PDA

Volledige versie bekijken : engelse namen met betekenis

kingka
25 February 2009, 13:32
Op de site van bbc ( http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/7909561.stm ) stonden enkele leuke, bestaande combinaties voornaam/achternaam van mensen in Groot-Brittanie

Pearl Button
Jo King
Barry Cade
Carrie Oakey
Tim Burr
Mary Christmas
Stan Still
Anna Prentice
Bill Board
Rose Bush
Anna Sasin

... danku mama en papa om mij een normale naam te geven.

Mrs O.
25 February 2009, 13:33
carrie oakey is een echte giller !!!! :D hahahahahaha

taschkevdv
25 February 2009, 13:59
mary christmas!! allé seg! denken die eigenlijk aan toekomst van hun kindje als ze die naam kiezen?? dat vraag ik mij toch soms echt wel af se.

kingka
25 February 2009, 14:10
Diene mens dat Stan Still heet die zei dat hij er in 't leger wel wat mee uitgelachen werd, blijkbaar zij zijn overste altijd "Stan Still get moving!".

Kimmy
25 February 2009, 15:37
dit lijkt wel een verzameling van de "kiekeboe"-stripfiguren!!

mary christmas was écht eens in een album van kiekeboe :), samen met Appie Newyear

Trinity
25 February 2009, 15:57
kiekeboe was bij mij ook het eerste dat in men gedachten kwam bij die namen :)

Heb me ooit laten wijsmaken dat er in Nederland mensen zijn die Piet Uitdebroek en Peter Selie noemen. Hoop nog steeds dat dit een grapje is en geen officiële namen.

In Nieuw-Zeeland zijn er ook wat bizarre gepasseerd: http://www.rte.ie/news/2008/0724/newzealand.html
- Talula Does The Hula From Hawaii
- een tweeling: Fish en Chips
- Number 16 Bus Shelter
- Midnight Chardonnay
- een gezin waar alle kinderen de naam hadden van 6-cillinder Ford-modellen

Fieke
25 February 2009, 16:15
tja, ik snap dat niet,
bij ons zat er vroeger een jongen op school,
en die heete Andy Cap, zoiets kan je toch echt niet begrijpen?

isabelga
25 February 2009, 17:11
hier in Lucca was er een bruidswinkel die 'Malfatti en Maltagliati' heette: letterlijk slechtgemaakt en slecht geknipt ...
misschien daarom dat ze niet meer bestaan

Trinity
25 February 2009, 17:41
Ik zou echt kwaad zijn op mijn ouders moesten ze mij ook zo een naam gegeven hebben...

Lijkt mij nu toch ook niet de beste naam voor een bruidswinkel :)

Kimmy
25 February 2009, 18:01
bij ons zat er vroeger een jongen op school,
en die heete Andy Cap, zoiets kan je toch echt niet begrijpen?
hééé, zat jij in Beveren op school??

Miek
26 February 2009, 17:07
heb ook al gehoord van iemand die Merel Mees heet. Maar goed dat haar ouders niet besloten om haar Pimpel te noemen!!! :lol:

isabelga
26 February 2009, 17:12
Ben Dover
Terry Bull
Hazel Nut
Paige Turner

Surprise
27 February 2009, 10:00
Mijn man heeft een moeilijke achternaam vooral omdat de familie aan mijn vaders kant allemaal franstallig zijn , is ook de reden waarom onze dochter mijne achternaam heeft gekregen .
Mijn man werd in het leger (Marche-les-Damme) en als kind bij de voetbal vooral op verplaatsing ook geplaagd om zijn naam die CONARD is ! ! !

rienemieke
27 February 2009, 11:50
ik heb ooit een Ribbe De Bie in de klas gehad sorry maar dat vind ik er ook over zenne!

mammiii
27 February 2009, 12:07
Diene mens dat Stan Still heet die zei dat hij er in 't leger wel wat mee uitgelachen werd, blijkbaar zij zijn overste altijd "Stan Still get moving!".
hahahaha

Fieke
27 February 2009, 13:13
ik heb nog in een babywinkel gewerkt,
en ik mocht dan altijd de aanstaande ouders begeleiden om hun geboortelijst te leggen!

Er was eens een koppel, en bij het begin van de tocht door de winkel vroeg ik altijd of het geslacht bekend mocht worden of niet, en ze zeiden meteen jaja het wordt een meisje!

En dan vroeg ik altijd heel nieuwsgierig of ze ook al een naam in gedachten hadden!
Dit koppel was echt bijzonder ontgoochelt toen ze de naam van hun dromen niet meer konden gebruiken!
Ik keek een beetje raar en ze zeiden toen wij wouden altijd onze dochter Maya noemen, ze vonden dat een prachtige naam!

Ik zei toen dat dat toch een hele mooie naam was, tot de vrouw afkwam maar ja mijn man heet Johan Nys.

Mijn frank viel niet direct dus die vrouw zo: Maya Nys.

Het is uiteindelijk een Joline geworden. Kvond dat wel heel goed van die ouders dat ze daar echt goed over nadachten!

lotjen
27 February 2009, 14:15
Haha,maya nys,zalig!!!
Onze buurjongen noemt Beer De Bruine,en in de creche waar ons kindje terecht kan zit er een
Wolf De Gryze. Das toch er om vragen é!

vasoramasa
8 May 2009, 19:03
jeetje denken die ouders wel na welke gevolgen dit voor die kids gaat hebben.
tegenwoordig pesten de kids elkaar voor het minste.