PDA

Volledige versie bekijken : Toch nog 1?

lotjen
26 December 2011, 22:46
Hallo dames,

ik kom hier niet zo vaak meer,maar ik zit de laatste dagen toch wel veel met "baby'tjes" in mn hoofd. IK durf het tegen niemand zeggen,en schaamde me eigenlijk om er hier iets over te schrijven,maar ik heb efkes iemand nodig die me een beetje steunt,want zelfs mn man weet dit niet!

Ik heb sinds 2 augustus een spiraaltje,eigenlijk moest ik na 6 weken terug nr de gyne om deze te controleren,maar die dag kwamen ze de koeltoog leveren,en ik kon niet gaan. Ik ben dan nr de huisarts gegaan,en die zag de draadjes nog zitten,dus zei dat het geen probleem kon zijn!

Ik hoop dat niemand me keihard uitlacht,maar ik voel me zo zwanger.
Ik heb een serieus buikje als ik me er niet op concentreer om mn buik op te spannen,en dit is het meest spookie,ik voel soms zelf die kriebeltjes en opstijgende luchtbelletjes in mn onderbuik...
Ik ben een dikke 2 maanden geleden 2 weken heel misselijk en grieperig geweest,ik heb melkkorstjes als ik mn bh uitdoe,en mn bekken doet met momenten terug net hetzelfde pijn als mn zwangerschappen...

Ik voel me zo dom dat ik dit schrijf,want als ik niet zwanger ben,ben ik ZEKER schijnzwanger. Alhoewel ik niet zwanger mag zijn,ik trouw in mei,en heb mn kleed al gekocht. Ik ben 3 maanden zelfstandige,en we hebben ECHT geen plaats voor een baby!!!

Amai,ik voel me echt wel wreed dom nu zu,ik durf zelf niet testen of nr de gyne gaan... Ik steek echt mn kop in het zand,I know!

Ik kan toch niet zwanger zijn,want ik voel de draadjes zitten van mn spiraal!!!

kastaar
26 December 2011, 23:01
Lotjen toch!

Tuurlijk zal niemand je uitlachen!
Hoewel ik je tekst wel grappig vind hoor, niet de inhoud, maar ik voel je stress tot hier :)
Ik kan me voorstellen dat je nu compleet flipt omdat je wereld echt wel op z'n kop zou staan moest het zo zijn.
Maar ik kan je enkel maar de raad geven om een test te doen of nog eens naar je gynea te gaan. Het is wel een grote stap hé. Persoonlijk zou ik ergens een testje ophalen waar niemand mij kent en dat dan in het geniep doen. Even de korte pijn: de pure stress van het wachten op al dan niet een streepje.

Zelf heb ik geen ervaring met een spiraaltje dus daarover kan ik niets zeggen. Maar ik weet van vriendinnen dat ze soms wel nog wat bloedverlies hebben de eerste maanden. Heb jij nog bloedverlies gehad?
Zou het kunnen dat je lichaam aan het wennen is aan je spiraal en de hormonen?
Reageert je lichaam op stress? Want als ik het zo lees: 2 kids, een nieuwe eigen zaak, een huwelijk op komst ... spannende tijden!

En smijt het hier maar verder in de groep hoor ;) zal je deugd doen even stoom aflaten!

Morgen testen hé!

xxx
Kastaar

cocelinetje
27 December 2011, 00:09
Ja inderdaad.. ook ik voel die stress tot hier :) Maar net zoals Kastaar, zou ik toch ook in het geniep even een testje doen.. dan ben je tenslotte van die stress vanaf of je nu zwanger zou zijn of niet hé :)
Voor de rest heb ik ook geen ervaringen met een spiraaltje, dus daarbij kan ik je niet echt helpen, maar als je test, heb je een antwoord hé ;)

lotjen
27 December 2011, 07:10
Ik moet strx nr de kapper,ervoor ga ik eens nr het kruidvat om een test gaan,en als ik morgen ergens een momentje vind op mn alleen dan test ik...
Het "probleem" is dat mn man dus heel de week verlof heeft,en we constant samen zijn,een gaatje vinden om stiekem te testen zal niet simpel zijn...

Kheb trouwens sinds de plaatsing van mn spiraal geen bloedverlies meer gehad,1 keer een héél klein veegje,maar das al maanden geleden. Ik dacht dat dat een goed teken was,stom stom stom!
Het is de tweede keer dat ik een mirena spiraal heb,de eerste keer is die vanzelf uitgestoten,daardoor kreeg ik kosteloos een nieuw exemplaar!

Mn eerste post klinkt echt een beetje hysterisch é,maar eum,zo voel ik me ook.

Toen ik trouwens gisteren tegen mn man vertelde dat mn buik zo opgezwollen stond,en mn buik "rommelde",zei hij me dat ik me goed moest verzorgen,der hebben der veel de buikgriep :rolleyes:,mannen!

Bo
27 December 2011, 10:00
Ook ik voel de stress tot hier :D

Maar euh, je kent mijn verhaal è meid. Ook ik had dat gevoel toen keisterk, met mijn spiraal. En ik heb hem eruit laten halen en een mk was het gevolg. Mijn gevoel had me niet bedrogen. Het kan dus wel...
Ik moet in elk geval nooit of te nimmer meer een spiraal, ik vertrouw t voor geen haar meer ;)

Ik kan alleen maar zeggen, zoals de rest, doe een test of ga langs bij de gyn zodat ze het kunnen checken. Het is mss akelig, maar het geeft je wel de zekerheid.
Succes meid!

kastaar
27 December 2011, 13:58
Ik ben al de hele tijd aan jou aan het denken: zou ze al getest hebben?

xxx

domi2
27 December 2011, 15:14
ja hier toch ook wel beetje nieuwsgierigheid, testen meid!!!

cocelinetje
27 December 2011, 16:16
Kben ook wel benieuwd :)

mamaBo
27 December 2011, 19:46
spannend ik wacht ook!! :D

snoezel
27 December 2011, 19:57
ik heb ook een spiraal en heb toch ook al eens getest hoor.
ik voelde me toen ook zo zwanger...
maar t was loos alarm.

