PDA

Volledige versie bekijken : diarree?

sann
4 January 2012, 20:34
hallo,

alexander heeft vandaag 3 kakapampers gehad: 's morgens, 's middags en 's avonds. Alle drie lopend, telkens kleertjes moeten vervangen.

Verder merk ik niets aan hem, hij eet normaal ( misschien een beetje minder, maar niet om te zeggen ) was echt vrolijk.

Nu weet ik niet goed wat ik moet doen? Heb hem enterol gegeven... Zouden jullie er mee naar een dokter gaan of eerst nog wat afwachten?
Normaal zou hij morgen naar de OM moeten omdat ik nog heel veel schoolwerk heb, maar zal dat best afzeggen zeker?
Zou hem liefst gewoon bij mij thuis houden maar ik heb echt nog zoveeel werk dat ik niet goed weet wat ik daar dan mee moet...

nog tips ivm diarree?

sann

boeleke2704
4 January 2012, 21:26
Ik zou idd Enterol geven.
Verder banaan, worteltjes als groenten, ...
Heel veel water laten drinken en verder kan je nog even afwachten. Zolang hij blijft eten en drinken kan je afwachten hoor.
Tja, OM... Moelijk!!
Ik heb hem altijd graag bij mij als hij ziekjes is, maar soms gaat het gewoonweg niet hè.

boeleke2704
4 January 2012, 21:27
Hopelijk snel beterschap!!

sann
5 January 2012, 10:51
blijkbaar toch nog niet gedaan...
net weer een diarreepamper gehad...

boeleke2704
5 January 2012, 11:31
Sann, ik heb hier een brochure van bij m'n apotheker 'Mijn kind heeft diarree'.
Daarin staat dat je dit rustig thuis kan behandelen zolang het kind speels blijft, geen koorts heeft en voldoende blijft eten.
Wat te doen?
- voldoende vocht toedienen: water of ORS!! Geen fruitsappen of bruis-dranken
- goed blijven voeden: geen kiwi enz, wel banaan, appel, wortels,...
- handen goed wassen, anders blijft het virusje verspreiden

Wanneer naar de dokter:
- droge mond en tong
- diep weggezakte oogjes
- weinig of geen pipi-pampers
- speelsheid neemt af
- huilen zonder tranen
- aanhoudende hoge koorts
- aanhoudende diarree gedurende 3 dagen
- niet meer willen drinken of eten
- als er om de haverklap diarree - pampers zijn: meer dan 2x per uur

isabelga
5 January 2012, 12:23
Paolo heeft er net 2 weken diarree opzitten ...
De KA vertelde me dat in deze periode er een buikgriep aan het rondgaan is bij de kinderen.
Meestal duurt het 3 dagen en hij kan tot 20 pampers per dag hebben!
Paolo heeft er 2 weken over gedaan omdat hij 'maar' 5 pampers per dag had ...

Veel water laten drinken en iets geven om de darmflora terug op peil te krijgen.

sann
5 January 2012, 12:48
ja, gisteren at hij nog normaal, vandaag dus niet...
hij wou geen gp, geen hap,ook geen boterham
heb dan toch maar de KA gebeld
Daar zeiden ze dat hij absoluut niet moet eten en dat ik hem flessen melk moet geven en water moet laten drinken...
Maar ja gelijk onze vriend zo'n drinker is ( helemaal niet dus )
Heb een fles gemaakt maar na 2 slokken wilde hij niet meer, heb er dan wat rijstvolkken in gedaan en als papje gegeven, zo heeft hij toch een deel willen eten....
en een paar slokjes water...
Ze zei ook dat ik niet meer kan doen dat dat en enterol 2 keer per dag geven.
moet terugbellen als hij koorts krijgt of begint over te geven.

pfff krijg er maar voldoende vocht in als meneertje niet wil drinken...

Koke
5 January 2012, 14:54
Ocharme het venteke! Hoe gedraagt hij zich voor de rest, buiten dat hij niet wil eten?

Misschien een soort milkshake met banaan en melk maken (maar dan zonder ijs), smoothies, ...

tiger
5 January 2012, 14:56
ocharme Alexander toch!

Ik ken het probleem hier van het drinken. Vooral als ze dan ziek zijn gaan ze nog minder drinken en dan moeten ze juist zoveel mogelijk vocht binnen hebben. Moeilijk he!!

