Volledige versie bekijken : Vanaf hoeveel maand met je baby op het strand
Espritbaby
25 February 2009, 23:57
Hey,
Stomme vraag misschien, ik moet nog wel bevallen maar aangezien ik aan het strand woon en in juli beval.
Vroeg ik mij af van hoeveel maand je met je baby op het strand kan en in de zee eventueel, als dat eventueel al mag als baby.
Groetjes
x
snoezel
26 February 2009, 08:37
mijn broer is in juni geboren en wij hadden toen een apartement aan zee.
die ging mee in zijn buggy met zo'n paraplu'tje erboven.
heeft daar altijd zalig geslapen
het eerste jaar mogen ze gewoon niet vlak in de zon liggen
en ik zou er op letten dat het niet te warm word in de buggy
Fieke
26 February 2009, 08:50
Dat herinner ik me ook nog, een enrom gesleur met die buggy door het zand!
Ik zou de baby idd gewoon afschermen van de zon, en in de zee, daar zou ik toch nog mee wachten tot ze een jaartje zijn ofzo!
Maar ja, ik zwem zelf ook niet in de zee omdat ik dat echt vies vind!
Els
26 February 2009, 09:44
Met de zee zou ik inderdaad ook nog wel even wachten tot ze hij/zij wat ouder is. Koelt hen gewoon te erg af denk ik... En dan is het verschil in temperatuur toch wel wat te groot...
Bovendien vind ik het ook wel wat te vies voor zo'n kleintje...
Espritbaby
26 February 2009, 17:53
Inderdaad, in de zee, zou ik nu nog niet echt willen gaan, want de baby zou dan nog maar een 1 a 2 maand zijn.
Zolang ik maar met de buggy in het zand mag en lekker onder de parasol ben ik al gelukkig, aangezien mijn ventje 7/7 zal moeten werken en hij zo dan toch kan ontspannen op het strand bij zijn kindje(ik zou dan tegen zijn pauze naar daar wandelen en dan kunnen we samen ontspannen op het strand).
By the way, ik heb mij laten vertellen dat een baby'tje pas na 14 dagen na geboorte voor het eerst mag buiten komen, is dit waar?
snoezel
26 February 2009, 19:23
vroeger mocht je zes weken niet buiten...
denk dat het daar van komt.
je mag gerust buiten komen hoor
de eerste vijf dagen lig je al in het ziekenhuis :)
mini
26 February 2009, 19:47
Awel, 'k ben daar nu ook eens curieus naar :)
Volgens de verschillende sites die ik nu bezocht heb is het blijkbaar beetje afhankelijk:
- De baby zou terug op het geboortegewicht moeten zijn
- Afhankelijk van welk seizoen
En meestal is dat tussen de 7 à 10 dagen
snoezel
26 February 2009, 19:56
dat hebben ze me echt nergens aangeraden hoor
en onze kobe heeft toch wel een week of drie geduurd eer die terug op gewicht was
wij zijn niet veel buiten gekunnen door het slechte weer maar die ging wel alle dagen in de draagdoek mee de hond buiten laten...
Espritbaby
26 February 2009, 23:38
Ja hier bij ons is het ongeveer 35-40 graden in juli.
Ik zit dan heel de dag binnen met de rolluiken af om de warmte buiten te laten, dus ik zou graag dagelijks toch gaan wandelen naar het werk van mijn ventje.
In een draagmand en met een parasol erboven, kan het toch niet veel kwaads doen denk ik dan.
Ga het zowiezo vragen als ik het ziekenhuis verlaat als ik bevallen ben, maar de familie in België zit maar te zeggen pas op he, ge moet zeker 2 weken wachten, moet ik hier 2 weken in het donker zitten hahaha.
lies
27 February 2009, 10:28
ik heb dat nog niet gehoord eigenlijk. ik denk dat ik redelijk rap buiten ga komen met de baby. het is augustus, dus het zal wel mooi weer zijn...
Els
27 February 2009, 14:16
Tegen ons hebben ze alleen gezegd van op te passen met buiten te komen als het te koud was, omdat zulke kleintjes hun temperatuur nog niet goed kunnen regelen...
Hetzelfde geldt wel een beetje bij te warm weer denk ik, zien dat je baby het niet te warm krijgt...
Maar om daar nu twee weken voor gaan binnen te zitten...
Espritbaby
27 February 2009, 14:48
Idd 2 weken daarvoor gaan binnen zitten zie ik niet zitten.