nu heb ik weer al een hele week pijnlijke borsten...
pfff... maar hier wel geregeld wat bloedverlies.
k ga blij zijn als ik volgende week bij de gyné te horen krijg dat die spiraal er nog mooi op zijn plaats zit en geen handjes of voetjes heeft gekregen :)

die eerste keer testen was trouwens ook na een maand of zes.

ik hoop voor jou dus dat het net zoals hier loos alarm was

Prutske5
27 December 2011, 20:54
bah, die stress...
ik hoop dat je morgen ergens een momentje vindt voor jezelf zodat je snel weet hoe of wat

mini
27 December 2011, 20:56
Hier was de ideale oplossing de knip bij m'n man. :o
Spiraal, pil, condoom... 'k voelde me ni veilig ;)

Fieke
27 December 2011, 20:58
Nu ben ik wel benieuwd, maar ik denk ook dat het wss door stress komt!

Mientje
27 December 2011, 21:43
Oei, ik hoor precies regelmatiger dat een spiraaltje niet dat is. Ik heb er dus nu ook eentje sinds Sep geboren is.
Ook bijna geen bloedverlies hoor Lotjen, af en toe zo eens een beetje.
Waarschijnlijk zal het wel stress zijn maar ik zou ook wel een testje doen. Dan hoef je niet meer ongerust te maken en op te jagen.
Ik hoop dat je een momentje vindt.

Maya
28 December 2011, 11:36
hier nog eentje die benieuwd meeleest :)

sloeberke
28 December 2011, 11:51
hier ben ik nu ook wel een heel klein beke curieus ;)

lotjen
28 December 2011, 16:45
Ik heb vandaag,op aanraden van iedereen hier dus,dan toch gebeld nr de gyne. Na een kleine uitbrander dat ik op controle was moeten gaan zei hij dat het toch onwaarschijnlijk was dat ik zwanger zou zijn,maar natuurlijk niet onmogelijk (waarna hij nog eens fijntjes benadrukte dat ik toch nr de controle had moeten gaan)... Maar ik heb volgende week een afspraak.
Al mn symptomen zijn blijkbaar ook wel te verklaren,maar kunnen dan ook weer op een zwangerschap wijzen.
Een zwangerschapstest zou bij mij niet veel uithalen blijkbaar,want wanneer je een spiraal hebt blijken die vaak onbetrouwbaar...
Of ik moet bloed laten trekken,of ik moet het uitzitten tot volgende week.
Ik heb niet echt tijd om nr de HA ook nog te gaan,dus ik zal nog een weekje wachten,volgende week donderdag mag ik gaan,aftellen dus :rolleyes:

Fieke
28 December 2011, 16:58
Je weet de spanning er wel in te houden...

Maar als de gyn zegt dat het onwaarschijnlijk is dan zal het wss wel niet zeker...

Ik hoop dat het dategene wordt wat jij het liefst wil...

lotjen
28 December 2011, 17:16
Ik ga er eigenlijk ook vanuit dat het niets is hoor,ken je dat bij die dokters.
Ze durven natuurlijk over de telefoon niet over "zeker" en "onmogelijk" spreken,er is altijd die 0.2% van de vrouwen die wel zwanger wordt met een spiraaltje.
Maar ik denk dus dat ik bij die 99.8% hoor die niet zwanger raakt met een spiraaltje.

kastaar
28 December 2011, 22:09
Nog een weekje geduld voor jou dus (en iedereen die hier aan het meelezen is ;) )
Het zou wel heel toevallig zijn dat je net bij dat miniem percentage zit hé.

Hopelijk niet te veel stress tot dan!

xxx

Machteld
29 December 2011, 08:52
Oei dat zal wel even bang afwachten zijn voor je Lotjen. kan me voorstellen dat het qua timing niet echt de meest geschikte moment zou zijn, maar als't zo is...tja je gaat niet minder van ze houden daardoor he? Het is alleen even niet zo makkelijk....:)

Maar deze keer hoop ik mee voor een (voorlopig?) negatief resultaat...

lotjen
29 December 2011, 18:24
Zoals ik dus al dacht,ik heb vanaf mn man nr zn training vertrok toch een testje gedaan,et voilà,2 roze strepen...

Voor de rest weet ik gelijk niet goed wat te zeggen...

_liesje_
29 December 2011, 18:42
Lotjen toch...
Ik weet niet zo goed wat ik tegen je moet zeggen. Weet niet of je zelf blij bent of niet?
Weet je ventje het al?
Probeer rustig te blijven hè... Ook al is het nu wat onverwacht, en mss niet zo ideaal. Het blijft een van de mooiste dingen die je kan overkomen e.
Ik begrijp je gevoelens, ook al is het bij jullie van 2 naar 3, als er zo plots eentje ongepland bijkomt, is het toch even schrikken!!!
Dikke knuffel meis
Xxx

kastaar
29 December 2011, 19:35
sprakeloos.

Laat mij eerst en vooral proficiat zeggen!
Khoop dat in je hoofd niet alles 1 te grote warboel is maar ik denk dat je tijd zal nodig hebben om er aan te wennen.
Benieuwd hoe je man zal reageren... Enige voorspelling daar?

Totaal onverwacht zal je dus een eerste echo hebben volgende donderdag ipv een spiraal-controle.

Het jaar met een knal afsluiten en inzetten noemen ze dat ...

xxx
Knuf
Kastaar

Liefde is...
29 December 2011, 20:10
Amai lap seg...

Dat zal wel eventjes schrikken geweest zijn!!
En hoe voel je je er zelf bij?

Fieke
29 December 2011, 20:13
Meisje toch, ik hoop dat je eens goed met je man erover kan praten,
en dat het allemaal goed uitdraait!

lotjen
29 December 2011, 20:29
Ik heb naar mn HA gebeld,en mn relaas gedaan over de telefoon.
Het was een licht streepje,maar zoals ik zelf ook wel weet,is een streep een streep,en aangezien in 2.5l water per dag drink is een licht streepje 's avonds niet zo verwonderlijk... Mn HA vertelde ook al dat een zwangerschap met een spiraaltje niet zonder risico is,aangezien er dan moet beslist worden of het spiraaltje blijft zitten of niet. Als je het spiraaltje laat wegnemen is de kans om een mk zeer groot,het spiraal laten zitten kan tot een moeilijke zwangerschap of vroeggeboorte leiden.

