Volledige versie bekijken : kiezen voor een mooie maar populaire naam of toch iets unieks?
Ellen1989
13 January 2012, 10:58
hey,
Deze week kwam ik te weten dat mijn eerste kindje een jongen wordt :)
Heel leuk nieuws, maar nu volgende dilemma..
We vinden enkele namen mooi, maar sommige van die namen worden al zoveel gekozen dat ik twijfel om hem te nemen.
Ik wil niet dat mijn zoontje met 4 of 5 naamgenoten in de klas zal zitten.
Ik ging daarom op zoek naar andere,uniekere namen en kwam met het volgende lijstje(in volgorde van voorkeur).
Het zijn allemaal Franse namen, omdat mijn vriend een Franse achternaam heeft.
Louis(meest gekozen naam in Vlaanderen 2010)
Henri
Clément
émile(nr 79 lijst meest gekozen namen)
Jules(nr 18 lijst meest gekozen namen)
Maurice
Léon(nr 32 meest gekozen namen)
Léo
Guillaume
Amoury
Maxence
Naël
....
Welke vinden jullie mooi/helemaal niet mooi..of zijn er nog namen/suggesties?
alvast bedankt en aan iedereen een mooie en vlotte zwangerschap gewenst!
dorien_951
13 January 2012, 11:52
Ik vind dat je in de eerste plaats een naam moet kiezen die JULLIE mooi vinden. Ookal wonen er zo 30 in't straat. Allé ik ga echt geen naam pakken die bij mijn favorieten op plaats 8 staat omdat de voorgangers toevallig populair zijn.
Jyotsna
13 January 2012, 13:29
ik deel de mening van Dorien.
Wij hebben ook gekozen voor Lore, dat is tegenwoordig een heel populaire naam, maar voor ons was dat de mooiste
M'tje
13 January 2012, 16:06
Henri'tjes zijn er niet zoveel hoor ;-)
mar ik deel de dames hun mening, gewoon kiezen wat jullie mooi vinden!
isabelga
13 January 2012, 18:12
Ik vind ook dat je moet kiezen wat jullie echt mooi vinden.
Ik heb persoonlijk wel wat rekening mee gehouden toen we de naam kozen, dat de naam niet te veel voorkomt.
Onze namen lagen heel snel vast: Paolo of Giulia. Maar toen ik wat begon rond de kijken, zag ik echt wel heel veel Giulia's... Een heel populaire naam hier in Italie.
Paolo is een oude naam, die werd vroeger veel gebruikt. Nu willen alle Italianen precies iets moderns voor hun zoon, dus er zijn niet veel kleine Paolo's.
Ik denk dat ik wel de meisjesnaam zou veranderd hebben als ons boeleke een meisje was. Gelukkige was het een jongen :)
Voor een eventueel volgend kindje zijn we totaal niet akkoord over de meisjesnaam. De jongensnaam ligt al vast!
Saar
13 January 2012, 19:12
Jullie moeten idd een naam kiezen die jullie vooral mooi vinden!
We hebben eerlijk gezegd wel een beetje gekeken naar wat veel voorkwam en wat niet!
Ik noem Sarah en heb zowel in het lager als in het middelbaar elk jaar met minstens 1 andere Sarah in de klas gezeten, en eerlijk gezegd was dat wel redelijk vervelend! Telkens de naam Sarah gezegd werd, reageerde er minstens 2 meisjes! :(
snoezel
13 January 2012, 20:14
toen wij hier een paar weken zwanger waren kozen we voor "kobe"
toen was dat nummer 13 in de top 100.
tegen dat hij geboren werd stond die naam nummer 2
maar ik heb er nog geen enkele seconde spijt van gehad hoor.
nu ja, die van mij gaat hoogstwaarschijnlijk tot het middelbaar niet met nog een kobe'ke in de klas zitten. maar dat komt dan omdat hij mee naar brussel gaat met mij :D
je moet een naam kiezen die je echt mooi vind.
en dat het in de top staat wil enkel maar zeggen dat het een mooie naam is hé :D
Mieke
14 January 2012, 12:17
Kaat komt ook wel redelijk vaak voor. Wij kiezen ook een naam die we gewoon mooi vinden, veel voorkomend of niet.
