PDA

Volledige versie bekijken : Uitgedroogde tepels

Espritbaby
24 February 2009, 22:22
Iemand een idee, wat ik aan uitgedroogde tepels kan doen.
Dit is echt voor zot te worden, staan echt precies rapjes op, die je er zo kan afkrabben.
Ik moet maar pas 5 maart naar gyné, kan het dan maar pas vragen, maar als jullie mij al iets kunnen zeggen, zou wel tof zijn hehe.
Heeft er iemand van jullie er ook last van?

groetjes
x

Mrs O.
25 February 2009, 10:55
ik heb er geen last van... mr dacht mss aan wat neutrale bodylotion eraan doen, of uiercreme :) klinkt lollig mr is supergoe vr droge huid hé... de naam is ook veelzeggend :)

Nala'tje
25 February 2009, 11:00
ik smeer m'n buik en m'n bortsen in met amandelolie.

Kimmy
25 February 2009, 11:10
er bestaat iets speciaal voor de borsten, wij kregen staaltje mee in babyles maar ik weet nu niet meer hoe het noemt, ik kijk vanavond eens!!

Espritbaby
25 February 2009, 11:43
Ah dan ga ik er mss ook iets aansmeren, want ik zou niet graag een ontsteking hebben tegen ik moet bevallen.
Mercikes al.

cindy
25 February 2009, 13:36
hey Mrs O,
Ik heb een vraagje voor u !!
Wij zijn even lang zwanger he, bij mij loopt de moedermelk al uit mijn tepels, niet normaal !
Heb jij daar ook al last van?
groetjes cindy

Mrs O.
25 February 2009, 13:50
hey cindy

totaal geen last van... no movement or production of any kind noticeable :)
mijn borsten zijn amper gegroeid, doen totaal geen pijn, enkel tepels zijn donker geworden...

mijn mama is er steevast van overtuigd dat ik slechte melkproductie ga hebben (ze was vroeger op materniteit de 'borstvoedings- wonderwoman' die moeders hielp bij aanleggen van baby's, dus ik hoop dat ze ongelijk heeft :(

Kimmy
25 February 2009, 15:33
hey cindy,

ik loop ook gelijk met jullie :)

ik heb ook nog geen last van melkproductie eigenlijk

bij mij alleen een beetje "vervelling" rond mijn tepels: in plaats van donkerbruin zijn die lichtbruin... wat zegt je mama daarvan mrs. O. :p

je moet je dat niet aantrekken, mrs. O., wat je mama zegt, ze kan dat vast en zeker niet bij iedereen voorspellen!! met doemdenken kom je nergens ;) - ik moet natuurlijk veel zeggen, ik droomde al aantal keren dat mijn baby van enkele dagen drinkt van mijn borst, neus ophaalt en zegt "mama, ik vind jouw borstmelk niet lekker" :( (ipv blij te zijn: "ik heb een wonderbaby die kan praten aan een aantal dagen" moet ik alleen huilen in die droom!!)

x

Mrs O.
25 February 2009, 16:14
HAHA... zotte doos !!!!! Ik zal is aan ons mama vragen wat bleke tepels betekenen hé?? lol...
neen, die van mij zijn echt donker... supergrappig...

ik trek het mij ni aan ze wat mijn ma zegt, ze is nog al verkeerd geweest :)... ze had wel gelijk toen ze zondag zei: tkindje ligt in stuit !!!! zonder aan mijn buik te komen hé...

die droom is maar raar ze kimmy :) ik droom eigenlijk bijna nooit over de baby... int begin wel mr nu ni meer...
mr kop op hé... tis mr een droom xxx

Kimmy
25 February 2009, 17:59
die droom is maar raar ze kimmy :) ik droom eigenlijk bijna nooit over de baby... int begin wel mr nu ni meer...
mr kop op hé... tis mr een droom xxx
echt, nooit? ik heb ELKE nacht zo'n dromen, die "ik-vind-je-melk-niet-lekker-mama"-droom had ik al meerdere keren,

verder liet mijn zus één van mijn 2 baby's vallen en het was dood (ja ik had een tweeling: een meisje en een jongen) terwijl ik borstvoeding gaf aan het meisje en mijn mama zei "niet op letten, je hebt nog eentje en dat moet nu eten hebben"!! aarrrggh....

ook droomde ik dat het kindje er aan 24 weken uitkwam en maar zo groot was als mijn hand en dat Tim het niet nodig vond om het nekje te ondersteunen en het gewoon oppakte bij een armpje...

ik denk dat ik er téveel mee bezig ben!!

ik was zelfs ooit te laat voor mijn eigen bevalling, het kindje lag al in het ziekenhuis en ik moest nog toekomen, echt te zot voor woorden

hmm, tis hier wel beetje off-topic, tgaat over tepels :)

ka80
25 February 2009, 18:14
Wauw seg, wat een dromen!! Ik heb ook nachtmerries, met veel bloed, martelingen, moorden,... zo gewelddadig, dit had ik helemaal niet voor de zwangerschap. Seg Mrs O, jouw mama is wel een beetje negatief he! Baby die in stuit ligt, slechte melkproductie,... natuurlijk gaat je melkproductie goed zijn! Moet je zelfs niet over twijfelen, ook al zou het moeilijk gaan in het begin (wat het voor iedereen is in het begin).