Ik heb mn man een leuk nieuwtje te melden vanavond,strx moeten we in de auto slapen om plaats genoeg te hebben voor de kids,oh boy!
En mn ma dan,ik heb 2 maanden geleden een trouwkleed van 2150€ gekregen voor ons huwelijk...

Wat ik nu heb zijn veel gemengde gevoelens,beter eentje erbij dan eentje weg. En uiteindelijk droomden we wel van ooit een derde kindje. Maar wie zegt dat dat kleintje er ooit komt,een ideale zwangerschap is het niet é?!

Van mn man zn reactie ben ik niet bang,tegen morgen staat dienen van happines te springen. En ik wacht de afspraak bij de gyne af,en zijn advies...

mini
29 December 2011, 20:52
Amaai Lotjen, ik ben even sprakeloos!
Hopelijk kan je gyné je heel wat duidelijkheid brengen.
Enig idee hoe ver je dan mogelijks bent? :o

Elke_
29 December 2011, 20:58
Amai Lotje, wat een verhaal...
Hopelijk komt alles goed met het wondertje in je buik. Jullie zullen er wel een plaatsje voor vinden.
Je trouwkleed is wel jammer natuurlijk, maar de symboliek van met jullie 5 te trouwen in eens zo mooi.
Succes en laat ons weten hoe het bij de gyn was.

Jippie01
29 December 2011, 21:07
Wow Lotje, straf dat jij dan toch bij die 0,02% hoort he...
Voor zover ik kan lezen, zal je ventje er ook ongelofelijk blij mee zijn.
En het is mss niet het ideale moment, maar daar pas je wel een mouw aan. Het zal even zoeken zijn naar een nieuwe routine, maar dat komt allemaal wel goed. Ik hoop nu voor jou dat je goed nieuws krijgt bij je gynea volgende week.
Succes! ;)

snoezel
29 December 2011, 22:13
ai neen...
das nummer twee hier op het forum. volgende week toch eens even een gesprekje met mijn gyné doen hoor.
zal wel zijn dat het schrikken is.
en ik zou ook even afwachten hoe het verder loopt ook nu.
hopelijk is het snel volgende week en weet je meer hé

dikke knuf
snoezel

Mientje
29 December 2011, 22:15
Ja wadde Lotjen, toch wel verschieten hoor. Hoe reageerde je vriend? De praktische problemen rond een 3e kindje geraken wel opgelost. Tja, uw trouwkleed is wel iets anders natuurlijk.
Ben benieuwd wat de gyné gaat zegen.
Toen ik het hier aan mijne man vertelde, moest hij toch wel even een extra slokje nemen van zijn biertje (heb ook een spiraaltje en hij ziet een 3e echt niet zitten ;-)).

sloeberke
29 December 2011, 22:20
amai meid moet verschieten geweest zijn,maar zoals er hier al een paar zeggen het komt allemaal wel dik in orde.dat het maar vlug volgende week is dat jullie meer weten ;)

dorien_951
29 December 2011, 22:31
Ik ga hier waarschijnlijk de meest belachelijke vraag stellen... maar eum was dat een koperspiraal? Want dat is de enige anticonceptie naast een condoom die wij kunnen gebruiken. En aangezien er precies nogal veel mensen een ongelukje hebben met zo'n spiraal, wil ik hier toch even rekening mee houden.

Zo'n trouwkleed is heel makkelijk te verstellen, heb dat bij een vriendin gezien. Dat zou het minste van je zorgen mogen zijn. En in de auto slapen heeft ook zijn charmes :-)

Ik kan me voorstellen dat het enorm verwarrend is maar vroeg of laat valt alles wel terug in de plooi.

Fieke
30 December 2011, 08:39
Zo een trouwkleed is idd verstelbaar!
Als ik idd trouwde waren wij ook al bezig met zwanger worden,
en ik heb dat gewoon gemeld in de winkel!
Die dame zei dat dat geen enkel probleem was, en dat dit perfect verstelbaar was! Dus bel eens naar de winkel waar je de jurk gekocht hebt, dan ben je zeker!

Kzou nog heel even het bezoek aan de gyn afwachten, je weet nooit eh....

Maya
30 December 2011, 09:53
lieve Lotje,
ik snap dat je in de war bent, maar zoals de meiden hier al zeggen, dat trouwkleed mag nu echt het laatste van je zorgen zijn! toen ik men kleed kocht zei die vrouw dat ze dat heeeeeeeeeeel vaak meemaken en dat dat best aan te passen is, dus op dat gebied, no worries.
ivm plek snap ik wel dat je daarmee zit, maar ook dat zal en eigen wel oplossen he!

ik hoop nu vooral dat je duidelijkheid mag krijgen en dat alles goed zal gaan met jou en de beeb...

ik spreek nu helemaal tegen men gevoel in (want wij willen natuurlijk niet liever dan onverwacht zwanger geraken), maar praat goed met je ventje en met de dokter!

dikke knuff

Fame
30 December 2011, 09:58
Lotjen, wat een situatie...
weet niet goed wat te zeggen...

sunshine
30 December 2011, 10:04
De praktische problemen zullen wel op te lossen zijn.
En ik duim dat je afspraak bij de gyné goed verloopt, dat er toch een oplossing is voor die spiraal zonder gevolgen. Het moet heel verwarrend zijn nu, onverwacht en dan nog die onzekerheid...

