Volledige versie bekijken : wat bij builen? Vanaf wanneer laten nakijken?
sann
17 December 2011, 19:15
Hallo,
even wat raad vragen omdat het de eerste keer is dat we het in deze mate voor hebben...
Alexander is net van zijn bankje gevallen tegen een kast. Op de achterkant van zijn hoofdje zit een bultje en daar een rood-blauwe streep in. Het is niet open of zo.
We hebben er zo'n coldpack op gehouden ( zo lang als mogelijk was want hij liet dit niet echt toe )
Moeten we dit nu best nog laten nakijken, of gewoon zelf goed in de gaten houden?
Wat zouden jullie hiermee doen?
Hij is nog steeds heel alert en intussen weer vrolijk...
sann
Elke_
17 December 2011, 20:36
Hier al enorm veel builen gehad. Maar heb hem telkens gewoon in het oog gehouden. Beetje opletten dat hij niet begint te zeuren of overgeven ofzo, dan zou het wel eens een hersenschudding kunnen zijn.
PETRA
17 December 2011, 21:18
Arne heeft altijd builen, dikwijls ook met zo'n blauw streepje in. t is nen echte wildebras ons manneke, na de 20e keer verschiet je daar niet meer in ;) Als hij verder vrolijk is, goed eet en niet overgeeft moet je er verder niks aan doen. Gewoon eventjes in het oog houden.
Machteld
17 December 2011, 21:50
hier ook twee kindjes die cst volstonden (staan) met builen vanaf ze liepen tot ongeveer 2 jaar ofzo...
Ik zou hem gewoon in't oog houden en zoals hier al gezegd is geweest oppassen voor overgeven en gedrag dat echt anders is als anders...
snoezel
18 December 2011, 11:36
cetaflex :) die tube gaat er hier goed van door en op school ook.
voorkomt het zwellen wat.
helpt wel niet tegen het blauw worden.
zolang ze alert zijn, niet overgeven en zo wacht ik ook gewoon af hoor.
Verlijn
18 December 2011, 19:09
Beliflor is ideaal tegen blauwe plekken. Als je er meteen bij bent heb je vaak zelfs de volgende dag geen spoor meer van bult of blauwe plek.
idep
18 December 2011, 22:09
Lukas heeft eens een buil gehad bovenaan zijn neus en tussen zijn 2 ogen waardoor zijn beide ogen blauwzwart zaten... je kan je voorstellen wat voor rare blikken we toen gekregen hebben! Even nagegaan bij de kinderarts, het was geen probleem! Lukas had ook helemaal niet erg gevallen, integendeel! Hij was al veel ernstiger gevallen zonder zo'n duidelijke uiterlijke kenmerken. Meestal stelt het dus niet zoveel voor (maar het lijkt vaak wel vreselijk!).
ka80
18 December 2011, 22:16
Ik heb net de schrik van mijn leven gehad. Nolan is heel erg zwaar op de stoof gevlogen met zijn hoofd (bij mijn schoondouders), het was een knal van jewelste. Hij liep héél hard achter zijn bal aan. Zijn voorhoofd is helemaal opgezwollen en blauw. Ik had liever niet gezien hoe hij gevallen was want het was echt vreselijk om te zien! Ik denk dat moest ik in zijn plaats geweest zijn ik in de coma was geraakt ofzo. Kinderen zijn toch stevig hoor,... ik heb er ook zo'n coldpack tegengehouden. Ik ga seffes kijken of hij goed slaapt en deze nacht wanneer ik voor de zoveelste keer naar het toilet moet gaan zal ik telkens gaan kijken. Hij heeft heel veel geweend en we mogen zijn gezicht niet aanraken maar hij was daarna wel terug alert en heeft goed gegeten. Pffft, ben er nog altijd niet goed van maar blijkbaar ben ik niet de enige die halve hartstilstanden als moeder meemaakt.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.