Toen Jarne ziek was en koorts maakte heb ik hem wel dagelijks een appelsapje gegeven zodat hij vocht binnenkreeg, maar met diarree is dat natuurlijk geen optie he, dan moet je dat net vermijden.

sann
5 January 2012, 14:58
hij is wel redelijk vrolijk.
Hij slaapt wel meer dan anders: momenteel al een dikke 2u ( zijn we thuis niet gewoon bij OM wel )

tiger
5 January 2012, 15:02
Hij zal zijn slaap nodig hebben he.
Hopelijk eet hij dan wat beter als hij seffes wakker wordt en goed uitgerust is.

sann
5 January 2012, 20:34
ook na het dutje heeft hij niets willen eten of drinken.
Heb dan toch maar terug naar de KA gebeld rond 16.15. Daar zeiden ze om toch maar langs te komen om 18.10.
Bij de KA te horen gekregen dat we moeten zorgen dat hij drinkt, en dat hij minstens 3 goeie pipipampers op een dag moet hebben.
Is dat niet het geval moeten we terug en zal hij ws moeten opgenomen worden voor een infuus.
Toen we thuiskwamen at hij zo'n klein yoghurtje van bledina en 120 ml melk. Heb moeite moeten doen zenne om die melk erin te krijgen!

hoop dat hij morgen wat meer wil drinken

sann
6 January 2012, 08:18
gelukkig heeft hij vanmorgen al een flesje bijna leeg gedronken ( 230 ml ongeveer op )
hoop zo dat hij vandaag beter is en we dus niet naar het ziekenhuis moeten!

tiger
6 January 2012, 11:20
Ben heel blij te horen dat hij vanmorgen al heeft willen drinken. Hopelijk de rest van de dag ook beter en is het niet nodig om naar het ziekenhuis te gaan.

sann
6 January 2012, 11:47
ondertussen deze morgen een klein yoghurtje op. hij heeft voor zijn doen ook wel al veel gedronken ( bijna 1 beker leeg )
Maar eten wil hij nu dus niet... geen gp, geen beschuit...
seffes wat melk proberen...

idep
6 January 2012, 23:01
hier moesten we altijd melk mijden bij diarree (of het moest hele lichte dieetmelk zijn).
Ik duim ook dat het geen opname wordt! Eten hoeft niet als ze maar vocht genoeg hebben!

sann
7 January 2012, 20:33
ah raar, bij de Ka werd duidelijk gesproken over flessen melk geven.

In ieder geval was hij vandaag al een pak beter! Hij heeft wel wat gedronken en vrij veel gegeten, vooral bokes en yoghurt, maar ook 180 g gp!

Hij heeft geen kakapamper gehad vandaag dus ook geen diarree.
Was wel zeurderig met momenten en wou vooral gepakt worden ( tja de voorbije dagen veel gepakt geweest )

boeleke2704
7 January 2012, 20:37
Da's goed nieuws hè Sann!! :)
Hopelijk blijft het zo en gaat het alleen maar beter.

Ziekenhuisopname gelukkig kunnen vermijden. Is geen pretje... spreek uit ervaring. Pff, als ik aan die dagen terugdenk... :( Geef Alexandertje maar lekker melkje en...!

idep
7 January 2012, 21:48
sorry Sann voor mijn berichtje, ik wil jou niet in verwarring brengen! Je moet in de 1e plaats het advies van je ka volgen!

sann
8 January 2012, 12:36
nee geen probleem hoor idep.
Er werd mij gezegd dat ik hem veel moest laten drinken: water, ors, melk. tmaakte niet uit wat, alleen beter geen vruchtensapjes.
En eten zeiden ze ook dat het niet hoefde maar dat ik hem moest laten eten wat hij binnenkreeg, al was het een droog koekje...

Ondertussen is hij erdoor hoor, vandaag een normale kakapamper gehad!

Indy
9 January 2012, 09:28
ik geef ze ook soms soep ipv gp. Zo heeft ze ook wat meer vocht binnen.
En ik verdeel het in kleine porties over de hele dag.

Eline heeft nu denk ik een soort van buikgriepje met overgeven en diarree.
Om ervoor te zorgen dat ze het toch wat binnenhoudt krijgt ze 4 flesjes van 150ml en dan erna een stukje toostje of yoghurtje of nog wat soep.
hopelijk duurt het niet te lang. Ze heeft geen koorts en is enkel lastig vlak voor ze moet overgeven... wat een mooi teken is voor ons om alles klaar te zetten :D

ka80
30 January 2012, 21:19
Is het wel normaal dat een kind van 3 nu al voor de tweede keer buikgriep heeft? De laatste keer was eind november. Hij heeft veel buikpijn zegt hij en heeft net 3x waterdunne diarree gehad op amper 1 uur tijd!! Het was al een beetje begonnen dit weekend maar nu is het echt doorgebroken. Ben echt wel bezorgd, zeker omdat ik elk moment kan bevallen en ik zoooo graag had gehad dat Nolan zijn zusje snel zou kunnen zien. Het zullen de hormonen zijn maar ik ben echt zo triestig dat hij nu weeral ziek is en een deel zal moeten missen van de komst van zijn zusje,... pffft,....