Seg, die uitgedroogde tepels he Espritbaby, volgens mij zijn de dingetjes die je er kan afkrabben gedroogde melk (en niet huid). Zou dat kunnen? Ik had dat rond de 22 weken zoiets. Sinds ongeveer 25 weken werd het een geelachtige stof (colostrum) ik gebruik borstcompressen want anders moet ik mijn bh om de dag uitwassen. Maar de melk die eruit loopt zoals bij u Cindy heb ik wel nog niet gehad!!! Moet grappig zijn.

lies
25 February 2009, 18:53
ik heb deze nacht gedroomd dat ik hoogzwanger was en een sigaret aan het roken was, tijdens een openluchtfuif. Ik had zo'n positiekleed aan uit de jaren 70. Het was echt geen zicht.
En ik ben wakker geworden met een enorm schuldgevoel :)

mammiii
25 February 2009, 19:19
als ik mij ' s avonds ververs dan zie ik gele korstjes op mijn tepel... blijkbaar geef ik al wa melk maar het is nogal plakkerig.

lotjen
25 February 2009, 21:28
Alé zeg, bij mij lekt er nog nx uit mn borsten,die zitten potdicht :)

Espritbaby
25 February 2009, 23:48
Maar als de tepels zouden lekken, zou je dat dan niet zien als je nijpt of zo, want ik zie er niets uitkomen of zo.
Zou dit dan ook wel kunnen op 20 weken al melk produceren.
Zal het toch maar voor alle zekerheid vragen aan de gyne als ik volgende week ga.

ka80
26 February 2009, 15:21
Nee hoor, het hoeft er niet uit te lopen, zelfs niet als je nijpt, het zijn echt maar heel kleine hoeveelheden. Maar het kan zeker, want ik had dat ook rond die periode: zo van die witte velletjes of korreltjes die in mijn bh en op mijn borsten bleven plakken. Nu is het dus geel. Vraag maar aan je gyne, misschien heb je toch droge tepels maar ik gok op de start van de melkproductie. groetjes

Espritbaby
26 February 2009, 17:55
Waaw, eigenlijk onbegrijpelijk dat dit toch al zo snel kan, maar inderdaad ik heb ook van die korreltjes in mijn bh en op mijn borsten.

Mrs O.
26 February 2009, 21:57
bij mij ook alles potdicht lotjen :) we hebben nog tijd hé...

hey ka80... idd hoe ik het vertel komt ons mama vrij bot en negatief over (hmmm...) het is een vrij kordate van woorden en daden, mr ze bedoelt het zeker niet zo... ze zegt dit zeker niet om me te kwetsen, of om me slecht te doen voelen, ik denk dat ze door al haar jaren werken op de materniteit het soms wat te 'droog' bekijkt, en me wil voorbereiden op evt ontgoochelingen of probleempjes naar het einde vd zwangerschap toe...

als ik andere mensen zie ,zeggen ze altijd: u mama straalt als ze het over haar kleinkindje heeft :)

cindy
26 February 2009, 22:17
hey dames,
Bij mij is het dus zo erg dat als ik nu door de dag ergens tegen aan leun of zo met mijn borst een beetje nauw dan is gewoon heel mijn blouse nat,
's avonds in de zetel kan ik nog niet tegen mijn ventje liggen!! ja met een bh aan met compressen maar zalig is iets anders !!
's nachts slapen met een bh is niet zo evident, zit constant in de weg maar anders ben ik gewoon helemaal nat en dat is ook geen lachje !!
echt heel gek hoor !!
groetjes cindy

Espritbaby
26 February 2009, 23:35
Hey Cindy,

Dit moet echt niet prettig zijn, kan je daar niets aan doen? Kwestie van de melkproductie nog even af te remmen of zo(kan misschien een domme vraag zijn zenne)

groetjes

Kimmy
27 February 2009, 10:34
er bestaat iets speciaal voor de borsten, wij kregen staaltje mee in babyles maar ik weet nu niet meer hoe het noemt, ik kijk vanavond eens!!
oei, ik verloor dit uit het oog, het is een zalfje van Weleda (zie www.weleda.be) en het is echte olie - gisteren eens geprobeerd: ik denk dat dit wel eens kan helpen, het deed in elk geval goed :)

Espritbaby
27 February 2009, 14:44
Thanks kimmy, nu hopen dat ze dat hier in Spanje ook hebben :D

mammiii
27 February 2009, 17:35
Swel vreemd soms, dak 's avonds dan felwitte slijm op mijn tepels zie.
Zeg maar ff andere vraag, om ruwe tepels te voorkomen kan je toch ook zo'n plastieke 'tjoepkes' gebruiken? (haha)
Mijn vriendin gebruikte die vroeger. Is dat niet beter? Op je tepel leggen, maar dan is het iet groter voor je kindje dacht ik.

Kimmy
27 February 2009, 17:39
volgens babyles kan dit de zaak eigenlijk ook verergeren!

best is gewoon correct je baby leren aanleggen om kloven te vermijden en ook goed blijkt het te zijn je eigen melk na voeding beetje open te smeren op je tepel

mammiii
27 February 2009, 17:44
Ahh , maar we gaan er nog veel van leren :D . x

ka80
27 February 2009, 17:48
Cindy, dat is echt ongelofelijk dat jij al zoveel melk hebt?!! Bij mij blijft het bij opgedroogde korreltjes. De laatste weken als ik nijp om te zien of er iets uitkomt, komt er héél af en toe één mini druppeltje uit, maar daar blijft het dan bij en dat is zeker niet elke keer het geval.

OK, melk uitsmeren, zal ik doen! Bedankt voor de tip.

Mrs O, wel leuk dat je mama op de materniteit werkt, die kan je dan echt goede raad geven en is van zoveel dingen op de hoogte. Zoals je schrijft, ben ik er ook zeker van dat ze heeeel erg blij is met het aankomend kleinzoontje. (hihi)

x

sunshine
27 February 2009, 18:07
'k Denk ook dat Toto een jongetje is hoor ;-), 'k denk dat iedereen dat hier ongeveer denkt. 'k Ben eigenlijk wel heel erg benieuwd.