Bo
30 December 2011, 10:42
Oh my.... Eh, je meent het??? Ach meisje toch... grillig.... ons verhaal wat kindjes en zw-schappen betreft loopt wel èrg gelijk ;)
Ook zwanger geraakt van de tweede met de minipil, ook zwanger van een derde met het Mirena-spiraal.... mannekes, ben er effe stil van.
Lieve schat, wel even met de voetjes op de grond blijven. Het is risicovol, dat weet je ondertussen al wel. Er bestaat een grote kans dat het een mk wordt als het spiraal wordt verwijderd. Alles hangt af van waar het vruchtje zich heeft ingenesteld. En laten zitten, tja, brengt ook risico's met zich mee. Nu eerst afwachten wat de echo gaat laten zien en wat er gaat gebeuren. Bij mij was het een uur of 4 na de verwijdering dat ik het vruchtje verloor.

Ik wens je veel succes, sterkte en geluk toe. Als het zo moest zijn, moest het zo zijn è. En er is altijd een mouw aan te passen, wat slapen en zo betreft. Dat lukt wel. En je man zal blij zijn, zeg je? Dat is ook al een gerust gevoel. Nu de rest nog.

Meid, ik denk aan je! Succes!

ka80
30 December 2011, 13:17
Oh Lotjen toch,... dat is inderdaad niet leuk allemaal, de risico's dat het met zich meebrengt en de timing die niet zo goed is met een nieuwe zaak. Anderzijds is het ook wel mooi he, een derde kindje? Hopelijk heb je snel zekerheid. Maak je geen zorgen ivm het kleed en nog minder wat het plaatsgebrek betreft. (ik nodig jullie uit om eens een kijkje bij ons te komen nemen in Bordeaux en je zal je op slag beter voelen!!! :))

cocelinetje
30 December 2011, 14:40
Amai, ook ik ben sprakeloos.. Alles even laten bezinken en dan een 'goede' beslissing nemen in verband met het wegnemen van de spiraal of ze laten zitten.
En toch ben ik ook blij voor je, zwanger zijn en de geboorte van een kindje zijn één van de mooiste dingen in een mensenleven hé :)
Geen zorgen maken over al die praktische dingen, die kunnen opgelost worden ;)

idep
30 December 2011, 16:36
amaai wat een wending... nu ben ik het toch zeker, hier komt geen spiraaltje :-(
Ik hoop dat jullie eruit geraken en dan kunnen genieten van wat de toekomst brengt!

Prutske5
30 December 2011, 16:50
hier nog iemand die sprakeloos is.. zo verwarrend toch. Maar jullie zijn een ferm gezinnetje dat hier zeker en vast goed door zal komen, stap voor stap. Financies, plaats, dat kleed (hier nog eentje dat kan beamen dat dat geen probleem is :)) met een beetje seffes komt dat in orde!

dikke knuffel en veel succes bij de gyne, we denken aan je!

lotjen
2 January 2012, 16:01
Hallo dames,
eerst en vooral allemaal bedankt voor de warme reacties! Ik vermoed dat jullie me al een beetje kennen,want de meeste snappen ook wel dat een baby hier altijd welkom is :)

Nadat mn man een kwartiertje heeft zitten kijken naar de (positieve) zw-test begon hij de moeilijke punten en positieve punten op te noemen van een baby bij. En ookal is dit niet het ideale moment,we kwamen tot het besluit dat we toch al een beetje blij waren!

Ik ben vanmorgen nr de gyne gegaan,een andere dan mn eigen gyne,maar ik wilde niet meer wachten,en met een smoesje (foei) ben ik zo vandaag nog mogen gaan.

Zaterdagavond had ik opeens wat helderrood bloedverlies,en met echt bloedklontertjes bij,en ik wilde nu echt wel eens weten of ik blij of niet mocht zijn,hoe moesten we ons nu voelen,zwanger of niet?
Ik ben dus 9 (!) weken zwanger,enorm bizar,want ik ben dus niet misselijk ofzo geweest...
Maar het slechte nieuws is dat het spiraaltje verschoven is,en tegen de placenta steekt,vandaar die bloedingen.

Wanneer we het spiraaltje zouden laten verwijderen komt het vruchtje/baby'tje zeker mee,enfin 99% kans...
Het spiraaltje niet laten verwijderen zou bijna zeker voor een lastige zwangerschap zorgen,met een mogelijke vroeggeboorte.

We zijn er nog niet echt uit wat we gaan doen,want we spreken hier echt wel al over mini mensje,met alles erop en eraan. Maar ik kan ook niet vanaf dat ik 6 maanden ver ben gaan platliggen,we hebben net een zaak,ik moet ervoor zorgen dat Febe en Lowie ook nog eten krijgen toch?

Ik vind dit zo oneerlijk,ocharme dat klein baby'tje,MIJN baby'tje eigenlijk! Dit kleintje heeft echt alles tegen é!

Ons idee is eigenlijk het spiraaltje laten verwijderen,maar we wachten tot donderdag tot ik nr mn eigen gyne kan gaan,want dit lijkt alsof we voor abortus kiezen,maar een juiste keuze is er hier niet...

Nog eens merci voor jullie steun allemaal...

sunshine
2 January 2012, 17:48
Lotjen sterkte met je keuze, ik zou ze niet graag nemen. Maar zoals je zelf schrijft, je kan niet fout of juist kiezen, kies waar je het meest achterstaat en je nu het beste bij voelt, dat je later niet hoeft te zeggen 'had ik maar...'.

Knuffel!

dorien_951
2 January 2012, 18:01
Whow een moeilijke beslissing die ik niet graag zou nemen. Misschien toch eens met een andere gyn even overleggen.

Nu weet ik niet wat je als zelfstandige doet... maar soms is het mogelijk om een zaak draaiende te houden en wat te rusten. Als je dakwerker ofzo bent natuurlijk niet hé...
Of ziet de andere gyn een veel lager percentage dat je het kindje verliest terwijl het spiraaltje wordt weggenomen.

