Volledige versie bekijken : voedingssuplementen
Trinity
25 February 2009, 16:21
Hej allemaal,
Wat werd jullie aangeraden, en nemen jullie ook effectief, van voedingssuplementen?
Ik neem foliumzuur
Ze raden hier in het algemeen ook kalktabletten aan en vitamine D, en vanaf week 10 ijzer. Nu, k ben niet zo een voorstander van al die suplementen, wou eventjes jullie gedacht horen.
lotjen
25 February 2009, 16:28
Goh,ik volg je wel hoor,ik ben ook geen extreem voorstander van de aanvullende vitamines enzo,maar ik neem om mezelf nx kwalijk te moeten nemen omni bionta ofzo,elke dag eentje... tis maar voor de zekerheid,ik wil alles kunnen gedaan hebben om de baby een zo oké mogelijke start te geven!
Liefs Lotte
Mrs O.
25 February 2009, 16:30
wat je teveel hebt, scheidt je lichaam toch weer af hoor, dus echt kwaad kan het nemen van supplementen niet... en bij ongemekrt tekort doen ze dan weer iets positiefs !!
ik moet toegeven: ik neem al hele herfst en winter vitaminen, en ben nog geen snufje verkouden geweest !! (itt andere vorige winters)... dus hier een voorstander !!!
mini
25 February 2009, 16:38
Ik neem foliumzuur + Omnibionta pronatal. Het is zoals Mrs O. zegt, wat je lichaam teveel heeft, scheidt je lichaam af :)
En ik moet ook, net als Mrs O. toegeven, dat'k sedert het nemen van extra vitaminen nog geen verkoudheid of ander plaagske heb gehad :D
Anders liep ik ook de hele winter te snotteren, zelfs soms in de zomer :/
'k Was een gevoelig iemand, betreffende ziektekiemen ;)
Nu nog iets ontdekken tegen m'n droge huid en 't is helemaal ok :D
(Heb al van alles geprobeerd :/ babyolie, louis widmer, uiercreme, nivea, badolie, nertsolie, amandelolie :/ nx helpt)
Nala'tje
25 February 2009, 16:47
hey mini,
neem jij zowel foliumzuur als omnibionta?
want in omnibionta zit de nodige dodis foliumzuur in dacht ik.
ik dacht dat je ze niet samen mocht nemen?
groetjes, nala
sunshine
25 February 2009, 17:30
Te veel aan vitaminen innemen is niet goed voor je lever hé! Je lichaam scheidt het wel uit, maar dat gaat niet vanzelf hé, je belast je lever daarmee onnodig hard. Ik zou alleen maar nemen wat nodig is.
Trinity
25 February 2009, 17:36
Dat vind ik dus de moeilijkheid he, hoeveel mag je nemen, want een teveel kan ook giftig zijn (gaat allicht wel over grote hoeveelheden teveel). Ik vind het gewoon raar dat de ha niet vraagt naar mijn eetgewoonten om dan te bepalen wat je misschien extra nodig hebt... . En hij heeft mij niets speciaals aangeraden, zijn enkel dingen die ik gelezen heb....
Maar als jullie zo tevreden zijn over extra vitaminen, moet ik het misschien toch maar overwegen he :) Bedankt voor jullie antwoorden!
Wat zit er in omnibionta?
Kimmy
25 February 2009, 17:53
als je gewoon omnibionta pronatal neemt is het wel voldoende hoor!
daar zit alles in wat je als zwangere vrouw nodig hebt, vanaf 12 weken moest ik een "upgedate" versie nemen (2 pilletjes per keer) waarbij ook iets zit voor ontwikkeling hersentjes en zo
Nala'tje
25 February 2009, 17:56
hey kimmy,
ik neem nu nog mijn laatste strip foliumzuur in,
en volgende week begin ik met omnibionta (had nog een hele doos foliumzuur en wou die niet weggooien, gyn zei dat ik de eerste 11 weken dat mocht nemen en daarna overschakelen nr omnibionta)
moest jij vanaf 12 weken dan een ander soort omnibionta nemen?
op mijn doos staat: omnibionta pronatal metafolin
is dit de goede?
groetjes, nala
Kimmy
25 February 2009, 18:00
zie eens: is het met 2 soorten pilletjes? (roze en geelachtige)?
ik denk dat wat jij zegt wel die zijn hoor
ka80
25 February 2009, 18:03
Hallo,
Omnibionta én foliumzuur is inderdaad te veel hoor! Je kan een vitamine B12 tekort creëren door teveel foliumzuur, er zit al genoeg foliumzuur in omnibionta (200% ADH).