Mieke
31 January 2012, 11:21
Hier ook ééntje die eind november buikgriep had en midden december terug. Het is dus normaal. Als het in de crèche ronddwarreld is het er precies moeilijk buiten te krijgen!

Ik begrijp je gevoel helemaal (of toch bijna). Van eind november tot begin januari zijn we van de éne ziekte (buikgriep, strottenhoofdontsteking, kopvalling, ...) naar de andere gegaan (niet alleen ons Kaat, maar wij dus ook). 2 weken geleden leek alles terug op z'n plooien te vallen maar dan moet meneer zijne voet omslagen om nu dus al 2 weken op krukken te gaan en alles aan mij te moeten overlaten. Ons Kaat heeft nu ook terug serieus snot en hoektanden (blijkbaar zéér pijnlijk, vooral 's nachts) die doorkomen! Bij jou komt er natuurlijk nog bij dat je alle momenten kan bevallen! Ik zou me ook triestig voelen, hier is toch ook al wat afgezucht en geweend uit onmacht (waarschijnlijk ook hormonen, maar op de duur ben je het echt wel beu!).

ka80
31 January 2012, 12:19
Ja dat is het he, dat gevoel van onmacht!! Dan ben ik blijkbaar toch niet de enige, ik begon al te denken dat Nolan toch wel uitzonderlijk véél ziek was / is deze winter maar net zoals Kaat komt ook Nolan veel in contact met andere (waaronder sommige zieke) kindjes natuurlijk. Aangezien Nolan zijn 2 mede-kindjes van de om een kus op de mond geeft elke avond om dag te zeggen kan het ook niet anders natuurlijk,... Ik zal het hem toch eens moeten zeggen dat een kus op de mond niet perse hoeft!!

Ik hoop dat jouw man weer snel kan stappen en dat Kaats tanden er snel door zijn!! Zo kan jij ook weer wat bijrusten he want dat heb je toch wel nodig, eender waar je zit in de zw! bedankt voor je postje,... voel me toch weer wat minder alleen se nu! x

Bo
31 January 2012, 17:39
Hier hebben ze het beide ook al 2 keer gehad deze winter hoor karen ;)
Ik denk niet dat dat zo abnormaal is, ze komen ook in contact met zoveel bacterieën en ze moeten nu eenmaal een weerstand opbouwen. Plus, het ene kindje is er vatbaarder voor dan het andere kindje.

Hier heb ik niet het idee dat mijn kindjes meer of minder ziek zijn dan anderen. Ze zijn regelmatig eens ziek, en de snottebellen en hoestbuien zijn er ook vaak. Dan eens dit, dan eens dat, voorlopig gelukkig nog niks ernstigs of een kinderziekte is er ook nog niet geweest, maar dat komt nog wel eens. Alexander zit al meer dan 14 dagen non-stop aan de diarree, overgeven doen ze beide met de regelmaat van de klok :rolleyes: Allé, het hoort erbij allemaal.
Niet teveel zorgen maken. Wat ze nu hebben gehad, krijgen ze later niet meer è. Eens ze naar school gaan is die weerstand ook al stevig opgebouwd en worden ze dan minder ziek dan de kindjes die nog nooit ziek zijn geweest, die krijgen dan de volle laag.

Maar ik begrijp je wel hoor, is ook heel normaal nu. Je wil je zoon ook bij de geboorte van je dochtertje betrekken. Natuurlijk dat je je dan zorgen maakt om zijn gezondheid of dat hij haar mss niet zou mogen zien als hij ziek moest zijn. 1 Troost: Laurens was ook ziek toen Alexander net geboren was, hij was serieus verkouden en zat ineens met een zware hoest en moest aan de aerosol. Hij is er ook gewoon bijgeweest toen Alexander net geboren was en iedere dag nadien ook. Die kleintjes zijn zowiezo beschermd door jou, dus zoveel kwaad kan het niet.

ka80
2 February 2012, 09:08
Ah dat doet me toch deugd om dat te horen Bo. Uiteindelijk is Nolan nooit echt serieus ziek. Gewoon verkoudheid, veel hoesten en snottebellen en diarree zo om de zoveel weken (zelfs niet overgeven). Je hebt gelijk, ze moeten hier gewoon door en een ramp is dat niet, integendeel, ze worden er sterker van! Het is nu wel zo dat ik een beetje panikeer omdat de baby er nu bijna is maar mijn man zegt wel hetzelfde als jij eigenlijk,... het komt echt wel in orde. xx