Helaas kunnen we nog steeds niet in de toekomst kijken en zo de juiste beslissing nemen.

mini
2 January 2012, 19:09
Amaai Lotjen, wat een moeilijke keuze!
Alvast veel sterkte, want ik weet eerlijk gezegd ni wat ik zou doen.

idep
2 January 2012, 19:52
inderdaad, wat een moeilijke kwestie. Ik hoop dat elke beslissing die jullie nemen goed uitdraait!

cocelinetje
2 January 2012, 20:20
Inderdaad een moeilijke keuze :( ik hoop samen met iedereen hier mee dat het, gelijk bij welke keuze, goed uitdraait.

boeleke2704
2 January 2012, 20:22
Goh, geen gemakkelijke beslissing...
Dit kleintje zal idd zeker welkom zijn bij jullie warme gezinnetje. Maar zoals je zegt, je hebt net je zaak en die andere 2 schatjes zijn er ook nog.
Het is ook moeilijk in te schatten wat de gevolgen gaan zijn als jullie ervoor kiezen om de zwangerschap uit te doen met spiraaltje. Je hebt vroeggeboorte en vroeggeboorte...

Die afspraak bij jullie eigen gyne zal jullie misschien een stap dichter bij jullie beslissing brengen. Heel veel moed daarbij! Maar ik ben er zeker van dat jullie de beste beslissing zullen nemen, rekening houdende met alles. Hierover kunnen maar 2 mensen de knoop doorhakken.

ka80
2 January 2012, 20:58
Oh Lotjen,... dat is zo'n moeilijke keuze! Ik zou het echt niet weten maar wat jullie beslissing ook zal zijn, het is die van jullie en dat is zowieso de beste voor jullie gezin. Veel moed!! We denken aan je ! xx

dromertje
2 January 2012, 21:24
Hey Lotjen,

Wat moet dat een moeilijke keuze voor jullie zijn. Ik zou het in ieder geval ook niet weten. Het is inderdaad een klein groeiend wondertje.
Ik weet niet of ik je dit moet vertellen. Maar ik ken iemand die net hetzelfde als u meegemaakt heeft.
Nu zij heeft gekozen om het spiraaltje te laten zitten omdat het te hartverscheurend was om dat kleine wondertje op te geven.
Na 6 maanden is ze met compicaties naar het ziekenhuis moeten gaan. Het beebje is toen geboren, maar heeft het jammer genoeg niet gered.
Nu die kennis was er kapot van.

Ik hoop dat je niet kwaad bent dat ik dit vertel, maar zo weet je ook wat er kan gebeuren.

Ik weet natuurlijk dat het ook allemaal zeer positief kan verlopen.

Ik hoop dat jullie er in ieder geval uitgeraken.

Mientje
2 January 2012, 22:08
Oh Lotjen, dat is nogal een beslissing dat jullie moeten nemen. Maar zoals de rest van de dames al gezegd hebben, wat jullie beslissing ook is, het zal de beste zijn.
Veel moed!

lotjen
3 January 2012, 09:19
Ik kreeg net telefoon van mn eigen gyne dat ik vanmiddag eerst nr het St-Lucas ziekenhuis mag gaan,bij hem op consultatie,en erna doorrijden naar het AZ St-Jan in Brugge,bij een gyne die vaker werkt met risico-zwangerschappen.
Den besten was nog dat ik om 14u00 bij hem moest zijn,tja,de zaak is open tot 15u00,dus dat is onmogelijk voor me. Doet hij toch niet nog moeilijk ook?! Enfin,heb nu een afspraak om 15u30,en erna nog een eindje verder,pfff...
Spookie dat ze er nu opeens zo zelf mee bezig zijn!

Ik heb trouwens op het internet ook al verschillende verhalen gelezen van vrouwen die zwanger werden ondanks het gebruik van een spiraaltje. Er zijn positieve verhalen ook,maar de meeste toch niet hoor.
Bij verschillende verhalen zat het spiraal in de placenta vergroeid bij de geboorte,en bij eentje zat het zelf gewoon in het vruchtwater... Kan toch niet gezond zijn?
Ik heb trouwens zelf op de echo gezien dat de ene kant van het spiraalte echt zicht haakt aan de zijkant,waar de placenta zit...

Vannacht terug serieus wat bloedverlies gehad,en dan hebben mn man en ik met zn 2 in de wc-pot zitten staren of er nx was "meegekomen". Maar het was enkel bloed denken we!
Goh,voor vele mama's is dit mss ondenkbaar,maar aan de ene kant zou het wel stukken gemakkelijker zijn mocht het spontaan afkomen hoor,want er hangt ons nu echt een zwaard boven ons hoofd...

O ja,ik krijg mn spiraal terugbetaald blijkbaar,joepie,daarmee zijn alle praktische problemen ook van de baan :rolleyes:

idep
3 January 2012, 09:26
dit lijkt me toch wel een horrorverhaal, hopelijk toch een beetje goed nieuws vanmiddag Lotjen

Machteld
3 January 2012, 10:40
Oh Lotje, ik ben al enkele dagen niet op het forum geweest en had dus ook nog niet het vervolg gelezen van je verhaal...

Hoe moeilijk seg...Ik zou zelf ook niet weten wat te kiezen, zoals je zegt het is een mini-mensje, maar een zwangerschap op een niet zo schitterend moment die dreigt zeer risicovol en moeilijk te worden is ook niet alles. :(

Ik weet echt niet wat te zeggen, ik hoop alleen maar dat je het nodige advies krijgt en de steun die je nu wel nodig hebt en verdient!

Dikke knuffel meid!

Maya
3 January 2012, 11:00
amai meid, echt niet makkelijk voor jullie!
ik zal straks men kaarsje voor je laten branden se!
veel succes straks, denk aan je!

Prutske5
3 January 2012, 11:08
Phjieuw, wat een hard noot...
Ik begrijp zo goed wat je zegt over het spontaan afkomen Lotjen, langs de andere kant, mss krijg je straks ander nieuws te horen? Je eigen gyne kent je en die andere gaat niet voor niets gespecialiseerd zijn he.
Ik hoop zo hard mee dat je van beide de steun en het goede advies zal krijgen dat je nodig hebt. Ergens vrees ik ook wel dat je niet veel keuze meer gaat hebben, maar ik duim hier voor het beste, in welke zin dan ook.

dikke knuf

boeleke2704
3 January 2012, 12:44
Heel begrijpelijk dat jullie ergens liever hadden dat het vruchtje vannacht spontaan was losgekomen. Dan had de natuur de beslissing voor jullie genomen hè.
Hopelijk straks wat meer duidelijkheid hè meid!
We denken aan jullie.