Ik hoor het hier wel van de vroedvrouw als ik het ziekenhuis verlaat, dan ben ik zeker, want het is hier toch een heel ander klimaat he.
snoezel
27 February 2009, 17:44
lies: niet teveel op hopen :)
ik ben begin augustus bevallen en het heeft bijna drie weken geduurd eer we eens echt buiten konden :s
Trinity
2 March 2009, 08:16
als die nog niet mogen buiten komen, hoe geraak je dan thuis van t ziekenhuis :D
Had dat toch nog nooit gehoord, maar jah. Hier in Denemarken slapen babytjes vaak buiten overdag, ook in de winter, maar weet niet vanaf welke leeftijd. Na een drie tal maanden weet ik zeker, dus misschien ook niet van het begin.
winnie
26 March 2009, 09:24
Hey,
elk jaar gaan we tijdens de herfstvakantie met de familie op weekend naar centerparks. Dit jaar zouden we tegen dan een pagadderke van +/- 2 maand hebben. Ik heb een beteke schrik dat ie nog veel te klein is, maar ik had graag jullie mening eens gehad. Zouden jullie thuis blijven, of denk je dat dit haalbaar is?
Groetjes x
patje
26 March 2009, 09:48
Hoi Winnie, jullie pagadderke is dan wel nog héél klein, maar ik denk dat als het maar voor een weekend is kan het niet echt zo kwaad... alhoewel dat ik zelf tegen mijne vriend heb gezegd dat wij de eerste 3 maand met ons boeleke niet ver gaan rijden, omdat het hoofdje eerst goed genezen moet zijn enzo... en tis ook te zien hoe gezond jullie boeleke dan is... alé ik denk we met alles rekening moeten houden.
Het is iedereen hun eigen mening é. Maar je zal wel de juiste beslissing nemen, het is nog eventjes é :)
groetjes xx
Ik zou er voor gaan hoor Winnie! Dat is toch superleuk zo'n weekendje. Ok je baby is nog klein dan maar die heeft toch voornamelijk de zorgende armen (en borst) van de mama nodig, allee, de zorg van de papa ook natuurlijk. Of je nu thuis zit of gezellig op weekend, daar kijkt je baby niet naar hoor! Zolang je hem/haar niet mee op de whirlpool neemt. Wij gaan proberen zo actief mogelijk te blijven. (Zeg ik nu he maar misschien onderschat ik het allemaal wel) x
Mrs O.
26 March 2009, 14:16
wij zijn ook van plan om toto heel snel overal mee te nemen als toto en de situatie dit toelaten ,en ons zeker niet op te sluiten ...(ben zo blij dat ik net voor zomer beval)... ik ging van baby-af overal mee met mijn ouders, was een heel sociaal en gemakkelijk kind daardoor en ben echt opgegroeid tot iemand die zich ook OVERAL thuisvoelt en zich snel aanpast...
en centerparcs is echt wel voorzien op baby's hé qua comfort en accommodatie... tis ni da je id wildernis gt kamperen of zo... ok, whirlpool of golvenbad zou ik niet doen met je kleintje, mr genieten vd natuur en lekker ontspannen en wandelen met de familie, go for it zou ik zeggen...
winnie
26 March 2009, 16:28
t Is inderdaad niet de bedoeling dat we ons zouden opsluiten, maar zou die chloorlucht van het zwembad geen kwaad kunnen voor zo een klein kindje?
snoezel
26 March 2009, 17:42
ik zou wel meegaan maar niet gaan zwemmen.
niet echt voor de chloorlucht maar eerder voor het lawaai...
het galmt daar echt hé!
maar in center parcs kan je leuk gaan wandelen ook hé!
ik zou dus zeker meegaan en genieten van het uitje met de familie!
inderdaad, zeker doen.
bij ons in de vriendenkring gaan de meeste mensen zelfs op reis vlak voor het eind van zwangerschapsverlof: vanaf een week of 8 à 10 al, ongeveer. De baby's worden overal meegezeuld: tot in Portugal, zwitserland, enzovoort toe. Naar het schijnt is er niks gemakkelijker dan een baby die nog de borst krijgt en licht genoeg is om in de draagdoek te dragen om mee te reizen.
Ik ben alleszins van plan om de mijne niet te veel te beschermen. Als de omstandigheden het toelaten, natuurlijk: als je kindje ziek is ofzo, dan is het een ander verhaal.
winnie
27 March 2009, 08:05
bedankt voor jullie reacties, ik heb er echt wel zin; nu mijn ventje nog overtuigen :)
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.