2 dagen voor ons Kaat is in hetzelfde ziekenhuis ook een Kaat geboren en zelfs met dezelfde achternaam (op dezelfde manier geschreven zelfs) :) Die mensen wonen 1 dorp verder en zitten bij dezelfde dienst van k&g. Dat heeft al voor verwarring gezorgd, maar nu hebben ze de dossiers rood gemarkeerd en letten ze op de geboortedatum :) De kans id wel groot dat ze in het middelbaar in dezelfde school en klas belanden.
idep
14 January 2012, 13:56
Toen wij pas samen waren, beslisten we meteen dat de kindjes Lukas & Julie zouden heten... 12 jaar later zijn dat 2 immens populaire namen, maar dat geeft niet, onze kindjes blijven uniek en wij houden van de namen!
Ellen1989
14 January 2012, 15:43
bedankt allemaal voor de reacties,
Ik vond het persoonlijk ook niet erg leuk altijd wel met een Ellen ergens te zitten (klas,jeugdbeweging,...)
Daarom besloten we om voor Henri te gaan, het is ook nog is de naam van mijn vriends opa en de peter noemt Hendrik.
Het is natuurlijk nog vroeg, kan nog altijd van mening veranderen hé :)
boeleke2704
15 January 2012, 21:40
Ik zie net dat jullie beslissing gevallen is. Op nog wel nen heeeeeeeeel mooie naam ;)
Wij vonden Louis ook mega mooi. Maar hebben dus wel gekozen om deze naam te laten varen omdat er al zoveel Louis-kes rondlopen de laatste tijd. Ik blijf de naam mooi vinden, dus snap de mensen hun keuze ook wel.
Maar wij zijn voor de minder vookomende keuze gegaan (nr1 van mijn man) en hebben voor Henri gekozen.
Persoonlijk kende ik geen enkel kindje dat zo noemde. (Nu nog niet, enkel hier weet ik dat M'tje hem ook gekozen heeft.)
Vandaar onze keuze dus. Enne... al heeeeeeeeel veel leuke reacties op gekregen. :)
junior
16 January 2012, 13:31
Effe een domme vraag misschien maar hoe spreken jullie Henri uit? Zo echt zo'n Frans, of zoals je het schrijft? Ik heb beiden al gehoord bij anderen, vandaar.
Ook hier wordt het een jongetje maar wat de naam betreft zijn we er ook nog niet uit. We vinden Vic allebei een heel mooie naam, maar we zijn nog niet volledig overtuigd, ik twijfel vooral omdat mijn man zijn achternaam ook met een K begint, daarmee dat ik vind dat de combinatie van voornaam en achternaam niet zo geweldig is...
M'tje
16 January 2012, 14:59
Hier spreken we henri op z'n frans uit, zonder de "h"dus. Dat past mooi bij Renée vinden we.. Maar er zijn er wel veel die vragen hoe ze het moeten uitspreken, op z'n frans of op z'n engels.. Wij vonden het voor de hand liggend dat het op zijn frans is door de combinatie met Renée, maar niet iedereen is daarvan dus overtuigd ;-)
Geweldige keuze Sarah ;-)
boeleke2704
16 January 2012, 21:07
Hier wordt Henri ook op z'n Frans uitgesproken. Maar we krijgen ook wel vaak de vraag of het op z'n Frans, Engels of Hollands (zoals je het schrijft) uitgesproken is. :)
lulleby
22 January 2012, 15:51
Hoi,
ik heb een speciale naam en ben daar absoluut niet blij mee..
Mensen weten niet hoe je het schrijft, mensen weten niet hoe je het schrijft, vragen 2x hoe is jouw naam en gebruiken hem dan nooit..
Tijdens mijn schoolperiode zochten ze koosnaampjes voor me.. iedereen ander natuurlijk.. ik vond het niet leuk!
Ik had zelf altijd stress als ik me moest voorstellen in de klas of een andere activiteit..
ik vond het echt neit leuk, natuurlijk is dat smaak en als het makkelijk in de mond ligt, mag het speciaal zijn.. maar aub overdrijf er niet in..
veel succes xx
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.