Hier in Frankrijk zeggen ze dat je al die vitaminen helemaal niet nodig hebt, dat als je gevarieerd eet (en dus niet bonen en rijst elke dag) er in onze Westerse wereld geen tekort is aan vitaminen. In omnibionta zit vit B, foliumzuur, vit D, vit E, vit C, Betacarotene, Magnesium, Ijzer, zink, koper, jodium, mangaan. Ik heb dat in België gekocht toen ik er was vorige zomer en ben dat nu sinds enkele dagen aan het nemen. Ik voel geen enkel verschil en zonder omnibionta ben ik niet ziek geweest (zelfs geen verkoudheid). Ik weet niet of het écht nodig is maar ik denk dat omnibionta wel goed is, zolang je maar niet gaat combineren met andere vitaminen (in supplementen)!! groetjes
ka80
25 February 2009, 18:06
Nala'tje, ik heb dezelfde als jou Pronatal Metafolin, één pilletje per dag (allemaal roze). Ik wist niet dat er een nieuwe versie was. Goed om weten,... groetjes allemaal
Miek
25 February 2009, 18:09
Mij werd enkel het foliumzuur aangeraden, maar ik heb toch de omnibionta met foliumzuur genomen omdat ik in de winter normaal ook vitaminen bijneem. Ik ben heel vatbaar voor bronchitis (heb er wel één in januari doorgemaakt) en ben heel misselijk geweest waardoor ik echt weinig eten kon binnen houden.
Dus daarom extra vitaminnes.
Momenteel neem ik ze nog, tot het wat warmer gaat worden, dan stop ik ermee.
Misschien een tip; ik werd heel erg ziek van de omnibionta, m'n maag reageerde daar heel erg slecht op. Tot ik ze in 2 begon te delen en 2 keer een halfje per dag nam. Sindsdien neem ik ze zonder probleem in!
Kimmy
25 February 2009, 18:10
andere versie bestaat dacht ik nog niet zo lang, zo erg belangrijk zal het dus wel niet zijn :)
gewoon bij volgend doosje nieuwe vragen mss (kan geen kwaad, é)
lies
25 February 2009, 18:56
de nieuwe versie heeft van die omega 3 vetzuren. Dat is dat gedoe dat naar het schijnt voor *alles* goed is.
Volgens mijn dokter is het, als je gezond en evenwichtig eet, allemaal niet nodig. Commercie enzo.
Maar ah. ik neem dat. ge weet nooit dat het helpt é.
ka80
25 February 2009, 19:41
Awel, ik vroeg me al af hoe het kwam dat er geen omega 3 vetzuren in zaten! Ze raden aan om tegen het einde van de zwangerschap veel vette vis te eten (2 keer per week) maar daar kom ik echt niet aan. Weet niet hoe het te compenseren maar zal wel ok zijn denk ik, probeer gevarieerd te eten (ook al snoep ik veel te veel...)
mammiii
25 February 2009, 19:49
Ik ga volledig voor Omnibionta DHA ..:) en veel gezond eten helpt.
