je dat het deze keer mag lukken en wens je dan ook enorm veel succes toe !

Bedankt voor je uitleg het geeft me moed en neemt de schrik een beetje weg.
Ik had vaak bang dat het toch pijnlijk zou zijn.
Ik moet ook pregnyl krijgen voor de iui en een weekje later ook.
Ben eens benieuwd hoe ik daar op ga reageren..

Ik wens je veel succes en hou me zeker op de hoogte !! De duimen gaan hier omhoog Veel liefs xxxx

marijketje
26 January 2012, 02:17
Hoi meid ! Ik heb vOrige week woe m'n eerste Iui gehad ! Weet het volgende woensdag !

prulleke
27 January 2012, 21:40
Heykes,

Ik ken ook iemand waarbij de iui direct den eerste keer gelukt was!
Bij mijzelf was het 4 keer zonder succes. Daarna overgestapt naar ivf,
en ook daarmee pas gelukt na 3 mislukte pogingen. Toen ik de moed begon op te geven is het ons gelukt! Na 2,5 jaar positief nieuws gekregen!
En nu hebben wij een leuke tweeling :-)
Volhouden het is de moeite waard!

Senieke
28 January 2012, 15:06
Hoi meid ! Ik heb vOrige week woe m'n eerste Iui gehad ! Weet het volgende woensdag !
Ohh wat spannend voor jou zeg !! ik duim voor je !!
Is je eerste keer wat mee gevallen ? xxx

Senieke
28 January 2012, 15:11
Heykes,

Ik ken ook iemand waarbij de iui direct den eerste keer gelukt was!
Bij mijzelf was het 4 keer zonder succes. Daarna overgestapt naar ivf,
en ook daarmee pas gelukt na 3 mislukte pogingen. Toen ik de moed begon op te geven is het ons gelukt! Na 2,5 jaar positief nieuws gekregen!
En nu hebben wij een leuke tweeling :-)
Volhouden het is de moeite waard!

hoi hoi ,

bedankt voor je reactie !
heb je veel last gehad van je ivf behandeling ?
ik heb al zo vaak gehoord dat je der best last van kan hebben.
na 2,5 jaar super leuk nieuws krijgen is fantastisch en dan nog wel een leuke tweeling :)
echt super fijn !!
het is zoals je zegt volhouden is de boodschap en de moed niet laten zakken. soms is het emotioneel best zwaar altijd de teleurstellingen , altijd de boodschappen die je soms krijgt van vrienden.. maar ik geef niet op hoor we gaan er voor :)
hou oud zijn je kids al ? xxx

konijntje
28 January 2012, 17:48
Senieke! Bij ons was het de eerste keer raak. Dat is wel een miskraam geworden maar zoals je aan mijn ticker kan zijn is dat niet door de IUI.
Dan een ronde mislukt en nu reeds 15 weken zwanger van een tweeling terug door IUI!
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik me steeds voorhield om zwanger te zijn na 6 maanden door IUI en misschien door zo te denken dat ik wel een stuk stress wegnam bij mezelf. Natuurlijk zo een 10 dagen na de inseminatie begon het steeds te kriebelen hoor :)

Veel succes!

OVer de praktische ervaring: ik had altijd pijn de dag zelf of de dag erna. Nu ik had op voorhand ook altijd een pijnlijke eisprong en nu was die nog pijnlijker! Maar voor de rest had ik geen last

prulleke
28 January 2012, 18:08
Hey Senieke,

Leuk zijn die ivf behandelingen natuurlijk niet.
Ik moest elke dag spuitjes in mijn buik doen, en dan die periode ook om de 2 dage op controle voor folikelmetingen enzo.
Nadien was dan de pick-up. Dat is natuurlijk niet zo aangenaam, maar da's dan ff op de tandjes bijten.
De terugplaatsing is hetzelfde als een iui, dus dat valt goed mee.
Voor mij was vooral het afwachten op den duur emotioneel heel zwaar.
Veeeel huilbuien gehad, en het is inderdaad ook zwaar om in je omgeving te horen dat het bij anderen direct lukt. Meeleven met hun zwangerschappen is dan niet evident.
Ons kindjes zijn nu een goei 5 maanden, maar gecorrigeerd 2,5 maanden (zijn zeer prematuur geboren)
Veel succes!

Senieke
28 January 2012, 21:32
Senieke! Bij ons was het de eerste keer raak. Dat is wel een miskraam geworden maar zoals je aan mijn ticker kan zijn is dat niet door de IUI.
Dan een ronde mislukt en nu reeds 15 weken zwanger van een tweeling terug door IUI!
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik me steeds voorhield om zwanger te zijn na 6 maanden door IUI en misschien door zo te denken dat ik wel een stuk stress wegnam bij mezelf. Natuurlijk zo een 10 dagen na de inseminatie begon het steeds te kriebelen hoor :)

Veel succes!