Koke
3 January 2012, 13:33
Veel sterkte met deze moeilijke beslissing, hopelijk komen jullie eruit na de gynébezoeken vandaag!

lotjen
3 January 2012, 19:32
Hallo dames,

ben vanmiddag dan nr de dokters geweest. En eigenlijk zijn onze opties simpel;

_we laten het spiraaltje zitten,maar aangezien er al een bloedklonter gevormd is daar waar het spiraaltje te dicht bij de moederkoek ligt,zou ik nu enkele weken moeten kunnen platliggen,tot ik ongeveer een 16 weken tot 20 weken ver ben.
_we laten het spiraaltje weghalen,ze doen het zo voorichtig mogelijk,en dan laten we de natuur zn gang gaan,de kans is groot dan dat het vanzelf afkomt.
_we verwijderen het spiraaltje onder verdoving en doen vanzelf ook al een curretage...

Eigenlijk zijn optie 1 en 3 voor ons uit den boze,ik kan onmogelijk nu een paar weken gaan platliggen,ik sta momenteel op om 4u30 en ik werk tot 16u30,als beginnend zelfstandige kan ik nu geen mensen betalen om mijn werk te komen doen...
En direct een curretage zie ik teveel als een abortus,en ik wil dit bubbeltje alle kansen geven die ik momenteel kan geven,het zijn er niet veel,maar kom...

Ik ben volgens mijn,en de gespecialiseerde gyne, al meer dan 10 weken ver. Het zou voor 14 juli zijn als ik het goed gehoord heb,maar ik probeer daar niet teveel nr te luisteren eigenlijk...

Donderdag ga ik op mn normale afspraak nr de dokter,en het spiraaltje laten verwijderen,we zullen zien...

sunshine
3 January 2012, 19:51
Ik duim voor je en superhard donderdag!

Defnie
3 January 2012, 20:00
Amai Lotjen, wat een verhaal..
Laat zeker weten hoe het donderdag is geweest.
Ik zou zelf niet weten wat te kiezen.. maar zo laat je de natuur beslissen en dat is toch ook wel iets wat ik belangrijk vind.. Succes in ieder geval !

cocelinetje
3 January 2012, 20:12
Heel veel succes meisje! Ik denk dat je een goede keuze gemaakt heeft. De natuur zal dan zelf beslissen hé.
Dikke knuffel xxxx

mamaBo
3 January 2012, 20:41
heb je verhaal mee gelezen en ben zo als velen echt verschoten..
Het zal zeker niet makkelijk zijn om "te kiezen'
Iets om mss in het achterhoofd te houden..
"Kiezen is verliezen" wat je ook doet, als je moet kiezen tss iets verlies je automatisch altijd het andere (spijtig genoeg)

De natuur zijn gang laten gaan en je beebje de kansen geven om te groeien in de beste omgeving (door het spiraaltje te laten wegnemen) is zeker en vast een goed een mooi idee!! (volgens mij)

Ik wens jou je ventje en jullie beebje het beste toe...
(en ik lees zeker nog mee, want ben benieuwt hoe het verder loopt)

Xx B.

dorien_951
3 January 2012, 20:59
De natuur heeft al voor meerdere wonder gezorgd... ik duim ervoor dat ze bij jullie ook gunstig gezind is.

Coconutjah
3 January 2012, 21:14
Ik las net je verhaal..liet vandaag toevallig de mirena spiraal plaatsen..
Hopelijk loopt het toch goed af voor jullie..mja en bestaat er n juiste keuze? Je kan spijtig genoeg niet voorspellen wat er gaat gebeuren dus..je moet gwn doen wat je hartje zegt en niemand kan jullie "rekening" maken è!
We denken aan je in ieder geval!
Liefs, Coco en co xxx

Mientje
3 January 2012, 21:22
Lotjen, ik wens je veel succes voor donderdag en ik hoop dat alles goed verloopt. Ik denk dat jullie een goede beslissing hebben genomen.

idep
3 January 2012, 21:54
wat een moedige keuze, ik hoop inderdaad dat je op een wonder kan rekenen!

snoezel
3 January 2012, 22:06
oh zeg :( zo moeilijk allemaal.
maar denk dat je inderdaad niet echt een andere keuze hebt hé
ik duim voor je hoor!!!

Koke
4 January 2012, 09:54
Veel succes donderdag!
We duimen mee voor je klein wondertje!

jen
4 January 2012, 10:32
lees het nu ook pas brrr krijg er kippenvel van.
wens je ook veel sterkte donderdag en vind het ook moedig dat je de natuur zijn gang laat gaan. en hopelijk is het een heel sterk wondertje.

boeleke2704
4 January 2012, 11:10
We duimen mee donderdag!!

Maya
4 January 2012, 14:28
veel succes hoor donderdag meid!
denk idd ook dat je de beste optie van de 3 hebt genomen...

_liesje_
4 January 2012, 18:01
Lieve lotjen
Ik kan me alleen maar proberen in te beelden hoe je je nu moet voelen meis.
Ik denk echt dat jullie de juiste keuze hebben gemaakt..
Denk dat ik net dezelfde keuze zou maken. Wij hebben er ook twee kort op elkaar, en zeggen nu wel twee is voldoende. Maar denk moest zoeist zich voordoen, je toch altijd het beste voor dat kleine dropje wilt e.
Dikke knuffel meid, ik denk aan je!!!

Liefde is...
4 January 2012, 20:16
Ik denk dat ik dezelfde beslissing zou nemen moest ik in jou situatie zitten..

Hopelijk draait alles goed uit!! Ik denk aan je!

Bo
5 January 2012, 09:14
Veel succes meid, ik denk aan je vandaag... xxx

junior
5 January 2012, 09:25
Heel veel goede moed vandaag!

sloeberke
5 January 2012, 09:28
hier denken we aan je,heel veel moed meid.

