PDA

Volledige versie bekijken : Rare stapgewoonten

mama.van.matti
10 December 2011, 11:28
Ja de titel zegt mss al genoeg.
Onze Matti stapt van zijn 11maand , dus nu een dikke 2maand.
Soms slaagt zijn rechtervoetje naar binnen en zou hij er bijna overstruikelen met zijn linkervoetje. En dan vormt zijn rechterbeentje ook een O-vorm he. Dit is niet altijd.
Onze Huisarts raad ons aan om toch eens naar een kinderorthopeed te gaan.Wat we zeker gaan doen. Beter gaan voor niks, dan gewoon niet gaan he.
Maar we hebben toch een twijfelke...
Hij loopt tenslotte nog maar 2maanden, hij moet nog zoveel leren he.

Hoe zijn jullie kindjes beginnen lopen, zetten ze hun voeten direct in de juiste richting? Wat denken jullie hiervan?

Bo
10 December 2011, 11:32
Een twijfelgeval.... Maar ik zou ook niet direct beginnen panikeren of zo. Ze moeten idd nog goed leren lopen ook. Hier ging (en gaat) dat ook met vallen en opstaan en veel gestruikel over de eigen voetjes.
De juiste schoenen kunnen ook al veel doen. Eventueel zelfs een steunzool, al lijkt Matti mij daar nog veel te jong voor. Maar je kan altijd eens raad vragen aan je kinderarts.

Mieke
10 December 2011, 14:32
Ons Kaat zette haar éne voetje meer naar buiten, maar sinds ze echte goede schoentjes (geen slofjes ofzo) aanheeft doet ze dit niet meer.

sann
10 December 2011, 17:24
hier ook eentje die een tijd zijn ene voetje heel erg naar binnen zetten.
Dit beterde door goede schoenen of degelijke pantoffels aan te doen.
Hij deed zelfs in het begin ook een heel rare beweging met een voetje ( zo wat slepend ).
Ik had het bij de KA nagevraagd toen ik er was en ze raadde toen aan om foto's van voet - knie - heup te nemen om te zien of alles goed zat. Dan wisten we zeker dat het puur nog leren stappen was ( wat dus ook zo was )

Elke_
11 December 2011, 21:22
Mathias liep in het begin altijd op zijn teentjes en ook met een stevige stapschoen en veel oefening is dag eruit gegaan.
Zou toch ook eens gaan laten nakijken en waarschijnlijk kan je met aangepast schoeisel al veel oplossen.

Wel goed dat hij al zo vroeg stapte hè.

KleinDuiveltje
12 December 2011, 10:31
hier ook een tenen loopster. de KA raadde aan om goede schoenen te kopen en idd dat helpt veel.
als ze thuis op haar slofjes loopt dan doet ze het ook nog soms.
als je je echt zorge maakt naar de orthopeed gaan.