PDA

Volledige versie bekijken : doodmoe en autorijden???

Miek
26 February 2009, 16:29
Hoi dames,

ik ben me wat zorgen aan het maken. Ben momenteel bijna 18 weken zwanger en ik voel me doooooooodmoe... de hele dag door loop ik als in een roes rond alsof ik een half slaappilletje heb genomen of zo. Ik kan me maar niet concentreren op m'n werk en als ik m'n ogen dicht doe val ik gewoon in slaap waar ik zit.

Het meest maak ik me zorgen over autorijden. Ik moet de hele dag me van de ene cliënt naar de andere verplaatsen en ben nu al een paar keer bijna in slaap gevallen achter het stuur. Vooral de avondbezoeken zijn zooo zwaar. Als ik na 20.00u nog achter het stuur kruip is dat echt met een bang hart!

Normaal zou ik nog 9 weken moeten werken, dan wordt ik sowieso op non-actief gezet wegens gevaar op agressie van onze cliënten (werk met mentaal gehandicapten die thuis wonen)
Aan de ene kant denk ik, hou het nog even vol over een paar weken ben je thuis. Aan de andere kant ben ik echt bang een ongeval te veroorzaken en dat is het me ook niet waard.

Die avondbezoeken zijn cliënten die ik nog maar net opstart heb, of nog moet opstarten. Eerst was gezegd dat ik geen nieuwe cliënten moest opnemen maar omdat de aanmeldingen plots binnen stroomden, en mijn vervanger zich nog aan het inwerken is heb ik geen keuze.
We zitten momenteel met 4 zwangeren in een team van 12, dus het is 'all hands on deck' om ons erdoor te spartelen...
Dus in plaats van rustig af te bouwen heb ik enkel nog meer werk bij gekregen!

Ik probeer nu om 's middags naar huis te komen als ik een avondbezoek heb. Ik heb net een middagdutje gedaan maar voel me eigenlijk nog meer beroerd...

Leg ik dit best voor aan m'n huisarts of gyn?
Zijn er nog vrouwen die zo erg vermoeid waren? Ze zeggen dat het normaal voorbij gaat vanaf 16 weken, maar ik heb het gevoel iedere dag nog meer vermoeid te zijn.

ka80
26 February 2009, 17:54
Ik was al veel minder moe rond die periode, wat jij beschrijft had ik tem week 13 zoiets (ter plekke in slaap vallen enzo). Vanaf week 13, pak nu 14, had ik vrij veel energie eigenlijk,... Ik zou enerzijds ook zoals u denken en proberen zo lang mogelijk vol te houden maar dat moet dan wel zonder risico zijn. Ik zou in jouw plaats zowieso al naar de gyne of ha gaan, zodat zij proberen te achterhalen waarom je zo moe bent, misschien een ijzertekort ofzo? Misschien is het met extra ijzer of iets anders gewoon opgelost en kan je de 9 weken nog gewoon uitdoen, dat zou het ideale zijn. Als ze geen oplossing hebben zullen ze je wel thuisschrijven denk ik. Veel moed alleszins Miek!

lies
26 February 2009, 19:57
ik ben de laatste weken precies weer meer moe. dus ik weet eigenlijk niet wanneer het normaal overgaat.
maar als ik jou was, ik zou toch voorzichtig zijn. niet te veel aan andere denken, gewoon aan jezelf en de baby...

Trinity
27 February 2009, 10:24
K zou ook even langs je ha gaan. T kan misschien inderdaad opgelost worden met een beetje extra ijzer of dergelijke.

Maar zo moe achter het stuur kruipen is niet verantwoord. Zelfs voor dat ik zwanger was had ik de neiging om in slaap te vallen achter het stuur als ik moe was, dus nam ik ook de auto niet meer bij vermoeidheid. Is gewoon levensgevaarlijk. Een keer waren mijn ogen dichtgevallen, en toen ik ze terug open deed was ik op het verkeerde rijbaan. Gelukkig niemand anders op de baan. K zou dus echt wel naar je ha gaan, en indien nodig thuis laten schrijven.

Kimmy
27 February 2009, 10:27
je moet dit echt voorleggen aan je gynaecoloog vind ik!!
dan knn ze onderzoeken of het normaal is - ik was rond 22e week ook nog steeds enorm moe en dan heeft de gyné gewoon de bloedtest die toch nog moest komen in later stadium toen al gedaan
de gyné kan je, indien dit nodig is dan ook ziekteverlof voorschrijven, é

hebben jullie trouwens geen dokter op het werk waar je terecht kan (preventieadviseur-arbeidsgeneesheer)?

vasoramasa
27 February 2009, 10:33
hey, ik zit momenteel op 25 weken en ik ben ook constant moe hoor. mijn arts zegt dat dit normaal is hoor, de baby neemt energie van je af he en je lichaam is constant aan het werken daarbinnen. heel normaal dus. ik ben zelfs moe als ik niets doe. wel lastig aangezien ik nog 4 kids heb rondlopen maar dat neem ik er met plezier bij, je krijgt er iets heel mooi voor in de plaats he.