Elke_
5 January 2012, 09:36
Succes meid! Hopelijk is de natuur jullie goedgezind vandaag! Dikke knuffel

boeleke2704
5 January 2012, 10:56
denken aan je!! duimpjes omhoog!!

Machteld
5 January 2012, 11:00
Oh Lotje...dat moet zo moeilijk voor jullie zijn, maar ik denk dat ik ook die keuze zou maken, om dezelfde redenen als jij. Zo geef je de natuur nog alle kansen om het te beslissen...wat niet wegneemt dat het enorm zwaar moet wegen.

Ik denk aan je vandaag meisje en hoop op een goede afloop...

snoezel
5 January 2012, 11:01
ik denk ook aan je hoor!!!

Maya
5 January 2012, 13:25
hier nog eentje die aan je denkt!

Prutske5
5 January 2012, 13:43
en hier ook! ik duim vollenbak mee en wens je heel veel sterkte toe, en een toverstafke moest dat mogelijk zijn! dikke knuf

tiger
5 January 2012, 13:46
lotjen, ik lees je verhaal nu pas. Goh wat een moeiljike situatie is dit!
Ik vind dat je een juiste keuze hebt gemaakt, ik zou het zelf ook zo doen.

Hopelijk is alles goed gegaan vandaag en heb je niet te veel pijn (gehad).

lotjen
5 January 2012, 19:19
Bedankt allemaal voor jullie lieve berichtjes.

Ik ben vanmiddag samen met mn mama nr de gyne gegaan,mn man hield de zaak open.
Net voor ze het spiraaltje verwijderden hebben ze nog gekeken hoe dat verdraaid ding zat,en op welke plaats,en ook nog eens naar het bubbeltje gekeken,dat het op dat moment ook nog prima nr zn had. Dan hebben ze het spiraaltje voorzichtjes verwijderd,alé,voorzichtjes lijkt me een groot woord,ik had het gevoel dat die tang door me heen ging,jawadde! Maar das blijkbaar normaal,omdat de baarmoedermond al stevig afgesloten is voor de zwangerschap.

Onmiddelijk na het verwijderen keek de gyne nog eens nr het bubbeltje,en of er nergens x geraakt was,maar alles zag er ok uit.
Op het moment dat we aan het onthaal aan het betalen waren voelde ik mn baarmoeder al serieus samentrekken,en niet gewoon een klein beetje,maar echt vergelijkbaar met weeën. Op dat moment panikeerde ik zo erg dat ik daar ben beginnen overgeven( in het onthaal,wreed tof) en had ik het gevoel dat ik zou wegdraaien.
Gelukkig was die verpleegster heel lief,en ze heeft me nr verloskunde gebracht,waar ik in een kamertje efkes kon bekomen. Maar de krampen bleven duren en een uur of 2 na het verwijderen van het spiraaltje heb ik een miskraam gehad... De verpleegster is heel die tijd bij mij gebleven,en is zelfs mee nr het toilet gegaan,enfin,de verdere details bespaar ik jullie.

Ben er momenteel kapot van,ook dankzij de leuke commentaar van mn schoonpa,die zei dat ik content moest zijn,dat de spiraal uiteindelijk toch nog zn werk heeft gedaan... Ik weet dat het niet gepland was,in tegendeel,maar in mn hoofd liep er hier al een extra kleintje bij...

Ik voel me nu ook zo schuldig,ik heb het hartje nog zien kloppen,en dan dacht ik nog,ik spring hier gewoon van die tafel,en ik laat alles op zn plaats,ik zie wel wat er gebeurt,maar ik kon het niet. Ik heb zoveel andere verantwoordelijkheden,en ik haat het momenteel,als ik nog aan het werk was geweest had ik me nu gewoon lekker in de zetel gelegd voor 7 maanden,maar neen,ik wilde perse zelfstandig worden...

Kga me in de zetel gaan leggen,nog een potje wenen.

Nu maar hopen dat alles vanzelf meekomt,want als nu nog een curretage nodig blijkt krijg ik het helemaal...

kastaar
5 January 2012, 20:54
Och Lotjen,

Ik weet niet goed wat zeggen.
Iedereen was hier zo aan het meehopen met je op een goede afloop maar het mocht niet zijn.
Hopelijk kan je ergens toch de kracht vinden om dit verlies een plaatsje te geven want het is toch verdomme niet fair! Ook al was het niet gepland, je ziet je baby daarom niet minder graag...

Een dikke welgemeende virtuele knuffel!

xxx
Kastaar

mini
5 January 2012, 20:55
Ooooh meid :(
Een hele dikke knuffel hoor! :(
Veel sterkte!

Inge_Sven
5 January 2012, 20:56
Ik heb je verhaal hier een beetje meegevolgd, maar nog niet echt woorden gevonden om te reageren... Nog steeds niet echt eindelijk!

Ik kan alleen maar zeggen dat je je absoluut NIET NIET NIET schuldig moet voelen! Je kon niet weten dat dit ging gebeuren :s.
Probeer je op te trekken aan je twee lieve kindjes en huil nog maar een potje :) Bij mij heeft dat toen ook geholpen!

XxX

Mientje
5 January 2012, 22:05
Lotjen, ik vind het zo jammer voor jullie. Ik had ook zo gehoopt dat alles goed zou verlopen. Heel veel sterkte met dit verlies meid.
Dikke knuffel.

Jess
5 January 2012, 22:15
Veel sterkte!!
Dikke knuffel

Flora
6 January 2012, 08:22
Dag Lotjen,

Ik vind het erg knap dat je toch deze keuze gemaakt hebt. Je hebt niet veel andere keuze als zelfstandige dat is waar en je hoeft je hierover echt niet schuldig te voelen!

Veel sterkte! Ik hoop echt dat je het een plaatsje kan geven!

