Volledige versie bekijken : Help... :-(
Shanneke
27 February 2009, 11:07
Hallo allemaal,
Kwlde graag wat aan jullie kwijt en jullie raad...Ik voel me erg beschaamd om dit te vertellen, maar ik weet het even niet meer... :(
Mijn lief en ik zijn zoals jullie weten bezig om een kindje te maken. Hij heeft er 2 uit een voorgaande huwelijk, ik heb zelf heb geen kinderen.
Ik ben nu 35 jaar en heb altijd een kindje gewild, vanwege omstandigheden heeft dit nooit gekund.
Nu ik mijn partner heb gevonden op allerlei manieren, zou ik graag een kindje willen. Hij wil ook dol graag een kindje, dat is zeker !
Maar nu komt het.....
Het is zowiezo de bedoeling dat ik eind dit jaar over kom naar België.
Nou heeft hij een vrij hoge allimentatie 400 euro. Dan blijft er nog 1000 euro over + maaltijdcheques om van te leven. Ik heb nu een tijdelijke ziekekas uitkering. Als ik naar België kom valt mijn inkomen weg, blijft alleen die van hem over.
Waar het dus gewoon op neerkomt is dat wij gewoon geen geld hebben om een 3e kindje te nemen :(
Het maakt me verdrietig, boos en zelfs bang We hebben der heus aan gedacht om nog even te wachten, totdat ik werk heb gevonden ofzo. Maar intussen wordt ik er niet jonger op en hij ook niet (hij 41). En wat als ik als Hollander geen werk kan vinden in Belgë...:/ De economie gaat al zo slecht :/
Zelf heb ik geen ouders meer, geen contact meer met familie e.d. Ik heb het verleden achter me gelaten, om hier bij hem en zijn kinderen mijn toekomst te gaan bouwen. Ik zie ze dood graag en zij mij !
Ik weet gewoon niet wat ik moet doen....:(
Liefs van een verdrietige Shanneke...
Nala'tje
27 February 2009, 11:28
shanneke wat een triest verhaal!
heeft je vriend mss nog spulletjes van toen zijn kindjes klein waren? zoals kinderwagen enzo? mss dat jullie die kunnen hergebruiken, das toch wat geld uitgespaard.
en mss kleren van de vorige kindjes?
heb je vrienden waar je nu woont? anders kan je mss daar je officiele adres zetten en toch bij je vriend gaan wonen, als je dan officieel nog in nederland woont, heb je nog recht op je uitkering, toch?
en pas je adres aanpassen als je hier werk hebt?
een vriend van mij woont in nederland en werkt in belgie dus dat zou denk ik geen probleem mogen zijn...
khoop dat ik je mss zo een beetje heb geholpen!
knuffel van nala
Fieke
27 February 2009, 13:09
wij hebben het financieel ook niet even breed altijd!
Oke, wij werken wel allebei!
Maar ik denk dat je wel perfect een baby kan passen in ieders budget!
Ik blijf ervan overtuigd dat er veel dingen gekocht worden die eigenlijk 'luxe' zijn!
Probeer eens goed alles op te schrijven, vaste uitgaven aan huur, eten, electriciteit en dat soort dingen.
Bereken dan eens hoeveel je kan overhouden, en probeer wat te sparen, dan kan het volgens mij perfect!
cindy
27 February 2009, 16:13
Hey Shanneke,
Welk beroep zou je willen uitoefenen en in welke streek komen jullie wonen?
Ik heb wel een paar contacten die constant personeel aannemen maar dat is in de verkoopsector.
Als verkoopster dus in een winkelketen !!
groetjes cindy
Kimmy
27 February 2009, 17:46
misschien eens aankloppen bij "Moeders voor Moeders"? ik weet niet of jullie in aanmerking zouden komen voor hulp hoor maar je kan maar eens proberen
ook moet je rekenen dat je recht hebt op kindergeld, ook al is dat niet veel, het is iets!
tess1307
27 February 2009, 19:19
je moet zeker niet beschaamd zijn om dit te vertellen.. Momenteel is het bij ons financieel ook geen pretje.. geen zekerheid.. ik heb mijn vast werk maar mijn vriend is zelfstandige en dat draait niet altijd even goed.. toch willen wij heel graag een kindje.. en weetje, als zo een wondertje daar is dan red je het wel!! Heel veel producten zijn luxe.. beetje besparen lukt altijd zeker als je zoiets moois in de plaats krijgt.
En werk zal je ook wel vinden hoor.. Als je openstaat voor alles dan vind je wel iets.. Misschien nog niet meteen iets wat je echt leuk vindt maar je verdient tenminste geld.. Van nederland zijn heeft daar niet zoveel mee te maken denk ik..
zet alles nog eens goed op een rijtje zoals fieke zegt.. je zal wel zien dat als je wil het wel zal lukken..