OVer de praktische ervaring: ik had altijd pijn de dag zelf of de dag erna. Nu ik had op voorhand ook altijd een pijnlijke eisprong en nu was die nog pijnlijker! Maar voor de rest had ik geen last

Hoi konijntje,,

Eerst en vooral een dikke proficiat met je zwangerschap die heb je echt wel verdiend hoor !!
wat jammer van dat miskraam :( dat is super erg..
en de iui ben ik echt erg nieuwschierig naar..
maar moet dinsdag terug voor de 2e follikelmeting.
Weet je nog hoe groot jou eitje moest zijn voor de iui ??

ik zelf heb vandaag te horen gekregen dat ik een vorm he van pcos wist ik helemaal niet.. dat ze dit nog nooit hadden gemerkt snapte ik helemaal niet.
hopelijk mag het hier snel lukken :)
geniet van je zwangerschap
veel liefs xxx

Senieke
28 January 2012, 21:36
Hey Senieke,

Leuk zijn die ivf behandelingen natuurlijk niet.
Ik moest elke dag spuitjes in mijn buik doen, en dan die periode ook om de 2 dage op controle voor folikelmetingen enzo.
Nadien was dan de pick-up. Dat is natuurlijk niet zo aangenaam, maar da's dan ff op de tandjes bijten.
De terugplaatsing is hetzelfde als een iui, dus dat valt goed mee.
Voor mij was vooral het afwachten op den duur emotioneel heel zwaar.
Veeeel huilbuien gehad, en het is inderdaad ook zwaar om in je omgeving te horen dat het bij anderen direct lukt. Meeleven met hun zwangerschappen is dan niet evident.
Ons kindjes zijn nu een goei 5 maanden, maar gecorrigeerd 2,5 maanden (zijn zeer prematuur geboren)
Veel succes!

nee natuurlijk begrijp ik best dat dat niet leuk is ..
het is best zwaar he , de spuitjes de controles,de ivf zelf , de emotie's..
het is soms best lastig he de huilbuien maar begrijp je hoor. hier hebben we dat ook vaak , vaak liggen huilen , teleurgesteld zijn.. de reactie's van sommige die helpen er zeker niet bij en zoals je zegt de vrienden of familie dat zwanger zijn.. ik gun het hen ook hoor maar de verhaaltjes van bij mij lukt het als geen ander.. dan krijg ik het toch wel even.
Nou ja ze zijn natuurlijk ook super blij :)
Ohh ze beginnen al flink groot te worden wat fijn zeg ! :D
je zal er vast wel veel plezier aan hebben aan die schatjes xxxx

prulleke
28 January 2012, 23:07
nee natuurlijk begrijp ik best dat dat niet leuk is ..
het is best zwaar he , de spuitjes de controles,de ivf zelf , de emotie's..
het is soms best lastig he de huilbuien maar begrijp je hoor. hier hebben we dat ook vaak , vaak liggen huilen , teleurgesteld zijn.. de reactie's van sommige die helpen er zeker niet bij en zoals je zegt de vrienden of familie dat zwanger zijn.. ik gun het hen ook hoor maar de verhaaltjes van bij mij lukt het als geen ander.. dan krijg ik het toch wel even.
Nou ja ze zijn natuurlijk ook super blij :)
Ohh ze beginnen al flink groot te worden wat fijn zeg ! :D
je zal er vast wel veel plezier aan hebben aan die schatjes xxxx

Heykes!
't Is ook zo dat niet veel mensen 'echt' begrijpen wat je allemaal doormaakt, ookal doen sommige wel hun best. Dat geeft ook een 'eenzaam' gevoel.
Maar nu achteraf gezien was het zeker allemaal de moeite waard, dus ik zou echt zeggen: ga ervoor! vroeg of laat zal je beloond worden!
En ik denk dat wij er misschien nog bewuster van genieten omdat je weet dat het niet allemaal vanzelf is gegaan voor ons.
xxx

konijntje
29 January 2012, 12:02
Seniek,

Ik dacht rond de 0.18 mm maar ik kan me vergissen....soms gaat het trager soms sneller.
De ene keer rijpten mijn eitjes heel vlot en de andere keer deden ze er enkele dagen langer over, maar die dokter kunnen dat heel goed inschatten, anders zou ik niet terug zwanger zijn denk ik dan :)