PDA

Volledige versie bekijken : uitzet voor de eerste engel

Noa
19 February 2008, 18:38
Dag mama's,
We zijn sinds een maand bezig aan het nageslacht.
Dit is pas ons eerste, dus ik moet nog veel leren.
Mijn 2 oudere zussen hebben al kindjes, maar ik durf hen niets vertellen. dan is de verrassing groter, en de druk kleiner :)
Ik moet me nu al inhouden om niet van alles te kopen. onze logeerkamer is al kindvriendelijker met felle kleuren enzo en plaats voor wieg.
Hebben jullie tips wat er allemaal gekocht moet worden, of wat juist niet?
Ik dacht al zeker een bedje met hemel boven, een park ( in begin ook bedje) beneden en een kleedtafeltje/kast badkamer.
Zoals ik zei, we beginnen nog maar pas dus ik wil geen miskopen doen , maar die boekjes zijn zo leuk hé.
Liefs en veel succes aan de toekomstige mama's

snoezel
19 February 2008, 22:07
zou je nu wel al alles beginnen kopen?
stel in het allerslechtste geval dat het niet lukt om zwanger te worden, zou je dan niet verschrikkelijk blind staren op al die spulletjes die je al hebt?
en als het nu een paar jaar zou duren (ik wens het je echt niet toe hoor) dan zijn al veel spulletjes uit de mode.
het enige dat wij al op voorhand hadden (heb dit voor 50euro van een nicht kunnen kopen) is een park, buggy, maxi cosi en relax. heb lang getwijfeld of ik het wel in huis ging halen maar ja voor 50euro kon ik het echt niet laten liggen.

kingka
19 February 2008, 22:28
Er staat een checklist op de website : http://babyplaza.be/zwangerschap/docs/index.php?story=zs002

Misschien is die niet helemaal volledig dus als er dingetjes toe te voegen zijn mag je dat altijd laten weten. Het kan je in elk geval op weg helpen.

Veel plezier nog met het zwanger worden :D

Noa
20 February 2008, 09:49
Ahja, das wel juist. Ik zal beter nog wat wachten dan.
Ik denk toch dat het eerder een 6 maand zal duren, dan raak bij eerste keer hoor.
En zoals je zei, het kan ook door andere omstandigheden fout gaan.
Laten we posi denken. Seg i dat bij jullie partner ook dat hij extra aandacht geeft?
Hij wilt precies de mama van zijn kindje in de watten leggen met meer knuffels en xjes, ook snachts heet hij me steeds vast ... Wel een leuk neveneffect van onze stap...

snoezel
20 February 2008, 11:49
kingka'tje, je hebt het gehoord hé. bij ons was dat nogal rap over zenne :)
ach ja, ik denk altijd dat dat voor een mama veel echter is omdat jij de veranderingen aan je lichaam voelt en zo... voor een papa is het dikwijls maar echt de moment dat dat baby'tje er is hé!

kingka
20 February 2008, 21:16
@snoezel: 't is al goed hé :/

Noa
21 February 2008, 22:38
Ik verjaar binnenkort, en van mijn vriend krijg ik als kado een boek over zwangerschap.
Ik zou graag ééntje willen vinden met info van voor de zwangerschap, tijdens en na...
een soort van bijbeltje waar ik veel info kan vinden, niet zo één met enkel leuke verhalen maar met eerlijke betrouwbare info.
heeft iemand tips met goeie titels of verkooppunten?
merci-kes

snoezel
22 February 2008, 19:36
er zijn er heel wat te vinden maar kijk gewoon goed van waar je boek komt.
ik heb een paar boeken die uit nederland komen en daar is het toch helemaal anders dan bij ons hoor...
als je zwanger bent is zo een zwangerschapsdagboek heel leuk om in te vullen!

Els
2 March 2008, 18:43
Hoi Noa,

ik vind 'jouw zwangerschapsbijbel' echt een heel goed boek... (grappig dat je zelf zei dat je een soort 'bijbel' wilde :) ) Je zwangerschap staat er stap voor stap in beschreven, maar het gaat ook over voeding, kleding, zwangerschapssymptomen, psychologische aspecten en veel meer. Ook over na de geboorte staat er heel wat in. Wat mij betreft echt een aanrader... kost 30 euro.