Veel moed..
xxx
snoezel
28 February 2009, 07:50
over die spullen voor een kamertje en zo zou ik me echt geen zorgen maken.
die kan je perfect tweedehands kopen en inderdaad er zijn een heleboel spulletjes die gewoon "luxe" zijn en waar je perfect zonder kan.
ik vind de grootste kost eens je kindje er is. onze kobe heeft een koemelkallergie en heeft speciale voeding nodig. dat was in het begin 28euro om de twee dagen. we hebben daar ook elke week bij de ka mee gezeten en zo :s
nu ja, dat is allemaal te overbruggen hoor maar ik bedoel dus maar dat die eerste kosten eenmalig zijn en dat je negen maand de tijd hebt om bv elke maand iets te kopen :)
ik denk wel dat als je wil werken je wel werk vind.
mss niet wat je juist het liefste doet maar je kan mss zo beginnen en dan rustig verder uitkijken!
ik hoop voor jullie dat het allemaal slim komt en dat jullie toch aan een derde kindje kunnen beginnen hoor!!!
groetjes
snoezel
Koke
28 February 2009, 09:50
Hey Shanneke,
Wat voor werk zou je graag willen doen en in welke omgeving? Bij ons zoeken ze ook regelmatig werknemers.
Wij hebben het ook niet altijd even breed. Moeten een huisje afbetalen en hebben hier al met zware kosten gezeten. Toch willen we voor een kindje gaan. Zowiezo vallen er dan andere uitgaven weg, die dan aan luiers etc kunnen besteedt worden. Ben je ook lid van de mutauliteit of je vriend. Daar krijg je een helehoop gratis geschenken als je zwanger bent. Alle kleine beetjes helpen hé!
Zet alles nog eens op een rijtje, ik hoop dat jullie eruit komen en voor een eigen kleintje kunnen gaan!
Shanneke
1 March 2009, 19:32
Lieve mensen allemaal,
hartelijk dank voor jullie hartverwarmende reacties. Jullie hebben inderdaad gelijk, en we gààn voor ons kleine wondertje ! Het is fijn om te weten dat er hier in België zulke lieve mensen wonen, iets wat Peeke (mijn lief) al lang wist natuurlijk ;) Samen komen we er wel, en gaan we die kleine spruit een warm nest geven, het gaat niet altijd makkelijk zijn, maar moeilijk gaat ook.
Duim voor ons, zoals wij duimen voor iedereen hier die bezig is met het bereiken van die mooie wens : een kindje.
Liefs van Shanneke en Peeke.
veerle
1 March 2009, 23:24
zoals de meeste hier wel zeggen, in ieders budget past een baby je moet alleen op de luxe toestanden besparen :)
maar dat is tegenwoordig voor iedereen zo.
Wij werken met z'n 2 voltijds en ik heb nog een bijberoep en op het einde van sommige maanden
vraag ik me ook af hoe wij ne kleine gaan groot brengen.Maar, dan zullen er
prioriteiten die er nu zijn plaats moeten maken voor een nieuwe prioriteit 'een baby'
het mag nu eigenlijk best wel beginnen komen de baby ;)
xxx
xx
x
tweety18
2 March 2009, 09:21
Das waar Veerle, het past in ieders budget. Ik heb ook soms het gevoel dat er niet genoeg gaat overschieten met een baby erbij, maar ik denk dat je dan ook wel meer geld spaart door meer thuis te blijven, je kan niet meer zo veel weg. Wij werken ook met zijn 2 voltijds.
Dat is ook één van de redenen geweest waarom ik zwanger worden zo lang heb uitgesteld, maar daar heb ik nu spijt van. Als ik toen had geweten dat het zo lang ging duren, was er veel eerder aan begonnen.
Ben nu 6 dagen te laat en heb schrik om te testen om mezelf een nieuwe teleurstelling te besparen.
xxx
tess1307
2 March 2009, 16:38
Hey tweety...
Ik leef zeker met je mee hoor deze dagen.. kan mij voorstellen hoe moeilijk het moet zijn om zo lang te proberen en het lukt steeds niet. Daarom ben ik ook vroeg begonnen met het idee dat het nog lang kan duren.. toch hoop ik snel op een wondertje.. Uiteindelijk kan je een baby altijd opschuiven want er komen steeds dingen die ook belangrijk zijn. toch valt alles te combineren met een kindje hoor..
Hopelijk is het raak tweety.. ik duim voor je!!
xxx
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.