X

Jyotsna
6 January 2012, 09:16
oh lotjen, wat jammer dat het zo moest lopen. je weet natuurlijk dat die kans er in zit, maar dat maakt het niet minder pijnlijk he.
heel veel sterkte xx

junior
6 January 2012, 09:35
Ik heb hier echt geen woorden voor, vind het heel heel erg voor je. En enig schuldgevoel is hier helemaal niet op z'n plaats. Je hebt alles gedaan wat redelijk gezien mogelijk was. Ik ben zelf ook zelfstandige en begrijp je heel goed.
Heel veel sterkte!!

junior
6 January 2012, 10:22
By the way, toffe schoonpa heb je me daar, amai! :(

Liefde is...
6 January 2012, 17:59
Dit was niet het nieuws dat ik hoopte te lezen.. Sterkte meid!!

cocelinetje
6 January 2012, 20:06
Het was inderdaad niet gepland, maar toch blijft dit een verlies hé :( Heel veel sterkte hoor! Dikke knuffel

Coconutjah
6 January 2012, 20:22
Lieve meid, we hadden nog zo gehoopt dat het goed ging komen :( vind het erg voor jullie, hopelijk kan je het snel een plaatsje geven..rust maar goed en laat het wat bezinken..
Dikke knuffel van ons..Coco en Co. Xxx

jen
6 January 2012, 20:41
pff echt geen leuk nieuws om te lezen :( zit al bijna mee te wenen.
hoop dat je het een plaatsje kan geven maar dat zal wel tijd nodig hebben.
veel sterkte

_liesje_
6 January 2012, 20:58
Oh lieve meid toch...
Dit moet hartverschuerend zijn...
Je mag jezelf echt niets kwalijk nemen, dit is gewoon oneerlijk.
Hopelijk gaat het wat met je.
Dikke dikke knuffel, en als we iets voor je kunnen doen.
XXX

kleinke
6 January 2012, 21:17
al was deze zwschap onverwachts, dit doet altijd pijn!!
probeer dit verlies een plaatsje te geven
dikke knuf meid! ook voor je man

idep
6 January 2012, 23:06
Knuffel xxx

Bo
7 January 2012, 10:16
:( Verdikke.... ook bij jou ging het dus mis.... :(
Meid, dikke knuffel. Ik weet hoe je je nu voelt, doet toch pijn. Ondanks dat t ni gepland was.
Dikke dikke knuffel meis xxxx

Prutske5
7 January 2012, 13:33
nee toch meiteke.. zo oneerlijk :'(

ik wens je heel veel sterkte, en hoop dat jullie dit samen stilletjes kunnen verwerken zonder meer commentaar van je sv...

dikke knuffel

Maya
7 January 2012, 17:03
Meid, ik weet niet goed wat te zeggen...
Een hele dikke knuffel se!

sunshine
7 January 2012, 17:34
knuffel.....

Koke
7 January 2012, 18:50
Oh meisje toch :(
Heel veel sterkte!

boeleke2704
7 January 2012, 20:17
Hai toch...
Heel veel sterkte!

Dikke knuffel en neem je tijd om het een plaatsje te geven.
Neem je 2 schatjes maar eens lekker vast, dat gaat je sterker maken.

snoezel
8 January 2012, 11:20
oh lotjen :(
hoe erg allemaal
maar neen je niks kwalijk hoor!
iedereen zou hier juist dezelfde beslissing als jij genomen hebben...
ik had het zo graag anders zien lopen voor je.

dikke knuffel
snoezel

ka80
8 January 2012, 14:46
Arm Lotjen,.... ik leef zo met je mee. Ik weet gewoon niet wat te zeggen en had tranen in mijn ogen toen je schreef dat je het hartje nog mooi had horen kloppen enkele uren voor de miskraam. Maar toch ben ik er 100% van overtuigd dat je de juiste beslissing genomen hebt. Het had een hele moeilijke, pijnlijke en zware zwangerschap geweest, waarvan je niet eens zeker van zou zijn of je tot het einde zou geraken met alle gevolgen van dien. Probeer nu maar op je plooi te komen, hoe moeilijk het ook zal zijn. Trek je inderdaad op aan de 2 prachtige kindjes die je hebt... veel liefs, hou je goed,... dikke knuffel vanuit Frankrijk. xxx

Fieke
8 January 2012, 18:19
Ik hier leven we met je mee!
Je hebt heel hard je best gedaan, maar het heeft niet mogen zijn!
Veel sterkte!

lotjen
8 January 2012, 19:29
Thx allemaal voor de lieve berichtjes meisjes!

De laatste dagen denk ik 's morgens altijd dat ik het droomde,helaas...
Wat een bizarre week heb ik achter de rug,eerst vrezen dat ik zwanger ben,dan beseffen dat ik zwanger ben,dan blij zijn en dan terug alles kwijt!

Het zal nog allemaal wat tijd over moeten gaan,maar ik weet meer en meer dat ik de enige mogelijk beslissing heb genomen. Ik kan het onmogelijk de juiste noemen,maar ik kon niet anders...

We hebben wel beslist door al dit dat we zeker nog een derde kindje willen,maar pas eraan beginnen als Lowie nr school gaat.
Mijn grote angst is nu NOG eens onverwacht zwanger te raken,dan mogen ze me afvoeren,ik heb het al gezegd tegen mn man,geheelonthouding,het ideale middel :)

Morgen mag ik op controle of alles terug zuiver is vanbinnen,laat ons duimen!

cocelinetje
8 January 2012, 20:15
Wel leuk dat jullie toch nog een derde willen :)
Maar zoals je zelf zegt, geef alles een beetje tijd. Je hebt de juiste, moeilijke beslissing genomen.
Volledige onthouding lijkt me moeilijk ;) Hier altijd met een hoedje, kben nog niet terug begonnen aan de pil.
Ah ja, ik duim met je mee voor morgen!

jen
8 January 2012, 20:41
het was idd de juiste beslissing en wel leuk dat jullie toch nog beslissen dat er ooit een derde kindje komt.
ik duim ook mee dat alles in orde is morgen bij de gyn

Wheelee
9 January 2012, 16:12
dikke knuffel voor jou! Wat een verhaal zeg! Dat geloof je toch bijna niet. Ik hoop dat je het verlies een plekje kunt geven. x Wheelee

kastaar
19 February 2012, 23:12
Ik vroeg me af hoe het nu met je gaat Lotjen?

xxx