Volledige versie bekijken : niet doorslapen van Zoontje! HELP!
san
16 January 2012, 22:13
Hallo,
ik ben even radeloos... :alien-weap:
Mijn zoontje van 21 maanden slaapt nog steeds niet door!
Met periodes moet ik maar 1-2x opstaan en soms tot 7x.
Meestal is het voor zn tutje te geven en het is in orde.
Nu is het al een week weer een ramp. Weer gemiddeld 6x opstaan.
Vanavond wou hij zelfs niet inslapen... Hij weende en weende maar.
En als ik hem mee naar onder neem lacht hij en begint hij te spelen.
Dus terug naar boven en het wenen begint meteen weer. Heb hem mar in slaap laten wenen/schreeuwen.
Ik weet gewoon geen raad. We hebben al vanalles geprobeerd: tutten afgepakt, laten wenen ( 9dagen aan een stuk), osteopaat....
Ik ben redelijk streng en consequent voor de opvoeding van hem.
Weet iemand raad???
Achter 10weken is de 2de daar en ik zie me echt niet opstaan voor 2kindjes:(
HELP!
snoezel
17 January 2012, 08:31
en is dat altijd al zo geweest dan?
hier heeft onze kobe zo'n hels jaar achter de rug gehad.
denk van 18m tot 2j6m ongeveer...
die had altijd nachtmerries.
in het begin kregen we hem zelf niet getroost.
t is gebeterd met een waaklampje en een vaste knuffel.
wat als je die tut nu niet gaat terug geven en er genoeg in zijn bed legt?
hier is het toch van zelf gebeterd.
al moet ik er geregeld nog 1 a 2 keer per nacht uit omdat hij weer eens in de knoop zit met zijn deken of zo :s maar er zijn weken dat ik ook niet moet opstaan :D
dorien_951
17 January 2012, 09:00
Hier ook steeds dat probleem... maar ik heb dan geen tut om te geven.
Bij ons in bed werkt ook niet... hij is dan gewoon een uur of 2 ontroostbaar aan het brullen.
Ik hoop dat het overgaat als de baby bij hem komt slapen.
Mieke
17 January 2012, 12:06
Hier er toch ook nog regelmatig uit omdat ons madam ligt te wenen, alleen is zij vaak zelf niet wakker! Meestal wachten we even voor we gaan kijken maar soms blijft ze huilen (ik denk hier ook aan nachtmerries) en dan gaan we haar tutje geven. Soms heeft ze dat gewoon nog in, soms niet. Ze ligt wel altijd met haar hoofd tegen de spijlen of bovenkant van haar bed (ik zou er koppijn van krijgen moest ik zo slapen). We leggen haar dan terug in het midden van haar bedje en of ze nu wakker is of niet, daarna slaapt ze terug beter.
san
17 January 2012, 16:01
We hebben 5tutten in bed maar die gooit hij er uit. Hij wordt ook niet echt wakker, hij zeurt/weent in zn slaap. En dan sttek ik zn tutje in en slaapt hij verder. Soms heeft hij die er nog in en stop ik hem gewoon toe en is het ook ok.
Gisteren sliep hij eindelijk om 22u en om 23.10 was hij weer daar. Tut gaan geven en weggegaan. Zoals ik altijd doe. En nu begon hij toch weer te wenen dat het niet net was.
Hij had een zuiver pamper, had goed gegeten, geen verstopte neus, goed stoelgang gemaakt.
Ik weet niet wat er voor de rest er kan zijn dus heb ik hem laten wenen.
Het was 12.20u! Hij is echt een volhouder!
En juist was hij wakker in zn middagdut maar hij moest echt nog wel slapen na zo een nacht en hij was vroeg op. Dus hetzlefde als dezenacht...
En na een half uur wenen/schreeuwen ben ik toch zn tut gaan geven. En van het moment dat ik binnen kwam was een het gelijk stil... Tut gegeven en neergelegd en hij begon weer! Gelukkig 2min en het was stil.
Hij is gewoon over zn toeren omdat hij zlef doodop is.
Maar er moet toch een oplossing bestaan. Ik zie mij echt niet voor 2kindjes opstaan.
Dat hou ik niet vol. En grommelen omdat ik moe ben, dat is iets waar ik niet tegen kan... Niet eerlijk tov kindjes. (hoewel hij het wel veroorzaakt).
Ik ben ten einde raad! Ik zie het gewoon even niet meer zitten zo, deze situatie!
En dan moet ik nog niet eens gaan werken! Laat staan als ik dit wel moest doen!
Ik voel me zo falen als moeder op dit moment!
x
Mieke
17 January 2012, 16:21
Pfff, 't is inderdaad een volhouderke!!
Misschien zelf toch ook blijven volhouden en hem laten wenen? Schrijf de tijden op en misschien dat die korter worden na een tijdje. Als dit zo is dan kan je het blijven volhouden tot hij gewoon weer snel inslaapt.
Echt niet leuk hè zo vaak moeten opstaan 's nachts en dan nog zo lang! Hopelijk is hij er inderdaad snel van af want ik kan me inbeelden met een 2de op komst dat het geen pretje is.
boeleke2704
17 January 2012, 19:58
Henrike heeft ook 'n tijd gehad dat hij huilde in z'n slaap. Hij was z'n tutje kwijt... Hier hielp het om er een doekje aan te hangen, zo kon hij zijn tutje gemakkelijker zelf vinden. Was hier echt een grote stap vooruit!!!
Ook hier af en toe eens zeuren in z'n slaap, een droom of zo. Hij lag dan soms met de oogjes toe nog en tutje in de mond. Na een tijd herkende ik dat zeuren en daar sta ik dus niet meer voor op. Hij heeft zichzelf zo ook leren troosten.
Maar je hebt idd een vastebraden kereltje... hopelijk heb je iets aan m'n tips?
Elke_
17 January 2012, 21:08
Hier is het gebeterd met echt een vast ritueel, slaapzak, knuffel en tut, kusje, bed in, muziekmobiel opdraaien, aaike en slaapwel, licht uit en deur toe. En dan eens beneden ook nog het muziekje van de babyfoon. Als hij tussendoor wakker wordt of we horen dat hij begint te woelen zetten we terug muziekje van de babyfoon op.
Hopelijk wordt het snel beter want zoiets kan je breken...
san
17 January 2012, 21:31
Daar zeg je het goed. Zoeist kan je echt breken. ik zit er zo een beetje door denk ik :(
Het inslapen is redelijk goed gegaan vandaag. 1x naar boven moeten gaan en hemnog maar eens uitgelegd dat er 's nachts geslapen moet worden en dat ik of papa niet meer komt tot morgenvroeg.
Hij luisterde echt maar zeurde toch en keek een beetje panikerig.
Mss ook omdat ik het nogal streng zei en zoiets moet ik bij hem niet vaak doen.
Hij luistert zeeeer goed! Dus moet amper ooit iets strengs zeggen:)
Toen ik naar onder ging weende hij weer alsof zn wereld verging maar na 2min was het stil.
Voorlopig niet meer gehoord.
Ik ga ook mn bed opzoeken. Ben echt op!
Bedankt alvast voor de reacties! Doet goed om steun te krijgen! :)
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.