Nala'tje
26 February 2009, 11:21
bij mij zijn het ook enkel roze pilletjes.
maar als ze dat al jaren gebruiken zal m'n kindje daar ook wel tevreden mee zijn zeker :)
groetjes
Trinity
26 February 2009, 11:37
K zal hier ook eens naar de apotheker gaan om te horen wat ze hebben. Want neem liever ook zo iets gecombineerd als omnibionta dan een pilletje voor dit en eentje voor dat en ..... (ik haat pilletjes slikken haha). Bedankt voor jullie ervaringen, maakt mij al iets wijzer :)
muis
26 February 2009, 17:15
Ik heb ook vanaf de eerste controle bij de gyn Omnibionta aangeraden gekregen en braaf ingenomen en ik kan alleen maar bevestigen wat hier al eerder werd geschreven: nog geen noemenswaardige verkoudheden of dergelijke gehad (en toch lopen er hier 3 jonge schoolgaande kinderen rond die al verschillende keren ziek zijn geweest ;-) dus ik ben ook een voorstander.
Er bestaan inderdaad momenteel twee versies: de klassieke (roze pilletjes) en de nieuwe met omega 3, deze laatste is stukken duurder volgens mijn gyn en er zijn nog geen erkende studies die het effect hiervan hebben aangetoond (zou vooral met hersentjes te maken hebben). Zij liet mij de keuze, maar zelf vond ze het eerder een hype. De gewone Omnibionta bevat heel wat vitamines en aangezien je er toch rekening mee moet houden dat de baby heel wat van je eist (zeker lichamelijk ;-) is zij een voorstander hiervan.
Tot zover mijn ervaring tot op heden ;-)
Groetjes aan alle zwangeren hier,
M
mini
26 February 2009, 19:09
De laatste tijd vergeet ik eigenlijk om omnibionta te nemen, ik neem wel altijd braaf m'n foliumzuur in. (dit staat op m'n nachtkastje en is een dagelijks ritueel geworden :D)
Omnibionta, nja, ik zal er wel weer aandenken als ik zwanger ben
Nala'tje
26 February 2009, 19:17
hey mini,
ik nam voor ik zwanger was ook gewoon foliumzuur hoor, das goedkoper en even goed als voorbereiding!
tis pas als je zwanger bent dat je die extra vitamines nodig hebt
Kimmy
27 February 2009, 10:23
stukken duurder klopt niet hoor, enkele euro's maar!
als (weliswaar naar antwerpen uitgeweken) west-vlaming zou ik het anders ook niet doen :p
Nala'tje
27 February 2009, 11:37
bij mij scheelt dat toch wel wat, ik geloof dat ik 4euro betaalde voor foliumzuur, en zeker 10 tot 15 euro meer voor omnibionta!
en met de foliumzuur kom ik 3 maanden toe en met de omnibionta maar 2..
Kimmy
27 February 2009, 12:10
jaja, omnibionta is duurder dan foliumzuur maar de omnibionta met omega 3 is niet veel duurder dan de andere omnibionta, da was wat ik bedoelde!
Nala'tje
27 February 2009, 14:53
ah ok foutje :)
Kimmy
27 February 2009, 15:04
eigenlijk kan je toch gelijk hebben, je zegt dat gewone omnibionta voor 2 maanden is, mijn omnibionta is voor 1 maand, dan is het dus dubbel zo duur + aantal euro's...
soit, ik blijf het nu zo maar verder nemen :)
muis
27 February 2009, 16:07
Groot gelijk !!
Jij zal lachen als jouw baby een IQ blijkt te hebben dat ver boven de gemiddelden ligt !!!!
mammiii
27 February 2009, 17:32
Voor Omnibionta DHA is het 19euro en nog iets....(veel geld eh!).
En je kan er maar een 30 dagen mee doen; Elke dag 2 pillekes.
De normale omni is er goedkoper en kan je 60 dagen mee doen dacht ik.
Maar ja knam het beste :D . Er staat ook bij dat je die mag nemen na bevalling voor de borstmelk.
Weet iemand tot hoelang je dit moet nemen? of is het gewoon tot dat je andere voeding geeft.
Kimmy
27 February 2009, 17:35
Groot gelijk !!
Jij zal lachen als jouw baby een IQ blijkt te hebben dat ver boven de gemiddelden ligt !!!!
ik zou eigenlijk liever een baby met EQ ver boven het gemiddelde, maar daar zijn geen pilletjes voor :)
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.